Gå til innhold

Dette er Windows 10-testerne misfornøyde med


Anbefalte innlegg

Merkelig at MS dropper Windows 9.

I mine øyne er annenhver WIndows-versjon fra 98 og utover en fiasko:

Windows 98 -OK

Windows Me -Fiasko

Windows XP -OK

Windows Vista -Fiasko

Windows 7 -OK

Windows 8 -Fiasko

WIndows 9 -OK ??

Windows 10 -Fiasko ??

 

Så det vil si at MS hopper rett til neste fiasko??

 

De forsøker sikkert å matche versjon 10 med en suksess.

men nåer det jo slik at annenhvert utgave som er gitt ut har vær fiaskoer uansett versjons nummer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De forsøker sikkert å matche versjon 10 med en suksess.

men nåer det jo slik at annenhvert utgave som er gitt ut har vær fiaskoer uansett versjons nummer

 

Vi kan enten fortsette å spekulere, eller vi kan stole på at den grunnen som er gitt (for en god stund siden) er en god nok grunn? Inntil videre har vi ingen grunn til å tro noe annet.

 

Drager eksisterer, det er bare at ingen har funnet dem enda.

Lenke til kommentar

 

Merkelig at MS dropper Windows 9.

I mine øyne er annenhver WIndows-versjon fra 98 og utover en fiasko:

Windows 98 -OK

Windows Me -Fiasko

Windows XP -OK

Windows Vista -Fiasko

Windows 7 -OK

Windows 8 -Fiasko

WIndows 9 -OK ??

Windows 10 -Fiasko ??

 

Så det vil si at MS hopper rett til neste fiasko??

De forsøker sikkert å matche versjon 10 med en suksess.

men nåer det jo slik at annenhvert utgave som er gitt ut har vær fiaskoer uansett versjons nummer

 

 

Hvis man sløyfer f.eks. NT4.0/2000 og noen andre er dette muligens riktig. Win 9 kan man heller ikke telle med, uten å ta med Longhorn - så den listen slår ganske solide sprekker. Win 10 vil bli en forbedring, men om det er nok for win 7-brukerne får tiden vise :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme for meg om det heter 9 eller 10 og hvorfor, bare det blir bedre. De burde bygget inn en funksjon for rensing og optimalisering av registeret, slik at windows blir så treg når man legger inn mange programmer. 3. parts programmer er alltid en risiko å bruke. Jeg likte også bedre filsøkingen i XP enn 7/8. type:exe etc virker tungvint.

Lenke til kommentar

 

Jeg skulle ønske at Windows ikke trenger å restarte seg etter Windows update.

 

Her er en måte å gjøre det på,

her er en annen metode.

 

Burde det være enklere å sette opp, ja, burde det legges til, nei, det er allerede lagt til.

Windows trenger ikke å restarte seg etter en opdatering, det er bare at Windows vil at det skal gjøres så fort som mulig

 

Jeg kjenner bare til metoden liket til link nr 2 .

Den hindrer ikke noen omstart , dem blir bare utsatt

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skulle ønske at Windows ikke trenger å restarte seg etter Windows update.

 

Her er en måte å gjøre det på,

her er en annen metode.

 

Burde det være enklere å sette opp, ja, burde det legges til, nei, det er allerede lagt til.

Windows trenger ikke å restarte seg etter en opdatering, det er bare at Windows vil at det skal gjøres så fort som mulig

 

Jeg kjenner bare til metoden liket til link nr 2 .

Den hindrer ikke noen omstart , dem blir bare utsatt

 

metode 1 hadde jeg strengt tatt ikke hørt om jeg heller, bare tok det med fordi det var en fancy løsning med radiokanpper og gui.

Metode 2 skal utifra egen erfaring gjøre at Windows ikke re-starter av seg selv, du er selv nødt til å restarte Windows manuelt. Går utifra at det ikke er endret siden W7?

Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall sikkert. Hvis startmenyen ikke er så fri som i Win7 eller Win8 med classic shell. Så kommer det til å bli like dårlig mottatt som Win8 ble, da det ble lansert.

Og at de kunne oppdatert notisblokka er jeg for så vidt enig i. Men det er ikke verre enn å installere Notepad++. De kunne kanskje gjort den til standarden?

Lenke til kommentar

 

Du vil ikke ha noe som ser ut som Windows7, derfor beholdes det hvis ikke? I don't follow... :p

 

Ikke sikker på om du har misforstått meg eller om jeg formulerte meg dårlig, men vil at WinX skal se ut som Win7.

hjelpe meg.. er det virkelig det estetiske som er viktigst? Koster nok ikke mange kaloriene å laste ned en windows 7 theme når den tid kommer om du absolutt må ha nøyaktig samme look.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan enkelt må endre på tiggingene bara fordi man kan det

 

Hvis det er et krav om at Microsoft må ender på navigeringen for hver større utgave av windows så er dett brukt opp for fler generasjoner siden

 

menyen fra windows 95 var det beste utgangspunktet når man skulle ha en startmeny som passet alle

så kan man tilpasse den til de forskjellige dingsene

 

en sli meny vil også fungere på mindre skjermer selv om man ikke får leike mange valg samtidig

 

fliser er bare tull , spesielt når de misbrukes av Microsoft

Lenke til kommentar

Jepp, det er faktisk navnet som betyr om det blir fiasko eller ikke. Det har ingenting med iterasjon å gjøre. Dette er egentlig dårlig gjennomtenkt av Microsoft. Faktisk burde de omdøpe det til Win9 igjen, og neste versjon være Win11, og så burde de bare fortsette med annenhvert tall.

Spesielt siden dette stemmer med alle versjonene før Win7.

 

Hvordan putter du Win2000 inn i det der, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke si meg enig med deg Elgen da du ikke har Windows 8.1 eller forsåvidt som jeg kjenner til så tester du heller ikke ut Windows 10 på nåværende tidspunkt.

 

Fliser kan fungere svært bra , men ikke alle har behov for dem og vil heller foretrekke programvare som har mer funksjonalitet enn det flisene har.

 

Når det gjelder hva jeg håper Windows 10 kan få så er det :

 

*Et operativsenter med god oversikt over statusen til datamaskinen , viktige punkter som må sjekkes opp (diskovervåkning og S.M.A.R.T) , bedre overvåking av systemtemperaturer og tidlig varsling og diagnostikering når systemet merker at det oppstår ustabilitet (programmer krasjer) , dette kan håndteres feks ved at programmet kjører "light" versjoner av memtest i oset uten behov for å restarte osv.

Dette bør bankes inn i "oppgavebehandling" for å unngå for mye støy i desktop.

 

*Kanskje få på plass en ekstra Sandkassemodus sånn at man kan installere og overvåke programvare før man lar det få plass på maskinen permanent. Lar man dette gå sammen med et bra antivirus / malware program kan man trolig hindre mye skade ved å gjøre noe sånt.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig litt rart at "all apps" i startmenyen vises i en bitte liten firkant. Nå som alle apps kan kategoriseres i windows store så burde de også bli det i startmenyen ved installasjon. Alle linuxdistros legger apps i kategorier, office, system, internet, etc. Mye mer oversiktlig og enklere. I mitt hode hadde det vært bedre at første kolonne i startemenyen var slik og alle eksisterende shortcuts ble fjernet. Når en da valgte f.eks. office så ville alle apps i den kategorien "erstatte" innholdet i kolonne to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at Windows ikke trenger å restarte seg etter Windows update.

 

Linux klarer seg uten å restarte ,og da bør Microsoft ikke være noe dårligere.

Også Linux må restartes etter en kernel-oppdatering, med mindre du hacker det til med f.eks Ksplice (som overhodet ikke er noen forbrukerløsning). Windows trenger stort sett ikke å restartes etter ikke-kernel-oppdateringer.

Men Windows får nok hyppigere kernel-oppdateringer enn de fleste Linux-distroer, så det kan sikkert virke som at Windows må restartes "hele tiden".

 

Det Windows derimot trenger er mulighet for å lagre session sånn at en restart ikke blir så inngripende. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...