Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

 

Fordi du allerede har Windows 10 installert, kanskje?

Nei, har windows 8.1.

Registrerte meg her: https://insider.windows.com/

 

Og lastet ned "Windows 10 Technical preview", men blir bare sendt til windows update etter den er kjørt uten at det kommer opp noen oppdatering.

Var samme hos meg.

Last ned iso, høyreklikk på den og velg mount.

Kjør og oppdater :)

Kan du komme med en henvisning hvor du skal trykke mount for å installere Windows 10?

Alle de bruksanvisningene jeg har sett sier man skal pakke isofilen ut til en minnepenn eller brenne det på en DVD.

Windows 8 har innebygget verktøy for å mounte iso filer .

Jeg oppgradere selv fra 8.1 til W10 på den måten.

 

Når du mounter en iso fil dukker den opp som en "CDROM" under min datamaskin

 

 

Det var ikke det jeg spurte etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du klikker på filen, jeg skjønner ikke hva annet som må forklares :)

Er null forskjell på dette og å sende den til en minnepennen

 

http://www.winbeta.org/news/fast-and-easy-way-install-windows-10-technical-preview-within-windows-81

 

Siden det tydeligvis ikke er nok for deg å få informasjonen herfra men du må ha en link fra andre så kunne du ha googlet deg frem til linken over selv men her er en av mange. :)

Endret av AllFather
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du klikker på filen, jeg skjønner ikke hva annet som må forklares :)

Er null forskjell på dette og å sende den til en minnepennen

 

http://www.winbeta.org/news/fast-and-easy-way-install-windows-10-technical-preview-within-windows-81

 

Siden det tydeligvis ikke er nok for deg å få informasjonen herfra men du må ha en link fra andre så kunne du ha googlet deg frem til linken over selv men her er en av mange. :)

 

Jeg bruker å forholde meg til hva produsentene (Microsoft) sier man skal gjøre, så når noen gjør det på en annen måte, er det av den høyeste interesse å få vite hvor og hvordan.

 

Jeg prøvde selv å mounte ISO filen og installere på Win8.1 og det gikk IKKE. Et fiolett vindu stod åpent uten noen tilbakemelding i ca 30 minutter. Da avbrøt jeg prosessen og det tok ca 30 minutter igjen før maskinen var klar til neste forsøk ble gjort via minnepenn. 30 minutter senere var Windows 10 inne på maskinen.

 

Unnskyld for at jeg spurte. Skal huske på å ikke stille deg flere spørsmål.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Noe merkelig skjer her.
​HD lyd driveren fra Realtek ødelegger for mange funksjoner og det er kul umulig å nekte den installering - noen som vet om det går an ?
Får ikke fjerna inventoret i regedit - får ikke endret sikkerheten, så den bare kommer inn igjen.

Har hatt en opprydding på lager-diskene og overført mellom dem - da låses boksene og jeg får timeglass når pila er inne i boksene.
​Må slette oppgaven i Task manager.
​Likevel spinner vifta opp og CPU aktiviteten er 25-50% i 10 minutter - har satt ned CPU til 4,2GHz fordi den ble for varm.

CCleaner har da siden full med Registerposter som den vil slette. (tør ikke på denne build - er vel for ny....)

 

​Stoppa Realtek i Routeren - får se om det holder - om det er rett URL da.

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

Er det mulig å installere Windows 10 og få oppdateringer løpende og oppdatere til den endelige versjonen når den tid kommer?

Det tviler jeg sterkt på.

Microsoft har aldri (?) støttet dette, og jeg har ikke fått med meg at de har sagt noe annet denne gangen.

 

De har sagt at du kan oppgradere fra Win 7, 8 og 8.1. (Med forbehold om HW-støtte osv.)

Lenke til kommentar

Venter på DX12 driver fra AMD.....
​Og at prisen på XP941 skal gå ned igjen.

​Det med musa har jeg også problemer med, men ikke ofte. 

Også at IE11 må avsluttes i task manager, også sjelden

Også at noen programmer tar lang tid før de åpner.

 

​Måtte bytte hovedkort fordi USB2 ble defekt - kobla til en kortleser med feil pinnekonfigurasjon - kort liten blå røk :)

AsRock 990FX Killer, FX4100-4,5GHz. XMS3 2x4GB. R7-250 Lav profil silent. EVO 250. NanoPSU. 2xIntel 520. Windows10. 
Winsat Formal : 6,5-7,5- 7,5-7,7-7,4-6,5-9,9-9,9-true-true-8,15 - altså ingen spillemaskin da..... 
​Så vil ikke profiloppdatering av dette vises under her av en eller annen grunn....

Gikk på med å lage boks av Akryl med luftledning for CPU-kjøler både inn og ut rett av boksen.

Det funker - anbefales !

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

 

Takk for opplysning Nizzan - har ikke fått med meg at NVMe typer kommer til folkelig pris snart.

​Sett noe om pris - og når ?

intel 750 koster akkurat 4000kr for 400GB Vs p3700 400GB koster 11500kr.

Skal komme på lager i april i følge Intel

 

I slutten av april i følge noen som har sjekket opp for meg. :)

Lenke til kommentar

Høres bra ut - men de er dyre enda da. Kanskje XP941 vil bli billigere da ?

Så oppdaget jeg denne i går :

ams1.ib.adnxs.xml
​Er det virus ???

Den finnes i Programdata under USOshared og USOprivate

Får ikke sletta dem uten videre iallfall. Vet ikke hvordan jeg får råderett over dem.

Noen som vet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...