Gå til innhold

Dette er Windows 10-testerne misfornøyde med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man sitter med DOS hver eneste dag på jobb så er det sinnsykt deilig å se at de har gitt litt fokus til et solid ansiktsløft der. Det forbedrer ihvertfall hverdagen min ganske mye.

Det jeg synes mangler er å fikse Powershell konsollet også.

 

Ønsker også å ha mulighet til å sette standard interface for innstillinger på maskiner. Fjernes dette "metro" greiene så mye som mulig fra IT sin hverdag så kan det jo faktisk hende dette rulles ut i bedrifter og blir en anbefaling til familie/venner.

Ser bra ut så langt ift W8/8.1.

Lenke til kommentar

 

 

Dersom det er mulighet for å få WinX til å se mer eller mindre ut som Win7, så tar jeg det på flekken.

If not, tja.. Da blir det Win7 på meg framover.

 

Du vil ikke ha noe som ser ut som Windows7, derfor beholdes det hvis ikke? I don't follow... :p

Jeg følger ikke helt hva du mener her. Simen sier han vil at Win10 skal se ut som Win7, og hvis ikke Win10 ser ut som Win7, så beholder han Win7.

Leste litt fort ser jeg. Mener jeg leste "få WinX til å se mindre ut som Win7...", eller noe i den duren. :)

Lenke til kommentar

har brukt windows 10 noen dager nå. føler jo at det er en veldig liten oppgradering fra windows 8. Det er jo ikke en ferdig versjon men det som har kommet så langt er vel bra for desktop-brukere. Den nye funksjonen for å åpne et nytt skrivebord og få oversikt over appene var smart. Det jeg savner der er å kunne flytte apper fra ene skrivebordet til det andre sånn som man kan gjøre på mac. Ellers har startmenyen blitt ganske grei, det er en fin mellomting mellom startskjermen og startmeny sånn vi kjenner den.. det beste fra 2 verdener ? Likte ikke at "metro" appene starter i vindu, men ser at man kan stille full-skjerm.. Det er en innstilling pcen burde huske neste gang man starter en app. Det går heller ikke ann å dele skjermen mellom 2 eller flere fullskjerm-apps.

 

Bare så du er klar over det.....det du skriver her er forslag du skal legge igjen til Microsoft. Det vil ikke skje noe fordi du skriver det her.

Lenke til kommentar

Man har jo notepad og WordPad, ser ikke problemet.

 

Her er det vel heller snakk om de som skal skrive scripts, redigere .ini filer i spill for å makse grafikk settings eller fikse consoll->pc port instillinger. Wordpad er en enkel versjon av word, mens notepad typisk brukes til mer programmerings-lignende ting. CS config for eksempel.

 

Ønske er at notepad, ut av boksen, skal oppføre seg mer likt notepad++ som viser linjenr og fargekoder forskjellige elementer i et script eller en config fil.

Lenke til kommentar

 

Man har jo notepad og WordPad, ser ikke problemet.

Her er det vel heller snakk om de som skal skrive scripts, redigere .ini filer i spill for å makse grafikk settings eller fikse consoll->pc port instillinger. Wordpad er en enkel versjon av word, mens notepad typisk brukes til mer programmerings-lignende ting. CS config for eksempel.

 

Ønske er at notepad, ut av boksen, skal oppføre seg mer likt notepad++ som viser linjenr og fargekoder forskjellige elementer i et script eller en config fil.

 

For at jeg skal være fornøyd med WinX må de bygge inn Visual Studio.. (ikke at jeg bruker det)

Det her angår en så liten andel av brukerne at det ikke er verdt det

Lenke til kommentar

 

Man har jo notepad og WordPad, ser ikke problemet.

Her er det vel heller snakk om de som skal skrive scripts, redigere .ini filer i spill for å makse grafikk settings eller fikse consoll->pc port instillinger. Wordpad er en enkel versjon av word, mens notepad typisk brukes til mer programmerings-lignende ting. CS config for eksempel.

 

Ønske er at notepad, ut av boksen, skal oppføre seg mer likt notepad++ som viser linjenr og fargekoder forskjellige elementer i et script eller en config fil.

 

Åh, unnskyld, glemte det :)

Lenke til kommentar

 

 

Den koden var det bare en som skrev på tull, bare for å spekulere i hvorfor Microsoft hoppet over Windows 9, så den koden finnes ikke i Windows.

Nei koden finnes ikke i Windows, og basert på det jeg vet er det ingen som har påstått det heller, det "noen" har påstått er at uavhengige utviklere har gjort det (i stor grad), med et lite code search på Google kan du få dette bekreftet.

Videre vet vi allerede at personen som påsto det jobber i Microsoft.

Så nei, det her er ikke noe skrivi på tull for å spekulere, det er noe en Microsoft-ansatt har gitt som begrunnelse, om det er eneste grunnen kan diskuteres, at det er et halvveis reelt problem er ikke engang et spørsmål.

 

 

Uansett så er det en idiotisk kode....

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke si meg enig med deg Elgen da du ikke har Windows 8.1 eller forsåvidt som jeg kjenner til så tester du heller ikke ut Windows 10 på nåværende tidspunkt.

 

Fliser kan fungere svært bra , men ikke alle har behov for dem og vil heller foretrekke programvare som har mer funksjonalitet enn det flisene har.

 

Når det gjelder hva jeg håper Windows 10 kan få så er det :

 

*Et operativsenter med god oversikt over statusen til datamaskinen , viktige punkter som må sjekkes opp (diskovervåkning og S.M.A.R.T) , bedre overvåking av systemtemperaturer og tidlig varsling og diagnostikering når systemet merker at det oppstår ustabilitet (programmer krasjer) , dette kan håndteres feks ved at programmet kjører "light" versjoner av memtest i oset uten behov for å restarte osv.

Dette bør bankes inn i "oppgavebehandling" for å unngå for mye støy i desktop.

 

*Kanskje få på plass en ekstra Sandkassemodus sånn at man kan installere og overvåke programvare før man lar det få plass på maskinen permanent. Lar man dette gå sammen med et bra antivirus / malware program kan man trolig hindre mye skade ved å gjøre noe sånt.

 

 

Nå har jeg da både forstått poenget med disse flisen og lest hvilke meninger de genererer.

Da er det rytters få som har bruk for den i nåværende form.

 

jeg vet ikke om du fikk med deg at jeg også skrev at Microsoft har misbrukt disse flisene ?

Det er det som er den utløsende faktoren her

Lenke til kommentar

Den tiden jeg var på Linux ( ca 1 års tid og stort sett med Debian ) trengte jeg aldri å restarte OS'et.

 

Hvor ofte det kommer en kernel update vet ikke jeg . men har hørt at det kan gå år mellom hver gang.

Debian Stable er hakket mer konservative enn de fleste andre distroer. Den kjører vanligvis en gammel og veldig utprøvd kernel, og det kommer derfor ganske sjeldent kernel-oppdatering. Men etter det jeg kan se har det kommet minst fire kernel-oppdateringer til Debian 7 siden den ble sluppet i mai i fjor. Det går dermed ikke år mellom hver oppdatering.

Debian er ikke av de mest masete distroene heller, så det kan godt være at den ikke har gitt beskjed om at oppdateringen faktisk krever restart.

Lenke til kommentar

Nå har jeg da både forstått poenget med disse flisen og lest hvilke meninger de genererer.

Da er det rytters få som har bruk for den i nåværende form.

 

jeg vet ikke om du fikk med deg at jeg også skrev at Microsoft har misbrukt disse flisene ?

Det er det som er den utløsende faktoren her

 

 

Jaha?

Nei, kan ikke se at Microsoft har misbrukt flisene, de utvikler derimot konseptet videre og det kan ha potensiale til å bli langt bedre , spesielt nå som forbrukerne får si sitt til dem , noe du også kan være del av Elgen om du blir med på http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview så har du faktisk muligheten selv til å gi viktig tilbakemelding til MS.

 

Når det gjelder ytterst få så bør du se litt på statistikken på hvor mange som faktisk bruker dem , spesielt på W10 så vises det en kraftig økning noe som i alle fall viser at MS er på riktig spor nå.

Lenke til kommentar

Isåfall , hvordan kan jeg vite om en restart er nødvendig eller ikke ?

 

Sånn for sikkerhets skyld blir det en restart 1 gang pr. måned

Ikke så hyggelig når man har en hel del programmer oppe å går.

Hos meg maser windows om restart en gang i måneden, så skjønner ikke problemet?

Det er bruker feil, har selv programmer kjørende men jeg er sjefen og resterte selv når jeg er klar for det.

Lenke til kommentar

 

Den tiden jeg var på Linux ( ca 1 års tid og stort sett med Debian ) trengte jeg aldri å restarte OS'et.

 

Hvor ofte det kommer en kernel update vet ikke jeg . men har hørt at det kan gå år mellom hver gang.

Debian Stable er hakket mer konservative enn de fleste andre distroer. Den kjører vanligvis en gammel og veldig utprøvd kernel, og det kommer derfor ganske sjeldent kernel-oppdatering. Men etter det jeg kan se har det kommet minst fire kernel-oppdateringer til Debian 7 siden den ble sluppet i mai i fjor. Det går dermed ikke år mellom hver oppdatering.

Debian er ikke av de mest masete distroene heller, så det kan godt være at den ikke har gitt beskjed om at oppdateringen faktisk krever restart.

 

 

Er 4-5 år siden jeg brukte Debian , og det var versjon 5 ( husker jeg ikke feil var det med kernel 2.6 )

 

 

 

 

Isåfall , hvordan kan jeg vite om en restart er nødvendig eller ikke ?

 

Sånn for sikkerhets skyld blir det en restart 1 gang pr. måned

Ikke så hyggelig når man har en hel del programmer oppe å går.

Hos meg maser windows om restart en gang i måneden, så skjønner ikke problemet?

Det er bruker feil, har selv programmer kjørende men jeg er sjefen og resterte selv når jeg er klar for det.

 

 

Jeg har ikke problemer med å få den til å restarte akkurat når det passer , men siden Windows update vil at OS'et restarter , blir det til at jeg gjør det.

Lenke til kommentar

 

 

Den tiden jeg var på Linux ( ca 1 års tid og stort sett med Debian ) trengte jeg aldri å restarte OS'et.

 

Hvor ofte det kommer en kernel update vet ikke jeg . men har hørt at det kan gå år mellom hver gang.

Debian Stable er hakket mer konservative enn de fleste andre distroer. Den kjører vanligvis en gammel og veldig utprøvd kernel, og det kommer derfor ganske sjeldent kernel-oppdatering. Men etter det jeg kan se har det kommet minst fire kernel-oppdateringer til Debian 7 siden den ble sluppet i mai i fjor. Det går dermed ikke år mellom hver oppdatering.

Debian er ikke av de mest masete distroene heller, så det kan godt være at den ikke har gitt beskjed om at oppdateringen faktisk krever restart.

 

Er 4-5 år siden jeg brukte Debian , og det var versjon 5 ( husker jeg ikke feil var det med kernel 2.6 )

 

På den tiden var Debian enda mer konservativ. ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...