Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 6


Anbefalte innlegg

Å trekke for noe er ikke det samme som å si at dette punktet er alt som teller. Man kan fint trekke for lav oppløsning og gi pluss for god fargekvalitet, det er ingen motsetning.

 

Forøvrig vil jeg si det største minuset med telefonen på mange måter er pris, nærmere 7k er ganske dyrt for en slikt telefon.

 

AtW

 

6k for å være mer nøyaktig.

I tilegg så betaler du jo for selve Apple merket, noe som gjør at folk er villig til å betale så mye for telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

remedy50: Vi sier ikke at ikke Lightning-kabelen har sine fordeler. Vi sier bare at det er irriterende at den ikke passer med flere ting. Det er i og for seg ikke nytt med proprietære kabler, men resten av verden er for en stor del standardisert på micro-USB eller mini-USB - som det kan være fabelaktig irriterende at ikke passer uansett hvilken vei du setter dem inn, og som gjerne skulle kunne fraktet mer strøm. Men, de passer i det minste til så godt som alt vi bærer på.

 

En verden der alt brukte Lightning-kabler hadde egentlig kurert irritasjonen, men det er neppe nært forestående det heller. Vi får se hva den nye USB-standarden kan hjelpe til med :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg påpekte i de to foregående sakene, her har vi faktisk en test skrevet av en kar som er villig til å reise til England og stå 13 timer i kø for å skaffe seg telefonen.

 

Jeg håper virkelig Finn Jarle fikk dekt turen samt lønn for å stå i den køen, og ikke reiste på eget initiativ, for jeg ser store muligheter for at testen kan være noe forutinntatt.

 

For all del, jeg tviler ikke på at mobilen er god, men jeg er sheptisk lell...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Anandtech har også målt batteritiden på iPhone 6 (og 6 Plus), og der ble utfallet litt annerledes enn i BGR sin test, eksempelvis sammenliknet med Galaxy S5:

 

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results

 

Nå finnes det jo et hav av forskjellige måter å teste dette på, så det er vel ikke så rart at det kommer vidt forskjellige resultater fra forskjellige nettsteder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Serpentbane: Arbeidsgiver dekket naturligvis lønn og tur. På privaten er jeg ikke helt sikker på om jeg hadde giddet å stå 13 timer i kø for noe som helst. Jeg erindrer at min ene tur innom Roskilde innebar en massiv kø, og at innrulleringen i militæret også var en del timer med formålsløs venting. Men Roskilde-køen varte ikke 13 timer, og er man først innkalt til førstegangstjeneste er lengden på køen ved innrullering et dårlig motargument :)

 

Med det sagt - jeg liker kaos og sirkus, så i etterkant er det helt greit å ha tatt denne turen et par ganger, men det er nok den reisen i året færrest på kontoret har lyst på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MÅ bare nevne enhåndsfunksjonen til Note 3/S5 som er... vel etter min mening hakket mer praktisk. Tommelgesture og da er hele telefonen tilgjengelig fra tommelen. Vet ikke om jeg ville kalt apple sin måte "genial" når man har hatt en hakket bedre løsning på markedet en god stund, selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1: Reporter som drar til London for å ligge i kø.

2: Ikke støtte for MicroSD kort

3: Svindyr å kjøpe med mer minne

4: 2010 oppløsning på skjermen (Noe som iMenigheten selvfølgelig syns er BRA....).

5: Utstikkende kamera (Noe som irriterer meg grenseløst på min HTC One X).

 

9/10???

Endret av LoveAmiga
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nico: ta heller å se på benchmarks og se at iphone6 gjør det ganske så skarpt. Og Z3 fikk høyere score også av Amobil, som Allistair sier under her.

 

Syntes reviewen var helt fair, selv.

 

Les de dypere reviews av GSMArena feks og displaymate og div kameraentusiaster osv, da får man et litt bedre syn på ting enn å lese spec-lister uten kontekst.

Endret av Slai
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...