Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amobil, hva er egentlig vitsen med å teste telefonen? Hvorfor ta seg bryet med å dra til London for å kjøpe den? Det er jo bare å lese spesifikasjonene og så sette en karakter basert på det.

Da er jo ikke dette en test?

 

Da kan jo alle gjøre det samme.. man får jo ikke noen god test visst man ikke har produktet i handa gjør man vell?

 

Selv om jeg å syntes at dt er teit med å stå i kø, men det er jo jobben deres. Dessverre så er dette utrolig mye mer fornuftig enn den kommentaren du skrev.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

 

 

Amobil, hva er egentlig vitsen med å teste telefonen? Hvorfor ta seg bryet med å dra til London for å kjøpe den? Det er jo bare å lese spesifikasjonene og så sette en karakter basert på det.

Da er jo ikke dette en test?

 

Da kan jo alle gjøre det samme.. man får jo ikke noen god test visst man ikke har produktet i handa gjør man vell?

 

Selv om jeg å syntes at dt er teit med å stå i kø, men det er jo jobben deres. Dessverre så er dette utrolig mye mer fornuftig enn den kommentaren du skrev.

Altså... Wow.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

*prøve å forklare hvorfor denne telefonen er så dårlig, selv om personen egentlig er litt missunelig/android fanboy*

Rettferdig (og ganske så generøs) karakter: 7/10

 

Masse fjas og tull

 

 

Du har 6 innlegg, du har et eple merke som profil bilde, å du trur apple er overlegent over alt annet.. desverre så er det en god grunn til at hans kommentar har fått så mye "likes". Å det at du ikke kan forstå det han sier, er jo ikke våres problem.

 

Ja iphone er en grei kvalitets telefon, men det betyr da ikke at man skal betale over 1000-2000kr om ikke mer enn alle andre?

 

Ja den har specs som kan tolkes fra 2012, men det betyr selvfølgelig ikke at det er en dårlig telefon. Men de ligger bak andre å det er kjipt da apple liksom skal være dem som "kommer først".

 

7/10 er jeg enig i, og det er det tydligvis mange andre som også er, da folk upper posten hans.

Det at du ikke er enig, er greit. Men det at man skal kommentere slik du gjør, er bortkasta tid siden det er klart om hva du liker, men dette er ikke hva andre liker da apple for meg f.eks ligger bak mål og er for dyrt te det man får.

 

Ikke hopp te noen teite ting som "du har android osv osv". Jeg sitter med iphone 4, og skulle ønske den var i søpla. Fordi akkurat nå sitter den med iOS7, som den absolutt aldri skulle fått, nå er den tregere enn min gammle HTC Desire HD som ligger i skuffa med knust skjerm.

 

 

 

 

 

Amobil, hva er egentlig vitsen med å teste telefonen? Hvorfor ta seg bryet med å dra til London for å kjøpe den? Det er jo bare å lese spesifikasjonene og så sette en karakter basert på det.

Da er jo ikke dette en test?

 

Da kan jo alle gjøre det samme.. man får jo ikke noen god test visst man ikke har produktet i handa gjør man vell?

 

Selv om jeg å syntes at dt er teit med å stå i kø, men det er jo jobben deres. Dessverre så er dette utrolig mye mer fornuftig enn den kommentaren du skrev.

Altså... Wow.

 

 

Hva? Er du ikke enig? Visst du kun skal lage en "test" ur ifra papir og ark med info så blir det absolutt ingen test. Du får ingen innsyn av dette, du får ikke oppleve telefonen hands on, hvorfor er dette vanskelig og forstå? Du trur virkelig ark og papir med skrift på kan gi et produkt en god test? ...

 

Neste gang du velger bil, tar du og ser på et ark med hva den har utenom å teste den? Så kjøper du den og oi.. utrolig dårlig comfort, utrolig bensin slukende, å veldig dårlig å kjøre med.. men joa.. du leste jo en test ut fra noen papirer så da er det jo greit. Uff.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

E har aldri skjønt meg på iphone tester fra amobil contra android.

 

Det at denne får 9/10 med så mye feil å mangler er veldig rart.

 

Det at den ikke får trekk for utrolig dårlig oppløsning contra andre telefoner som er på markede er også utrolig rart! Jeg sier ikke at ppi og skjermkvalitet er det samme, men hadde dette vært en annen telefon kan jeg garantere at det hadde blitt trekk med engang, akkurat pga hvor vi er nå.

 

For all del, mange tester der ute viser at iphone presenterer bra og at skjermen deres som de sier skal være sRGB kommer bra ut osv.

 

Men det er ingen unskyldning te så lav oppløsning. Se på iphone 6 med vanlige ikoner og ikke denne nye "zoom" effekten. ALT ser ut til å være feil plassert på skjermen, å ikonene er alt for nerme statusbaren, alt for mye mellomrom på sidene.

 

Å da man kommer til siste side er det kun noen par punkter som kommer fram som negative og helt glemmer de største minusene jeg kan se nå!

 

- 750P

- De nye tastaturene støtter jo ikke norsk!

- Pris, har ingeting med at "det er verdt det, den er verdt den prisen bla bla bla" Mange telefoner har fått minus for dette som koster mindre!

- Ikke noen 32GB versjon og er da tvungen te å gå for 64GB som da er utrolig dyr.

 

Skal man gi denne en mer rettferdig karakter er 7/10 riktig og ikke 9/10.

Dette er ikke unikt for amobil eller norge. Tester som dette må sees på som iphone vs andre Apple produkt. Slik har det vært siden første iphone kom å fikk terningkast 6 verden over, selv med STORE mangler som 3G. IPhone blir ikke trukket for slike mangler selv om alle andre har det. Det blir bare satt opp som et pluss i testen av neste generasjons iphone, slik det ble med Iphone 3G. Disse testene gir mer en pekepinne på hva som er forbedret i denne genrasjonen for de som allerede har den forrige iphone med terningkast 6 og selv mener dette er markeres beste telefon.

 

Skal du ha en ærlig test av en iphone vs andre telefoner må du gå til en seriøs side som til vanlig dekker Android eller Windows Phone.

 

De trekker fram alle manglene du trekker fram som iphone har sammenlignet med telefoner de vanligvis tester. F.eks begrensninger/tungvindt OS, NFC, skjerm oppløsning, PPI, størelse på telefonen, trådløs lading, egne kabler, vanntett, specs vs pris osv. Lista er lang. Disse sidene kan gjøre dette helt uten konsekvenser, og trenger ikke følge spillereglene alle som skal dekke Apple må.

 

(http://9to5mac.com/2014/08/29/seeing-through-the-illusion-understanding-apples-mastery-of-the-media/)

 

Disse sidene er også (som regel) veldig flink å trekke fram hva ios/iphone gjør bedre enn oset de vanligvis bruker. For det er jo fordeler og ulemper med alle plattformer og produsenter. Og en telefon uten mangler finnes ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Amobil, hva er egentlig vitsen med å teste telefonen? Hvorfor ta seg bryet med å dra til London for å kjøpe den? Det er jo bare å lese spesifikasjonene og så sette en karakter basert på det.

Da er jo ikke dette en test?

 

Da kan jo alle gjøre det samme.. man får jo ikke noen god test visst man ikke har produktet i handa gjør man vell?

 

Selv om jeg å syntes at dt er teit med å stå i kø, men det er jo jobben deres. Dessverre så er dette utrolig mye mer fornuftig enn den kommentaren du skrev.

Altså... Wow.

Hva? Er du ikke enig? Visst du kun skal lage en "test" ur ifra papir og ark med info så blir det absolutt ingen test. Du får ingen innsyn av dette, du får ikke oppleve telefonen hands on, hvorfor er dette vanskelig og forstå? Du trur virkelig ark og papir med skrift på kan gi et produkt en god test? ...

 

Neste gang du velger bil, tar du og ser på et ark med hva den har utenom å teste den? Så kjøper du den og oi.. utrolig dårlig comfort, utrolig bensin slukende, å veldig dårlig å kjøre med.. men joa.. du leste jo en test ut fra noen papirer så da er det jo greit. Uff.

Mikkis, jeg er enig med deg! Det var en sarkastisk kommentar til alt PPI/oppløsning pjattet i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt ppi har alt å si på en skjerm? Kan ikke folk droppe å late som det er noe folk mener, det er et negativt aspekt med lav oppløsning , så får man vurdere hva totaliteten av positive og negative sider sier om produktet.

 

Forøvrig er både denne og andre telefoner langt unna synets maksimale oppløsningsevne.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anandtech har også målt batteritiden på iPhone 6 (og 6 Plus), og der ble utfallet litt annerledes enn i BGR sin test, eksempelvis sammenliknet med Galaxy S5:

 

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results

 

Nå finnes det jo et hav av forskjellige måter å teste dette på, så det er vel ikke så rart at det kommer vidt forskjellige resultater fra forskjellige nettsteder.

 

En grei leveregel er å holde seg så langt unna Anandtech som mulig hvis man ønsker en nøytral test av Apple produkter.

Lenke til kommentar

Med den prislappen med tanke på mangel av funksjoner og specs, burde prisen være et GIGANTISK minus. Liker iPhone, men denne dingsen viser hvor enkelt det er for Apple å selge bøtter og spann av noe med så middelmådige specs til en sinnsyk pris så lenge den har et halv-spist eple på baksiden, et rykte og et relativt vakkert design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en glad og fornøyd Android-bruker så er jeg enig i veldig mye av hva som blir skrevet fra de som forsvarer Apple. At man i det hele tatt er nødt til å forsvare Apple er i grunn helt bak mål, og folk må for all del få lov til å kjøpe hva de selv ønsker. Man ser ikke folk gå helt av skaftene fordi noen kjøper seg en BMW til 600.000, som har like stor eller kanskje enda mindre motor enn en Volkswagen til 400.000? Jeg vurderer ikke BMW som Apple og VW som Androidprodusentene, men poenget er at dette er en telefon, folkens det er en telefon - Det er ikke mer! VI kan alle være glad for at folk kjøper seg forskjellige type telefoner, med forskjellige OS - det holder konkurransen i gang.

 

Jeg har hatt en Samsung S2, S4, HTC One M7 og HTC One Mini - jeg har til og med vært innom en ZTE Blade 3. Det er flere punkter vi Androidbrukere er nødt til å innrømme at Apple er bedre på:

 

1) Er iOS mindre ressurskrevende? JA. Man behøver kraftigere innmat for å kjøre Android glatt, og derfor har mange hengt seg opp i specs som et mål på hva som er bra og ikke. Folk som handler iPhone kunne ikke brydd seg mindre om GHz og PPI. Er den rask og responsiv? Check. Er skjermen fin? Check.

 

2) Har Apple et økosystem som er enklere og bare "fungerer"? Til en viss grad ja! Alt fra å få seg en ny device, boote med innstillinger, kontakter, meldinger, apper etc. Det hele er mer sømløst med Apple. Man kan få det til fint med Android også, men det krever litt mer av brukeren. Jeg tror ikke vi skal undervurdere viktigheten av hva "litt" faktisk betyr for den jevne brukeren. Jeg er en av mange som finner ut av det meste selv, og synes det er helt greit. Det man kjenner synes man er enkelt, og jeg er 100% overbevist om at samtlige iPhone eiere kunne hatt det helt alright etter en måned med en topp Android telefon også.

 

3) Er iPhone overpriset? Ja og nei. Den riktige prisen er hva kunden vil betale for produktet ditt, og ikke tro at produsentene som leverer Anroidtelefoner driver med veledighet. Fakta er at dersom HTC kunne solgt like bra med en pris på 8.000 kr for en HTC One så hadde de gjort det. iPhone er overpriset dersom man ser rent på pris/spek.

 

4) Er iPhone 6 stilig? Den er slank, rask, bra kamera, god skjerm, grei batteritid - Korte svaret er ja!

 

Forstår godt at iPhone 6 fikk 9/10, og terningkast 6. For iPhone-eiere så er dette en knalltelefon som skal ta over for deres eldre modeller.

 

Til slutt vil jeg oppgi noen punkter på hvorfor jeg personlig ikke går rundt med iPhone, iPad eller MAC.

 

Jeg takler ikke iTunes. Var en av de som heller kjøpte seg en Creative Zen og dro over MP3 filen som en ekstern disk.

Selv om jeg synes laderen til iPhone har en bedre og enklere plugg enn Micro-USB (må inn riktig vei), så klarer jeg ikke å leve med at du må ha en egen lader for iPhone 5, og én for iPhone 4 osv.

Jeg synes personlig ikke iOS ser bra ut, jeg vil ha det på min måte.

Man får mer telefon for pengene med Android, da snakker vi i det minste rene specs og funksjoner.

Man har også luksusen til å velge seg en telefon som har det designet du setter pris på, og til dels størrelsen du vil ha. Med iPhone så tar du det du får og er happy med det.

 

Du skal få en like fra meg, selv om jeg er uenig i mange punkter. Spesielt utseende til iphone 6, der jeg forguder apple sitt iphone 5 utseende over denne. Ingen sort utgave, alle utgavene viser disse "signal" linjene alt for godt å ser direkte styggt ut. Iphone 6 gull er værst utsatt. Så for meg om man absolutt skulle testet denne telefonen, måtte man tatt steller grå med et deksel for å gjømme den grøssende baksida. Men nå er jo dette bare personlig menig og en hau av mine venners mening. Men folk har jo forskjellig smak:)

 

"Har Apple et økosystem som er enklere og bare "fungerer"? Til en viss grad ja! Alt fra å få seg en ny device, boote med innstillinger, kontakter, meldinger, apper etc. Det hele er mer sømløst med Apple. Man kan få det til fint med Android også, men det krever litt mer av brukeren"

 

Syntes også dette blir feil, men det kan jo da kanskje være vanskelig for dem som ikke har peiling, å på iphone har man kun 1 knapp å holde seg til og kan sikkert virke enklere for den brukermassen apple sikter til. Men fra start til finnish på din første nexus telefon så er det faktisk enklere eller like enkelt som din første iphone set up.

 

"Selv om jeg synes laderen til iPhone har en bedre og enklere plugg enn Micro-USB (må inn riktig vei)"

 

Aldri hatt problemer med dette på noen telefoner/mp3 spillere, eller usb enheter da det er super enkelt å se hvilken vei den skal.

 

Men nå lager de jo en ny usb som da e syntes ligner alt for mye på denne lightning porten fra apple.. å det kan jo være en stor grunn te det, da sikkert mange er irritert over at dem ikke får det til.. selv om det er super enkelt for dem som har brukt disse før.

 

Godt svar, +1 fra meg.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

 

 

2) Har Apple et økosystem som er enklere og bare "fungerer"? Til en viss grad ja! Alt fra å få seg en ny device, boote med innstillinger, kontakter, meldinger, apper etc. Det hele er mer sømløst med Apple. Man kan få det til fint med Android også, men det krever litt mer av brukeren. Jeg tror ikke vi skal undervurdere viktigheten av hva "litt" faktisk betyr for den jevne brukeren. Jeg er en av mange som finner ut av det meste selv, og synes det er helt greit. Det man kjenner synes man er enkelt, og jeg er 100% overbevist om at samtlige iPhone eiere kunne hatt det helt alright etter en måned med en topp Android telefon også.

 

 

 

Her er jeg fullstendig uenig med deg, og mener du faller inn den typiske myten om at iPhone er enklere å bruke, og er mer brukervennelig. Det er den aldeles ikke!

 

En av viktigste faktorene med Android er at de gjerne ligger foran Apple i nye og innovative funksjoner, som Apple bruker lang tid på å implementere i sine telefoner. Skikkelig multitasking i iOS kom først med iPhone 5S høsten 2013, når Android har hatt det siden 2008. Det samme med widgets, notifikasjoner ol., som iOS fikk nå nylig. Og Android er dermed, naturligvis, langt bedre på disse funksjonene enn iOS.
iOS 7 i seg selv var på mange måter en "Android-update", da det ble helt tydelig for Apple at de var nødt til å innføre de samme funksjonene som eksisterte i Android, mtp. hvor langt bak de lå. iOS 7 markerte på mange måter nederlaget for et Apple-selskap som har tviholdt på å innovasjon og originalitet, og iOS 8, sammen med de nye telefoene, som inkluderer enda flere egenskaper fra Android (både designmessig, som størrelse, og i selve OSet), er bare en fortsettelse av dette.
Jeg har min personlige erfaring fra iPhone 4, iPad 3, Galaxy Tab 3, Nexus 7 2013, Galaxy S2, Galaxy S4 og HTC One M7, og kan si at jeg finner Android som det mest brukervennelige OSet. En ting er hvor mye mer kostnadseffektivt det er i forhold til Apple-produkter; det andre er at jeg rett slett får en bedre telefon. Grunnene til hvorfor Android er mer brukervennlig enn iOS har jeg skrevet tidligere (legg merke til at dette er skrevet i 2013):
1. Android perfekt som emulator: har satt av mange timer med å spille PS1, Gamecube og N64 -emulator med Android -- som jeg tom. kan koble til PS3-kontroller med bluetooth, eller koble til TV'en. Den eneste muligheten iOS har er gjennom jailbreak, og selv da er det en lang rekke emulatorer, som N64, som fortsatt ikke er komplett og har masse problemer og barnesykdommer.
2. Android er mye enklere i linker på nettet. Holder jeg inne en destinasjonsmål på iOS får jeg ingen andre valgmuligheter enn å kopiere teksten. På Android får jeg direkte opp et vindu som spør meg om jeg vil åpne plasseringen i en rekke apps (for eks. Maps, Google Earts, Waze, osv.). Dette gjelder alt annet, i alt fra Shazam (der man får muligheter om å åpne sangen i Spotify) til valg av interne videospillere i videoer på nettet.
Nå jeg trykker på "share"-knappen på Safari på iOS, har den bare muligheter som Apple har integrert (mange viktige ting, som Gmail og Facebook er ikke med). Trykker jeg share-knappen på android får jeg fram et vindu som har Dropbox, Facebook, Gmail og alle andre eventuelle applikasjoner jeg har installert i systemet fra Play-store.
3. iOS er ikke noe mer enn en grid (rutenett) av ikoner. Du skifter fra vindu til vindu med de samme ikonene, og det er ikke noe mer enn det (i teorien en gigantisk iPod). Med Android får du dedikerte sider/skjermer der du har langt større tilpasning for applikasjoner og widgets (vær, vekkeklokke, lydspiller, flipboard og alle andre apps som har widgets). Denne forskjellen alene gjør det pinefullt for en Android-bruker å gå over til iOS.
4. Android har konsistens i elementære knapper i forhold til iOS. Er jeg inne i en app på iOS og jeg vil gå tilbake kan tilbake-knappen og andre knapper variere i alt fra venstre hjørne til høyre hjørne etter hva utvikleren har bestemt. Og skal jeg gå på applikasjonens instillinger må jeg ofte gå ut av appen og deretter gå inn på instillinger. På Android har man ingenting av dette; du har en fast tilbakeknapp på venstre hjørne, og en "instillinger"-knapp på høyre hjørne.
5. Å legge til en tilpasset ringetone på iOS er helt latterlig. Du må gjøre massevis av tweaks, og det er utrolig problematisk. På Android fungerer det på et blunk! Du bare legger inn en MP3-fil, lager en ringetone, og det er det.
6. Notifications: på min S4 kan jeg enkelt få ned notifications og slå av og på shortcut-knapper (slå av og på Wi-Fi, flymodus, bluetooth, rotasjon, flashlight og mye mer). Jeg kan også justere telefonens lysstyrke, se status (meldinger fra Facebook eller andre oppdateringer fra åpne apps ol.) og mange andre ting. iOS sin notifcation er vanvittig innskrenket i antall aspekter på dette området.
7. Android er veldig brukervennlig når det kommer til sosiale programmer. Går jeg inn på kontakter og trykker på et navn, er jeg oppdatert i alle av denne personens aktiviteter på de ulike sosiale nettverkene (som for eks. Twitter, Facebook, Instagram osv.). På iOs fungerer det ikke på den måten. Du får bare påå en liste med navn, der du bare kan legge til statisk informasjon som adresse, telefonnr. osv. Den har ingen sosial integrasjon. Selv på brukernes bilder må man ordne det manuelt, der man på Android automatisk oppdaterer brukerens Facebook-profil bilde.
8. Legge til filer lokalt er helt annerledes på iOS enn på Android. På Android kan jeg direkte legge inn filer ved å koble den til PC'en og å på mobilmappen på Min Datamaskin (om jeg har Windows). Andre valg er synkronisering av applikasjoner via Google Play gjennom Wi-Fi. På iOS MÅ jeg bruke iTunes for å legge inn (synkronisere) filer. Og her er et annet problem: Du kan ikke bruke 1 enhet på to forskjellige PC'er med iTunes. Da må du slette alt innhold hvis du går over til en annen PC.
Android har også en egen 'Filemanager' fra starten av (iFile på iOS må installeres fra App-store). Denne integrasjonen er tilknyttet Androids muligheter til å direkte laste ned musikkfiler eller videofiler fra nettet -- som er ugjennomførlig på en iOS. Last ned en fil og få det på "Download"-mappa på filemanager'en.
Jeg kan også få sendt applikasjoner via e-mail. Noen kan sende meg en Apk-fil gjennom mail, og jeg kan enkelt installere det på den måten rett fra mailen. Med iOS har du bare App-store, og alt må gjennom Apples filter. Derfor er det massevis av restriksjoner, og du blir begrenset til alt det Apple bestemmer å utgi.
9. Android har massevis av muligheter som bare kan realiseres på iOS via jailbreak: lenger oppe har jeg nevnt emulatorer, som du kan få tak i stock-Android, men som du må jailbreake for å få tilgang til i iOS (med masse bugs og problemer, vel å merke). Det er bare en av mange ting. Andre eksempler er torrentprogrammer. på Android kan jeg for eks. laste ned uTorrent og få et skikkelig, fullverdig torrentprogram. Andre muligheter, som jeg har nevnt ovenfor, som andre filemanagere enn iTunes på datamaskinen, widgets, custom ringetone osv. osv., kan bare realiseres gjennom jailbreak.
10. Hva gjør du hvis du mister telefonen din? iOS sitt mest populære løsning er applikasjonen FindiPhone. Hvis du mister telefonen kan du for eks. bruke en iPad eller en annen iPhone til å lokalisere din enhet. Du kan spille av en lyd til den som har telefonen din, du kan låse den eller slette alt innhold i den. Men problemet er at alt dette er avhengig av at GPS er på i den stjålne enheten.
Hva har Android å tilby? De har en applikasjon som heter Cerberus. Den lar deg gjøre alt FindiPhone lar deg gjøre (som ikke er mye), pluss mye, mye mer. Du kan spore enheten, starte en alarm på telefonen, få enhetens info (om han/hun har lagt til egen info), få telefonlisten, ta opp lyd fra telefonen, ta bilder fra front- og bakkamera og mye mer. Og selv om personen som har din telefon bestemmer seg for å slå av Wi-Fi, GPS osv., kan du slå det på igjen på Cerberus fra PC'en. Tyven vil ikke engang vite at den eksisterer på telefonen, da applikasjonen skjules i telefonen. Du kan tom. gjøre det slik at applikasjonen fortsatt vil eksistere selv etter at tyven har slettet alt av innhold på enheten din.
Det er imponerende hvordan Android fungerer på så mange forskjellige telefoner av så mange forskjellige produsenter. Tenk på hvor mange forskjellige prosessorer, skjermstørrelser og typer (noen med analoge tastaturer, frontkamera, osv) som eksisterer. Android er tvunget til å fungere på alle disse forskjellige konfigurasjonene, og det klarer det utmerket. Apple trenger bare fungere på en telefon, og har likevel så få muligheter.
Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Du skal få en like fra meg, selv om jeg er uenig i mange punkter. Spesielt utseende til iphone 6, der jeg forguder apple sitt iphone 5 utseende over denne. Ingen sort utgave, alle utgavene viser disse "signal" linjene alt for godt å ser direkte styggt ut. Iphone 6 gull er værst utsatt. Så for meg om man absolutt skulle testet denne telefonen, måtte man tatt steller grå med et deksel for å gjømme den grøssende baksida. Men nå er jo dette bare personlig menig og en hau av mine venners mening. Men folk har jo forskjellig smak:)

 

"Har Apple et økosystem som er enklere og bare "fungerer"? Til en viss grad ja! Alt fra å få seg en ny device, boote med innstillinger, kontakter, meldinger, apper etc. Det hele er mer sømløst med Apple. Man kan få det til fint med Android også, men det krever litt mer av brukeren"

 

Syntes også dette blir feil, men det kan jo da kanskje være vanskelig for dem som ikke har peiling, å på iphone har man kun 1 knapp å holde seg til og kan sikkert virke enklere for den brukermassen apple sikter til. Men fra start til finnish på din første nexus telefon så er det faktisk enklere eller like enkelt som din første iphone set up.

 

"Selv om jeg synes laderen til iPhone har en bedre og enklere plugg enn Micro-USB (må inn riktig vei)"

 

Aldri hatt problemer med dette på noen telefoner/mp3 spillere, eller usb enheter da det er super enkelt å se hvilken vei den skal.

 

Men nå lager de jo en ny usb som da e syntes ligner alt for mye på denne lightning porten fra apple.. å det kan jo være en stor grunn te det, da sikkert mange er irritert over at dem ikke får det til.. selv om det er super enkelt for dem som har brukt disse før.

 

Godt svar, +1 fra meg.

 

 

Nå skal jeg til en forandring være litt enig med deg Mikkis ;)

 

Som du vet så er jeg også en Apple tilhenger, men enkelte ting er som jeg har nevnt tidligere Android bedre på.

 

At det er både en Menyknapp, Hjemknapp og ikke minst en Tilbakeknapp på Android er en fornøyelse, der synes jeg rett og slett at det fungerer bedre. :)

 

Jeg liker også bedre utseendet til iPhone 5/5S mye bedre enn iPhone 6, oppsettet skal jeg ikke uttale meg så mye om foreløpig, da jeg kun har erfaring med iPhone (4/4S) 5/5S og ikke har sett iPhone 6 med egne øyne/hender enda.

 

Jeg har heller ingen problemer med å se hvilken vei usb kontakten skal settes inn, men likevel så synes jeg at iPhone 5/5S "pluggen" er enklere å sette riktig på plass fordi den kan plugges begge veier uten problem. Så at usb kontakten nå blir forandret på, setter jeg stor pris på :)

 

Hva som er enklest og mest sømløst kommer selvfølgelig an på hvem en spør, og hvilke funksjoner/egenskaper brukeren er ute etter. Der finnes det nok ingen "vinner", for de fleste har nok funnet sitt OS som de liker best og foretrekker. Det vil da som oftest være både best og enklest for de forskjellige personene som benytter de forskjellige OS, uavhengig av hvilke(t) OS det er.

Noen liker det ene, mens andre har behov for noe helt annet, uansett så har de begge både fordeler/ulemper. Men hva det er, er nok ganske forskjellig avhengig av hvilke personer som svarer........

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteritiden varierer jo veldig iforhold til hvem som tester. Se bla. her: iPhone-6-charts.014.png

 

 

Vanvittig mye hat i denne tråden. Helt ufattelig. Ser mange her som burde virkelig vite bedre mtp. spesifikasjoner iom. at de er såpass interessert i teknologi og maskinvare. Men tydeligvis ikke.

 

Her er det spesifikasjoner som gjelder, og ikke noe annet. Vel, kos deg med din Androidtelefon, så kan jeg kose meg med min iPhone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

E har aldri skjønt meg på iphone tester fra amobil contra android.

 

Det at denne får 9/10 med så mye feil å mangler er veldig rart.

 

Det at den ikke får trekk for utrolig dårlig oppløsning contra andre telefoner som er på markede er også utrolig rart! Jeg sier ikke at ppi og skjermkvalitet er det samme, men hadde dette vært en annen telefon kan jeg garantere at det hadde blitt trekk med engang, akkurat pga hvor vi er nå.

 

For all del, mange tester der ute viser at iphone presenterer bra og at skjermen deres som de sier skal være sRGB kommer bra ut osv.

 

Men det er ingen unskyldning te så lav oppløsning. Se på iphone 6 med vanlige ikoner og ikke denne nye "zoom" effekten. ALT ser ut til å være feil plassert på skjermen, å ikonene er alt for nerme statusbaren, alt for mye mellomrom på sidene.

 

Å da man kommer til siste side er det kun noen par punkter som kommer fram som negative og helt glemmer de største minusene jeg kan se nå!

 

- 750P

- De nye tastaturene støtter jo ikke norsk!

- Pris, har ingeting med at "det er verdt det, den er verdt den prisen bla bla bla" Mange telefoner har fått minus for dette som koster mindre!

- Ikke noen 32GB versjon og er da tvungen te å gå for 64GB som da er utrolig dyr.

 

Skal man gi denne en mer rettferdig karakter er 7/10 riktig og ikke 9/10.

Slike som deg irreterer meg grenseløst. Gjør litt research før du kommenterer!

 

For det første så er ikkje skjermoppløsning og PPI alt å si om en skjerm. For det andre så koster 64GB det en 32GB iPhone hadde kostet.

Så lei av å høre slikt tull.

Skjermoppløsning og PPI er ikke alt å si om en skjerm. Men det har mye å si. Høyere oppløsning og PPI er bedre.

 

Samme med kamera, MPx vs optikk. MPx har ikke alt å si, men MPx er ingen motsetning mot å ha bra opptikk.

 

Batteri er samme greia, at en telefon klarer seg like lenge eller lengre enn en konkurrent selv om den har mindre batteri betyr ikke at det finnes noe som heter god nok batteritid.

 

16GB pris vs 64GB pris vs 128GB pris er på lik linje med mange andre produsenter helt på tryne.

 

Specs har ikke alt å si, men det har VELDIG mye å si.

 

Specs vs pris er absolutt vesentlig. Det er ikke batteritiden til telefonen som avgjør prisen på et batteri. Det er størrelse, merke/kvalitet og antall man kjøper.

 

Ja, jeg er helt enig i at specs har mye å si, men det er så mange som tror at det er det eneste som teller. Kommenterer uten å ha greie på det de kommenterer. Det er det jeg ville ha frem, ikke at jeg synes at specs er uviktig, for da har jeg blitt misforstått.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...