Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Yes. Blir nok som jeg først tenkte. Venter på at MSI releaser slike kjølere, så kjøper jeg vannblokk ved siden av. Stygge som fy, men burde være nærmere 6500 kr marken. Som gir meg litt peng til vannblokk + bakplate. Er noen intr. i TitanX/980Ti vannblokk fullcover fra EK så send PM. 

 

http://www.techpowerup.com/img/15-06-17/175a.jpg

 

Selvsagt hos DI da de er ufattelig snille med at garanti forsatt er tilstede selv om man fjerner klistemerker på skruer osv. :)

så nå finns det hele vannblokker til aio kjølere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Yes. Blir nok som jeg først tenkte. Venter på at MSI releaser slike kjølere, så kjøper jeg vannblokk ved siden av. Stygge som fy, men burde være nærmere 6500 kr marken. Som gir meg litt peng til vannblokk + bakplate. Er noen intr. i TitanX/980Ti vannblokk fullcover fra EK så send PM.

 

http://www.techpowerup.com/img/15-06-17/175a.jpg

 

Selvsagt hos DI da de er ufattelig snille med at garanti forsatt er tilstede selv om man fjerner klistemerker på skruer osv. :)

Lenge til hydro copper kommer? Sparer litt arbeid med det.
Sparer ikkje penger iallefall :p
Lenke til kommentar

Neinei, jeg tenker seff custom loop.. Ikke AIO, selv om det hadde vært en fordel, og tempen hadde sikkert ikke vært langt unna.

 

Hydro copper kan ryke å reise, koster fort 2K mer enn standardversjonen. Så om det kortet kommer på 8500 overrasker det meg ikke. :p

 

EDIT: Fattern har et 980TI hybrid i hans 5820K system. (Der han har H110 på CPU) Han er iallefall veldig fornøyd. CPU og GPU dønn stille og kalde selv med en grei OC. :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Får man ikke problemer med garanti/reklamasjon dersom man demonterer kortet og setter på vannkjøling?

Derfor jeg kjøper hos DI. Ikke noe problem. Kan jo også være at de som jobber der er på forumet og kjenner igjen navnet når nicket er det samme. ^^

 

Men Zotac og Evga lar deg uanz bytte kjøler.

 

Eneste kravet er at kortet ikke blir ødelagt pga bytting, og at org. kjøler er montert til RMA.

Lenke til kommentar

 

 

Yes. Blir nok som jeg først tenkte. Venter på at MSI releaser slike kjølere, så kjøper jeg vannblokk ved siden av. Stygge som fy, men burde være nærmere 6500 kr marken. Som gir meg litt peng til vannblokk + bakplate. Er noen intr. i TitanX/980Ti vannblokk fullcover fra EK så send PM.

 

http://www.techpowerup.com/img/15-06-17/175a.jpg

 

Selvsagt hos DI da de er ufattelig snille med at garanti forsatt er tilstede selv om man fjerner klistemerker på skruer osv. :)

Lenge til hydro copper kommer? Sparer litt arbeid med det.
Sparer ikkje penger iallefall :p

 

Noen har for mye penger 

Lenke til kommentar

 

 

 

Yes. Blir nok som jeg først tenkte. Venter på at MSI releaser slike kjølere, så kjøper jeg vannblokk ved siden av. Stygge som fy, men burde være nærmere 6500 kr marken. Som gir meg litt peng til vannblokk + bakplate. Er noen intr. i TitanX/980Ti vannblokk fullcover fra EK så send PM.

 

http://www.techpowerup.com/img/15-06-17/175a.jpg

 

Selvsagt hos DI da de er ufattelig snille med at garanti forsatt er tilstede selv om man fjerner klistemerker på skruer osv. :)

Lenge til hydro copper kommer? Sparer litt arbeid med det.
Sparer ikkje penger iallefall :p

 

Noen har for mye penger 

 

Man kan aldri ha for mye penger..   :roll:

Lenke til kommentar

Neinei, jeg tenker seff custom loop.. Ikke AIO, selv om det hadde vært en fordel, og tempen hadde sikkert ikke vært langt unna.

 

Hydro copper kan ryke å reise, koster fort 2K mer enn standardversjonen. Så om det kortet kommer på 8500 overrasker det meg ikke. :p

 

EDIT: Fattern har et 980TI hybrid i hans 5820K system. (Der han har H110 på CPU) Han er iallefall veldig fornøyd. CPU og GPU dønn stille og kalde selv med en grei OC. :)

aha :p   venter litt og ser  på den hybrid :)

Lenke til kommentar

Hade det varit en fysisk begränsning hade Pascal vart färdigt innan den ens kom ut. Det finns inte. Pascal skall väl säljas i minst två år, kanske mer. Att de sätter en artificiell begränsning är nog mera normalt. Power Limit var väl på nuvarande generation.

 

Men ett bios som tar bort turbo och som låter oss sätta frekvens fast är bättre. Som det verkar nu ser det ut som om värme skall styra hur mycket turbo som skall användas. Det är egentligen bara positivt för de som använder vatten. Om effektiviteten är ca den samma som på nuvarande är det ännu bättre. Jag "sliter" med att få kortet varmare än 55 grader.

Lenke til kommentar

Er bare å vente på $599-kortene/custom og modda BIOS. De billigste PCB'ene har en tendens til å bråke mer enn alle 12 radiatorviftene mine tilsammen, så jeg betaler heller mer for noe ala Classy :)

 

Ja Gigabyte 1080 Gaming G1 kortet med Windforce 3X kjøleren og custom PCB vil nok dra boosten opp mot 2500 MHz. Er lov å håpe :p Hvis det ikke er mulig, så venter jeg garantert på 1080Ti.

Lenke til kommentar

 

Er bare å vente på $599-kortene/custom og modda BIOS. De billigste PCB'ene har en tendens til å bråke mer enn alle 12 radiatorviftene mine tilsammen, så jeg betaler heller mer for noe ala Classy :)

 

Ja Gigabyte 1080 Gaming G1 kortet med Windforce 3X kjøleren og custom PCB vil nok dra boosten opp mot 2500 MHz. Er lov å håpe :p Hvis det ikke er mulig, så venter jeg garantert på 1080Ti.

 

 

Gigabyte gtx 980 wf3 var vel det første skjermkortet som kom med veldig høystock powerlimit. Altså man trengte knapt ny bios, fordi det var jo powerlimit som var flaskehalsen for overklokking av gtx 980 korta.

Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet. Hvilken skjerm kjøpte du? Jeg er på jakt etter ny jeg også for tiden :)

 

Dell U2715H. Ikke så gamingorientert, men knallbra panel og funksjonalitetssett. Jeg vurderte naturligvis sterkt den nye G-sync-skjermen til Dell, på samme oppløsning og størrelse, men TN-panel trakk den veldig ned for min del.

 

Anbefales på det sterkeste om man ser etter en all-round-skjerm. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Av ren nysjerrighet. Hvilken skjerm kjøpte du? Jeg er på jakt etter ny jeg også for tiden :)

 

Dell U2715H. Ikke så gamingorientert, men knallbra panel og funksjonalitetssett. Jeg vurderte naturligvis sterkt den nye G-sync-skjermen til Dell, på samme oppløsning og størrelse, men TN-panel trakk den veldig ned for min del.

 

Anbefales på det sterkeste om man ser etter en all-round-skjerm. :)

 

 

Hvordan kan en 60hz skjerm uten g-sync/freesync være en all-round-skjerm er for meg en gåte :p

 

Asus pg27aq er en grei all-round-skjerm med 60hz, g-sync, 4k, IPS og 10bit farger.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

10bit farger.

Usikker på dette punktet, om det egentlig er verdt noe som helst.

GTX 2-serien og oppover støtter i utgangspunktet 10-bit fager, dog kun på DirectX applikasjoner.

De fleste profesjonelle applikasjoner, der man som regel har bruk for slikt, kjører dog OpenGL.

Da må man ha Quadro kort for å kjøre 10-bit.

Min konklusjon tror jeg blir at mannen i gata ikke vet hva 10-bit er og heller ikke har bruk / fordel av det.

Lenke til kommentar

Hehe, forskjellige prioriteringer, antar jeg. Utseendet til ASUS PG27AQ er nok til å aldri vurdere den engang for min del. :)

 

Ramma rundt er rimelig smal og sort. Elller pleier du kanskje å se på foten i stedet for å se på selve skjermen/panelet? Selv har jeg skjermene på veggfeste med arm, så slipper jeg å miste bordplass pga foten.

 

Dell U2715H og Asus PG27AQ ser jo utrolig like ut, hvis man ser bortifra foten. :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Sterkt uenig der, gitt. Djevelen ligger vel i detaljene, og rammen på Dellen er overlegen (husker ikke hva de kaller greia). :)

 

4k krever dessuten enda drøyere skjermkort, for ikke å snakke om at Asusen ikke engang har mulighet for daisy chaining (noe jeg bruker). Kjipere antall USB-porter også, men det er jo ikke en stor greie, bare irriterende.

 

I could go on, men har en sterk mistanke om at mine ekstetiske preferanser ville fornærmet en del, så vi lar den ballen ligge. :p

 

EDIT: Back to topic!

Endret av Heilage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...