Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Selfølgelig er det tomme argumenter og whataboutism som oser ut av den som tyr til navnkalling, uten noen kildekritikk annet enn ''internett giftig''...

ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Svenske tilstander? Verdenskjent tragedie? Herregud! Hvor dum går det an å bli?

Er bilbrannene, voldtektene og bombe angrepene ''fake news'' da? Alt sammen er propaganda? Alle Reportasjene fra dvs steder i Sverige er staget? Den dystre statistikken fra svensk SSB og svensk politi er også fake, eller kanskje ''misstolket''? 

ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Det hadde sannsynligvis gått helt greit, men ville du gått på Fotballpubben i Vålerengadrakt og skreket "Brann suger!"?

Mer whataboutism, flott. Siden vi har litt vold så kan vi akseptere mer vold, god logikk.
Jeg hadde heller skreket 'brann suger' hver dag resten av mitt liv, enn å gå inn i Islam dominerte strøk og vanære profeten dems. Heldigvis er situasjonen i Norge langt bedre, men selv i visse Oslo-strøk ville du før eller siden blitt slått ned og værre, gjør du det samme i Rinkeby så eskalerer nok ting veldig mye raskere, de truer og skader folk bare for å filme der. Politiet selv har sagt at de ikke dekker det området. 
Hvorfor tror du at folk flest velger å betale 2-10 ganger så mye, og bli gjeld slaver, for å bo på vestkanten fremfor langt mer økonomisk frihet på østkanten?

ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Jeg tror du bør ta en pause fra Internett inntil du klarer å skille mellom informasjon og skrøner…

Jeg håper du tuller, eller er veldig gammel og uviten. Vet du ikke helt hva Internett er??
Jeg tror du sitter litt fast i 90 tallet :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Whataboutism er ganske vanlige som svar til folk som cherrypicker - evt. forskjellsbehandler da det oser en personlig agenda mot en spesifikk sak.

Er du på rett sted og møter de rette menneskene så møter du nok en like stor neve om du håner en fotballklubb som om vis du håner en religiøs figur i andre kretser. Ingen av delene er så klart greit men det er ikke et problem om kun gjelder muslimer eller som gjelder alle muslimer for den sak skyld.

Jeg er enig med deg i at det har vært problematisk i spesifikke områder i Sverige med gjengkultur og kriminalitet. Ting har ofte sin årsak, om man vil sette seg inn i det eller bare avfeie det med et lettvint svar er derimot helt opp til deg selv.

Alexander4840 skrev (14 minutter siden):

Hvorfor tror du at folk flest velger å betale 2-10 ganger så mye, og bli gjeld slaver, for å bo på vestkanten fremfor langt mer økonomisk frihet på østkanten?

Igjen.. akkurat som øst vs vest rundt Oslo? Eller som alle andre storbyer i verden der det er et fattig strøk og et snobbete strøk.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (24 minutter siden):

Whataboutism er ganske vanlige som svar til folk som cherrypicker - evt. forskjellsbehandler da det oser en personlig agenda mot en spesifikk sak.

Eller når folk ikke har argumenter eller svar, like verdiløst er det uansett. Hva er min Agenda? Om jeg cherrypicker så kan du gjerne pressentere det jeg har ''cherrypicket'' bort

Noxhaven skrev (24 minutter siden):

Jeg er enig med deg i at det har vært problematisk i spesifikke områder i Sverige med gjengkultur og kriminalitet. Ting har ofte sin årsak, om man vil sette seg inn i det eller bare avfeie det med et lettvint svar er derimot helt opp til deg selv.

.... Så hva mener du er årsaken da? og hva er løsningen?
Har du ikke noe svar så er det ikke mye mening i at du prater, folk er hjertelig velkomne til å komme med motargumenter til andres konklusjoner, fremfor å skjelle ut.
Jeg forstår at det er vanskelig å argumentere positivt for Islam og Koranen, men prøv i alle fall, mens du er her.

Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (17 timer siden):

Eller når folk ikke har argumenter eller svar, like verdiløst er det uansett. Hva er min Agenda? Om jeg cherrypicker så kan du gjerne pressentere det jeg har ''cherrypicket'' bort

.... Så hva mener du er årsaken da? og hva er løsningen?
Har du ikke noe svar så er det ikke mye mening i at du prater, folk er hjertelig velkomne til å komme med motargumenter til andres konklusjoner, fremfor å skjelle ut.
Jeg forstår at det er vanskelig å argumentere positivt for Islam og Koranen, men prøv i alle fall, mens du er her.

Du velger ut spesifikke hendelser ifra spesifikke plasser - slike hendelser som også oppstår i andre miljøer på andre plasser, men presenterer dem som noe unikt ved muslimer, noe som blir fremmet av islam, uten å i det heletatt forsøke å forklare hva det er med religionen som fører til slik oppførsel hos ungdommen på disse spesifikke plassene.

Problemet er integrasjonsrelaterte i den forstand at for mange ble plassert i et getto strøk på veldig kort tid der ungdommen ikke hadde noe å gjøre enn å bedrive dank. Det er sosialøkonomiske grunner der det stjeles og det konkurreres mellom ulike gjenger, alle prøver å forsørge for sine egne og sin egen familie i et minisamfunn nesten helt uten vanlige økonomiske muligheter.

Nå skal det også sies at disse hendelsene fra visse strøk i Sverige er svært overdrevet. Hendelser blir ofte tatt ut av kontekst eller er samlet over en lang tidsperiode og fremmet for views hos kanaler som tjener penger på gjengen som sitter hjemme og redde for folk med mørk hud.

Tåkefyrste skrev (17 timer siden):

Om noe så er de underdrevet og forsøkt skjult for allmennheten.

Hvem tjener på å skjule det? Det høres jo ut som en helt absurd konspirasjonsteori. Er det et tidligere politisk parti i Sverige som styrer alt som kan legges ut på sosiale medier med unntak av noen sensasjonelle dark-skin-rebel kanaler?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Noxhaven said:

Hvem tjener på å skjule det? Det høres jo ut som en helt absurd konspirasjonsteori. Er det et tidligere politisk parti i Sverige som styrer alt som kan legges ut på sosiale medier med unntak av noen sensasjonelle dark-skin-rebel kanaler?

Du må hugsa at dette er ein person som etter alt å døma trur på white genocide konspirasjoner. Utifrå retorikken i hans eigen tråd om nøyaktig dette fremstår han som at han trur enkelte ynskje ein slik "snikislamisering" av Norge.

Så døm deretter. ?

EDIT: Vent, det sitatet du svarte på var Tåkefyrste, ikkje Alexsander4840. Dei er forvirrende like, beklager.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

Konservative som tror at deres rase/kultur er overlegen og som er livredd for å tilpasse seg og respektere andre mennesker.

Det er en selvfølge at nasjoner skal være suverene med selvråderett og prioritere innbyggere først, ikke måtte tilpasse seg andre, verken andre land eller migranter.
Det har ingenting med overlegenhet å gjøre.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (2 timer siden):

Utifrå retorikken i hans eigen tråd om nøyaktig dette fremstår han som at han trur enkelte ynskje ein slik "snikislamisering" av Norge.

Bønnutrop er Islamisering, jeg vil også si moskeer er islamisering, og her har du noen idioter som åpenbarte sin motivasjon i filmformat :) Spol til 1:12 for poenget mitt.

Apropo overlegenhet....
Nei det er vel ingen som ønsker å Islamisere....
Queue the innevitable ''internett giftig'' :D 
Dette har du jo alt lest i den andre tråden: Min retorikk der handler om å begrense migrasjon generelt, og forlate shengen, det ekskluderer svensker like mye som kinesere eller afrikanere.
Klart du vil missrepressentere en du ikke klarer å argumentere mot.... Du kan fortsette å prate migrasjon i andre tråder.
Her er det snakk om Islam, jeg legger ingen skjul på mitt misslik av Islam og Islamister. Islamister vil erobre og drive terror, de følger ordre rett fra koranen, haditene og imamer. 
Det går ann å ha 2 tanker i hodet samtidig, sant?

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (58 minutter siden):

Bønnutrop er Islamisering, jeg vil også si moskeer er islamisering, og her har du noen idioter som åpenbarte sin motivasjon i filmformat :) Spol til 1:12 for poenget mitt.

Apropo overlegenhet....
Nei det er vel ingen som ønsker å Islamisere....
Queue the innevitable ''internett giftig'' :D 
Dette har du jo alt lest i den andre tråden: Min retorikk der handler om å begrense migrasjon generelt, og forlate shengen, det ekskluderer svensker like mye som kinesere eller afrikanere.
Klart du vil missrepressentere en du ikke klarer å argumentere mot.... Du kan fortsette å prate migrasjon i andre tråder.
Her er det snakk om Islam, jeg legger ingen skjul på mitt misslik av Islam og Islamister. Islamister vil erobre og drive terror, de følger ordre rett fra koranen, haditene og imamer. 
Det går ann å ha 2 tanker i hodet samtidig, sant?


Bønnerop og kirkeklokker er to sider av samme sak.

---


Og hvem er det som ikke tilpasser seg samfunnet de flytter inn i eller bor i..?

Konservative.
Desto mer konservative, desto større problemer får de med konservative fra andre grupper som ikke deler deres konservative verdisyn.

Konservative jøder havnet i store konflikter med konservative kristne  i vesten og Russland de siste par hundre årene -- de samme problemene som konservative muslimer fører til for alle muslimer i vesten i dag.

Vestens konservative sender ut misjonærer den dag i dag, og mange blant de mest konservative kristne vestlige ønsker seg tilbake til dagene hvor homofili var forbudt ved lov.
De ønsker å avvikle vitenskapsundervisningen, for å erstatten den med bibelens fabler.

Hadde jeg vært en konservativ ateist så ville dette ført til at jeg hadde et hat mot alle kristne.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En hamburgerkokk med skummelt klingende navn (Abdulrahman) serverte i all hemmelighet vår statsminister en 200g burger selv om hun ba om 150g. Klassisk terror!

Sitat

– Hun bestilte en burger til 150 gram, men jeg oppjusterte den til 200 gram uten å si noe, smiler Abdulrahman.

https://www.aftenposten.no/norge/i/e8BV4a/erna-sendte-takkebrev-for-burger

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...