Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Står på flere sider at man kan bruke windows update, søker du selv finner du sider som skriver dette

 

Kan du legge inn en link som viser dette?

 

Det står på internett at man skal kunne bruke windows update for å laste ned W10? Eller gjelder dette ikke Norge?

 

Kan du legge inn en link som viser dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei, men må laste ned en liten fil og restarte maskinen, Noe eg har gjort men kom aldri noe update. Men nå har eg uansett brukt Iso filen til å installere :)

 

Nå har jeg fulgt de linkene og kommer ikke frem at man kan laste ned noen fil og så oppgradere via Windows Update. Jeg kommer til der man kan laste ned ISO filene (Build 10074), men det er det samme som alltid.

Uansett er de sidene du linker til 3 måneder gamle og ikke sikkert de gjelder lenger.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Finnes det noe program for å skjekke om hardware kan brukes til Win10? Mulig dette har vært oppe før, og godt meg forbi.

 

Dersom Windows 8/8.1 fungerer med den hardware-en vil den mest sannsynleg fungere med Windows 10.

 

Ellers har du jo denne:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-faq-system-requirements-pc

(same krav som windows 8.1)

 

 

Tenkte mest på Win7, og for den del XP. Om kravene er det samme som for 8/8.1 og man har 8/8.1 trenger man vel ikke å sjekke?

Lenke til kommentar

Om andre er plaget med at musen ikke virker når en vekker maskinen fra dvale så har jeg funnet ut hva som er grunnen for min del.

 

Dette skjer kun på laptopen, og bare om jeg kobler i laderen når maskinen er i "sleep" før jeg starter den. Om jeg venter med å ta i laderen til maskinen er startet opp så unngår jeg problemene med at musen ikke virker.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått installert. Lagde meg en partisjon på enden av Samsung SSD os disken min. Startet installasjon fra W7, men jeg fikk ikke noe valg om hvor å installere, så jeg avsluttet og bootet fra minnepenn. Da var installasjonsmenyen annerledes og jeg fikk valg om hvor jeg ville installere. Vet ikke om jeg ville fått valget etterhvert når jeg startet fra W7. Har i allefall nå fått trippelboot med W7 x64 og x86, samt W10 på samme maskin. Har kun en stk anstendig maskin hjemme.

 

Installasjonen gikk hurtigere enn på W7 tror jeg. Helt smertefritt faktisk. Men det virker som W10 starter opp vesentlig tregere enn W7 på min maskin. Har ikke fått testet noe ellers, spill har jeg ikke å teste med. Ellers så fikk jeg ikke installert grafikkdriver for hovedkortet, heller ikke USB3 driver. USB 3 virker dog, men har ikke sjekket hvilken hastighet den har. Manglende grafikkdriver er det verre med, får kun brukt den ene skjermen. Klassisk tema finnes ikke, håper det kommer etterhvert. Startmenyen er jo faktisk brukendes, hadde fryktet verre. Klikket litt for mye på Windowsflagget/startmenyen osv. Medførte at startmenyen til slutt ikke ville komme opp, måtte restarte så var alt i orden igjen. Så bugs regner jeg med at det finnes en hel del av fortsatt.

 

Eller så merker jeg meg at det virker som pc, nettbrett ol stadig blir mer personlig. Ser ikke at det går an å bruke W10 uten at man logger på med en Microsoft konto, men kanskje er det jeg som ikke har utforsket nok enda. Inntrykket jeg sitter igjen med er at man blir stadig mer et økonomisk "asset". Alle - (Facebook/Microsoft/Google) - skal vite stadig mer om hver enkelt for å selge stadig mer reklame til stadig høyere pris virker det som.

 

Det var kun bittelitt om førsteinntrykket. Skal leke meg litt mer etterhvert.

Lenke til kommentar

...

Ser ikke at det går an å bruke W10 uten at man logger på med en Microsoft konto, men kanskje er det jeg som ikke har utforsket nok enda.

...

 

Fant denne guiden som første treff på Google. Det samme gjelder som for Windows 8. Som er helt høl i huet... Men du må altså velge "Create Microsoft account" før du kan velge å logge på uten.

Lenke til kommentar

Du kan heller ikke bruke en Android telefon uten å bruke en Gmail konto eller en iPad uten å lage iTunes konto , ser ikke problemet

 

(Uten å amputert funksjon)

Det er jo nettopp dette som er problemet. Man blir stadig mer overvåket, det samles stadig inn mer informasjon alle veier. Man blir mer og mer gjort om til et økonomisk objekt som det skal tjenes mer og mer penger på. Så kan man begynne å snakke om personvern, er det greit at store internettselskaper skal vite absolutt alt om deg, dine vaner, hva du søker etter og leser på internett, hvor du overnatter, om det er hjemme eller hos din elskerinne osv?

 

Men det er ikke dette denne tråden skal handle om, jeg følte bare for å nevne det som ett førsteinntrykk i min forrige post her.

Lenke til kommentar

 

...

Ser ikke at det går an å bruke W10 uten at man logger på med en Microsoft konto, men kanskje er det jeg som ikke har utforsket nok enda.

...

 

Fant denne guiden som første treff på Google. Det samme gjelder som for Windows 8. Som er helt høl i huet... Men du må altså velge "Create Microsoft account" før du kan velge å logge på uten.

 

Takker for linken :) Skal se på den nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...