Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allerede blitt påpekt at det blir "omvendt prosentregning".

Jeg liker bare å sette flere tall på det så det blir mer synlig :)

 

Derfor jeg valgte å bruke råverdiene (tallene fra FPS-grafene) som eksempler for å demonstrere hvordan prosentøkningen skulle beregnes :) (samtidig som at de oppsummerte verdiene ikke utgjør en potensiell feilkilde).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke kjempeimponerende. Ikke så veldig mye bedre enn Classy-kortet mitt ut av eska. Venter på customkortene, klokker de til 2.2-2.3 så lukter det fugl. Mer spent på 1070, ligger det 15-20% under 1080 til rundt 4000 kroner snakker vi :)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

980Ti med ref. kjøler fikk vel heller ikke gode overclocks.

 

Vi må vente på kort fra MSI, Evga etc. før vi kan sammenligne. 

 

980Ti ref klokket ikke akkurat bra, mer "meh".

Prater om? Hadde 2 referansekort, begge klarte fint over 1500 mhz (samme som Classykortet). Var 0 forskjell på referanse og custom på Maxwell med mindre man hadde Kingpin og kunne spy inn 1.45v på core.

 

Overklokkingsresultatene i reviews er aldri gode, vet da faen hva de driver med  :hmm:

Lenke til kommentar

På mitt 980 ref (mener det er akkurat samme kortet nizzen klarte 1600 på?) Kom jeg aldri over 1450 uansett hva. Selv med max på spenningen. Jeg hadde dog på luft, Nizzen på vann.

 

Iogmed at 1070 har 15 ut av 20 aktive SM så yter det vel nærmere 20-25% dårligere enn 1080? (Teroretisk).

 

Nå grubler jeg bare på om jeg skal vente på køstum kort eller ta ref + vannblokk.. :hmm:

 

EDIT: Fikk endel høyere OC på 780Ti ACX enn 780Ti ref.

 

Tempen på ref. kjølerene som suger balle.

 

EDIT2: Tenker selvsagt på kjøler og ikke PCB. Altså vi kan flrst sammenligne korta når de har fått god nok kjøler.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men 5000 for et jævla 1070?!?

 

Er jo ca samme kurs. Så 6600 for 1080 kan jeg leve med. Da har jeg råd til vannblokk! :-D

Jeg (tror) jeg fant 3,1k for 1070
:rofl: Glem det....
For oss som er så heldige å bo i USA, skal det gå fint. Ganske nøyaktig 3100kr med dagens kurs!

 

Hvor mye ca koster det å sende en pakke fra USA? Kjenner noen der.. ;)

 

 

Det er generelt dyrt å sende pakker fra USA til Norge, men som Theo343 er inne på, kommer det veldig an på størrelse og vekt, så det er umulig å si. :) Men rundt 400 spenn vil jeg tippe for et grafikkkort.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Men 5000 for et jævla 1070?!?

 

Er jo ca samme kurs. Så 6600 for 1080 kan jeg leve med. Da har jeg råd til vannblokk! :-D

Jeg (tror) jeg fant 3,1k for 1070
:rofl: Glem det....
For oss som er så heldige å bo i USA, skal det gå fint. Ganske nøyaktig 3100kr med dagens kurs!

 

Hvor mye ca koster det å sende en pakke fra USA? Kjenner noen der.. ;)

 

 

Det er generelt dyrt å sende pakker fra USA til Norge, men som Theo343 er inne på, kommer det veldig an på størrelse og vekt, så det er umulig å si. :) Men rundt 400 spenn vil jeg tippe for et grafikkkort.

 

Ja både volum og vekt spiller en rolle, så den prisen kan godt hende stemmer. Men det er vel kanskje slik at du må betale for import/toll for det som kommer fra usa? Det kan isåfall bli langt dyrere enn selve frakten. Men det er godt mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

http://videocardz.com/60151/nvidia-geforce-gtx-1080-tested-with-aftermarket-cooler

 

Wut? Så det er faktisk mer strøm vi må gi?

 

Fant en video igår der maskinen brukte 18 watt mer etter overklokk. Så skjønner ikke hvordan ca 200 watt kan holdes tilbake. Skal finne YT klippet senere!

 

Kom opp i engelsk eksamen, så blir chill dagene fremover. ^^

 

EDIT: Kan være power limit, så om man flasher bios, så fikset det biffen?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

http://videocardz.com/60151/nvidia-geforce-gtx-1080-tested-with-aftermarket-cooler

 

Wut? Så det er faktisk mer strøm vi må gi?

 

Fant en video igår der maskinen brukte 18 watt mer etter overklokk. Så skjønner ikke hvordan ca 200 watt kan holdes tilbake. Skal finne YT klippet senere!

 

Kom opp i engelsk eksamen, så blir chill dagene fremover. ^^

 

EDIT: Kan være power limit, så om man flasher bios, så fikset det biffen?

Det kommer ALLTID bios som fikser biffen :D

Lenke til kommentar

 

Kortene treffer power limit på 2100 mhz, derfor vi ikke har fått se høyere klokkehastighet. Hopper greit over FE, ser ikke ut til at PCB og VRM er all verden.

Så når kommer Gigabyte/evga/asus med sine 3.partskjølere i butikkene da? 

 

 

 

Hvor lang tid tar det før kort fra MSI kommer med slike plastik blower style kjølere som er ultra billige? Tenker at et slikt + vannblokk må jo være greit. Lurer på om man får kort + vannblokk for under 8K. Om ikke så skyter jeg meg selv.

ja....

 

lette spørsmål du kommer med... Du vet tilogmed svaret. INGEN VET !

 

;)

 

EDIT: Håper de kommer snart. Spørs om jeg skal ha kortet på luft og ha 360 radden alene til CPU. Burde vell klare 4600 1.280V ellerno.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kortene treffer power limit på 2100 mhz, derfor vi ikke har fått se høyere klokkehastighet. Hopper greit over FE, ser ikke ut til at PCB og VRM er all verden.

Så når kommer Gigabyte/evga/asus med sine 3.partskjølere i butikkene da? 

 

10. juni og utover er vel et greit estimat. Sammen med skattepengene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...