Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten oversikt jeg fant over støynivå på noen skjermkort :

 

attachicon.gifGTX-1080-GAMINGZ-86.jpg

 

Ingen tvil om at MSI sin Gaming X / Z er best.

 

Ser at mitt EVGA SC ACX 3.0 som jeg betalte 6599,- for, er utrolig god value (koster 7199/7299,- nå). Bare noen få stakkars dB høyere enn Gaming Z i OC-mode. Gaming Z koster 8599,- og har jo en helt syk pris i forhold til hva man faktisk får pr krone.

Lenke til kommentar

Okei, hvor mye har egentlig grafikkinnstillinger (bortsett fra AA og oppløsning) å si for FPS? Jeg merker veldig liten forskjell i Far Cry 4 mellom Low og Ultra med 4K-oppløsning. Utfordringen er at alle innstillinger jeg har prøvd, i 4K, fører til en ganske markant input-lag, som gjør det nærmest uspillelig. Dette til tross for at FPS-en som regel ligger i området rundt 60 FPS. Vsync er forced off i Nvidia-kontrollpanelet, og uansett av ingame. Far Cry 3 (som selvsagt krever mindre) er silkemykt og uten input-lag i 4K med alt på ultra.

 

Hvis jeg setter ned oppløsningen til 1080p eller 1440p, blir det igjen silkemykt, selv med alt på Ultra, og en grei mengde AA, men det ser fortsatt dårligere ut enn Native 4K uten AA, selv med lavere teksturoppløsninger...

Lenke til kommentar

Okei, hvor mye har egentlig grafikkinnstillinger (bortsett fra AA og oppløsning) å si for FPS? Jeg merker veldig liten forskjell i Far Cry 4 mellom Low og Ultra med 4K-oppløsning. Utfordringen er at alle innstillinger jeg har prøvd, i 4K, fører til en ganske markant input-lag, som gjør det nærmest uspillelig. Dette til tross for at FPS-en som regel ligger i området rundt 60 FPS. Vsync er forced off i Nvidia-kontrollpanelet, og uansett av ingame. Far Cry 3 (som selvsagt krever mindre) er silkemykt og uten input-lag i 4K med alt på ultra.

 

Hvis jeg setter ned oppløsningen til 1080p eller 1440p, blir det igjen silkemykt, selv med alt på Ultra, og en grei mengde AA, men det ser fortsatt dårligere ut enn Native 4K uten AA, selv med lavere teksturoppløsninger...

Forstår ikke selv helt hva du prøver å si. Du merker ingen forskjell på low eller ultra når du spiller i 4K. Ting som AA har jo mindre å si i 4k. Så de kan du bare justere ned.

 

At du ikke ser forskjellen mellom low og ultra er for meg helt ubegripelig. Dog er vel far cry 4 et av spillene der forskjellene er små. Se her fks

http://www.geforce.com/whats-new/guides/far-cry-4-graphics-performance-and-tweaking-guide

 

Vsync kan vel føre til input lag. Men du sier selv du kjører uten vsync. Tripple buffering skal også hjelpe mot input lag hvis man bruker vsync hvis jeg husker rett.

 

Hørtes nesten ut som du kjører 4k@30hz med hdmi 1.4 :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Okei, hvor mye har egentlig grafikkinnstillinger (bortsett fra AA og oppløsning) å si for FPS? Jeg merker veldig liten forskjell i Far Cry 4 mellom Low og Ultra med 4K-oppløsning. Utfordringen er at alle innstillinger jeg har prøvd, i 4K, fører til en ganske markant input-lag, som gjør det nærmest uspillelig. Dette til tross for at FPS-en som regel ligger i området rundt 60 FPS. Vsync er forced off i Nvidia-kontrollpanelet, og uansett av ingame. Far Cry 3 (som selvsagt krever mindre) er silkemykt og uten input-lag i 4K med alt på ultra.

 

Hvis jeg setter ned oppløsningen til 1080p eller 1440p, blir det igjen silkemykt, selv med alt på Ultra, og en grei mengde AA, men det ser fortsatt dårligere ut enn Native 4K uten AA, selv med lavere teksturoppløsninger...

Forstår ikke selv helt hva du prøver å si. Du merker ingen forskjell på low eller ultra når du spiller i 4K. Ting som AA har jo mindre å si i 4k. Så de kan du bare justere ned.

 

At du ikke ser forskjellen mellom low og ultra er for meg helt ubegripelig. Dog er vel far cry 4 et av spillene der forskjellene er små. Se her fks

http://www.geforce.com/whats-new/guides/far-cry-4-graphics-performance-and-tweaking-guide

 

Vsync kan vel føre til input lag. Men du sier selv du kjører uten vsync. Tripple buffering skal også hjelpe mot input lag hvis man bruker vsync hvis jeg husker rett.

 

Hørtes nesten ut som du kjører 4k@30hz med hdmi 1.4 :p

 

 

Okei, det gikk litt fort i svingene, men la meg prøve å oppklare. Jeg ser helt klart forskjell på low og ultra (selv om FC4 ser overraskende bra ut på Low!) Problemet er input lag. Jeg merker (tilnærmet) ingen forskjell i input-lag mellom low og ultra settings i 4K oppløsning. Med andre ord, jeg  endre oppløsning, før jeg merker forskjell i input lag.

 

Nei, jeg vet at jeg kjører 4k60 over HDMI 2.0 Jeg har testet 30Hz (både over HDMI 1.4-inngang, og 2.0 inngang, og de to er ikke mulig å blande). Andre spill som krever litt mindre fungerer også helt fint i 4K60.

 

Spørsmålet mitt bunner vel egentlig ut i hva som har mest å si av oppløsning, og kvalitet (teksturer, etc, post processing, etc). I mitt scenario i FC4, ser det ut til at mitt 1070FE treffer en vegg over 1440p, og kvalitet har ikke lenger mye å si for FPS og spillbarhet. Samtidig synes jeg det er rart at jeg skal oppleve så stor input-lag rundt 40-50 FPS, med VSync av og 60Hz på skjermen.

 

PS: Med 4K mener jeg 3840x2160, selv om det strengt tatt ikke er det. Who cares, det er kortere og lettere å skrive 4K. :)

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Noen lekt seg med Fast Sync? En bug som irritererer vettet av meg er at vsync bli resatt hver gang man restarter under nvcpl.

Og så skal jo fast sync være ideelt når man har fps over refreshraten til skjermen, men låses fortsatt på 144 (Har 144hz skjerm) med fast sync og g-sync på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...