Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke om jeg burde ha startet ny tråd, men slenger det nå ut her.

 

Anskaffet meg MSI seahawk 1080. Lurer på om min I5 6600K på 4.4 ghz flaskehalser litt? oppnår feks 80-90 fps på bf4 med full pupp slått på.

 

 

CPU kan umulig være noe flaskehals der. Du må nok klokke opp eller kjøpe ett 1080 til :p

Vel... du kan jo ganske enkelt se om cpu blir makset? Tror ikke ett 1080 til hjelper deg stort i 1080p :p

Lenke til kommentar

Riktig. Men jeg gikk for et 1080 FE. Der er ikke klokking mulig. Prøv å klokk en 5960X på en luftkjøler så ser du det ikke går. Selv med vann så kommer jeg oppi 65-70¤C på 1.3V under spilling. 

Ligger på 1757 på https://www.komplett.no/product/892369/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-aero-oc#

 

Det er bra på 1999 eller hva, men ja de støyer mere enn jeg vil ha, derfor vurdere jeg 2 slike: https://www.komplett.no/product/893052/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-sea-hawk-x#

Ned med 2 jeg har opp, hehe.

Lenke til kommentar

@Christian kjører kortet under samme klokk i Valley Benchmark? Av en eller annen grunn kjører kortet mitt med en klokk i 3DMark og en annen i Valley.

 

 

Ser at ved 48 grader begynner kortet mitt å klokke ned, initiell starter klokk på 2101 på 1062mV og faller da med 10MHz~ hver 5 grader, husker jeg ikke helt feil nevnte du det samme på overclock.net sitt forum? (kan godt hende det var en annen) 

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Ja throttler slår inn ved 48 grader, "alle" sier at dette skal først skje ved 84 grader men i mitt tilfelle så skjer det ved 48 grader nøyaktig hver gang, uansett hvor mye jeg velger å initiellt klokke kortet.

 

Nå har jeg en Kraken G10 samt H75 liggende men bare 8 stk heat sinks, har sett thermal imaging av FE med Kraken G10 vs Stock og rent temperatur messig skal ikke heat sinks verken på VRM eller VRAM i følge thermal kamera være nødvendig, både VRM og VRAM holdes kaldere med Kraken G10 enn med Stock cooler. Men er litt skeptisk til å montere G10 uten noen form for kjøling på VRM eller VRAM, eventuelt kan jeg putte heat sinks på VRM1 og VRAM til venstre for GPU die da de får ikke helt samme luft tilførsel som de VRAM brikkene til høyre for GPU die. Eller bare vente på Corsair HG10 N980 som jeg må modifisere en liten tanke for å passe på FE. (men er jo like utålmodig som ett lite barn :p)

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Throttler ja, kjører kortet ditt da på 1607?

 

Ct: ligger enda på 1999 på luft, så hva snakker dere om som jeg ikke skjønner. På 80c ++ så klokker kortene ned ja, vet det. Men du sier : Throttler ikke for meg ved 49'C. Hehehe, jepp jeg prøver å lære.

Så hvorfor klarer jeg å kjøre 1999 på luft, men du sliter med 22xx på vann :hmm:

Du skriver; Pascal er den generasjonen som krever kjøling, Hæ? Det er det beste kortet jeg har prøvd, så hva er galt :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Beklager, sa feil. Throttler for meg ved 49'C, men jeg kommer aldri opp i den tempen.

 

Ang kjøling og Pascal.

 

Pascal er veldig sensitiv på kjøling. For høy temp så klokker kortet ned, derfor må du holde det så kaldt som mulig, for å unngå at det klokker ned.

 

Jeg klarte 2100 på luft, men ble mye bråk, og tempen var høy. Throttlet ned til 2088, 2075 etc. Jeg klarer 2200 om jeg vil, men vil ikke pushe kortet så hardt på spenningen. Derfor kjører jeg på 2177 på nesten stock spenning. (0.025v økning fra stock). Jeg møter en vegg på 2202.

 

Man møter en vegg uansett. De med LN2 og slikt kom ikke over 2500 AFAIK, og da snakker vi om minusgrader. :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Beklager, sa feil. Throttler for meg ved 49'C, men jeg kommer aldri opp i den tempen.

 

Ang kjøling og Pascal.

 

Pascal er veldig sensitiv på kjøling. For høy temp så klokker kortet ned, derfor må du holde det så kaldt som mulig, for å unngå at det klokker ned.

 

Jeg klarte 2100 på luft, men ble mye bråk, og tempen var høy. Throttlet ned til 2088, 2075 etc. Jeg klarer 2200 om jeg vil, men vil ikke pushe kortet så hardt på spenningen. Derfor kjører jeg på 2177 på nesten stock spenning. (0.025v økning fra stock). Jeg møter en vegg på 2202.

 

Man møter en vegg uansett. De med LN2 og slikt kom ikke over 2500 AFAIK, og da snakker vi om minusgrader. :p

Jaha, var det ikke samme på ja skal vi se? 8500/8800/280/285/ 460/750Ti/ osv. SÅ Nei ikke nytt. ALLE måtte ha bedre kjøling for å klokke som fann. 1080 er det beste kortet jeg har kjørt, lite strøm, klokker som fann. 1607 er normal, 400 opp er ikke unomalt. Si meg andre som klarer ca 400 opp på luft, :hmm:

Lenke til kommentar

Det finnes ingen logikk bak at Pascal skal throttle ved rundt 50 grader når nVidia har satt at korta fint skal tåle 80 grader uten problem. Iallefall så kan ikke grunnen være varme alene. Kanskje nVidia GPU Boost 3.0 er for sensitiv og bugga rett og slett? At det er mer et software/firmware problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...