Gå til innhold

Står timesvis i kø for ny iPhone


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri stått i kø for noe slikt selv, men jeg synes det blir for dumt å kalle folk idioter av den grunn.

 

Jeg vil nå si at det å bruke tusener av kroner på øl og drinker ute på byen, stå i kø på et utested og rope til hverandre selv om man står 2 cm fra hverandre for så å ta Taxi hjem for 3-400 kroner til er flere hakk mer idiotisk enn å stå i kø for å kjøpe noe man har lyst på.

 

Eller å røyke!

 

Og jeg regner med at de overnevnte aktivitetene er det opptil flere av dere som gjentar kanskje hver helg?

 

Jeg gjør ingen av de tinga du nevner. Jeg synes det er idiotisk å stå i kø for å kjøpe iPhone, når man heller kan kan få den i postkassa om noen dager

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager er folk idioter fordi de bruker tiden sin og pengene slik de vil? Hvis dette gir dem glede, hvem er da dere til å si at det er idioti? Det blir for dumt å kalle dem idioter for dette.

 

Hvorfor ikke? Er det ikke nettopp det idioti er? Å bruke sine tid og sine ressurser på en dum måte, eller gjøre dumme valg (utifra observatørens synspunkt), skal man da spare begrepet idioti kun til som ikke gjør som de vil? Det er jo gjerne fordi det er et valg noen har gjort at folk kaller det idioti?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Håper folka gjør dette grunnet kø-happening'en i seg selv. Tur til London, stå i kø med masse blide mennesker etc. Kan være ok det. Hatt en del gøy i køer tidligere jeg, men da i forbindeløse med konsertbiletter.

 

Gjennomfører de denne greia kun for å kjøpe en elektrodings før andre er det derimot passelig fjernt.

Lenke til kommentar

Sikkert ingen som leser dette, men jeg må få det ut alikevel.

Før man kaller noen idiot så må man for f*** vite hva det betyr.

http://no.wikipedia.org/wiki/Idiot

 

Så de er ikke idioter i mine øyne, bedre å kalle dem for tullinger :) Eller blodfans, som i seg selv ikke er en negativ ting. Hvis de hadde skrevet om andre ting folk står i kø for så vil man lett se at Apple fans ikke er alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sikkert ingen som leser dette, men jeg må få det ut alikevel.

 

Før man kaller noen idiot så må man for f*** vite hva det betyr.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Idiot

 

Så de er ikke idioter i mine øyne, bedre å kalle dem for tullinger :) Eller blodfans, som i seg selv ikke er en negativ ting. Hvis de hadde skrevet om andre ting folk står i kø for så vil man lett se at Apple fans ikke er alene.

 

"I Norge har idiot vært en medisinsk betegnelse brukt av leger i gamle dager, på personer som ble ansett for å være tilbakestående.

 

Mennesker med lærevansker, skrivevansker eller lignede former for problemer fikk ofte denne betegnelsen. En idiot ble ansett for å være uhelbredelig og ble ansett for å være bortkastet å bruke tid og ressurser på."

 

"Ordet blir i dag brukt som en nedsettende fornærmelse mot folk som gjør eller sier noe mindre intelligent."

 

Tja. Hvis først folk skal gå rundt og kalle andre folk "idiot", så er da de to definisjonene fra den wiki-lenka di ikke er bom. I mellom den opprinnelige og den nåværende bruken, var det noe tilknyttet IQ-tester, og det ser jeg at er bom, men både den opprinnelige medisinske og moderne bruken definert der, kan jeg se fungerer her.

 

Spesielt lærevansker kan forklare mange fanboys (uavhengig av merke), og både uhelbredlig og bortkastet å bruke tid og ressurser på, disse tingene er jo åpenbart fra diskusjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor i alle dager er folk idioter fordi de bruker tiden sin og pengene slik de vil? Hvis dette gir dem glede, hvem er da dere til å si at det er idioti? Det blir for dumt å kalle dem idioter for dette.

Hvorfor ikke? Er det ikke nettopp det idioti er? Å bruke sine tid og sine ressurser på en dum måte, eller gjøre dumme valg (utifra observatørens synspunkt), skal man da spare begrepet idioti kun til som ikke gjør som de vil? Det er jo gjerne fordi det er et valg noen har gjort at folk kaller det idioti?

 

AtW

Som å sitte på nettet og skrive dritt om et par som har reist til London for å kose seg? Er det det du mener?

 

 

For eksempel, det er et typisk eksempel på noe noen kunne men er idioti, selv om de som skriver på nettet bruker tiden sin som de vil, og det gir de glede.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sikkert ingen som leser dette, men jeg må få det ut alikevel.

 

Før man kaller noen idiot så må man for f*** vite hva det betyr.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Idiot

 

Så de er ikke idioter i mine øyne, bedre å kalle dem for tullinger :) Eller blodfans, som i seg selv ikke er en negativ ting. Hvis de hadde skrevet om andre ting folk står i kø for så vil man lett se at Apple fans ikke er alene.

 

Det som er brukt i tråden er stort sett godt innenfor hvordan begrepet idiot brukes..

 

AtW

Lenke til kommentar

Antagelig er denne karen også "idiot", på lik linje med vårt par på tur i London. Man kunne jo kjøpt 1.000.000 poser med Bamsemums for samme prisen. Eller ett 3-4 BMW M4. Eller en ny Ferrari. Eller 30-40 Harleyer. Eller 1.000 golfsett. Eller en kjeller full av årgangsvin. Eller så mange sigarer at man måtte få folk til å snekke 500 humidorer i et spesielt Sør-vest afrikansk bananeple tre, og hvor treslaget kun var å oppdrive på en orangutang park i østre del av Indonesia med kun 10 trær igjen...

 

For å ikke snakke om alle gutta rundt omkring som i detalj forfølger enhvert innfall som måtte dukke opp i huet og interesserer en. De må jo også være "idioter". Er antagelig ikke en kjeft i denne tråden som kjenner seg igjen i den beskrivelsen... :green:

 

Og det er antagelig heller ikke en kjeft i denne tråden som har gledet seg som en unge for å få noe av ovennevnte i hus?

 

http://www.lydogbilde.no/nyheter/proff-utstyr-i-hjemmestudio

Endret av Taggart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du overser glatt det faktum at et proft hjemmeanlegg kan man ha nesten hele livet og nyte det mange timer hver eneste dag, mens en stakkarslig iPhone varer gjerne bare 1 år før den er blitt utdatert, kommet ny modell, knust skjerm og blitt treg og buggete.

 

Hvor mange anlegg hadde vår venn? Ett? To? Tre? Fire? Og hadde jammen ikke kona ett også. Er jo helt greit det, på lik linje med alt som måtte gripe oss andre.

 

Noen gleder seg over en tur til London for å få en telefon og storkoser seg med det. Andre tar den "litt" lenger ut. Og så??? Skal vi omtale dem som "idioter" av den grunn. Seriøst. Er det noen her som ikke er en liten bit "eksentrisk" på ett eller annet? Er det noen her som ikke har ett eller annet som de gleder seg som en unge over? Seriøst?

 

Er gleden over å få en ny iPhone i hus nødvendigvis noe mindre verdt, uavhengig av levetid, pris, osv?

Endret av Taggart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg reiste til Trondheim for å kjøpe min Lumia 920, og sto i kø flere ganger på turen. Først sto jeg i fergekø. Så måtte jeg kjøre i kø gjennom byen. Så måtte jeg trekke kølapp på butikken. Da sto jeg riktig nok ikke i køen, men vandret rundt i butikken og ventet på en plingelyd og et tall. Men jeg måtte stå i kø ved kassa på veien ut.

 

Etter som jeg ikke er totalt idiot, og ikke kjører til Trondheim ens ærendet for å kjøpe telefon, stakk jeg også på City Syd en tur. Sto i opptill flere køer der også. Før jeg kjørte i kø og sto i fergekø på turen hjem.

 

Hjemme måtte jeg også stå i kø for å pusse tenna på kvelden.

 

Hvorfor er det ingen artikkel om meg?

 

Jeg spekulerer også på hva Finn Jarle gjør i denne køen? Hvis han er der for å kjøpe mobil, håper jeg for all del han ikke har en finger med i spillet når neste iPhone skal omtales...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde vinklet dette anderledes (om jeg var dem) uansett hvilke "duppeditter" eller noen andre produkter etc. det hadde vært snakk om, forstår jo at de er ute etter oppmerksomhet, men noen burde kanskje fortalt dem at all oppmerksomhet ikke nødvendigvis er positiv (eller god) oppmerksomhet......

 

Hadde de enda sagt at vi tar en Londontur for å hygge oss, og så fortalt i etterkant at vi klarte å kjøpe en iPhone eller hvilket som helst annet produkt så hadde jo det vært greit, men da er en tydeligvis blodfan av et bestemt merke når en finner på noe slikt.

 

Stå i timer, eller dager som enkelte her har gjort i følge artiklen for en mobil!!!!

Er ikke noe bedre om det hadde vært for en konsert e.l. heller for min del, men lykke til for de som gidder........

Hadde det enda vært noe en var nødt til å ha som mat, vann, medisiner, jobb etc. så kunne jeg jo forstått det......

 

Veldig glad vi alle har forskjellige interesser og meninger for hva som anses som "normalt" og hva som skiller seg ut som "idioti". Vil ikke på noen som helst måte kalle dem for idioter, men at de har litt spesielle idéer, er jeg nok villig til å være enig i..... ;)

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig glad vi alle har forskjellige interesser og meninger for hva som anses som "normalt" og hva som skiller seg ut som "idioti" Vil ikke kalle dem for idioter, men at de har litt spesielle idéer, er jeg nok villig til å være enig i..... ;)

 

Er ikke nettopp det litt herlig da? Både at vi er forskjellige, men også at vi tør å ta den helt ut. Og spiller det noen rolle om vi tar den ut i det ene eller det andre? iPhone 6 lansering eller kaldrøking av raggsokker fra Indre Gryttedal?

 

Min forståelse av oss "gutter" er som følger; Vi lever og fører to liv. I det ene har vi kona og barna, og i det andre har vi en eller annen absurd greie vi følger som en liten blodhund. Eksentriske som bare pokker. :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg vet ikke helt hvordan noen klarer å sammenligne en som har kjøpt seg et anlegg til samme pris som en Audi R8, med noen som reiser til london for å stå i kø for å få en telefon som lanseres i Norge om en uke, hvor ender opp med langt høyere utgifter (reise + transport + overnatting) for å få dårligere vilkår.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...