Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan blir det etterhvert som Win 10 blir ferdig? Kan man oppgradere til endelig versjon fra preview'en, eller må man legge inn alt på nytt?

 

Oppgraderes fra previewen, mister ingenting :)

Kjører Win10 på alt av maskiner hjemme, dønn stabilt og fungerer på alt av spill jeg har testet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Kjør på! ?

 

Jeg fikk blåskjerm da jeg installerte nyeste Intel-grafikkdriver og betadriveren fra Nvidia. Men det står at begge er blitt installert. Rare greier.

 

Håper det kommer en ny versjon til uka. Får ny bærbar da, og den skal rett på Windows 10. Åtter'n er jeg ferdig med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Hvordan blir det etterhvert som Win 10 blir ferdig? Kan man oppgradere til endelig versjon fra preview'en, eller må man legge inn alt på nytt?

 

Oppgraderes fra previewen, mister ingenting :)

Kjører Win10 på alt av maskiner hjemme, dønn stabilt og fungerer på alt av spill jeg har testet. 

 

 

Kan du komme med en link fra Microsoft som bekrefter dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Kan du komme med en link fra Microsoft som bekrefter dette?

 

kan ikke si noe om at filer ikke går tapt men;

 

Windows 10 for Insiders

Microsoft will give a free upgrade path to the final release of the OS to those who beta tested Windows 10 through the Insider program.

This only means you will be able to upgrade to the final RTM (Release to Manufacturing) code without the need of a clean install, but it doesn't get you a free copy of Windows 10. Microsoft has not confirmed, but has vaguely hinted, you will be able to validate current Windows 7/8 licenses to get a genuine Windows 10 license when coming from the Insider Previews.

kilde: http://www.techspot.com/article/1002-windows-10-free-or-not-explained/

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

 

 

 

Kan du komme med en link fra Microsoft som bekrefter dette?

 

kan ikke si noe om at filer ikke går tapt men;

 

Windows 10 for Insiders

Microsoft will give a free upgrade path to the final release of the OS to those who beta tested Windows 10 through the Insider program.

This only means you will be able to upgrade to the final RTM (Release to Manufacturing) code without the need of a clean install, but it doesn't get you a free copy of Windows 10. Microsoft has not confirmed, but has vaguely hinted, you will be able to validate current Windows 7/8 licenses to get a genuine Windows 10 license when coming from the Insider Previews.

kilde: http://www.techspot.com/article/1002-windows-10-free-or-not-explained/

 

 

Det bekrefter dessverre ikke det du sier. Den bekrefter at man vil få en oppgradering fra Windows 7 og 8, men ingen bekreftelse på at preview'en kan oppgraderes til RTM.

 

Grunnen til at jeg spør er at Microsoft ikke har gjort det slikt tidligere at man kunne oppgradere en beta til full versjon, men kanskje denne gangen blir den første.

Lenke til kommentar

Her må det leses grundig hva som påståes. Det er to helt forskjellige ting som diskuteres i noen innlegg i denne tråden, nemlig..

1. Om man kan oppdatere direkte fra TP og til endelig W10 uten clean install.

2. Om denne oppdateringen/oppgraderingen i såfall er gratis, eller om man må kjøpe lisens for å aktivere endeling W10.

 

I flere innlegg i denne tråden settes det tilsynelatende likhetstegn mellom punkt 1 og 2.

Linkene/sitatene som det henvises til bekrefter punkt 1 men de bekrefter ikke at punkt 2 vil være gratis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Her må det leses grundig hva som påståes. Det er to helt forskjellige ting som diskuteres i noen innlegg i denne tråden, nemlig..

1. Om man kan oppdatere direkte fra TP og til endelig W10 uten clean install.

2. Om denne oppdateringen/oppgraderingen i såfall er gratis, eller om man må kjøpe lisens for å aktivere endeling W10.

 

I flere innlegg i denne tråden settes det tilsynelatende likhetstegn mellom punkt 1 og 2.

Linkene/sitatene som det henvises til bekrefter punkt 1 men de bekrefter ikke at punkt 2 vil være gratis.

 

-=TOMT=-

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Ser ut til å funke greit her også, ved første øyekast. De har vel endra bittelitt på start-menyen, og lagt til en applikasjon som ikke funker, "Bio enrollment".

 

Ellers inbiller jeg meg at fargene på emneoversikten i forumet her har forandret seg litt også, hehe. (redigert: nei, det var fordi jeg var inne på et underforum i steden for mine innlegg  :)  )

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

IE funker ikke på FB ! Hver gang jeg åpner FB så kommer mld om at IE har sluttet å funke, så klikker jeg bort mld og det samme gjentar seg - går i loop. Ctalyst funker heller ikke - får mld om at den har sluttet å fungere og ikke går å få igang igjen. Lyd via HDMI funker heller ikke og Realtek har aldri funka på noen builds.
IRDA funker heller ikke og har ikke gjort det siden tidlige builds.
Nå er det vel ikke flere builds før RTM kommer ?

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

IE funker ikke på FB! Hver gang jeg åpner FB så kommer mld om at IE har sluttet å funke, så klikker jeg bort mld og det samme gjentar seg - går i loop. Catalyst funker heller ikke - får mld om at den har sluttet å fungere og ikke går å få igang igjen. Lyd via HDMI funker heller ikke og Realtek har aldri funka på noen builds.

IRDA funker heller ikke og har ikke gjort det siden tidlige builds.

Nå er det vel ikke flere builds før RTM kommer ?

 

Antar problemet med Edge (Spartan) er relatert til denne bug'en:

 

Today we have a new build for PCs going out to Windows Insiders in the Fast ring – Build 10122. I usually start these posts with the fun

stuff at the top but want to call out our only big known Issue here right away – if you’re using an AMD GPU you’re likely to run into frequent crashes in Microsoft Edge (still branded as “Project Spartan” in this build.) If you want to avoid that, simply go to Settings > Update & security > Windows Update > Advanced and change to the Slow ring to sit this one out. We’re working with our partners at AMD on new drivers which should prevent the issue and will update this post once they’re released.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Jojo, jeg leser jo Gabe Aul.
Og AMD var raske - dagen etter kom en oppdatert driver.
Men det mangler mye - iallfall her. Det er mange flere bugs enn den den gode Gabe vil opplyse om, eller vet om.
De får har greie på av meg - og noen til.....

Jeg synes vel selv at de er meeeeget optatt av hvordan det ser ut og å implementere unike nye funksjoner, da glemmer man at det jo skal funke også. Og det er jo tydelig da. Funke skal de nok få til, men det er ikke det første de tenker på.
Det er min prioritet - jeg gir blaffen i hvordan det ser ut bare det funker og er lett og logisk å finne rundt i.
Og det mangler MYE på det.
Enda - håper jeg da.

Siden jeg har moderatoren igang - siste linje får jeg ikke rettet på. Det vises en gammel Pc og litt om den.
Denne Pc, som jeg kjører W10 på er en annen AMD og den er rettet og korrekt i profilen min, men det rettes ikke når jeg skriver.
Ikke så viktig, men jeg bare lurer på hvorfor ?

Noe jeg burde - som jeg ikke har gjort ?


 

Lenke til kommentar

Det er også kommet oppdateringer til mange av appene.

I Store (beta) trykte jeg på profil-ikonet og deretter Purchased. Så Check for updates. Da oppdateres også Store (beta) selv, med ny farge på ikonet (fra grått til blått). Appen ble også "litt norsk", for menyen under profil-ikonet fikk norsk tekst, som Innstillinger, Kjøpt, Mitt bibliotek. Under innstillinger kan du nå skru på automatisk oppdateringer.

 

Edit: Etter en kjapp test, ser jeg at alle Microsoft sine apper nå er blitt på norsk. Samme opplegg som i Windows 8: Selv om du har engelsk Windows, så blir appene på norsk hvis du velger region = Norge.

 

Les også "alt du trenger å vite om Windows 10 Insider build 10122" på Windows Central.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...