Gå til innhold

Hvorfor er folk i mot OL?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er imot OL hovedsaklig fordi jeg gir faen i det. Det er 2 uker(?) med evig mas og tjas i media, i gatene, på jobb og alle andre plasser i verdenen. For en som driter i å se på andre bedrive sport, er OL (og VM og cup og...) et helvete uten like.

 

Så ja. Jeg er egoist.

 

Og jeg er stolt over det.

 

Du er ikke på langt nær så egoistisk som de som beskylder deg for gjerrighet fordi du ikke vil være med på å sponse deres interesser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er imot OL hovedsaklig fordi jeg gir faen i det. Det er 2 uker(?) med evig mas og tjas i media, i gatene, på jobb og alle andre plasser i verdenen. For en som driter i å se på andre bedrive sport, er OL (og VM og cup og...) et helvete uten like.

 

Så ja. Jeg er egoist.

 

Og jeg er stolt over det.

 

Man kan ikke tilpasse mediebildet etter subjektive meninger. Du liker ikke vintersport, og det er fair enough. Jeg liker ikke kjendisnyheter og utenrikspolitikk - men jeg vet ikke om jeg vil kalle hverdagen "et helvete" likevel :) selv om man går lei.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha OL på lillehammer? Der er det allerede brukt milliarder på OL. Det er jo ikke akkurat lenge siden heller, bare 20 år siden (1994). Så får de som ønsker å betale for det, betale for det selv... Men nei da, sikkert lover eller reguleringer som hindrer at man kan ha OL på de samme plassene...?

 

Mtp. 1952 hadde ikke Oslo vært en kandidat engang her :p

 

Forøvrig er jeg til dels enig. Sålenge disse anleggene er godt vedlikeholdt burde de gjøre nytten også i dag. Verden var også moderne i 1994.

Lenke til kommentar

Det er bare tull å ha folkeavstemming for en slik sak. Folk bør vite hvike partier som er for et OL og hvilke partier som er i mot et OL. Det er ikke vanskelig.

 

Direkte demokrati er skadelig.

Hvordan skal man vite hvilke partier som mener hva når de bare sitter gjerdet og ikke tar ett standpunkt til det?

 

Hvilke partier hadde flagget ett klart OL-standpunkt før forrige valg?

Lenke til kommentar

Personlig er jeg mot hele IOC systemet, og syns hele OL-sirkuset har vokst til latterlige nivåer. Men samtidig er jeg for at vi skal ta vår del av ansvaret i å arrangere slike arrangementer. Vi kan ikke forvente at det bare er andre som skal betale. Hvis vi ikke er interessert i å ta ansvar innimellom, får vi heller trekke oss helt ut av hele greia.

Lenke til kommentar

OL i Oslo hadde vært kjempekult, men faen steike .. 38milliarder!?!? Man må jo være komplett idiot for å faktisk støtte opp om noe slikt!

 

38 milliarder? Huhh... hadde vi fått OL hadde prisen GARANTERT blitt over 40 og trolig nærmere 50 også.

 

Nå kan vi heller fordele disse pengene rundt omkring i kommunene til idrettsanlegg, oppussing av skoler, pleie av eldre og helsekøer.

 

Nettopp derfor er jeg som ekstremt vintersportinteressert også i mot OL!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Nå kan vi heller fordele disse pengene rundt omkring i kommunene til idrettsanlegg, oppussing av skoler, pleie av eldre og helsekøer.

Det tragiske er jo at disse 38 milliardene kommer aldri til å bli fordelt utover noe annet. Oslo har trenert vei og t-baneutbygging i et tiår nå. Fordi "det koster så mye" Veldig rart at de var klare til å legge ut 38 milliarder når de ikke har klart å legge ut 4-8 i løpet av 10 år.
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha OL på lillehammer? Der er det allerede brukt milliarder på OL. Det er jo ikke akkurat lenge siden heller, bare 20 år siden (1994). Så får de som ønsker å betale for det, betale for det selv... Men nei da, sikkert lover eller reguleringer som hindrer at man kan ha OL på de samme plassene...?

Hadde du fulgt med litt så hadde du visst at planen var å bruke mange av de samme anleggene i 22 som i 94, Lillehammer inkludert.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke ha OL på lillehammer? Der er det allerede brukt milliarder på OL. Det er jo ikke akkurat lenge siden heller, bare 20 år siden (1994). Så får de som ønsker å betale for det, betale for det selv... Men nei da, sikkert lover eller reguleringer som hindrer at man kan ha OL på de samme plassene...?

Hadde du fulgt med litt så hadde du visst at planen var å bruke mange av de samme anleggene i 22 som i 94, Lillehammer inkludert.

 

Hvorfor skal jeg følge med på noe som bryr meg midt bak øre ett sted?

Jeg vet bare at OL blir betalt gjennom tvungen innkrevning av penger, fra fredelige mennesker som ønsker å prioritere pengene på andre ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvorfor skal jeg følge med på noe som bryr meg midt bak øre ett sted?

Jeg vet bare at OL blir betalt gjennom tvungen innkrevning av penger, fra fredelige mennesker som ønsker å prioritere pengene på andre ting.

 

Sosialister og sosialdemokrater er egoistiske mennesker som ikke bryr seg med å stjele andres penger. De er kun opptatt av hva dem selv mener er fornuftig og bruke penger på og de forventer automatisk at alle andre skal bidra til deres egoisme. Sosialistene snakker ofte om verdier, verdier dem selv har definert. En kvalmende ideologi som dessverre ennå eksisterer sterkt i det norske samfunn.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte at det skal gå ei krone til OL før alle de som står i helsekø eller mangler sykehjemsplass. Det er FORKASTELIG.

 

Hvis vi skal dytte helse og sykehjem foran oss ved enhver anledning, for vi ikke gjort en skitt her i landet. Omtrent alt annet må da vike plass, siden "helse" liksom er mer høyverdig. Og trenger ikke stoppe der heller, "hva med barnevernsbarna" og "narkomane" f.eks. i forhold til Operahuset som kostet 5 milliarder, osv.?

 

Nå kan vi heller fordele disse pengene rundt omkring i kommunene til idrettsanlegg, oppussing av skoler, pleie av eldre og helsekøer.

 

 

Bortsett fra det siste (som er ustoppelig pengesluk som bare genererer og selvforsterker behov for enda mer penger igjen og igjen) så var det visstnok av disse påtenkte 38 OL-milliardene, kun snakk om 3-4 milliarder for å få bygd/utført prosjekter (bl.a. ny is-hall Oslo etc.) nevnt underveis i prosessen. Det burde man i det minste ha råd til nå.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke fatte at det skal gå ei krone til OL før alle de som står i helsekø eller mangler sykehjemsplass. Det er FORKASTELIG.

 

Hvis vi skal dytte helse og sykehjem foran oss ved enhver anledning, for vi ikke gjort en skitt her i landet. Omtrent alt annet må da vike plass, siden "helse" liksom er mer høyverdig. Og trenger ikke stoppe der heller, "hva med barnevernsbarna" og "narkomane" f.eks. i forhold til Operahuset som kostet 5 milliarder, osv.?

 

Nå kan vi heller fordele disse pengene rundt omkring i kommunene til idrettsanlegg, oppussing av skoler, pleie av eldre og helsekøer.

 

 

Bortsett fra det siste (som er ustoppelig pengesluk som bare genererer og selvforsterker behov for enda mer penger igjen og igjen) så var det visstnok av disse påtenkte 38 OL-milliardene, kun snakk om 3-4 milliarder for å få bygd/utført prosjekter (bl.a. ny is-hall Oslo etc.) nevnt underveis i prosessen. Det burde man i det minste ha råd til nå.

 

 

Enig, det burde man ha råd til...

 

Hvorfor genererer og selvforsterker helsendelen behovet for enda mer penger, det er heller motsatt...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha OL på lillehammer?

 

Folk har jo prestert å gjøre lokaliseringen til en kampsak i seg sjøl, så det går nok ikke. Og all misunnelsen "hvorfor skal de få ha OL to ganger mens vi ikke får det?" bla. bla.

 

Skule tro viktigste var at "nasjonen Norge" som sådan, evt. ble vertskap, men neida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...