Gå til innhold

FEATURE: Dere har kåret de beste spillene fra 2014


Anbefalte innlegg

This war of mine er absolutt nevneverdig, anbefaler folk å sjekke det ut. Trist at det ikke ligger på lista, det fortjener absolutt en plass.
Det samme gjelder The Banner saga.
Begge spillene så ved første øyekast ut som noe som "ikke passet meg", men da jeg først prøvde de ble jeg frelst!
Verdige spill som alle bør prøve ut om de kommer over dem på Steam sale eller Humble bundle.

Legend of Grimrock er også fete spill, ble veldig overrasket over hvor mye jeg digga det!

Also, Dragon age er sikkert bra nok, men for min del sliter jeg med helt sinnsykt dårlig ytelse. Har ganske bra pc, og har prøvd så og si alle mulige tweaks for å fikse det selv. Funker ikke, har lagspikes på 2-4 sekunder hvert 5 sekund, så det er uspillbart.
Håper de fikser dette snart, det er faktisk uspillbart for min del...

Endret av HanFyrenVetDu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det tredje spillet i den mørke fantasyserien er et storslått rollespilldrama som bare Bioware kan lage. Dragon Age: Inquisition griper fatt i deg fra første stund, og slipper ikke taket før du har vært med på et spennende, involverende og langt eventyr. Den enorme verdenen og de mange personlighetene du møter gjør at du knapt trenger å kjøpe deg noen andre spill med det første."

 

1. Dragon Age har ikke vært mørkt siden Origins.

2. Det slipper taket ganske fort. Straks du kommer borti en av de mange game-breaking bugsene i spillet. Eventuellt du blir lei av totalt tomme fetch-quests. Noe som er 90 prosent av spillet.

3. Nei, det er ikke et involverende og langt eventyr. Hovedstoryen tar circa 10 timer. Rimelig kort for et rpg, vil jeg si.

4. Nei du trenger sikkert ikke andre spill hvis du digger å plukke blomster og diverse typer stein. Har du nok av de kan du oppgradere hagen i borgen din. Noe som fører til at du får 6 plantepotter (thats it) i den.

Lenke til kommentar

Min favoritt var nok Shovel Knight, som ikke er på listen. Fantastisk reise tilbake til NES-plattformspillenes dager, som Mega Man og Duck Tales.

 

2. Det slipper taket ganske fort. Straks du kommer borti en av de mange game-breaking bugsene i spillet. Eventuellt du blir lei av totalt tomme fetch-quests. Noe som er 90 prosent av spillet.

 

Jeg forstår ikke hva de tenkte da de inkluderte alle disse Jeg liker spillet ellers, men å samle x antall av gjenstand y om og om igjen føles bare som jobb, og det er vel akkurat det vi ikke vil bli minnet på i et spill. Jeg er mer tilhenger av å ha færre men mer omfattende quests med engasjerende bi-historier, slik som man allerede har til en viss grad med de karakter-spesifikke questene.

Lenke til kommentar

Min favoritt var nok Shovel Knight, som ikke er på listen. Fantastisk reise tilbake til NES-plattformspillenes dager, som Mega Man og Duck Tales.

 

2. Det slipper taket ganske fort. Straks du kommer borti en av de mange game-breaking bugsene i spillet. Eventuellt du blir lei av totalt tomme fetch-quests. Noe som er 90 prosent av spillet.

 

Jeg forstår ikke hva de tenkte da de inkluderte alle disse Jeg liker spillet ellers, men å samle x antall av gjenstand y om og om igjen føles bare som jobb, og det er vel akkurat det vi ikke vil bli minnet på i et spill. Jeg er mer tilhenger av å ha færre men mer omfattende quests med engasjerende bi-historier, slik som man allerede har til en viss grad med de karakter-spesifikke questene.

 

Kanskje de så at borderlands var en suksess og hentet inspirasjon?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KimWhinesAlot, den 16 Jan 2015 - 15:29, sa:

Banished på 1 plass? Personlig syntes jeg spillet rett og slett var dønn kjedelig å klarte ikke å legge så mange timer i det. Det må jo ha skjedd store endringer i det siste da, for jeg syntes det spillet bare var frustrerende. Uansett hvor mye mat eller ved produksjon jeg hadde, så sultet folk ihjel eller så frøs de ihjel. Etter femte forsøk på å få et fungerende lite samfunn så ga jeg bare spillet opp.

Spørs helt hva du gjør det, hvis du ikke har nok mat, eller nok firewood, så tyder jo det på at du utvider for fort. Det er utrolig viktig å kontrollere befolkningsveksten. I tillegg så er det lurt å starte med gatherer's hut / forester's lodge litt avsidesliggende slik at det er full skog innenfor sirklene (disse burde plasseres sammen). Ikke bygg flere hus enn du akkurat trenger, og vent med hus til de forenevnte byggningene er på plass.

pathfinding kan det også være lurt å ta en titt på, da det fort kan bli lange gåavstander hvis man ikke følger med. :)

 

Anbefaler veldig Quill18 sine videoer på banished, da jeg så disse når jeg var "ny", og de hjalp veldig, det er dog en del oppdateringer siden.

 

Jeg personlig har hatt stabile byer på opptil 3-400 innbyggere, som ikke er så altfor mye, hvor jeg bare kunne slippe alt og se på. Det morsomme er jo dog å se hvor langt du kan utvide videre! :)

 

morsomt at Banished vant! Har kost meg mye med det! :)

Endret av ZweiNor
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på det, noen må ha juksa med stemmegivning til Banished

 

Jeg må hive meg på denne, har litt vanskelig for å se at Banished hadde vunnet uten juks. Hadde vært fint om noen fra gamer kunne tittet litt nærmere på dette, å git en liten uttalelse. For å si det slik, hadde ikke gjort meg noe at Banished hadde vunnet, men jeg tror ikke helt på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...