Gå til innhold

Hvor er hjelpen til norske gutter i skolen og utdanningssektoren?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

 

Det du skriver er utrolig merkelige å lese når man tenker over alle de stygge fattige mennene som er sammen med 10/10 blonde bimboer.

 

 

Damer vil jo alltid være sammen med menn som er mektige og har makt. Denne makten kan komme fra penger, politisk, osv. Som de sier i USA.

 

Money, Pussy, Power

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hvor er holdningskampanjene som kan gi foreldre informasjon om viktigheten av en høyere utdanning for gutter? Eksempelvis blir færre menn med lav utdanning og inntekt fedre i dag, mens det samme ikke gjelder den kvinnelige andelen av befolkningen. Hvor er initiativene? Slik det var når det ble arbeidet for kvinnesak.

No wonder, kvinner kan suge seg oppover i systemet, vi kan (stort sett) ikke det. Vinnerne av feminismen er de rike, pene mennene, som ender opp med å lage pene, rike barn med en blond bimbo. Underutdannede menn er de virkelige taperne her. Der en middelmådig inntekt tidligere var nok til å hente hjem en ganske deilig dame, er det nå skyhøye inntektskrav som skal til.

 

Kort sagt: vi ender opp med et elitistisk samfunn der 10/10-jenter holder seg mer eller mindre utelukkende til rike menn og får veldannede blonde barn, og så har vi resten av samfunnet, som reproduserer seg med styggere og fattigere damer. Det vil bare polariseres mer og mer, de rike blir penere og de fattigere blir styggere. Morsomst av alt er jo at det er sosialistene og sosialdemokratene som relativt sett har flest feminister blant seg. Tro hva de sier når de ser at de har bitt sitt eget prinsipp i ræva :tease:

Dette må være noe av det største skvipet jeg har lest.

: http://www.nrk.no/ostlandssendingen/_-folk-er-penere-pa-vestkanten-1.7621733 Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

 

Damer vil jo alltid være sammen med menn som er mektige og har makt.

Det vet du åpenbart ingenting ting om.

 

 

Damer følger alltid flokken. Mennesker er flokkdyr og i en flokkdyrs verden så er det hunkjønn som underkaster seg hankjønn helt frivillig. Fordi hankjønn vil alltid være den som leder flokken.

 

Dessuten så kan man ikke utdanne seg til lederskap. Lederskap må bygges over tid gjennom tillit, lojalitet og vennskap. Man burde ikke bli valgt fram til lederskap heller. Da går ting aldri som det skal. Bare se på blå blå regjering eller rød rød regjering. Går til helvete uansett hvem man velger.

 

Justin Bieber er en leder og disse kvinner er hans flokkdyr.

 

Justin Bieber bygget sin tillit, lojalitet og vennskap til sine flokkdyr ved å synge sanger over lengre tid.

Alle disse jentene har underkastet seg Justin Bieber fordi de er flokkdyr og han er deres leder.

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

 

Damer vil jo alltid være sammen med menn som er mektige og har makt.

Det vet du åpenbart ingenting ting om.

 

 

Damer følger alltid flokken. Mennesker er flokkdyr og i en flokkdyrs verden så er det hunkjønn som underkaster seg hankjønn helt frivillig. Fordi hankjønn vil alltid være den som leder flokken.

 

Dessuten så kan man ikke utdanne seg til lederskap. Lederskap må bygges over tid gjennom tillit, lojalitet og vennskap. Man burde ikke bli valgt fram til lederskap heller. Da går ting aldri som det skal. Bare se på blå blå regjering eller rød rød regjering. Går til helvete uansett hvem man velger.

 

Justin Bieber er en leder og disse kvinner er hans flokkdyr.

 

Justin Bieber bygget sin tillit, lojalitet og vennskap til sine flokkdyr ved å synge sanger over lengre tid.

Alle disse jentene har underkastet seg Justin Bieber fordi de er flokkdyr og han er deres leder.

 

Tror du på dette selv eller hva er greien? Om mennesker hadde vært så primitive som du åpenbart formidler så hadde verden gått i stopp for en god stund siden. Sammenligningene dine er forresten håpløs og det er milevis unna hva som er relevant for tråden.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn le :D

 

For det første, hva har dette med norsk skolesystem å gjøre?

 

For det andre, hvorfor legger du frem en videosnutt av en gammel kåt mann som tørrjokker en stripper eller hva det nå er som "bevis" på at alt damer ser etter er penger og makt?

 

Edit: skrivefeil.

Endret av El-Ateisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du på dette selv eller hva er greien? Om mennesker hadde vært så primitive som du åpenbart formidler så hadde verden gått i stopp for en god stund siden. Sammenligningene dine er forresten håpløs og det er milevis unna hva som er relevant for tråden.

 

 

 

 

Mennesker er flokkdyr. Hvordan tror du sivilisasjoner ble til? Tror du at en person gikk rundt og drepte et par tusen mennesker uten problemer. Tror du invasjoner av andre land oppstår av et enkelt menneske?

 

Mennesker er flokkdyr og vi lever i stammer/byer/grupper.

- Når vi kriger så kriger vi i flokker/grupper

- Når vi går på skolen så går vi i forskjellige klasser/grupper/flokker

- Trossamfunn i Norge har forskjellige flokker de også. Muslimer/kristne/buddhister/hinduer/katolikker.

- Fotball, Basketball osv er et flokksamfunn

 

Primitive, er du så sikker på det? Hadde vi ikke levd i grupper ville det aldri ha eksistert bygninger, politikk, sivilisasjoner, nasjonalisme, osv. Grunnen til at MENNESKET har oppnådd så mye er fordi vi lever i flokker. Hvis en snekker hadde bygget den norske nasjonen alene. Så ville ikke Norge ha eksistert idag. Men fordi mange snekkere samarbeider og jobber sammen så klarer vi å bygge mange hus/leiligheter/bygninger på kortere tid og sivilisasjonen vokser raskere. Hva er demokratiet verdt hvis det ikke finnes innbyggere som bor i landet? Vi lever i flokker. Det er bare du som er blind og ikke gidder å innse det.

 

Når jenter går ut på byen. Så er det 99% sjanse for de beveger seg i jenteflokker/grupper.

Mennesker lever i flokker/grupper og vi har levd slik siden vi startet med jordbruk.

Ingen flokk/stammer/grupper betyr ingen sivilisasjon.

 

Når vi kriger så kriger vi i flokker. Vi kriger ikke alene. Den dagen vi begynte å forene oss og leve i flokker. Var den dagen vi sluttet å være primitive. Tror du Erna Solberg styrer landet alene? Hun har en politiker flokk/gruppe som styrer landet med henne. Konge har en rådgiver flokk/gruppe som styrer landet med monarken. Vi lever alltid i flokker og det er slik vi oppnår positive resultater. Tror du Hitler kunne invadert Europa alene? Hitler hadde rådgivere, soldater og befolkning som støttet han.

 

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar

Jeg tror at noe av grunnen til at gutter seiler akterut på skolen, er hvordan skolen har utviklet seg de siste 20-30 årene. Før var det disiplin i skolen, og folk måtte gjøre som de ble bedt om. Pliktoppfyllende jenter satt stille på på plassen sin, mens enkelte gutter var urokråker.

 

I dag finnes det ingen disiplin, og læreren blir sett på som et lite kryp i klasserommet. På enkelte ungdomsskoler meldes det om kun 10 minutter effektiv undervisningstid per skoletime. Min teori er at gutter lar seg lettere rive med på all støyen som foregår i klassen. Jenter er flinkere til å holde seg rolig, og gjøre det de skal selv om det er litt bråk. Klassens klovn er sjelden en jente - det er en gutt. Gutter trenger å bli holdt i ørene. Før var man kanskje mer ute også, mens nå sitter ungdommen inne og brenner inne med mye energi, og det merkes kanskje ekstra godt på gutter.

 

Jeg vil ikke si at det har noe med likestilling å gjøre, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den dagen vi begynte å forene oss og leve i flokker. Var den dagen vi sluttet å være primitive.

 

 

Kommer jo an på definisjonen av primitiv. Mennesket, altså arten homo sapiens, har vel alltid vært et flokkdyr. Som de fleste andre primater, om ikke alle (jeg er ikke zoolog). Det er ikke en slik klar skillelinje som du her setter. Vi har, relativt sett, høyt avanserte samfunn i dag. Men menneskeheten har da alltid bestått av samfunn. For et samfunn kan være så mangt. Samfunn betyr ikke avansert samfunn. En fugleflokk er et samfunn. Vil du si at en fugleflokk er like avanserte som våre moderne samfunn? Fordi de har et samfunn også?

 

Dette er forresten veldig off topic, så jeg kommer ikke til å utbrodere noe mer.

Lenke til kommentar

Jeg tror at noe av grunnen til at gutter seiler akterut på skolen, er hvordan skolen har utviklet seg de siste 20-30 årene. Før var det disiplin i skolen, og folk måtte gjøre som de ble bedt om. Pliktoppfyllende jenter satt stille på på plassen sin, mens enkelte gutter var urokråker.

 

I dag finnes det ingen disiplin, og læreren blir sett på som et lite kryp i klasserommet. På enkelte ungdomsskoler meldes det om kun 10 minutter effektiv undervisningstid per skoletime. Min teori er at gutter lar seg lettere rive med på all støyen som foregår i klassen. Jenter er flinkere til å holde seg rolig, og gjøre det de skal selv om det er litt bråk. Klassens klovn er sjelden en jente - det er en gutt. Gutter trenger å bli holdt i ørene. Før var man kanskje mer ute også, mens nå sitter ungdommen inne og brenner inne med mye energi, og det merkes kanskje ekstra godt på gutter.

 

Jeg vil ikke si at det har noe med likestilling å gjøre, da.

 

Man kan ikke bare utdanne seg til lærer og forventer at elevene i klassen skal vise respekt.

Lederskap må utvikles over tid gjennom vennskap, lojalitet og tillit. Dette kan ta opptil flere år.

Å utdanne seg til lederskap fungerer i et militært system. Elevene på skolen er ikke soldater.

 

Gå inn i en barnehage. Tror du at alle barna kommer til å kose deg fordi du har utdannet deg til en leder?

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar

Man kan ikke bare utdanne seg til lærer og forventer at elevene i klassen skal vise respekt.

Lederskap må utvikles over tid gjennom vennskap, lojalitet og tillit. Dette kan ta opptil flere år.

Å utdanne seg til lederskap fungerer i et militært system. Elevene på skolen er ikke soldater.

 

Gå inn i en barnehage. Tror du at alle barna kommer til å kose deg fordi du har utdannet deg til en leder?

 

Jo, det syns jeg man kan forvente. Det er helt normal folkeskikk. Når det er undervisning, så får man sitte stille og holde kjeft. Det burde være normen, og en spilleregel som alle burde følge. Så kan man som elev stille kritiske spørsmål, osv. Men vi kan ikke tolerere at enkelte elever lager mye støy og oppfører seg som bavianer. En lærer skal ikke trenge å fortjene elevens lojalitet. Det er ingen steder det fungere sånn - hverken på skolen eller i jobb.

Lenke til kommentar

 

Man kan ikke bare utdanne seg til lærer og forventer at elevene i klassen skal vise respekt.

Lederskap må utvikles over tid gjennom vennskap, lojalitet og tillit. Dette kan ta opptil flere år.

Å utdanne seg til lederskap fungerer i et militært system. Elevene på skolen er ikke soldater.

 

Gå inn i en barnehage. Tror du at alle barna kommer til å kose deg fordi du har utdannet deg til en leder?

 

Jo, det syns jeg man kan forvente. Det er helt normal folkeskikk. Når det er undervisning, så får man sitte stille og holde kjeft. Det burde være normen, og en spilleregel som alle burde følge. Så kan man som elev stille kritiske spørsmål, osv. Men vi kan ikke tolerere at enkelte elever lager mye støy og oppfører seg som bavianer. En lærer skal ikke trenge å fortjene elevens lojalitet. Det er ingen steder det fungere sånn - hverken på skolen eller i jobb.

 

 

Ta en tur i barnehagen. Du tror at alle barna i barnehagen hører på deg? Nei først må du vinne ungenes tillit, lojalitet og vennskap over tid. Også begynner barna å høre på deg etter 5-12 måneder. Avhengelig av hvor flink du er til å bygge dette forholdet mellom deg og barna.

 

Å nei. Det fungerer slik i jobb også. Forskjellen er at folk i jobb holder kjeft fordi de får betalt for det. Jeg jobber i vekterbransjen og ingen av vekterne liker de som får høye stillinger kun fordi de har høyere utdannelser. Vi kan være hyggelig mot våre sjefer og vise et falsk smil, men når sjefen går. Så hater vi dem. Hvorfor hater vi dem? Fordi vi møter dem 1 gang i året og ellers møter vi dem aldri. Vaktplan og instruksjoner til jobben får vi hver måned automatisk sendt på E-mail. Ingen av sjefene i vekterbransjen har bygget et forhold, lojalitet, tillit og vennskap til vekterne. Vi adlyder sjefene rett og slett fordi vi får betalt. Det finnes vektere i bransjen som har jobbet som vekter i over 20 år og ingen av dem får forfremmelser eller lønnsforhøyelse. Sist gang jeg møtte sjefen min. Var for over 4 år siden. Ellers møter jeg han aldri.

 

Elever er mennesker og ikke soldater. Du kan ikke bare forvente respekt og lydighet bare fordi du har utdannelse.

http://www.liveleak.com/view?i=8f6_1420029250

 

http://www.liveleak.com/view?i=23b_1368049745

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar

Det er vel noe av dette bird and cloud er ute etter. Ungene får betalt i form av en utdanning, og jeg er enig i det at det ikke er galt i å stille krav til oppførsel i en vanlig klasserom-setting. Det du snakker om Obiwan er et personlig forhold i hvert fall med tanke på lojalitet og tillit, som jeg er enig med deg må bygges over tid. Det er det personlige forholdet som legger grunnlaget for god opplæring. Men til og med før det forholdet er på plass synes jeg ikke det er urimelig å be elevene ha som et utgangspunkt at de er generelt rolige og veloppførte. Dette vil jeg si da har også noe med alder å gjøre, da sosial oppførsel krever tid å trene opp. Men spesielt på¨ungdomsskole og oppover synes jeg det ikke er for mye å be om. Jeg har ikke noe problem med å vise respekt og god oppførsel for totalt fremmede, selv om jeg ikke har en personlig tillit i forhold til dem.

Lenke til kommentar

Det er vel noe av dette bird and cloud er ute etter. Ungene får betalt i form av en utdanning, og jeg er enig i det at det ikke er galt i å stille krav til oppførsel i en vanlig klasserom-setting. Det du snakker om Obiwan er et personlig forhold i hvert fall med tanke på lojalitet og tillit, som jeg er enig med deg må bygges over tid. Det er det personlige forholdet som legger grunnlaget for god opplæring. Men til og med før det forholdet er på plass synes jeg ikke det er urimelig å be elevene ha som et utgangspunkt at de er generelt rolige og veloppførte. Dette vil jeg si da har også noe med alder å gjøre, da sosial oppførsel krever tid å trene opp. Men spesielt på¨ungdomsskole og oppover synes jeg det ikke er for mye å be om. Jeg har ikke noe problem med å vise respekt og god oppførsel for totalt fremmede, selv om jeg ikke har en personlig tillit i forhold til dem.

 

Svakheten med vårt utdanning system er at vi skifter ut lærene.

- Etter 4 klasse skifter man lærer

- Etter 7 klasse skifter man lærer

- Etter 10 klasse skifter man lærer

 

Vi burde ha en fast lærer fra 1 - 10 klasse. Å kreve at elevene skal oppføre seg på ungdomskolen er for høye krav. Det er tiden på ungdomskolen de er mest bråkete, rakkete og ulydige. Vi må ha en fast lærer fra 1 - 10 klasse som kan bygge tillit, lojalitet og vennskap over tid. En lærer må vise vei for elevene. Når man skifter lærere hele tiden så må alt startes forfra igjen. Jeg kan forvente at elevene oppfører seg på videregående. Men jeg forventer ikke at de skal oppføre seg på ungdomskolen. I tillegg får de en ny lærer hvor alt må startes på begynnelsen.

 

http://www.liveleak.com/view?i=23b_1368049745

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar

 

Svakheten med vårt utdanning system er at vi skifter ut lærene.

- Etter 4 klasse skifter man lærer

- Etter 7 klasse skifter man lærer

- Etter 10 klasse skifter man lærer

 

Vi burde ha en fast lærer fra 1 - 10 klasse. Å kreve at elevene skal oppføre seg på ungdomskolen er for høye krav. Det er tiden på ungdomskolen de er mest bråkete, rakkete og ulydige. Vi må ha en fast lærer fra 1 - 10 klasse som kan bygge tillit, lojalitet og vennskap over tid. En lærer må vise vei for elevene. Når man skifter lærere hele tiden så må alt startes forfra igjen. Jeg kan forvente at elevene oppfører seg på videregående. Men jeg forventer ikke at de skal oppføre seg på ungdomskolen. I tillegg får de en ny lærer hvor alt må startes på begynnelsen.

 

http://www.liveleak.com/view?i=23b_1368049745

 

 

Jeg snakker om dette i form av sosiale normer. Altså, jeg synes det ikke er urimelig for en ungdomsskoleelev å være bekjent med, og med på, at generelt sett så skal man ha rolige klassetimer. Såklart blir det bråk nå og da når hormonene styrer skuta, jeg mener ikke at det skal være tyst hele tida. Og som sagt så går det på alder. Jeg forventer bedre oppførsel av en ungdomsskoleelev enn en barneskoleelev. Og jeg forventer bedre oppførsel av en videregående elev enn en ungdomsskoleelev.

 

Og denne videoen er jeg enig i. Men det har ikke så mye med elevenes oppførsel å gjøre. Det har med god/dårlig undervisning å gjøre. Jeg er enig i at en god kontakt og kjemi med læreren er viktig i opplæringsprosessen. Men jeg er ikke enig i at det er, i hvert fall ikke i like høy grad, så viktig når det kommer til generelle sosiale normer, i dette tilfellet god gammel folkeskikk. Som jeg nevnte ovenfor, jeg trenger ikke et personlig tillitsforhold til deg for å kunne prate til deg med respekt og god skikk. Og det hadde jeg heller ikke trengt da jeg gikk på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar

Ta en tur i barnehagen. Du tror at alle barna i barnehagen hører på deg? Nei først må du vinne ungenes tillit, lojalitet og vennskap over tid. Også begynner barna å høre på deg etter 5-12 måneder. Avhengelig av hvor flink du er til å bygge dette forholdet mellom deg og barna.

 

Å nei. Det fungerer slik i jobb også. Forskjellen er at folk i jobb holder kjeft fordi de får betalt for det. Jeg jobber i vekterbransjen og ingen av vekterne liker de som får høye stillinger kun fordi de har høyere utdannelser. Vi kan være hyggelig mot våre sjefer og vise et falsk smil, men når sjefen går. Så hater vi dem. Hvorfor hater vi dem? Fordi vi møter dem 1 gang i året og ellers møter vi dem aldri. Vaktplan og instruksjoner til jobben får vi hver måned automatisk sendt på E-mail. Ingen av sjefene i vekterbransjen har bygget et forhold, lojalitet, tillit og vennskap til vekterne. Vi adlyder sjefene rett og slett fordi vi får betalt. Det finnes vektere i bransjen som har jobbet som vekter i over 20 år og ingen av dem får forfremmelser eller lønnsforhøyelse. Sist gang jeg møtte sjefen min. Var for over 4 år siden. Ellers møter jeg han aldri.

 

Elever er mennesker og ikke soldater. Du kan ikke bare forvente respekt og lydighet bare fordi du har utdannelse.

http://www.liveleak.com/view?i=8f6_1420029250

 

http://www.liveleak.com/view?i=23b_1368049745

 

Jeg snakker om skolen, og ikke om barnehagen. Kommunikasjonssituasjonen er annerledes for en 4-åring enn for en 12-åring. Jeg har aldri sagt at elever skal være som soldater i klasserommet. Man er faktisk på skolen for å lære, og en forutsetning for dette er at det er ro og en viss grad av orden i klasserommet. Hvis elevene skal forbeholde seg retten til å støye og bråke bare fordi de ikke føler noen tillitt eller lojalitet, så vil det til en hver tid være en elev som har "retten" til å lage bråk. Man kan ikke gi elevene denne retten.

 

Du beskriver selv at det fungerer slik i jobben din. Du gjør det som sjefen ber deg om. Hvorfor du gjør det, er for så vidt irrelevant. Vi hører automatisk på sjefen. På samme måte burde vi høre automatisk på læreren. Elvene burde ha rett til å ha et stille arbeidsmiljø på skolen. Hvis tre stykker lager bråk i klasserommet, så ødelegger de ofte for 25 andre. At vi skal ha et system som tillater bråk, er respektløst for majoriteten av elevene som ønsker at det er stille.

 

En god lærer vil selvsagt opparbeide seg tillitt til elevene, men respekten for læreren burde være såpass stor at læreren har mulighet til å påvirke støynivået i klasserommet. Når det gjelder jobb, så er det ofte et kostnadsspørsmål hvor mye tid en leder skal bruke på å involvere seg. Jeg prater også sjeldent med lederen min, for jeg vet at han er veldig opptatt. Skulle jeg hatt et tillittsforhold til min leder, så måtte de ansatt flere ledere. Færre ledere gir mindre personalkostnader, og jeg ønsker jo at min bedrift skal være konkurransedyktig, så jeg syns dette er en grei ordning.

Lenke til kommentar

Interessant tråd forsåvidt. Noen tiltak kan sikkert iverksettes, men man kan ikke begynne å endre på fagsammensetning fordi "gutter er praktisk anlagt". Jeg har ikke lest skjønnlitteratur siden jeg skrev særemne på VGS. Aldri vært min ting, men det var nå en del av "pakken" med å gå på skolen - så da gjorde jeg det. Jeg ser ingen spesielt god grunn til at gutter skal droppe ut av ting de ikke liker sammenlignet med jenter - da er det heller en holdningskampanje som må til her. Jenter jobber livet av seg for ting de ikke bryr seg filla om, og får OK karakterer, mens gutter ikke gjør en innsats overhodet, og stryker/dropper ut (satt på spissen). Skolen er dermed ikke noe mer eller mindre tilrettelagt for et spesifikt kjønn enn det andre. Realfagene minus biologi må sies å være typiske guttefag , men hva er egentlig typiske jentefag? Språk? Høres da ut som et nøytralt felt. Samfunnsfag? Neppe noen jentefavoritt, det, heller. Gym er nok et guttefag. Musikk? Jeg greier bare ikke se hvorfor det skal favorisere jenter mer enn gutter. Jeg hadde heimkunnskap to år i løpet av grunnskolen, det er vel det eneste "jentefaget" jeg kommer på i farten jeg har vært borti, foruten biologien - som egentlig ikke skal dominere naturfagundervisningen, men likevel gjør det fordi lærerne er kompetanseløse på de litt hardere realfagene.

Igrunn ser jeg bare to tiltak foreløpig: få ned mengden biologi i naturfag, og holdningskampanjer mot gutter for å få dem til å forstå at det faktisk går an å gi 100% også i fag man ikke liker, om enn bare for å bedre sine sjanser til en god utdanning, og OPs mantra om å få napp på damefronten senere i livet. Hvis ikke tanken på et kvinnelig underliv er motivasjon nok til å lese litt Ibsen og skrive et par sider om det, nei, da vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar

 

 

Damer vil jo alltid være sammen med menn som er mektige og har makt.

Det vet du åpenbart ingenting ting om.

 

 

Isåfall hadde jeg aldri hatt dame ^^;

 

Isåfall hadde jeg aldri hatt dame ^^;

 

Contradiction, selvmotsigelse. "Damer vil jo alltid være sammen med menn som er mektige og har makt" er ugyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...