Gå til innhold

Hvorfor er folk i mot OL?


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor genererer og selvforsterker helsendelen behovet for enda mer penger, det er heller motsatt...

 

 

Nei, tror ikke jeg.

 

Tenk deg et scenario, -bygg et legesenter og ansett et halvt dusin leger, i en bygd ute på landet som ikke har hatt denslags før i nærheten. Innen et år er de sjuke, medisinert og operert for et eller annet hele gjengen. Til og med de som ikke visste de var sjuke, får nå "hjelp".

 

Som vi sier, "de gikk inn på egne bein, men kom ut på krykker"

 

Det er selvsagt satt på spissen, men hvis du tar høyde for overdreven behandling og diagnostisering + feilbehandling og dermed påfølgende behov for ytterligere "behandling" som har denne geskjeften en viss selvforsterkende syklus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvis vi skal dytte helse og sykehjem foran oss ved enhver anledning, for vi ikke gjort en skitt her i landet. Omtrent alt annet må da vike plass, siden "helse" liksom er mer høyverdig. Og trenger ikke stoppe der heller, "hva med barnevernsbarna" og "narkomane" f.eks. i forhold til Operahuset som kostet 5 milliarder, osv.?

 

 

 

 

Tøvete svar. Selvsagt skal vi bruke argumenter som et bedre helsevesen og skolevesen uten OL penger. Disse milliardene kan faktisk brukes. Man må ikke gjøre det som sosialister alltid gjør. Øke skatter, men ikke bruke ei krone ekstra på velferd. Men de bruker det i sin argumentasjon når det kommer til skattelette.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal jeg følge med på noe som bryr meg midt bak øre ett sted?

Jeg vet bare at OL blir betalt gjennom tvungen innkrevning av penger, fra fredelige mennesker som ønsker å prioritere pengene på andre ting.

Sosialister og sosialdemokrater er egoistiske mennesker som ikke bryr seg med å stjele andres penger. De er kun opptatt av hva dem selv mener er fornuftig og bruke penger på og de forventer automatisk at alle andre skal bidra til deres egoisme. Sosialistene snakker ofte om verdier, verdier dem selv har definert. En kvalmende ideologi som dessverre ennå eksisterer sterkt i det norske samfunn.

 

Jeg er enig. Jeg er selv filosofisk egoist, (les mer om det på filosofi.no http://filosofi.no/etikk/egoisme/ ) og sterk tilhenger av 'rasjonell egoisme' , men egoisme som tar form som altruisme og kollektivisme, der altruistene krever at andre skal underordne seg dem, og deres egoistiske krav om å kontrollere og styre hele samfunnet mener jeg er da en form for irrasjonell egoisme som jeg da er sterk motstander av. Ekstreme eksempler på dette er jo nasjonalsosialismen og kommunismen, der ditt liv og arbeid tilhører herskerne/staten/fellesskapet, istedet for deg.

 

Man kan sammenlikne OL, med det man kaller "Brød og Sirkus".

Det gamle rom, var en republikk hvor staten i sin første periode, hadde en mindre rolle. I denne perioden ble rom til verdens største og mektigste land på kloden, og velstanden var svært høy i motsetning til de fleste andre steder. Dette varte vel helt til politikerne begynte å love brød og sirkus (bokstavlig talt, de lovet OL "gratis" til alle, selvfølgelig ikke helt gratis siden man tok pengene gjennom skatten, men de også brukte uttrykket gratis, slik politikerne våre gjør i dag).

 

Dette endte jo ikke bra. Det ble et diktatur, og alt og alle ble kraftig avhengig av staten. Byråkratiet vokste og vokste. Dette førte til en av verdens største finanskriser, og varte i over 1000 år og kalles den mørke middelalderen. Det meste av all velferden som ble skapt under republikken forsvant, det rett og slett forduftet.

 

Onar Åm forklarer det hele meget godt her:

 

At folk ser på OL som noe negativt med dette bakteppet er ikke til å forundres over.

Folk skjønner tydeligvis at statens oppgaver ikke består i å kreve inn penger med makt, for å finansiere underholdning osv.

 

 

Hvorfor ikke ha OL på lillehammer?

Folk har jo prestert å gjøre lokaliseringen til en kampsak i seg sjøl, så det går nok ikke. Og all misunnelsen "hvorfor skal de få ha OL to ganger mens vi ikke får det?" bla. bla.

 

Skule tro viktigste var at "nasjonen Norge" som sådan, evt. ble vertskap, men neida.

 

Sant... =)

Missunnelse er det værste som er...

(Den legger blant annet grunnlaget for sosialisme, altruisme, og kollektivisme). :)

Endret av тurbonєℓℓo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skal jeg følge med på noe som bryr meg midt bak øre ett sted?

Jeg vet bare at OL blir betalt gjennom tvungen innkrevning av penger, fra fredelige mennesker som ønsker å prioritere pengene på andre ting.

Sosialister og sosialdemokrater er egoistiske mennesker som ikke bryr seg med å stjele andres penger. De er kun opptatt av hva dem selv mener er fornuftig og bruke penger på og de forventer automatisk at alle andre skal bidra til deres egoisme. Sosialistene snakker ofte om verdier, verdier dem selv har definert. En kvalmende ideologi som dessverre ennå eksisterer sterkt i det norske samfunn.

 

Jeg er enig. Jeg er selv filosofisk egoist, (les mer om det på filosofi.no http://filosofi.no/etikk/egoisme/ ) og sterk tilhenger av 'rasjonell egoisme' , men egoisme som tar form som altruisme og kollektivisme, der altruistene krever at andre skal underordne seg dem, og deres egoistiske krav om å kontrollere og styre hele samfunnet mener jeg er da en form for irrasjonell egoisme som jeg da er sterk motstander av. Ekstreme eksempler på dette er jo nasjonalsosialismen og kommunismen, der ditt liv og arbeid tilhører herskerne/staten/fellesskapet, istedet for deg.

 

Man kan sammenlikne OL, med det man kaller "Brød og Sirkus".

Det gamle rom, var en republikk hvor staten i sin første periode, hadde en mindre rolle. I denne perioden ble rom til verdens største og mektigste land på kloden, og velstanden var svært høy i motsetning til de fleste andre steder. Dette varte vel helt til politikerne begynte å love brød og sirkus (bokstavlig talt, de lovet OL "gratis" til alle, selvfølgelig ikke helt gratis siden man tok pengene gjennom skatten, men de også brukte uttrykket gratis, slik politikerne våre gjør i dag).

 

Dette endte jo ikke bra. Det ble et diktatur, og alt og alle ble kraftig avhengig av staten. Byråkratiet vokste og vokste. Dette førte til en av verdens største finanskriser, og varte i over 1000 år og kalles den mørke middelalderen. Det meste av all velferden som ble skapt under republikken forsvant, det rett og slett forduftet.

 

Onar Åm forklarer det hele meget godt her:

 

At folk ser på OL som noe negativt med dette bakteppet er ikke til å forundres over.

Folk skjønner tydeligvis at statens oppgaver ikke består i å kreve inn penger med makt, for å finansiere underholdning osv.

 

 

 

 

Kan vel bare si meg helt enig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til detaljene rundt kostnader men skjønner at det går utover oss borgere som betaler skatt. Men hva er bakgrunnen til at det er så mye motstand? Ville ikke dette løftet turismen, og skapt inntekter under lekene?

Folk snakker om pampeveldet etc. for det første hva betyr det, og hvorfor snakker folk om at demokratiet har seiret.

 

Takk

 

Fordi:

 

Det er en sammensvergelse mellom FRP som sa nei i MAI? 2014 og folk fra distriktene mot Oslo-folk.

 

Noe som i seg selv er en kunststykke uten like - ville vært som IS slo seg sammen med Vatikan-staten -

 

Siden FRP alltid har vært beskyldt for å være distriktsfiendtlig - gjør det dèt ikke bedre at de nå er fiendtlige ovenfor Oslo og dets befolkning.

 

At 500.000 mennesker i Oslo er innvandrere, en bråte innflyttere nettopp fra distriktene, og at Bærum var ett jordbruksdistrikt nær Oslo / Kristiania har ikke falt ett pompert Bærums redaktør som en tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...