Gå til innhold

FIFA Ballon d'Or 2014


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var det så veldig forskjellig når Cannavaro vant, da?

 

Var i alle fall bare France Football som styrte kåringen da. Selv om Cannavaro vant FIFA sin også så har alltid FIFA kåringen valgt de største navnene, mens France Football vært flinkere til å unngå de store navnene. F.eks. Sheva og Nedved.

 

Mulig det, men utifra jeg meget kjapt leste meg opp på, så ble FIFA-kåringen utført på akkurat samme måte da som nå.

Lenke til kommentar

 

 

Ville ikke hatt noe i mot det. Det var en flott prestasjon.

Blir trener I Europa kanskje?
Hadde vært moro. Synes det er gøy med managere som ikke har vært spillere før.

Enig! Man trenger absolutt ikke erfaring fra banen for å bli en bra trener og jeg håper fler og fler kan bevise akkurat det :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Ville ikke hatt noe i mot det. Det var en flott prestasjon.

Blir trener I Europa kanskje?
Hadde vært moro. Synes det er gøy med managere som ikke har vært spillere før.
Enig! Man trenger absolutt ikke erfaring fra banen for å bli en bra trener og jeg håper fler og fler kan bevise akkurat det :)

Beviser Bob Bradley det på Stabæk? Han kunne valgt mye større lag i USA med større penger men isteden fikk han seg bare lille Stabæk

Lenke til kommentar

Beviser Bob Bradley det på Stabæk? Han kunne valgt mye større lag i USA med større penger men isteden fikk han seg bare lille Stabæk

At han valgte Stabær er jo opp til han. Det fins flust av gode managere som ikke har spilt fotball. Kan nevne noen få rett fra hodet:

 

- Mourinho (spilte litt fotball, men ikke på høyt nivå)

- Avram Grant

- Villas Boas

- Carlos Alberto Parreira

- Sacchi

Lenke til kommentar

 

 

Beviser Bob Bradley det på Stabæk? Han kunne valgt mye større lag i USA med større penger men isteden fikk han seg bare lille Stabæk

At han valgte Stabær er jo opp til han. Det fins flust av gode managere som ikke har spilt fotball. Kan nevne noen få rett fra hodet:

 

- Mourinho (spilte litt fotball, men ikke på høyt nivå)

- Avram Grant

- Villas Boas

- Carlos Alberto Parreira

- Sacchi

Enig-men det jeg ville peke på er at ikke-europeiske managere som Pinto og Bradley og Arena har det vanskelig å finne jobb i Europa, særlig de som aldri spilte på topp lagene i Europa og selv om de gjør en meget bra jobb på VM og på hjemmelagene. Synes Pinto og Bradley fortjener en sjanse på større lag enn Stabæk. Ikke på toppnivået kanskje, men første divisjon i større land enn Norge

Lenke til kommentar

 

 

Beviser Bob Bradley det på Stabæk? Han kunne valgt mye større lag i USA med større penger men isteden fikk han seg bare lille Stabæk

At han valgte Stabær er jo opp til han. Det fins flust av gode managere som ikke har spilt fotball. Kan nevne noen få rett fra hodet:

 

- Mourinho (spilte litt fotball, men ikke på høyt nivå)

- Avram Grant

- Villas Boas

- Carlos Alberto Parreira

- Sacchi

Enig-men det jeg ville peke på er at ikke-europeiske managere som Pinto og Bradley og Arena har det vanskelig å finne jobb i Europa, særlig de som aldri spilte på topp lagene i Europa og selv om de gjør en meget bra jobb på VM og på hjemmelagene. Synes Pinto og Bradley fortjener en sjanse på større lag enn Stabæk. Ikke på toppnivået kanskje, men første divisjon i større land enn Norge

 

 

Et problem er vel også utdanningen de ikke har? Bob Bradley skal jo ta UEFA Pro-kurset i Norge nå. (En teori har jo vært at det var en av grunnen til at han kom til et lite land siden det da er enklere å komme inn på kurset)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Beviser Bob Bradley det på Stabæk? Han kunne valgt mye større lag i USA med større penger men isteden fikk han seg bare lille Stabæk

At han valgte Stabær er jo opp til han. Det fins flust av gode managere som ikke har spilt fotball. Kan nevne noen få rett fra hodet:

 

- Mourinho (spilte litt fotball, men ikke på høyt nivå)

- Avram Grant

- Villas Boas

- Carlos Alberto Parreira

- Sacchi

Enig-men det jeg ville peke på er at ikke-europeiske managere som Pinto og Bradley og Arena har det vanskelig å finne jobb i Europa, særlig de som aldri spilte på topp lagene i Europa og selv om de gjør en meget bra jobb på VM og på hjemmelagene. Synes Pinto og Bradley fortjener en sjanse på større lag enn Stabæk. Ikke på toppnivået kanskje, men første divisjon i større land enn Norge

Et problem er vel også utdanningen de ikke har? Bob Bradley skal jo ta UEFA Pro-kurset i Norge nå. (En teori har jo vært at det var en av grunnen til at han kom til et lite land siden det da er enklere å komme inn på kurset)

Tror ikke det var et problem i de lavere divisjoner. Det hindret ikke samtalen mellom Aston Villa og Bradley

 

http://www.theguardian.com/football/2010/aug/22/bob-bradley-aston-villa

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det må man ha UEFA Pro for være trener i de største ligaene og i Europa League og Champions League. Du kan ha disp, i følge wiki på 12 uker. Det er relativt strenge krav for å komme inn på kurset. Bradley har ikke UEFA Pro og hadde kanskje ikke kommet inn på kurset i England siden konkurransen er mye større der enn i Norge.

 

Men Bradley tar UEFA Pro nå i regi av NFF, og når han har tatt den er det mye lettere for han å komme inn i de andre ligaene siden han har lisensen som skal til. Jeg antar at siden han tar kurset nå i Norge at USA ikke har noe tilsvarende, og det vil jo da være en veldig stor grunn til at få amerikanere blir trenere i Europa.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det må man ha UEFA Pro for være trener i de største ligaene og i Europa League og Champions League. Du kan ha disp, i følge wiki på 12 uker. Det er relativt strenge krav for å komme inn på kurset. Bradley har ikke UEFA Pro og hadde kanskje ikke kommet inn på kurset i England siden konkurransen er mye større der enn i Norge.

 

Men Bradley tar UEFA Pro nå i regi av NFF, og når han har tatt den er det mye lettere for han å komme inn i de andre ligaene siden han har lisensen som skal til. Jeg antar at siden han tar kurset nå i Norge at USA ikke har noe tilsvarende, og det vil jo da være en veldig stor grunn til at få amerikanere blir trenere i Europa.

Det gjelder trenere i EPL f eks, men ikke blir en faktor i lavere divisjonene i England
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes Ronaldo er en klar vinner. Neuer er god, men ikke like god som Ronaldo. Selvfølgelig veldig vanskelig å sammenligne en keeper med en offensiv spiller, men Ronaldo er en komplett fotballspiller og idrettsutøver. Har aldri sett en lignende fysikk hos noen annen fotballspiller før. Akinfenwa kan ta seg en kurv med boller. Han er bare sterk. Er jo egentlig helt utrolig hvor mye Ronaldo kan.

 

Keeperplassen er svært begrenset så det er selvfølgelig vanskelig får en keeper å bli kåret til verdens beste.

Lenke til kommentar

Edit: Selvfølgelig måtte Nettels legge inn et innkegg akkurat nå. Svaret mitt er til Rolls :)

 

Og derfor hadde det vært sinnsykt tøft! De ville vist at de setter pris på gode keepere hvis han vinner framfor tidenes fotballspillere.

 

Neuer har vært med å vinne alt det siste året (ikke CL) og har avgjort mange kamper for Bayern.

 

På tide at vinneren ikke er en målscorer. Kan legge til at uansett hvem som vinner den av de tre, ja så er det fortjent.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Neuer er mer enn en keeper imo. Måten han fremstår på som keeper er utrolig og jeg har ikke sett noe lignende. Han leser spiller som en artist, er i stand til å slå presise utspark og er enestående på reflekser og redninger. Selv om folk flest kårer spillerne utifra antall mål på antall kamper er Neuer uten tvil en verdig vinner.

 

Ellers blir det som tidligere, hvor den tredje bare er med for å være med.

Lenke til kommentar

Må si jeg setter Ronaldo foran Messi det siste året+, men hadde vært utrolig kult om Neuer vant også. Om det kun er offensive spillere som vinner, så ser jeg ikke helt poenget med å definere det som en pris som gjelder alle. (Med mindre man er av oppfatningen at de beste spillerne velger å bli offensive spillere....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...