Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Reporter som drar til London for å ligge i kø.

2: Ikke støtte for MicroSD kort

3: Svindyr å kjøpe med mer minne

4: 2010 oppløsning på skjermen (Noe som iMenigheten selvfølgelig syns er BRA....).

5: Utstikkende kamera (Noe som irriterer meg grenseløst på min HTC One X).

 

Terningkast 6???

 

 

Reporter har da gjort dette i regi av jobb? Jeg har da også gjort mye rart i regi av jobb, som å være på Samsung Roadshow og mye annet rart, uten at det trenger å ha noe som helst med min intrigert? Det at du får sponset en tur, sammen med venner og kolleger, en gratis tur til utlandet, med sikkert flott hotell, mye god mat og det hele er vel noe veldig mange hadde sagt ja takk til?

 

Vi skal naturligvis ta dine meninger om oppløsning langt mer høytidelig, enn hva aktører som DisplayMate mener om temaet naturligvis? Det er jo alltid kjekt når man kan skape sin egen fasit og leve etter denne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

iPhone6 er en helt ok dings.

 

Er den verdt fusset ? Nei.

Er den verdt prisen ? Nei.

 

Det der med prisen er dog litt vanskelig grunnet høy andrehåndsverdi, det er jo ikke sikkert den egentlig blir så dyr om den selges igjen innen et par år.

 

To ting synes jeg er rart med denne lanseringen;

 

1)

Rart Apple ikke kom med ny 4", alle har neppe har lyst på noe stort.

 

2)

Trådløs lading er utrolig praktisk når du først har begynt å bruke det. En av disse tingene du egentlig ikke trenger, men allikevel er utrolig vanskelig å gi slipp på. Apple skal jo være så brukervennlige.

Lenke til kommentar

Hvilken rolle spiller graden av avanse for sluttbruker? Det er helt irrelevant for meg hvor mye produsenter og utsalgssteder tjener på produktene de selger meg. Det eneste som betyr noe er hva jeg må betale, så er det min egen vurderingssak om jeg synes produktet er verdt det, og produsentens oppgave å overbevise meg om at det er det.

 

Helt utrolig at så mange virker å få vondt av at en iPhone gjør det bra i test. Gjennomsnittet av iPhone tester viser rimelig høy score, så noe bra må det da være med iPhone.

 

RamGuy: Stå på! Det er helt greit å ha preferanser. Av de fleste lesere blir kommentarene dine oppfattet som reflektert og kan dokumenteres. Det er bra du tar tak i irrasjonelle kommentarer som kun bygger på meninger og misoppfatninger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes artikkelens mantra (overskriften) ikke går hånd-i-hånd med en annen artikkel dere nylig kom med, denne:

 

http://www.hardware.no/artikler/kommentar-samme-gamle-kjipe-apple/163379

 

av Varg Aamo, med mantraet "samme gamle kjipe Apple" og "keiserens nye klær".

 

Jeg ser jo den at det var spec'en totalt sett Varg Aamo skrev om, og ikke som du fjarle som skriver om lynkjappe menyer, som har vært gode all sin tid, uansett iPhone-generasjon.

 

Men, det jeg kanskje savner nå, er at dere tar de tre suverent mest "i fokus-telefonene", altså Sony Z3, nyest Galaxy fra Samsung og nyeste iPhone, og lager en sammenlikningstest. Slik at vi slipper å gjøre grovarbeidet for å sammenlikne disse selv.

 

Det er bare et ønske. Håper å se en slik artikkel snart. :thumbup:

Så kan Varg Aamo delta og være buffer for en hver iPhone-fanboyisme :green:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet er ikke at telefonen er dårlig men at utsalgsprisen er 4x produksjonskostnadene.

Apple tjener godt på telfonene sine, men ikke 4x.

Er nok nærmere 2x.

 

 

Takk for at du kommenterer ved å gjette. :wallbash:

 

I følge Teardown.com koster iPhone 6 i materialer og arbeide ca 1/4 av utsalgsprisen.

 

http://www.techinsights.com/teardown.com/apple-iphone-6/

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå legger jo LoveAmiga opp til at skjermen må være under pari for den er ~720P oppløsning, og ikke basert på om det er LCD, AMOLED eller whatever? Og DisplayMate har konkludert med at iPhone 6 / 6+ har de beste LCD-skjermene på markedet, de eneste de har vurdert bedre er Galaxy S5 og Note 4.

 

Morro hvordan du unngår de andre punktene jeg nevner. Hva med mangel på MicroSD plass? Ingen 32 GB versjon kun for å få folk til å kjøpe den svindyr 64GB versjonen, da alle vet 16 GB er alt for lite plass. Eller den forferdelige designfeilen med utstikkende kamera? Gleder meg til å se hvordan du skal vri dette til noe positivt.

Lenke til kommentar

 

Nå legger jo LoveAmiga opp til at skjermen må være under pari for den er ~720P oppløsning, og ikke basert på om det er LCD, AMOLED eller whatever? Og DisplayMate har konkludert med at iPhone 6 / 6+ har de beste LCD-skjermene på markedet, de eneste de har vurdert bedre er Galaxy S5 og Note 4.

 

Morro hvordan du unngår de andre punktene jeg nevner. Hva med mangel på MicroSD plass? Ingen 32 GB versjon kun for å få folk til å kjøpe den svindyr 64GB versjonen, da alle vet 16 GB er alt for lite plass. Eller den forferdelige designfeilen med utstikkende kamera? Gleder meg til å se hvordan du skal vri dette til noe positivt.

 

 

 

Hvorfor må jeg vri meg unna noe som helst? Må jeg mene at alle aspekter ved en iPhone er "perfekt"? Har vel aldri påstått at mangelen på MicroSD er en positiv ting, og jeg har så definitivt ikke påstått at utstikkende kamera ikke er sjenerende for designet.

Lenke til kommentar

iPhone6 er en helt ok dings.

 

Er den verdt fusset ? Nei.

Er den verdt prisen ? Nei.

 

Det der med prisen er dog litt vanskelig grunnet høy andrehåndsverdi, det er jo ikke sikkert den egentlig blir så dyr om den selges igjen innen et par år.

 

To ting synes jeg er rart med denne lanseringen;

 

1)

Rart Apple ikke kom med ny 4", alle har neppe har lyst på noe stort.

 

2)

Trådløs lading er utrolig praktisk når du først har begynt å bruke det. En av disse tingene du egentlig ikke trenger, men allikevel er utrolig vanskelig å gi slipp på. Apple skal jo være så brukervennlige.

 

En vanntett iphone 6 compact, med 4,3" skjerm hadde jeg kjøpt på flekken. Den kunne da støttet lading via en magnetkobling som på macbook eller i en dock som sony tilbyr på sine vanntette telefoner.

Jeg får nøye meg med min Z3 compact enn så lenge.

Lenke til kommentar

Angående størrelse; har i dag iPhone 5S som primærtelefon og en Samsung S3 som backup. S3 med sine 4,8” oppleves ikke veldig mye større enn 5S, men S5 virker derimot enorm. Jeg kom over dette bilde her om dagen;

thumb-zones-lineup.png

 

Er det noen som ikke har særlig store hender som har f.eks S5 eller har kjøpt/vurderer iPhone 6 Plus? Jeg frykter det kan bli slitsomt med enorm skjerm, selv om det er veldig greit når en leser mye.

Kan de bildene i bunnen der også være en forklaring på hvorfor flere store telefoner mistes i bakken og må på service for skjermbytte osv.?

Endret av Runar
Fjernet unødvendig sitering.
Lenke til kommentar

E har aldri skjønt meg på iphone tester fra amobil contra android.

 

Det at denne får 9/10 med så mye feil å mangler er veldig rart.

 

Det at den ikke får trekk for utrolig dårlig oppløsning contra andre telefoner som er på markede er også utrolig rart! Jeg sier ikke at ppi og skjermkvalitet er det samme, men hadde dette vært en annen telefon kan jeg garantere at det hadde blitt trekk med engang, akkurat pga hvor vi er nå.

 

For all del, mange tester der ute viser at iphone presenterer bra og at skjermen deres som de sier skal være sRGB kommer bra ut osv.

 

Men det er ingen unskyldning te så lav oppløsning. Se på iphone 6 med vanlige ikoner og ikke denne nye "zoom" effekten. ALT ser ut til å være feil plassert på skjermen, å ikonene er alt for nerme statusbaren, alt for mye mellomrom på sidene.

 

Å da man kommer til siste side er det kun noen par punkter som kommer fram som negative og helt glemmer de største minusene jeg kan se nå!

 

- 750P

- De nye tastaturene støtter jo ikke norsk!

- Pris, har ingeting med at "det er verdt det, den er verdt den prisen bla bla bla" Mange telefoner har fått minus for dette som koster mindre!

- Ikke noen 32GB versjon og er da tvungen te å gå for 64GB som da er utrolig dyr.

 

Skal man gi denne en mer rettferdig karakter er 7/10 riktig og ikke 9/10.

Endret av Mikkis2k
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...