Gå til innhold

ANMELDELSE: The Crew


Anbefalte innlegg

Takk for nydelig innlegg Orwandel!

 

 

EDIT:

Det jeg er ute etter er om bilkjøringen og kjørefølelsen blir alt for arkadeaktig. Blir TC for mye som TDU2 så må jeg tenke litt på saken.
For meg er det viktig at det merkes godt at det er bil jeg kjører ellers kunne jeg liksågodt kjørt båt, snøskuter, atw eller andre ting i spillet.

Når det i tillegg er en "open-world" racer så blir grafikken viktig. GTAV med dårlig grafikk hadde jeg ikke kjøpt nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Spillte betaen av dette, mye bedre enn Driveclub, men likevel noe møkk. Blir aldri kjøpt.

Say what? Driveclub, nå som servere funker, utfordringer aktivert, og lekre væreffekter har kommet så er Driveclub laaangt bedre enn The Crew som skuffet meg både på det grafiske og kjøreopplevelsen. DC får hos meg 8/10 og The Crew 6/10.

 

Det er dette jeg også var redd for. Selv DC er ikke helt topp på kjøreflølese men jeg har en anelse at DC er vesentlig bedre enn TC her. Det er ikke viktig for meg at man har et stort antall biler aka GT serien, det er viktigere med gode biler og detaljert modellering og distinkte forskjeller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke vi trenger flere sandkassebilspill med arkadefysikk. Hva er vitsen med en verden som ligner på virkeligheten, med lisensierte biler, når det ikke føles som å kjøre disse bilene i virkeligheten? Når det er sagt er det nok litt av en heksekunst å kombinere en åpen verden med høyt nivå av realisme, to ting som krever sitt av maskinvaren.

Lenke til kommentar

Takk for nydelig innlegg Orwandel!

 

 

EDIT:

Det jeg er ute etter er om bilkjøringen og kjørefølelsen blir alt for arkadeaktig. Blir TC for mye som TDU2 så må jeg tenke litt på saken.

For meg er det viktig at det merkes godt at det er bil jeg kjører ellers kunne jeg liksågodt kjørt båt, snøskuter, atw eller andre ting i spillet.

Når det i tillegg er en "open-world" racer så blir grafikken viktig. GTAV med dårlig grafikk hadde jeg ikke kjøpt nå.

 

Folk har forskjellige preferanser. Jeg digger skikkelige sim-racing titler, som Assetto Corsa, og jeg digger open world-spill. Men jeg liker også å slappe litt av med biler som er tonet ned litt slik at det går an å kjøre komfortabelt med en kontroller. Er spillet for "realistisk" er ikke en kontroller følsom nok til å kontrollere bilen skikkelig. Jeg har ratt/pedaler, men har ikke testet The Crew med de siden det har funket fint med kontroller så langt.

 

Jeg har logget 82 timer i TDU2, og jeg foretrekker helt klart kjørefølelsen i The Crew (foreløpig 30 timer). Jeg har ikke hatt råd til å teste mange biler i hver klasse, men det er en klar forskjell mellom bilene i de forskjellige klassene. Street er ganske lett å kontrollere, Performance krever litt mer (spesielt hvis du kjører med bakhjulsdrift), og Circuit virker enda mer krevende, spesielt siden bilen blir ustabil hvis du treffer en kant eller curbs.

 

Jeg har som sagt ikke så mange biler i hver klasse, så har ikke verdens beste sammenligninsgrunnlag, men det er stor forskjell mellom min Gallardo og Viper SRT-10, hvor førstnevnte sitter bedre på veien, men ikke har samme kontrollen på svingradiusen, mens sistnevnte slenger med halen mye mer, noe du kan bruke for å få bedre svingradius, men som også kan føre til at du havner i grøfta. Det er også merkbar forskjell mellom Performance-Viperen og Circuit-Viperen, selv om overstyringen kommer ganske forutsigbart også på sistnevnte, mens man i en mer realistisk sim-racer nok vill hatt mye mer "snap oversteer" i en ren banebil, noe som er vanskelig å håndtere.

 

Folk har forskjellige preferanser, og noen hater ting jeg liker uten at jeg skjønner hvorfor, så kan ikke si hva du kommer til å synes om det. Men for et bilspill som lett kan spilles med kontroller, synes jeg likevel at kjørefølelsen er god nok til at jeg koser meg.

 

Her er bilene mine foreløpig:

 

FN0NiYh.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke vi trenger flere sandkassebilspill med arkadefysikk. Hva er vitsen med en verden som ligner på virkeligheten, med lisensierte biler, når det ikke føles som å kjøre disse bilene i virkeligheten? Når det er sagt er det nok litt av en heksekunst å kombinere en åpen verden med høyt nivå av realisme, to ting som krever sitt av maskinvaren.

Jeg synes FH2 var lovende her, helt til de ødela hele skitten med å vise sportsbiler som spratt rundt i skogen. Det var et uendelig stort WTF moment for min del.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, så finnes det ting jeg synes er problematisk med The Crew. Jeg liker ikke Nitro-boosten (AKA rakettmotor), rubber band AI'en, og flere manglende sosiale tjenester, som "guilds", bedre chat, mer coop-muligheter, flere spillere samtidig i free-roam etc. Men ikke noe av det er en deal breaker for meg, ville bare nevne det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk klokket inn 4 timer i natt å jeg liker The Crew veldig godt så langt. Synes grafikken jevnt over er veldig bra å jeg liker kjørefølelsen i spillet. Er noen ting som trekker litt ned å det er online biten som ikke fungerer helt som forventet, lyden fra bilene er noe stusselige å jeg savner muligheten for å kunne tweake litt mere på bilene. Overall så er spillet fortsatt morro å jeg blir nok å spille dette i noen timer fremover :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv DC er ikke helt topp på kjøreflølese men jeg har en anelse at DC er vesentlig bedre enn TC her. Det er ikke viktig for meg at man har et stort antall biler aka GT serien, det er viktigere med gode biler og detaljert modellering og distinkte forskjeller.

 

Hverken DriveClub eller The Crew har detaljert modellering, god kjørefølelse eller en såkalt realistisk opplevelse av hvordan det er å kjøre en bil. Men av disse to foretrekker jeg helt klart The Crew. Jeg ser spillet har mangler, men klarer likevel glede meg stort over det. DriveClub var for meg tidenes skuffelse.

 

Forza Horizon 2 er på et helt annet nivå og definitivt et mye bedre bilspill med en veldig god kjørefølelse.

Lenke til kommentar

 

Selv DC er ikke helt topp på kjøreflølese men jeg har en anelse at DC er vesentlig bedre enn TC her. Det er ikke viktig for meg at man har et stort antall biler aka GT serien, det er viktigere med gode biler og detaljert modellering og distinkte forskjeller.

 

Hverken DriveClub eller The Crew har detaljert modellering, god kjørefølelse eller en såkalt realistisk opplevelse av hvordan det er å kjøre en bil. Men av disse to foretrekker jeg helt klart The Crew. Jeg ser spillet har mangler, men klarer likevel glede meg stort over det. DriveClub var for meg tidenes skuffelse.

 

Forza Horizon 2 er på et helt annet nivå og definitivt et mye bedre bilspill med en veldig god kjørefølelse.

 

"Driveclub var for meg tidenens skuffelse" ? Jeg forstår mtp. da serverne ikke fungerte første 6-8 ukene, men nå som alt fungerer, utfordringer fungerer og væreffekter har kommet så er dette noe av det råeste innen bilspill på konsoll! Se gjerne hva IGN sier om væroppdateringen:

Driveclub ligger også på 71/100 på metacritic.com, mens The Crew har 61/100.

Jeg prøvde beta på The Crew, og kjøregleden og grafikken var litt skuffende ift. DC. Men det er 2 vidt forskjellige bilspill; TC åpen verden mens DC lukket bane - klart man klarer å presser mer på det grafiske da.

 

FH2 har jeg bare prøvd i 2 min på Spillexpo, for lite til å uttale meg om. Ifølge Metacritic ligger den høyest av alle 3 nevnte bilspill. Hadde jeg hatt XBone så hadde jeg nok hatt FH2. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selv DC er ikke helt topp på kjøreflølese men jeg har en anelse at DC er vesentlig bedre enn TC her. Det er ikke viktig for meg at man har et stort antall biler aka GT serien, det er viktigere med gode biler og detaljert modellering og distinkte forskjeller.

Hverken DriveClub eller The Crew har detaljert modellering, god kjørefølelse eller en såkalt realistisk opplevelse av hvordan det er å kjøre en bil. Men av disse to foretrekker jeg helt klart The Crew. Jeg ser spillet har mangler, men klarer likevel glede meg stort over det. DriveClub var for meg tidenes skuffelse.

 

Forza Horizon 2 er på et helt annet nivå og definitivt et mye bedre bilspill med en veldig god kjørefølelse.

 

Når spilte du DC sist?

 

FH2 var som sagt lovende helt til man så lambos sprette rundt på jorder.

 

Teezman :thumbup:

"this is true nextgen racing"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble ganske positivt overrasket da jeg prøvde dette. Hadde egentlig grei tro på det i utgangspunktet og hadde egentlig heller ikke noe ønske om å ha en "die-hard simulator" slik enkelte høyrøstede absolutt skal trekke det ned for at det ikke er. Det er gøy å kjøre, og landskapet og den åpne "endeløse" verdenen bidrar til veldig bra stemning. Synes det er ganske så kjedelig å kjøre på lukkede baner så den store åpne verdenen passet meg veldig bra. Egentlige er det mest negative med spillet så langt at det er laget med mikrotransaksjoner men siden jeg fikk spillet gratis kan jeg egentlig ikke klage. (Er også fullstendig ræva at max fps i spillet er 60fps? WTF?)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Likte også spillet ganske bra, men det er langt fra perfekt. Synes at på grafikk fronten så kunne de gjort så mye mere, når du setter bilen i 3 person, så ser det ikke ut som at den hører hjemme i resten av spillet, bilene ser rett og slett veldig falske og veldig kantete ut. Motor lydene er absolutt ikke noe å skryte over, hadde råere lyd i min gamle Space Wagon å det sier vel alt. Savner også mere tweaking eneste man kan gjøre er å endre utssende og farge på bilen. Gran Turismo 1-5 har hatt hundrevis av biler å velge mellom å du kunne tweake så og si alt på alle bilene fra vinklene på hjulene, høyden på dempere til girene. Jeg brukte utallige timer på bare det for å få satt ny fartsrekord på den ovale banen jeg ikke husker navnet på i farta.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...