Gå til innhold

Snus og kjøring


SpongeFrog

Anbefalte innlegg

Mange undrer nok på hva som skjer i hodet i det du putter den svarte lille sekken i overleppa.

Det som skjer at blodårene trekker seg sammen i hodet og det blir vanskeligere og fokusere, dette gjelder i større grad for nye snusere. Dere som har snust regelmessig over lengre tid vil dette ha mindre og mindre effekt.

 

Flere opplever også en form for svimmelhet i blant ved snusbruk, jeg mener at snus i trafikken faktisk kan være farlig for såkalte "ikke snusere". Grunnen til at jeg skriver dette inlegget er at jeg har tatt snus mens jeg kjørte meg en tur der jeg ble så svimmel og uopmerksom at jeg kjørte rett i bakenden på en bil forran meg.

 

Er nysjerrig på om noen andre har noe lignende eller har noen "inputs"?

Endret av HArild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snus er vanedannende og etterhvert får du høy toleranse.

Du er selvsagt ikke en trygg sjåfør hvis du tar snus for første gang, og deretter setter deg bak rattet.

 

Hvis snus påvirker din evne til å kjøre, så kan du ikke kjøre når du snuser.

Hvis du har lappen, vet du godt at det er ditt eget ansvar å ikke kjøre når du ikke er i form til det.

 

Erfarne snusere blir ikke svimle, så de kan kjøre med kjeften full av grut uten å miste konsentrasjon.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok aldri funnet på å kjøre om jeg følte meg uvel av nikotinsjokk. At man ikke skal kjøre under nikotinsjokk trenger ikke å være en skrevet lov. Det er sunn fornuft å ikke kjøre når man er syk, trøtt, svimmel eller lignende.

 

Man kan derimot konstantere at for en som har bygget opp toleranse så er det heller oppkvikkende å kjøre når man røyker/snuser, samt at nikotin øker konsentrasjonen.

 

http://www.biologicalpsychiatryjournal.com/article/S0006-3223%2800%2901094-5/pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...