Gå til innhold

FIFA Ballon d'Or 2014


Latias

Anbefalte innlegg

The following 23 men (in alphabetical order) are in contention for the FIFA Ballon dOr 2014:

 

Gareth Bale (Wales), Karim Benzema (France), Diego Costa (Spain), Thibaut Courtois (Belgium), Cristiano Ronaldo (Portugal), Angel Di Maria (Argentina), Mario Goetze (Germany), Eden Hazard (Belgium), Zlatan Ibrahimovic (Sweden), Andres Iniesta (Spain), Toni Kroos (Germany), Philipp Lahm (Germany), Javier Mascherano (Argentina), Lionel Messi (Argentina), Thomas Mueller (Germany), Manuel Neuer (Germany), Neymar (Brazil), Paul Pogba (France), Sergio Ramos (Spain), Arjen Robben (Netherlands), James Rodriguez (Colombia), Bastian Schweinsteiger (Germany), Yaya Toure (Côte dIvoire).

 

The following ten coaches (in alphabetical order, first nationality and then team) are in contention for the FIFA World Coach of the Year for Mens Football 2014:

 

Carlo Ancelotti (Italy/Real Madrid CF), Antonio Conte (Italy/Juventus FC/Italy national team), Pep Guardiola (Spain/FC Bayern Munich), Juergen Klinsmann (Germany/ USA national team), Joachim Loew (Germany/Germany national team), Jose Mourinho (Portugal/Chelsea FC), Manuel Pellegrini (Chile/Manchester City FC), Alejandro Sabella (Argentina/Argentina national team), Diego Simeone (Argentina/Atletico Madrid), Louis van Gaal (Netherlands/Netherlands national team/Manchester United FC).

Hvem vinner? Blir sjokkert om det er noen andre enn Ronaldo og Simeone.

 

Er virkelig Ramos verdens beste forsvarsspiller? Han er den eneste som er nominert (ser bort fra Lahm som stort sett spiller midtbane nå til dags og Mascherano som var DM for Argentina i VM).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville også tro at Ronaldo og Simeone vinner. Men det kan jo være de går for Neuer eller en forsvars- eller midtbanespiller, siden det har kommet kritikk på at det bare er angripere som vinner prisen..

 

EDIT: Kan jo tenkes at Loew også stiller sterkt til trenerprisen.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Syntes at Hummels burde vært med. Modric og Vidal ville jeg også hatt med. James og Benzema rett ut.

 

Heller Hummels enn Courtios.

 

Tror også at Løv eller Simone vinner prisen. Selv syntes jeg at det er mer imponerende å komme på 3. plass med Nederland, enn 1. plass med Tyskland. Er vel kun van Persie og Robben som hadde spillt på et nedtysk lag.

Lenke til kommentar

Ville også tro at Ronaldo og Simeone vinner. Men det kan jo være de går for Neuer eller en forsvars- eller midtbanespiller, siden det har kommet kritikk på at det bare er angripere som vinner prisen..

Kanskje om det hadde vært en jury i FIFA som skulle bestemme utfallet, men så er det jo landslagskapteinene, landslagstrenerne og journalister fra hvert land som avgjør dette. Tviler på at noen defensive spillere vinner så lenge kåringen er satt opp sånn som den er.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om Ballon d'Or fordi den i mange år har gitt inntrykk av at det eneste som betyr noe er det som skjer på den siste tredelen.

 

Du kunne nesten bare gjort prisen om til en pris til "Verdens Toppscorer".

Ganske enig. Men det er slik det blir når det er trenere og spillere som skal stemme. Hjelper ikke akkurat at de i etterkant går ut og sier at stemmene deres har blitt endret av FIFA heller.

 

Verdt å nevne at Suarez ikke er med. Ikke at jeg klager.

Lenke til kommentar

 

Ville også tro at Ronaldo og Simeone vinner. Men det kan jo være de går for Neuer eller en forsvars- eller midtbanespiller, siden det har kommet kritikk på at det bare er angripere som vinner prisen..

Kanskje om det hadde vært en jury i FIFA som skulle bestemme utfallet, men så er det jo landslagskapteinene, landslagstrenerne og journalister fra hvert land som avgjør dette. Tviler på at noen defensive spillere vinner så lenge kåringen er satt opp sånn som den er.

 

 

Det er sant. Liker at journalistene er med å bestemme, og i etterkant kommer det kritikk mot utdelingen fordi det alltid er angrepsspillere som vinner :p Sikkert ikke de samme journalistene, men likevel litt morsomt.

Lenke til kommentar

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om Ballon d'Or fordi den i mange år har gitt inntrykk av at det eneste som betyr noe er det som skjer på den siste tredelen.

 

Du kunne nesten bare gjort prisen om til en pris til "Verdens Toppscorer".

Ganske enig. Men det er slik det blir når det er trenere og spillere som skal stemme. Hjelper ikke akkurat at de i etterkant går ut og sier at stemmene deres har blitt endret av FIFA heller.

 

Verdt å nevne at Suarez ikke er med. Ikke at jeg klager.

 

 

Greit nok at han ikke er med, bitemerker er notorisk vanskelig å pusse bort fra messing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ronaldo fortjener prisen i år også, uten tvil. Selv om det er kritikk mot at det bare er angripere som vinner prisen, betyr ikke det at man må stemme frem en forsvarsspiller av ren sympati. Det er vanskelig å sammelikne Ronaldo med en stopper, men utifra hvor godt de utfører oppgavene sine er det ingen som er i nærheten av han per dags dato.

Endret av Mos Def
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv syntes jeg at det er mer imponerende å komme på 3. plass med Nederland, enn 1. plass med Tyskland. Er vel kun van Persie og Robben som hadde spillt på et nedtysk lag.

 

+1

 

Löw bare satte sammen en gruppe spillere som allerede var av svært høy kvalitet. Det LvG fikk til med sine spillere står det mye mer respekt av.

Lenke til kommentar

Var det så veldig forskjellig når Cannavaro vant, da?

 

Var i alle fall bare France Football som styrte kåringen da. Selv om Cannavaro vant FIFA sin også så har alltid FIFA kåringen valgt de største navnene, mens France Football vært flinkere til å unngå de store navnene. F.eks. Sheva og Nedved.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

 

Ville ikke hatt noe i mot det. Det var en flott prestasjon.

Blir trener I Europa kanskje?

 

Hadde vært moro. Synes det er gøy med managere som ikke har vært spillere før.

 

Det krever forskjellige egenskaper å bli gode trenere og spillere, men det også blir meget rart at ikke europeere blir managere i europa.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...