Gå til innhold

ANMELDELSE: The Crew


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske stor forskjell fra beta og retail. I tillegg har du mange assists du kan slå av. Har spilt Forza Horizon 2, Grid Autosport, Forza 2, Drive Club. Spillet er ikke "dårlig" i forhold til de, faktisk klarer man ikke å holde seg levende gjennom en sving slår du av assists her.

 

Det er ikke perfekt men absolutt ikke arkade som Need for Speed. Spiller mot andre så er det ufattelig lett for noen eller deg å gjøre en liten feil med styringen så du taper alt. F.eks driftingen, vanligvis kan man brekke seg gjennom en sving uten å tape fart i bilspill, det er ikke særlig realistisk. Her blir du faktisk straffet for det og er veldig lett å miste kontroll.

 

Minuset for min del er grafikken "til tider" som anmeldelsen sier og innholdet. Verdenen føles ikke så "online" ut som den egentlig er iblant. Og så savner jeg mer "oomphh" i billydene. Setter du deg inn i en bil i Forza Horison 2 får du bakoversveis. Det får du ikke her, men det er et bra spill for det.

 

Eneste vi PS4 og PC spillere faktisk har, det nest beste er Forza Horizon 2.

Lenke til kommentar

Liker bedre The Crew en både DriveClub og Forza Horizon 2. Blitt totalt hekta på The Crew. Gir spillet til nå en 8 av 10. Det kan jeg si fordi jeg har alle 3 her og nå! Driveclub og Forza Horizon 2 er bare 6 av 10 hos meg.

Du har i allefall rett i Driveclub: Metascore 71 og Userscore 5,5

Forza Horizon 2 har: Metascore på 86 og userscore på 8,0

The Crew som denne artikkelen handler om har for øyeblikket metascore på 61 og userscore på 5,4

Ingen tvil i hvilket som er best. :)

Lenke til kommentar

 

 

Liker bedre The Crew en både DriveClub og Forza Horizon 2. Blitt totalt hekta på The Crew. Gir spillet til nå en 8 av 10. Det kan jeg si fordi jeg har alle 3 her og nå! Driveclub og Forza Horizon 2 er bare 6 av 10 hos meg.

Du har i allefall rett i Driveclub: Metascore 71 og Userscore 5,5

Forza Horizon 2 har: Metascore på 86 og userscore på 8,0

The Crew som denne artikkelen handler om har for øyeblikket metascore på 61 og userscore på 5,4

Ingen tvil i hvilket som er best. :)

 

Metacritic er helt meningsløst. Brukere registrerer seg der for å gi spill 0/10 pga fps problem og andre småting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Liker bedre The Crew en både DriveClub og Forza Horizon 2. Blitt totalt hekta på The Crew. Gir spillet til nå en 8 av 10. Det kan jeg si fordi jeg har alle 3 her og nå! Driveclub og Forza Horizon 2 er bare 6 av 10 hos meg.

Du har i allefall rett i Driveclub: Metascore 71 og Userscore 5,5

Forza Horizon 2 har: Metascore på 86 og userscore på 8,0

The Crew som denne artikkelen handler om har for øyeblikket metascore på 61 og userscore på 5,4

Ingen tvil i hvilket som er best. :)

Metacritic er helt meningsløst. Brukere registrerer seg der for å gi spill 0/10 pga fps problem og andre småting.

Mr. Ubisoft?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Liker bedre The Crew en både DriveClub og Forza Horizon 2. Blitt totalt hekta på The Crew. Gir spillet til nå en 8 av 10. Det kan jeg si fordi jeg har alle 3 her og nå! Driveclub og Forza Horizon 2 er bare 6 av 10 hos meg.

Du har i allefall rett i Driveclub: Metascore 71 og Userscore 5,5

Forza Horizon 2 har: Metascore på 86 og userscore på 8,0

The Crew som denne artikkelen handler om har for øyeblikket metascore på 61 og userscore på 5,4

Ingen tvil i hvilket som er best. :)

Metacritic er helt meningsløst. Brukere registrerer seg der for å gi spill 0/10 pga fps problem og andre småting.
Mr. Ubisoft?

Jepp særlig pga Ubisoft sine fiaskoer. Assassins Creed og Farcry hadde begge store problem, men det rettferdigjør ikke 0/10 score. Derfor jeg skriver at oppsummeringen på user scoren er helt meningsløst å gå etter.

Lenke til kommentar

Ja ja. En kombinasjon av et julebord med noen gode øl, og en desemberlønn som satt løst så har jeg da blitt eier av The Crew. Testa aldri beta og har ikke fulgt så mye med på spillet.
Driver å tester det ut nå, og foreløpig er jeg underholdt. Så lenge det hyler i noen politisirener og går fort unna så er jeg stort sett happy. At det ikke er noen simulator kan jeg leve helt fint med. God kjørefølelse kan jeg få ved å gå ut av huset og sette meg i bilen.

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spillte betaen av dette, mye bedre enn Driveclub, men likevel noe møkk. Blir aldri kjøpt.

Hva er mye bedre? Noen som kan gi en sammenligning på hva som er bedre med TC vs. DC? Da tenker jeg ikke på online biten som forsåvidt er viktig men racing biten.

 

 

Kan gi et grundig svar her siden jeg har begge spillene og spilt de mye. Driveclub foregår kun på baner med ingen frihet utenom veien. The Crew har fullstendig frihet og masse forskjellig enn bare baneracing.

Starten av the Crew holder du på med litt baneløp i byen, kanskje litt kjedelig men når du kommer lengre og begynner å opplever alt The Crew faktisk byr på så imponerer det. Samme skriver anmelderen i artikkelen her. Jeg også syns det var sykt kjedelig i betaen og starten av retailspillet.

 

Du har alt fra gateløp til å kjøre terreng oppover fjellene i Las Vegas til å kjøre dune buggyes langs ei strand ved soloppgang, til det dynamiske aspektet som å komme seg unna politiet og race med motspillere. Driveclub har veldig bra grafikk og lyd, men der stopper det. Det er ikke "morro" å kjøre, det er det i Driveclub.

 

Beste sammenligningen er Forza Horizon 2, spill som dette kan ikke sammenlignes med Driveclub som bare fokuserer på en ting ved bilkjøring. I tillegg kan du i The Crew style din egen bil, modifisere motoren på lik stor linje som Gran Turismo. I enkelte tilfeller kan du modifisere bilen såpass at du gjør den om til en terrengbil så du kan race andre type løp.

 

Kartet i The Crew er helt vanvittig stort, grafikken på mye av byomgivelsene er ikke imponerende men det som er imponerende er når du kommer i fjellterreng, utpå landet og ellers. Det ser rått ut. Måtte stoppe flere gang igår da jeg kjørte ved plasser som minte meg om Norge.

Selve kjørefølelsen er også veldig bra, jeg spiller med "Sport Mode" så jeg har noen få assists. Har jeg på professional så klarer jeg ikke å holde bilen på veien.

 

Det er mye kult jeg opplever i The Crew som jeg ikke ser i andre bilspill. F.eks hvis du drifter eller du kjører over en høyde, en klump på veien så vil hjulene havne i spinn og du vil oppleve å spøle når du lander og får grep igjen. En logisk greie jeg ikke har sett i andre spill men som de faktisk har med her.

 

Så ofte når du da tar shortcuts over en sving, så løfter en av hjulene seg litt, og du ender opp i en kraftig burnout. Har manuell giring på så ofte jeg girer feil siden turtallet er høyt nok for neste gir men hjulene har ikke fått grep på veien enda :D

Slike detaljer i et bilspill gjør det morro :)

Driveclub er artig å spille iblant bare, det er så statisk i forhold. Du velger bare events og kjører og det handler mer om riktig bremsing og svinging bare. The Crew er så så så så mye mer :)

Sier IKKE at The Crew er perfekt, jeg skulle ønske Forza Horizon 2 var til PC eller PS4, men The Crew er absolutt verdt pengene. Beste open world bilspill vi har fått til PC og PS4 hittil.

Lenke til kommentar

Ok. flott innlegg :)

 

Hvis vi skal ta en direkte sammenligning av kjørefysikken. Hvordan opplever du den mellom disse titlene? Gjerne med sammenligning mot kjørefysikken i mer fullblods racingtitler som FM og GT. Klar over at hverken FM eller GT er skikkelig simracing, der har vi andre og bedre titler. En funksjon jeg liker med DC er at man får minuspoeng om man er borti andre eller havner utenfor løypen. Dog er det ikke så positivt at man får minuspoeng når andre kjører i rumpa på bilen din. Hvordan den avgjør hvem som kjører borti hvem er litt ullent.

 

 

En helt annen ting. En svakhet med DC er jo at man føler seg mye "alene" der siden online biten failet og fortsatt ikke er 100% kva litetsmessig.

 

Hvordan fungerer denne biten i the crew? får man en skikkelig community feel og at man driver med sosial spilling?

Hvor lenge eller hvor mange løp tar det før man kommer ut av den første kjedelige by-biten?

 

FH2 har jeg ikke fått prøvd siden jeg tror jeg kommer til å stå over å kjøpe 2 konsoller denne gangen. Men vil du si TC er vesentlig bedre enntitler som Burnout Paradise og Driver:San Fransisco? (om man ser bort fra mange år gammel grafikk etc)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis vi skal ta en direkte sammenligning av kjørefysikken. Hvordan opplever du den mellom disse titlene? Gjerne med sammenligning mot kjørefysikken i mer fullblods racingtitler som FM og GT. Klar over at hverken FM eller GT er skikkelig simracing, der har vi andre og bedre titler. En funksjon jeg liker med DC er at man får minuspoeng om man er borti andre eller havner utenfor løypen. Dog er det ikke så positivt at man får minuspoeng når andre kjører i rumpa på bilen din. Hvordan den avgjør hvem som kjører borti hvem er litt ullent.

 

En helt annen ting. En svakhet med DC er jo at man føler seg mye "alene" der siden online biten failet og fortsatt ikke er 100% kva litetsmessig.

 

Hvordan fungerer denne biten i the crew? får man en skikkelig community feel og at man driver med sosial spilling?

Hvor lenge eller hvor mange løp tar det før man kommer ut av den første kjedelige by-biten?

 

FH2 har jeg ikke fått prøvd siden jeg tror jeg kommer til å stå over å kjøpe 2 konsoller denne gangen. Men vil du si TC er vesentlig bedre enntitler som Burnout Paradise og Driver:San Fransisco? (om man ser bort fra mange år gammel grafikk etc)

 

Jeg kan ikke svare på spørsmålene om nyeste generasjon konsoll-spill, siden jeg spiller eksklusivt på PC nå (har dog emulatorer, men går mest i eldre konsoll-titler på de). De øvrige spørsmålene, derimot...

 

-Kjørefysikken: GT og FM vil jeg kalle "simcade" - arcade racing med sim-elementer - i alle fall hva dekkfysikk og kjørefysikk angår. The Crew er helt klart fullblods arcade, men med simulerte sim-elementer, som power overstyring som gjør at du kan miste kontrollen over bilen. Men du kan fint bremse midt i en sving i høy fart for å klare svingen, som ikke går an i virkeligheten i like stor grad. Med dette i bakhodet, må jeg si at jeg liker kjørefølelsen. Jeg har spilt GT og FM til forrige generasjon, og The Crew er mye mer tilgivelig, men du kan likevel miste kontrollen over bilen (jeg spiller uten noen hjelpemidler på "Hardcore"), og skademodellen er tilfredsstillende, i motsetning til spesielt GT. Spillet minner mer om GRID enn de ovennevnte.

 

-Poeng: Poengene du får avhenger av oppdraget ditt. Som oftest får du full pott om du når målet på kortest mulig tid. Du premieres med bildeler, som rangeres med bronse, sølv, gull og platinum, hvor mest edelt metall gir best bildel. Du kan få full pott i enkelte løp uten å komme først i mål, så lenge du har en god nok tid. Det er ofte litt vanskelig å vite hvor mye tid du manglet for å få neste medalje siden du bare får vite hvor mange poenger du manglet. Du får negative poeng for å resette bilen din. Du kan kræsje så mye du vil, men kan risikere å snurre selv. I online PVP kan man skru av kollisjoner.

 

-Community: Mens det er mange spillere online samtidig, ser man bare 8 (tror jeg) biler i samme instance under free roam. Når du starter et løp, kan du invitere andre spillere til ditt "crew" - inntil 4 (tror jeg). I online PVP kan dere være mange flere. Har vært i et løp med ca. 15 stk. Vet ikke hva som er max. Det føles litt tomt og singleplayer-aktig til tider - i alle fall i begynnelsen - men det er nok av muligheter til å treffe andre folk hvis du aktivt går inn for det. Du kan f.eks. joine en PVP lobby, og eksklusivt kjøre mot andre spillere dagen lang. Jeg har fått en stor venneliste etterhvert, siden det ikke er noe form for guild. Venner er også viktig for å tjene penger - du kan sende flere av dem på timeslange oppdrag samtidig og tjene MYE mer enn på å gjøre korte oppdrag selv. Chat-funksjonen er veldig basic, og kunne vært bedre. Ikke alle har chat-vinduet åpent, og svarer dermed aldri på tekstbeskjeder.

 

-Detroit: Den første byen (etter introen) er Detroit. Her får du prøve de ulike bilklassene, og du lærer om alle de ulike typene oppdrag. Men du kan når som helst ta toget eller flyet eller bare kjøre til andre byer/områder. Du må likevel fullføre story-oppdragene i Detroit for å få tilgang til flere av oppdragene i andre byer, samt at du må være et visst level for å nyte godt av oppdragene du faktisk kan gjennomføre (pluss at de er vanskelig med en lite oppgradert bil, og du får ikke nye deler som er lavt nok level). Du levler sinnsykt fort opp, riktignok - spesielt med rette perks - og du får et lass med penger og XP i PVP selv om du kommer helt sist i hvert eneste løp.

 

-Bilen: Jeg har ikke spilt Burnout nok til å sammenligne, men jeg har rundet Driver: San Fransisco. Jeg liker The Crew mye bedre, siden bilen står mye mer i fokus. Du kan tilpasse bilen din mye bedre enn i GT, men ikke visuelt like mye som i Forza. Utvalget biler er ikke på langt nært like bra som i GT - de fleste Japanske biler mangler - men det kommer flere med tiden. Når det er sagt, så tjener du på å holde deg til samme bil lenge. Du vinner deler kun til bilen du kjører, selv om du kan kjøpe tilsvarende deler som du allerede har låst opp innen samme bil-klasse (f.eks. "Street" klassen).

 

Tror jeg var innom det meste.

 

ALBUM

 

EwcjPIl.jpg

 

NB: Har forandret brukernavnet i Uplay etter at skjermbildene er tatt. Ubisoft kontoen min er gammel, fra de klassiske Rainbow Six-spillene eller noe slikt, så var på tide å forandre nicket :p

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt noen timer i helga så har jeg en tilståelse å komme med. Jeg liker The Crew. Rett og slett.

Det har helt klart sine mangler, og det som irriterer meg mest er hvordan ting funker i "Escape" missions, hvor det er nok at en motstander så vidt legger seg inntil min bil, eller stopper rett foran meg og så er løpet over.

Da opplever jeg politijaktene som litt tilgivende. Og artige.

 

Avsluttet i går kveld med en times tur hvor jeg bare kjørt rundt i et snøkledd vinterlandskap, med rolig bakgrunnsmusikk og tok livet helt med ro.

Grafisk er det jo som andre har påpekt. Veldig variabelt. Alt fra vakkert, til grusomt.

 

Så ja, det blir nok spilt mye The Crew fremover.

Spiller på Xbox one så om noen vil spille i co-op er det bare å legge til meg: Grimvarg.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt noen timer i helga så har jeg en tilståelse å komme med. Jeg liker The Crew. Rett og slett.

Det har helt klart sine mangler, og det som irriterer meg mest er hvordan ting funker i "Escape" missions, hvor det er nok at en motstander så vidt legger seg inntil min bil, eller stopper rett foran meg og så er løpet over.

Da opplever jeg politijaktene som litt tilgivende. Og artige.

 

Avsluttet i går kveld med en times tur hvor jeg bare kjørt rundt i et snøkledd vinterlandskap, med rolig bakgrunnsmusikk og tok livet helt med ro.

Grafisk er det jo som andre har påpekt. Veldig variabelt. Alt fra vakkert, til grusomt.

 

Så ja, det blir nok spilt mye The Crew fremover.

Spiller på Xbox one så om noen vil spille i co-op er det bare å legge til meg: Grimvarg.

 

Kanskje ikke så rart at du liker det, om du er stort sett happy om det er politisirener og det går fort unna :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillte betaen av dette, mye bedre enn Driveclub, men likevel noe møkk. Blir aldri kjøpt.

 

Say what? Driveclub, nå som servere funker, utfordringer aktivert, og lekre væreffekter har kommet så er Driveclub laaangt bedre enn The Crew som skuffet meg både på det grafiske og kjøreopplevelsen. DC får hos meg 8/10 og The Crew 6/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...