Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Problemer !
installasjonen kræsjet etter 4%

Får ikke lastet ned på nytt. 0x80070643 - som betyr trøbbel med installere 8.1.....
Så finner jeg ikke ut hvor nedlastingen har gjemt seg - noen som vet hvor den er ?http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/cannot-install-10041-unsupported-disk-layout-uefi/229badf8-19d2-41bb-bf4a-65706cb77dac?page=2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk beskjed om at Store (Beta) måtte oppdateres før jeg kunne få tak i Office Preview, men den oppdateringen feilet helt til jeg satte "alle" settings til English (United States).

 

Når jeg så prøver å installere Word Preview, kommer nedlastingen aldri i gang, og "There's a problem at our end" kommer opp.

Får prøve igjen i kveld.

 

Office 2010 fungerer for så vidt greit nok fortsatt, den.

Lenke til kommentar

Hmm ... Jeg husker i farten ikke hvordan jeg oppgraderte en av mine PC'er fra 8.1 til 10 Preview, men de påfølgende oppdateringene har alle skjedd gjennom "Windows Update".

 

Prøv som et alternativ å laste ned ISO image (32- eller 64-bit) for Win 10 og brenn en DVD eller lag en USB-stick, og installer fra den, dersom det ikke fungerer på annen måte.

 

Kan det være at det er noe i Windows 8.1 som må oppdateres på din maskin før du kan kjøre oppgraderingsprogrammet for Win10?

Var det en EXE-fil (eller .MSI eller lignende) du lastet ned?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Last ned Windows 10 fra denne siden.

Velg Engelsk (USA) for mindre krøll om du skal bruke Remote Server Administration Tools

 

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-iso

 

 

Last ned og installer forhåndsversjonen bare hvis følgende beskriver deg:
  • Du vil prøve ut programvare som fortsatt er i utvikling, og vil dele din mening om den.

  • Du har ikke noe imot mange oppdateringer eller et brukergrensesnitt som kan endres betraktelig over tid.

  • Du vet virkelig hvordan du bruker en PC og er komfortabel med å feilsøke problemer, sikkerhetskopiere data, formatere en harddisk, installere et operativsystem fra grunnen av eller gjenopprette det gamle hvis det er nødvendig.

  • Du vet hva en ISO-fil er og hvordan du bruker den.

  • Du ikke installerer det på datamaskinen du bruker hver dag.

Vi tuller ikke med det om å være ekspert. Så hvis du tror at BIOS er et nytt plantebasert drivstoff, kan det hende Tech Preview ikke er det rette for deg.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Fordi du allerede har Windows 10 installert, kanskje?

Nei, har windows 8.1.

 

Registrerte meg her: https://insider.windows.com/

 

Og lastet ned "Windows 10 Technical preview", men blir bare sendt til windows update etter den er kjørt uten at det kommer opp noen oppdatering.

 

Var samme hos meg.

Last ned iso, høyreklikk på den og velg mount.

Kjør og oppdater :)

 

 

Kan du komme med en henvisning hvor du skal trykke mount for å installere Windows 10?

Alle de bruksanvisningene jeg har sett sier man skal pakke isofilen ut til en minnepenn eller brenne det på en DVD.

Lenke til kommentar

 

Tvinger Windows 10 automatisk restart etter en oppdatering?

Det var dråpen som gjorde at jeg leverte tilbake Windows 8.

 

Bare noobs har på automatiske oppdateringer. ;)

 

"no saying, just showing"

 

update.png

 

 

Hehe har skrudd av automatiske oppdateringer, men man kan jo alltid si

"Det er bare noobs og trolls som programmerer inn tvungen restart (Microsoft)" :green:

Microsoft vet at ikke alle finner frem til det du viser (bildet), så dem vil "hjelpe" folk

med å tvinge en restart av datamaskinen etter hver oppdatering. Ikke pent Microsoft.

Endret av Alink
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan det der kan løses i en bedriftssammenheng. En tvungen restart mens en holder på med et viktig dokument blir det ramaskrik av.

Nettop, og jeg er helt ferdig med Windows om de krever betaling for å "låse opp spaken"

som skrur helt av tvungen restart. Windows 7 er et bra operativsystem som Microsoft ikke må glemme.

 

Endret av Alink
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan det der kan løses i en bedriftssammenheng. En tvungen restart mens en holder på med et viktig dokument blir det ramaskrik av.

 

Hvis man skrur av oppdateringer helt, så installeres heller ingen oppdateringer. Slik er det iallefall hos meg. Når jeg vil, så installeres de. Aldri ellers.

Lenke til kommentar

Disabler en oppdateringer på en privat maskin er det forsåvidt greit nok så lenge en har det i bakholdet og husker å oppdatere med jevne mellomrom. I et miljø med bedriftssensitiv informasjon som "flyter rundt" kan man ikke gamle med sikkerheten på samme måte. Med hundrevis, eller tusenvis, av klientmaskiner som potensielt mangler en haug med oppdateringer går på sikkerheten løs og er uønsket. Iallefall slik jeg ser det. En bedrift må kunne sende ut oppdateringer sentralt men det må være en viss slack for når brukeren kan velge å oppdatere maskinen sin.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Fordi du allerede har Windows 10 installert, kanskje?

 

Nei, har windows 8.1.

Registrerte meg her: https://insider.windows.com/

 

Og lastet ned "Windows 10 Technical preview", men blir bare sendt til windows update etter den er kjørt uten at det kommer opp noen oppdatering.

Var samme hos meg.

Last ned iso, høyreklikk på den og velg mount.

Kjør og oppdater :)

Kan du komme med en henvisning hvor du skal trykke mount for å installere Windows 10?

Alle de bruksanvisningene jeg har sett sier man skal pakke isofilen ut til en minnepenn eller brenne det på en DVD.

Windows 8 har innebygget verktøy for å mounte iso filer .

Jeg oppgradere selv fra 8.1 til W10 på den måten.

 

Når du mounter en iso fil dukker den opp som en "CDROM" under min datamaskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...