Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

SSD plassen på pcen begynner å slitte litt da eg bare har 500 gb, vurderer å kjøpe samsung 950 pro 512gb, men vil eg da få problemer viss eg velger å legge til enda et 1080 i framtida? Har bare i7 6700k med 16 lanes.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD plassen på pcen begynner å slitte litt da eg bare har 500 gb, vurderer å kjøpe samsung 950 pro 512gb, men vil eg da få problemer viss eg velger å legge til enda et 1080 i framtida? Har bare i7 6700k med 16 lanes.

950pro krever jo 4x pcie lanes+ 16 pcie lanes så vil det jo bli for mye.

Da må du sette dit nåværede 1080 til 8x speed og da kan du få 4x speed på 950pro.

 

Andre valget blir jo ikke kjøpe 950pro og hvis du kjøper 2x 1080 så må du da sette de slik de kjører 8x og ikke 16x.

Lenke til kommentar

SSD plassen på pcen begynner å slitte litt da eg bare har 500 gb, vurderer å kjøpe samsung 950 pro 512gb, men vil eg da få problemer viss eg velger å legge til enda et 1080 i framtida? Har bare i7 6700k med 16 lanes.

 

Du kan jo kikke litt på manualen. Jeg ble dessverre ikke så klok på den. Det står at man kan sette M.2 porten i enten M.2 eller SATA Express mode (tror jeg, forbanna google translate fra kinesisk til engelsk..), man kan ikke bruke både SATA express og M.2 på likt. Uansett ser det ut som man kan sette 3 skjermkort i 8x + 8x + 4x modus. Så det er god sjanse for at Knutgrus har rett i at det bør gå greit å sette inn en M.2 SSD. Men ingen garanti fra min side altså. :)

Lenke til kommentar

SSD plassen på pcen begynner å slitte litt da eg bare har 500 gb, vurderer å kjøpe samsung 950 pro 512gb, men vil eg da få problemer viss eg velger å legge til enda et 1080 i framtida? Har bare i7 6700k med 16 lanes.

Har ikke alle 6700K med Z170-kort 16+"4" PCIe lanes da? Mener du skal kunne kjøre SLI (8x8x) og de siste 4x med NVMe da chipset har 4x dedikert nettopp for dette. 

 

Så skal du ha SLI så er det uansett 8x8x, den kommer du ikke fra. Men du kan legge til en NVMe i tillegg, uten at du mister 8x8x på GPU'ene

 

 

Sakset fra internett, så da må det jo være sant:

 

Z170 motherboards have 16 PCIe 3.0 lanes running between the CPU and the PCIe slots. 

 

Then there are 26 additional PCIe 3.0 lanes coming from the Z170 chipset which are intended for add ons... SATA III, SATA Express, USB, M.2 x4, and so on. 

 

 

Sjekk brukermanualen din ellers så kan du jo bare droppe Asus en mail, så får du jo definitivt svar av de :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg linka til 1080 hybrid på forrige side trur jeg eller side 280:p

Men det er på tide at den kommer ut, men i og med at den er lengre enn 980ti hybrid+ power connector og dekker sata kontaktane og at jeg ikke får plass til den i XL R2 så det blir ikke no evga på meg,men seahawk vil do just fine:)

Lenke til kommentar

Nå som jeg har vannblokk på kortet så fikk jeg endel mer TDP til overs. Når jeg kjører Valley overklokket 95-100% TPD usage istedenfor 110-118%. Jeg trenger også et langt lavere offset for å få samme hastigheten. Kjører nå 196+ istedenfor 236. 

 

Tempen er litt høy 44-45¤C. Samme var 980Ti. (Et par grader varmere). Kan det ha noe med at kjernen er så mye mindre (die?) ?

 

Min AX1500I whiner endel med dette kortet. :/ Kjørte på en jalla CM b600 og ingen whine, dønn stille. Faen også.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...