Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Fastsync for maxwell :)

Bruker du det hele tida nå, eller bare i spessielle situasjoner?

Bruker det i overwatch og quake :p

 

 

Leste litt på nettet at man kan ha G-Sync og Fastsync på samtidig. Hvis det stemmer, så vil man jo da ikke få tearing selv når man har en fps som er over skjermens max?

 

 

Det stemmer i så fall ja. Fast sync er egentlig bare en ekstra framebuffer som skjermkortet kan fortsette å jobbe i, selv om det må vente på skjermens neste oppdatering før det kan sende siste frame som ble ferdig tegnet. Med G-Sync før, måtte man velge mellom VSync av og på over skjermens max refresh. Av, ga screen tearing. Mens med VSync på, så venter skjermkortet med å begynne på neste frame til etter forrige frame er sendt til skjermen. Fast sync tillater bruk av dette som ellers ville vært dødtid. Du får ikke noe bedre bilde og bildeflyt av det, men det tillater spillmotoren å oppdatere seg etter hver frame som skjermkortet har tegnet, istedet for etter hver frame som er sendt til skjermen. Dermed får man kutte bort 1 ms eller 2 til av inputlag uten å måtte akseptere screen tearing. Men VSync av er vel fremdeles litt raskere enn dette også, når det kommer til input lag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte til 372.54. Nå for første gang ser jeg mitt EVGA 1080 FTW kjøre på lavere klokker enn default 1721Mhz/5005Mhz. Har bare hatt det en uke riktignok. Nå ligger idle på 253Mhz/405Mhz som er mer fornuftige frekevenser.

Hvilken driver brukte du før? Og oppløsning og Hz på skjermen? Var problem med gammel driver, men det er lenge siden :)

Lenke til kommentar

 

Oppgraderte til 372.54. Nå for første gang ser jeg mitt EVGA 1080 FTW kjøre på lavere klokker enn default 1721Mhz/5005Mhz. Har bare hatt det en uke riktignok. Nå ligger idle på 253Mhz/405Mhz som er mer fornuftige frekevenser.

Hvilken driver brukte du før? Og oppløsning og Hz på skjermen? Var problem med gammel driver, men det er lenge siden :)

 

Tror det var 368.69, men ser det er en mellom disse 369.05. Ganske sikker på at det var 368.69. Skjermen er 60Hz 1440p.

Lenke til kommentar

Driver å gamer. Vil vel ikke akkurat støtte påstanden om at de nye kortene med 3. parts kjøler er så lydløse når det går unna i svingene. Kjører et evga GTX1080 FTW.

 

Under tung last vil man selvsagt høre skjermkortet mer. Nå er ikke det EVGA kortet det som er mest stille av dem da, for det er MSI Gaming X.

Lenke til kommentar

 

Driver å gamer. Vil vel ikke akkurat støtte påstanden om at de nye kortene med 3. parts kjøler er så lydløse når det går unna i svingene. Kjører et evga GTX1080 FTW.

 

Under tung last vil man selvsagt høre skjermkortet mer. Nå er ikke det EVGA kortet det som er mest stille av dem da, for det er MSI Gaming X.

 

 

Hvordan veit du det..? 

Lenke til kommentar

 

 

Driver å gamer. Vil vel ikke akkurat støtte påstanden om at de nye kortene med 3. parts kjøler er så lydløse når det går unna i svingene. Kjører et evga GTX1080 FTW.

 

Under tung last vil man selvsagt høre skjermkortet mer. Nå er ikke det EVGA kortet det som er mest stille av dem da, for det er MSI Gaming X.

 

 

Hvordan veit du det..? 

 

 

Summen av leste reviews og erfaringer på nettet. Sier ikke det er store forskjeller, men den er målbar nok. Jeg hadde valgt MSI Gaming X over det til EVGA iallefall. Eller Asus Strix.

Lenke til kommentar

 

 

Driver å gamer. Vil vel ikke akkurat støtte påstanden om at de nye kortene med 3. parts kjøler er så lydløse når det går unna i svingene. Kjører et evga GTX1080 FTW.

 

Under tung last vil man selvsagt høre skjermkortet mer. Nå er ikke det EVGA kortet det som er mest stille av dem da, for det er MSI Gaming X.

 

 

Hvordan veit du det..? 

 

 

Betroz har rett her: MSI Gaming X er blant de mest stillegående 1080-kortene (den er også mer støysvak enn FTW). Jeg gjorde en del research selv før jeg skaffet meg kortet, og du kan selv sjekke ut dette ved å lese omtaler der de tester støynivået på kortene med måleinstrumenter. Lavt støynivå var en av grunnene til at jeg valgte Gaming X-kortet.

 

Vær også oppmerksom på følgende når det gjelder støynivå: Temperaturen kan variere litt (i noen tilfeller ganske mye) fra bruker til bruker, avhengig av kabinett-temperatur og hvilke spill de kjører. Høyere temperatur vil naturligvis øke støynivået, siden viften må jobbe hardere. For eksempel var det en fyr her som hadde rundt 80 grader på Gaming X-kortet i Overwatch. Jeg har samme kort, men min temperatur ligger på 55-60 (*) i samme spill. Med andre ord så er viften fullstendig lydløs, ettersom den deaktiveres under 60 grader. Så her kan kabinett-temperatur (skikkelig gjennomlufting, osv.) ha en del å si, siden mange 1080 3.parts-kort har kjøleløsninger som pumper varmluft inn i kabinettet.

 

(*) I enkelte tyngre spill øker temperaturen til 65 grader, men selv da er viften meget støysvak. Jeg har ikke opplevd at temperaturen har oversteget 70 grader i noen av spillene jeg har prøvd, selv med romtemperaturer opp mot 30 grader denne sommeren.

Lenke til kommentar

 

 

 

Driver å gamer. Vil vel ikke akkurat støtte påstanden om at de nye kortene med 3. parts kjøler er så lydløse når det går unna i svingene. Kjører et evga GTX1080 FTW.

 

Under tung last vil man selvsagt høre skjermkortet mer. Nå er ikke det EVGA kortet det som er mest stille av dem da, for det er MSI Gaming X.

 

 

Hvordan veit du det..? 

 

 

Betroz har rett her: MSI Gaming X er blant de mest stillegående 1080-kortene (den er også mer støysvak enn FTW). Jeg gjorde en del research selv før jeg skaffet meg kortet, og du kan selv sjekke ut dette ved å lese omtaler der de tester støynivået på kortene med måleinstrumenter. Lavt støynivå var en av grunnene til at jeg valgte Gaming X-kortet.

 

Vær også oppmerksom på følgende når det gjelder støynivå: Temperaturen kan variere litt (i noen tilfeller ganske mye) fra bruker til bruker, avhengig av kabinett-temperatur og hvilke spill de kjører. Høyere temperatur vil naturligvis øke støynivået, siden viften må jobbe hardere. For eksempel var det en fyr her som hadde rundt 80 grader på Gaming X-kortet i Overwatch. Jeg har samme kort, men min temperatur ligger på 55-60 (*) i samme spill. Med andre ord så er viften fullstendig lydløs, ettersom den deaktiveres under 60 grader. Så her kan kabinett-temperatur (skikkelig gjennomlufting, osv.) ha en del å si, siden mange 1080 3.parts-kort har kjøleløsninger som pumper varmluft inn i kabinettet.

 

(*) I enkelte tyngre spill øker temperaturen til 65 grader, men selv da er viften meget støysvak. Jeg har ikke opplevd at temperaturen har oversteget 70 grader i noen av spillene jeg har prøvd, selv med romtemperaturer opp mot 30 grader denne sommeren.

 

 

Har enda et Antec P182, så forklaringen kan ligge der.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt evga med to vifter, de kjøler mye bedre en msi på 980/ti.

Derfor jeg ikke kjøpte 1080 msi gaiming x. varmt og viftene på 70-100% på 980/Ti.

Evga 980/ti var kjøligere og ca 50-60% på viftene

Har kjøpte: https://www.komplett.no/product/892369/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-aero-oc

Ja de støyer, så neste blir nok: https://www.komplett.no/product/893052/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-sea-hawk-x

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt evga med to vifter, de kjøler mye bedre en msi på 980/ti.

Derfor jeg ikke kjøpte 1080 msi gaiming x. varmt og viftene på 70-100% på 980/Ti.

Evga 980/ti var kjøligere og ca 50-60% på viftene

Har kjøpte: https://www.komplett.no/product/892369/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-aero-oc

Ja de støyer, så neste blir nok: https://www.komplett.no/product/893052/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-sea-hawk-x

 

Ting har endret seg litt siden Maxwell. MSI Gaming X har også 2 vifter...og er ikke helt de samme som forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...