Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Har Nvidia bestemt at 1080 ikke kan selges under FE-priser i en viss periode, eller er det spekulering fra tredjepartene vi ser?

Lukk øyene, og bestill GTX 1080 til 7500kr. Da slipper du å tenke mere... Den som venter, venter for lenge ;)

En merkelig holdning, er vel derfor Nvidia gjør som de gjør også, folk lukker øynene og "må ha det bare må ha det" koste hva det koste vil. I et grafikkortmarked der en leverandør omtrent har monopol er det tvert i mot kundene sitt ansvar å gi beskjed om at dette ikke er greit, da gjennom å ikke kjøpe produktene.

 

Nvidia får ikke min støtte.

 

De fikk min, amd sover, Synd å si det at jeg valgte nvidia, men håper amd får til noe bra snart, vi trenger dem :tease:

Lenke til kommentar

 

Lyst til å flashe den til min FE. Kanskje jeg klarer nærmere 2250/2300 med 1.16V. Klarer jo 2139 på 1.05V.

 

Spørs om kortet takler den spenningen over lengre perioder? FE er jo ganske simple kort.

Gode rapporter med denne biosen og FE på vann. Så kjør på!!

 

Forresten, denne fjerner TDP limit, right? 

 

Spørs hvor lenge jeg tør å kjøre overvoltet 24/7. Jeg folder tross alt iallefall 12 timer hver dag med dette kortet. ^^

 

Det kan dog gjerne dø når 1180 er ute.  :tease:

 

EDIT: Jeg bare gjør det, men har et par spm.

 

1. Jeg kan stille på spenningen manuelt? Altså om jeg skal folde har jeg en egen profil som er til stock spenning. Skal jeg benche har jeg en til det etc?

 

2. Samme verktøy som man bruker for å flashe Maxwell?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Installerte ASUS biosen på mitt skjermkort. Ene DP porten er ubrukelig da ASUS har 2x HDMI og 2x DP, mens FE har 1x HDMI og 3x DP. Men den porten er fysisk ubrukelig uansett, radiatoren på baksiden står i veien.

 

Nå har jeg ikke TPD problemer, og kan øke spenningen.

3dmark!! :D

 

Hvor høyt kan du kjøre nå?

Lenke til kommentar

Kortet nekter å gå over 2202. Testet først med 1.093V, så med 1.14xV, kan gå opp til 1.2V, men FE har ikke akkurat kvalitetskomponenter. Så vet ikke om jeg tør å pushe så mye spenning gjennom kortet.

 

Skal se hvor lavt jeg kan sette meg på 2175mhz.

 

Klarer å benche 2150 på 1.050V. så jeg møter en eller anna vegg her.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Helt enig at det er moro, men du bruker mye penger på vann utstyr. Tenk hva du kunne fått i ppd for de pengene, ett 1080 til eller hva :tease:

Har selv vert der, men i min oc tid var det ikke vann kjøling.

Oc i dag er mye enklere på cpu/gpu.

Trykker på en knapp og cpu kjører 4200, oc verktøy gpu og du har 150+. Så enklere i dag :)

 

Ligger enda på 1999 og du stresser med få MhZ mere. Jaja som du sa morro :tease:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...