Gå til innhold

Står timesvis i kø for ny iPhone


Anbefalte innlegg

 

 

...men nå bygger jeg routere og maskiner selv samt kjører min egen android build så jeg har vel ikke stemmerett.

 

 

Stemmerett å stemmerett fru blom. Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa. Har en bror som også driver på med mye servere, routere, etc etc og han liker også android best. Fordi de fyller hans behov for muligheten til tilpasninger og avanserte løsninger. Flott for han og deg.

 

 

Er det som blir så himmla feil! du skriver det jo ordrett her.. "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa" med engang noen har android så er dem full 100% geek å man må være på så "høyt nivå" menst det innerst inne er folk som rett og slett ikke tør, de tørr ikke å prøve noe annet, de tør ikke å ha utforderinger.. de vill kun ha noe som er der, så lenge man kan ringe/sms så er dem fornøyd, men med engang de må utforske så er det galskapp å blir sett på som "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa".

 

så lei av å høre dette. Er utrolig mange som er like mye geek/viten innen teknologi som meg eller med som har iphone. Så du har ingen poeng..

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest hvorfor du velger apple ovenfor andre produkter. Å det eneste e kommer fram te er det samme svaret alle gir andre som ikke har produkter fra apple.

 

 

"For meg så er det iPhone, iPad, iMac og Macbook pro som er enklest og bruke, basert på mine bruksbehov og erfaringer."

 

Å vær gang noen spør, ja, så hva er disse brukerbehovene alle snakker om? Hvor har det med "erfaring" å gjøre at man velger et apple produkt ovenfor andre?

 

Så er det ting som absolutt ikke har noe med systemet skjøl å gjøre men selve brukerens mangel på å "utforske".

 

E har aldri sakt at e ikke godtar deres valg , har ikke skrevet det heller. Men er forstår ikke valget, og det er ikke bare "jeg" jeg skriver for. Her er det snakk om "generelt" å millioner av folk. Å da jeg selv har prøvd ut disse produktene og ikke engang ser at det er noen form for "enklere", " fyller mer brukerbehov" osv.. så er det vanskelig å forstå hvorfor folk kommer med det samme tomme gammle svaret de kom med i 2010.

 

Du trenger ikke å være noen selger, er er det snakk om at man skal hjelpe andre å forstå hvorfor man velger apple, hvorfor det er så himmla enkelt som folk absolutt skal ha det til, hvorfor er det så mye mer brukervennelig enn andre, hvorfor er de mere bruksbehov dekkende enn andre?

 

Som jeg har sakt hele tida, dømmer ingen, sier ikke imot valget ditt, sier ikke at det er feil valg, men e vill ha et godt svar, så man faktisk får lyst på et produkt fra apple. Ikke at man bare betaler i de høye summer for noe man kan få som er enten bedre eller akkurat helt likt for halvparten av prisen.

 

 

Nå bryter jeg egentlig mine prinsipper her, ved at jeg tydelig skrev jeg ikke kom til å svare deg igjen, men du har tydeligvis ikke lest alle innleggene mine i denne tråden.

 

Start med å gjøre det!

 

For der står det tydelig hvilke (dårlige) erfaringer og ikke minst problemer jeg har hatt med både Windows og mine Android produkter.

 

At du ikke har de problemene med disse produktene/operativsystemet spiller vel ingen rolle for meg, jeg hadde de problemene og det irriterte meg veldig. Case closed!!!

 

De problemene behøver du ikke analysere eller finne ut av, for de har jeg elegant løst selv, fordi jeg valgte Apple i stedet. Med Apple sine produkter så har jeg ingen problemer i det hele tatt, og det fungerer helt utmerket til det jeg har behov for.

 

Nei alt er ikke rosenrødt med Apple heller, det vet jeg godt det også. Men når det er mye mindre ulemper og mye enklere løsninger for mine behov så velger jeg det.

 

 

Den enkleste veien mellom to punkter er en rett linje (i hvertfall teoretisk), og det har det bestandig vært.

Slik er det også for mine behov, de blir enkelt løst med Apple, det gjør de ikke med windows/Android.

 

Og igjen, jeg snakker kun for meg selv, ikke alle og enhver.

Ikke setter jeg en fasit, og ikke skriver jeg det i stein heller.

 

Jeg har kun funnet en løsning/produkt som gir meg det jeg ønsker.

 

Kan godt sammenligne dette med en helt ny bil jeg kjøpte for noen få år siden, den måtte på verkstedet stort sett hele tiden, bare problemer, plunder og heft (slik opplever jeg også windows). Noen må ordne med den, og det blir jeg lei av i lengden.

Derfor kjøpte jeg en annen helt ny bil fra et helt annet merke, og det har vært helt problemfritt. Slik har det også vært med iMac/Mac for min del.

 

Meget behagelig å bare vri på nøkkelen og den starter, ingen hang-ups eller annet plunder.

Akkurat slik jeg opplever det med iMac/Macen min også.

 

Og jeg er strålende fornøyd, er ikke det flott?

 

Det samme gjelder for min Android mobil, og det har jeg også beskrevet flere ganger i denne tråden.

Hjelper ikke hva du f.eks. skriver om hvordan mailvedlegg kan/skal åpnes, det fungerer ikke på min Android mobil!!! Ja jeg har forsøkt den beskrivelsen din tidligere i tråden, men nei det fungerer ikke slik på den mobilen jeg har fått av arb.giver.

Jeg må enten forhåndsvise et og et bilde, eller så må jeg lagre alle bildene/dokumentet før jeg kan åpne det/dem. Det er ikke slik jeg vil ha det, det kan det vel umulig være så vanskelig å forstå!!!

 

At en annen Android kan gjøre dette helt anderledes/mye bedre, hjelper ikke meg. Jeg har kun denne mobilen jeg har fått av arb.giver, og dermed så kan jeg heller ikke gjøre hva jeg vil med den. Ta den som den er og bruk den, og det passer ikke til mine behov og ønsker, og jeg får ingen ny mobil av arb.giver fordi jeg ikke liker den!

Og beklageligvis så er jeg som nevnt tidligere låst til Android fordi flere Aplikasjoner jeg er avhengig av ikke støttes av Apple/iOS.

 

Er noen ting jeg synes er bedre på denne Android mobilen enn på iPhonen, men de blir glatt overskygget av det som er mye mer tungvindt for det jeg skal bruke den til, og hvordan jeg liker at det fungerer.

 

Dette er årsaker og forklaringer som burde holde i massevis for at Apple passer meg ypperlig, og windows/Android ikke gjør det.

Og nei, det behøver du ikke motbevise meg om, for jeg er lykkelig og fornøyd med mine valg, med eller uten ditt samtykke til det......

 

At du ikke er overbevist........, vel det er det heller ikke min oppgave å gjøre.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Prøv heller å forklar meg hva jeg får om jeg går tilbake til android. Hvilke fordeler gir det liksom meg?

 

Utrolig enkelt å overføre filer Overfører aldri annet en bilder og det er like enkelt på iPhone., paid apps for free(ulovelig, men who cares) Apps kommer fortere og jeg synes ærlig talt de fungerer bedre på ios, mange enkle instilling muligheter, Har stort sett enkel tilgang til det meste. Savnet snarveiene på android tidligere, men nå finnes de jo på ios. Ekstra utstyr så er dette veldig lite intressant da det eneste brukbare ekstra utstyret som fins er bluetooth høytalere/headsett eller deksler, Android er utrolig stabilt å kjappt Om det er så utrolig kjapt, hvorfor fokuserer google veldig på ytelse de siste versjonene, project butter, android L. iOs yter jo like bra eller bedre med 2 kjerner og halve GHZ'en., du er forran alle når det kommer te teknologi Penisen min er ca gjennomsnittet, men føler ikke at jeg trenger noe E-penis uansett, backup er også enkelt her, gmail bruker å du har alt lagret med brukeren din (men det har du jo å med icloud) Sist jeg testet backup med Gmail så var jeg ikke veldig imponert. på ios så blir alt fra meldinger, kontakter, bilder, video, surfelogg, passord et c etc lagret. Mister du telefonen og får en ny i morgen så er den akkurat som den var før du mistet den., veldig bra app utvalg, Her er appstore minst like bra, og ofte kommer apps til ios først., widgets,Hver gang jeg får en androidtelefon så fikler jeg med widgets en uke eller 2. så driter jeg i hele greia.. Har forsatt min Nexus 4 i bruk som min lillebror har brukt lenge tter jeg fikk den så fungrer godt over tid disse å, Nexus telefonen jeg hadde er favorittandroid telefonen min så langt, slik alle android telefoner bør være. Uten customskall og annet dritt. liker du å være litt geeky? Nja, er så og si ferdig med å geeke med telefonen, nå vil jeg ha noe som funker godt uten geeking. så er det veldig morro med roms for å få telefonen din til å bli enda kjappere/enklere i bruk, Har prøvd mange roms, men det er alltid noen bugs etc, Men det er moro en stund, men som med widgets så blir man lei og ønsker bare noe som fungerer. Men mye av dette er med min Nexus 5 som jeg måtte selge dessverre pga økonomiske forhold. Men som sakt det mest posetive med android generelt er slippe itunes, Bruker aldri itunes, men overfører heller aldri annet en bilder. å en utrolig mye enklere måte å overføre filer, slippe den kjedelige stilen smak og behag, enklere instillinger, å masse app muligheter som er gratis contra iphone der mye free apps på android faktisk kan koste penger på ios, kjøper heller apps en å se reklame, kjempe bra multitasking, tilbake knapp, å kjappt å skifte blandt apps (det er det også på ios), å har du en nexus telefon er du oppdatert hele tida. Nexus is the only real android.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

...men nå bygger jeg routere og maskiner selv samt kjører min egen android build så jeg har vel ikke stemmerett.

 

 

Stemmerett å stemmerett fru blom. Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa. Har en bror som også driver på med mye servere, routere, etc etc og han liker også android best. Fordi de fyller hans behov for muligheten til tilpasninger og avanserte løsninger. Flott for han og deg.

 

 

Er det som blir så himmla feil! du skriver det jo ordrett her.. "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa" med engang noen har android så er dem full 100% geek å man må være på så "høyt nivå" menst det innerst inne er folk som rett og slett ikke tør, de tørr ikke å prøve noe annet, de tør ikke å ha utforderinger.. de vill kun ha noe som er der, så lenge man kan ringe/sms så er dem fornøyd, men med engang de må utforske så er det galskapp å blir sett på som "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa".

 

så lei av å høre dette. Er utrolig mange som er like mye geek/viten innen teknologi som meg eller med som har iphone. Så du har ingen poeng..

 

 

Ja har også mye geek/viten innen teknologi og har iPhone så skjønner hva du sier. Jeg bare tror ikke jeg eller du eller Tiltmann var oppe på plansjen over hvilke kunder apple sikter mot. Er du uenig der får du bare være det. Om jeg lager et produkt myntet på eldre menn over 60 uten førerkort, så kan det jo godt hende jeg får kjøpere i alle aldre, kunnskapsnivå etc. Men Tiltmann er ikke den typiske iPhone brukeren som Apple selges seg mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei man blir ikke overbevist når man vet åssen disse problemene du da har hatt virker å har ikke hatt dem selv.

 

Det å si at apple eller andre pdorukter hare sine hangups enn andre er også litt feil men dette er jo noe du har opplevd, selv om jeg har hatt iphone 4/4s/5, og over 20+ android telefoner og noen få windows telefoner.

 

Men ja det er vanskelig å forstå fordi dette er som sakt problemer du har hatt, som har med merker du sammenkobler med, det har noe med merke på telefonen din, det har noe med at alle forbinner android med samsung eller et spesifikt merke.

 

Da dem glemmer helt at samsung,sony,htc,lg alle legger masse dritt på telefonen som gjør at en ikke får samme flyten og så og si feilfrie ferden du ville fått med en nexus telefon. Eneste problemet der er at kameraene på nexus telefonene dessverre ikke er i topp kvalitet, Men da har jeg hedligvis et canon kamera.

 

"Meget behagelig å bare vri på nøkkelen og den starter, ingen hang-ups eller annet plunder.

Akkurat slik jeg opplever det med iMac/Macen min også."

 

Dette har jeg gjort i over 5 år med mine maskiner, trykk på knappen å ting virker, samme med android. Men så er nexus de som er den beste opplevelsen man kan få visst man skal utforske dette systemet.

 

Windows telefoner er dessverre ikke så bra på apps og lignende, men fungerer utmerket sammen med andre windows enheter, samme med android.

 

Men det skulle vell bare mangle, når de kjører samme system sant? Hadde vært veldig rart om det skulle bli noe vanskelig da.

 

E motbeviser deg ikke, men det er ikke grunner nokk te å se at apple er så wow at man punger ut over det dobbelte å ikke mer for å få det samme og like gode produktet te mindre pris.

 

Sitter selv med iphone 4, og den skulle virkelig ikke hatt iOS7 da den er ekstremt treg, å lagger mer enn en telefon jeg noen gang har hatt. Så selv om iOS har gode "oppdateringer" betyr det absolutt ikke at det er bra.

 

Men da skal e gi meg, fordi vi har kommet fram te det samme gammle svarene man fikk i 2010 om ikke 2007.

 

iPhone er for dem som vill ha noe som man kan ringe/sms med, å funker med sin mac. Apple er for dem som vill gi det lille ekstra pga de har hatt det før så da er det jo bra. Apple er for dem som absolutt ikke liker utfordringer eller liker å utforske.

 

Dømmer ingen, velg hva man vil, men man skal også kunne hjelpe andre med å ta det riktige valget som passer for dem. Å apple sine passer for dem jeg just skrev.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

 

Er det som blir så himmla feil! du skriver det jo ordrett her.. "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa" med engang noen har android så er dem full 100% geek å man må være på så "høyt nivå" menst det innerst inne er folk som rett og slett ikke tør, de tørr ikke å prøve noe annet, de tør ikke å ha utforderinger.. de vill kun ha noe som er der, så lenge man kan ringe/sms så er dem fornøyd, men med engang de må utforske så er det galskapp å blir sett på som "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa".

 

så lei av å høre dette. Er utrolig mange som er like mye geek/viten innen teknologi som meg eller med som har iphone. Så du har ingen poeng..

 

 

Nei sier du det, dette er vi også så himla lei av!!!

 

  • Jeg vil ikke ha utfordringer når jeg en sjelden gang har behov for pc'n.
  • Jeg gidder ikke å personalisere en pc eller mobil, fordi det rett og slett ikke passer for meg å gjøre det.
  • Jeg har ikke de interessene, behovene eller ikke minst så mangler jeg kunnskapene. Men manglende behov og interesse er likevel det som betyr mest for meg, for kunnskaper kan en tilegne seg om interessene er der......

 

Jeg er fornøyd om jeg kan benytte Lightroom/Photoshop, lese/sende mail, skrive et dokument eller lage en powerpoint og "surfe" litt på nettet....

Det er hva jeg bruker iMacen til, og 80-90% av bruken min går med til å redigere bilder

 

That's it!!!

 

 

Mobilen har jeg for å kunne ha samtaler med, sende ta i mot SMS/MMS, sende/ta i mot mail og evt. litt "surfing" på nettet i lunchen.

 

That's it!!!

 

 

Derfor har jeg valgt som jeg har valgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har en bror som også driver på med mye servere, routere, etc etc og han liker også android best. Fordi de fyller hans behov for muligheten til tilpasninger og avanserte løsninger.

Nja.. Jeg sliter veldig med å se noen umiddelbare forskjeller i vanskelighetsgrad mellom iOS og stock android (Les: Nexus). Kan hende kosmetikken er noe mer gjennomført i iOS, men sånt blir detaljer (jeg er av typen som ikke legger merke til sånt uansett).

 

Fordelen med iOS dukker på en måte først opp når du sitter med Mac, iPad, AppleTV og Airport i tillegg. Ulempen er kostnaden og smått mangelfull funksjonalitet. Apple "infrastrukturen" gjør det nok lettere å få til en del, men desto vanskeligere å få til ting som er "utenom pakka". For de som klarer seg med det de får er det sikkert greit nok, om de har penger nok.

 

Så jeg kan forstå at folk velger iOS, har begge beina i eplet fra før liksom. Allikevel har jeg problemer med å forstå at folk gidder å stå timevis i kø for en ny dings, om da ikke turen/køen i seg er en opplevelse de gjerne vil delta i.

Lenke til kommentar

Hadde jeg sett den benchmarken her tidligere, hadde jeg også vurdert å stå i kø.

 

 

Min dual-core pentium scora 3 000 poeng mer enn min i5, betyr det da at den er en bedre cpu?

 

Min telefon scora bedre enn en helt ny telefon, er den bedre fordi om?

 

Syntetiske tester viser dessverre ingenting angående hands on experience i det hele tatt, kun et lite intrykk hvor man kan forvente caca ytelse og experience.

Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
Lenke til kommentar

 

 

 

Min dual-core pentium scora 3 000 poeng mer enn min i5, betyr det da at den er en bedre cpu?

 

Min telefon scora bedre enn en helt ny telefon, er den bedre fordi om?

 

Syntetiske tester viser dessverre ingenting angående hands on experience i det hele tatt, kun et lite intrykk hvor man kan forvente caca ytelse og experience.

 

"forventa ca ca ytelse og experience"

Ja, jeg synes at den ca ca ytelsen som blir vist, samt at det er iOS vil gi meg en veldig fin opplevelse, i forhold til min laggete S5.

 

http://www.macrumors.com/2014/09/22/iphone-6-displays/

Med en superskjerm også, så tror jeg nå at jeg kommer til å elske iphonen i forhold til min samsung.

Endret av SweetDollarTee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

...men nå bygger jeg routere og maskiner selv samt kjører min egen android build så jeg har vel ikke stemmerett.

 

 

Stemmerett å stemmerett fru blom. Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa. Har en bror som også driver på med mye servere, routere, etc etc og han liker også android best. Fordi de fyller hans behov for muligheten til tilpasninger og avanserte løsninger. Flott for han og deg.

 

 

Er det som blir så himmla feil! du skriver det jo ordrett her.. "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa" med engang noen har android så er dem full 100% geek å man må være på så "høyt nivå" menst det innerst inne er folk som rett og slett ikke tør, de tørr ikke å prøve noe annet, de tør ikke å ha utforderinger.. de vill kun ha noe som er der, så lenge man kan ringe/sms så er dem fornøyd, men med engang de må utforske så er det galskapp å blir sett på som "Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa".

 

så lei av å høre dette. Er utrolig mange som er like mye geek/viten innen teknologi som meg eller med som har iphone. Så du har ingen poeng..

 

 

Ja har også mye geek/viten innen teknologi og har iPhone så skjønner hva du sier. Jeg bare tror ikke jeg eller du eller Tiltmann var oppe på plansjen over hvilke kunder apple sikter mot. Er du uenig der får du bare være det. Om jeg lager et produkt myntet på eldre menn over 60 uten førerkort, så kan det jo godt hende jeg får kjøpere i alle aldre, kunnskapsnivå etc. Men Tiltmann er ikke den typiske iPhone brukeren som Apple selges seg mot.

 

 

Joda, men det er jo akkurat fordi folk ikke vill utfroske andre ting.

 

Mend ette du skrev istad, gmail kan lagre meldinger, google drive kan alt lagres på, de har også en phototjeneste som alle bildene dine lagres på. Alle disse kommer med nexus telefonen.

 

Så du sløser heller vekk penger på apps når du kan få dem gratis? ville du da også betalt 30kr for en is, isteden for å få den gratis?

 

Joda roms er for dem som liker å ha veldig mye valgmuligheter, å det kommer bugsa med disse romsa. Men det er kun for dem som liker å ha det lille ekstra å ikke bare et stock rom med bittelitt valg muligheter.

 

Telefonen er akkurat den samme dagen etter om du mister den på android også. Auto sync? Riktige instillinger? ja men som sakt.. utfordringer, eller utforske .. er vanskelig sant?

 

Android har disse prosjectene fordi dem har utviklet fra 0 til mester, å alle vill jo at ting skal bli enda bedre med tida, og ikke at det bare blir det samme hele veien?

 

Men man kommer ingen vei med dette da det er de samme svarene:P

Lenke til kommentar

Min dual-core pentium scora 3 000 poeng mer enn min i5, betyr det da at den er en bedre cpu?

 

Min telefon scora bedre enn en helt ny telefon, er den bedre fordi om?

 

Syntetiske tester viser dessverre ingenting angående hands on experience i det hele tatt, kun et lite intrykk hvor man kan forvente caca ytelse og experience.

Men når man skal booste android og androidtelefoner er det jo ikke noe annet en specs og benchmarks det snakkes om. De mest hardbarka runker jo i kapp over hvor mange ghz, cores og mpx det er på nyeste telefon. Så det måtte jo vært et nederlag for en viss kar å se dette da han var "skuffet" over at iphone 6 var totalt overkjørt av konkurrentene.... Jaja

iPhone har jo ellers alltid vært rask under bruk.

Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Min dual-core pentium scora 3 000 poeng mer enn min i5, betyr det da at den er en bedre cpu?

 

Min telefon scora bedre enn en helt ny telefon, er den bedre fordi om?

 

Syntetiske tester viser dessverre ingenting angående hands on experience i det hele tatt, kun et lite intrykk hvor man kan forvente caca ytelse og experience.

 

"forventa ca ca ytelse og experience"

Ja, jeg synes at den ca ca ytelsen som blir vist, samt at det er iOS vil gi meg en veldig fin opplevelse, i forhold til min laggete S5.

 

http://www.macrumors.com/2014/09/22/iphone-6-displays/

Med en superskjerm også, så tror jeg nå at jeg kommer til å elske iphonen i forhold til min samsung.

 

 

Samsung s5 fikk faktisk samme greia fra displaymate, der de sa den var den beste skjermen på markedet.

 

Det at samsung s5 din er laggete har noe med brukeren og samsung å gjøre ikke android.

 

Trur ikke du blir missfornøyd med iphone 6, det sier jeg ikke og sier ikke at du skal beholde samsungen din heller. Selg den heller te meg for en god penge så skal jeg gledelig ta fra deg produktet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Min dual-core pentium scora 3 000 poeng mer enn min i5, betyr det da at den er en bedre cpu?

 

Min telefon scora bedre enn en helt ny telefon, er den bedre fordi om?

 

Syntetiske tester viser dessverre ingenting angående hands on experience i det hele tatt, kun et lite intrykk hvor man kan forvente caca ytelse og experience.

 

"forventa ca ca ytelse og experience"

Ja, jeg synes at den ca ca ytelsen som blir vist, samt at det er iOS vil gi meg en veldig fin opplevelse, i forhold til min laggete S5.

 

http://www.macrumors.com/2014/09/22/iphone-6-displays/

Med en superskjerm også, så tror jeg nå at jeg kommer til å elske iphonen i forhold til min samsung.

 

 

Samsung s5 fikk faktisk samme greia fra displaymate, der de sa den var den beste skjermen på markedet.

 

Det at samsung s5 din er laggete har noe med brukeren og samsung å gjøre ikke android.

 

Trur ikke du blir missfornøyd med iphone 6, det sier jeg ikke og sier ikke at du skal beholde samsungen din heller. Selg den heller te meg for en god penge så skal jeg gledelig ta fra deg produktet.

 

Ja, den VAR den beste ;)

Synes bare at det er imponerende av apple å kunne hold ytelsen til iPhone 6 så høyt oppe med de specsa mobilen har, samt var tynn den er. Gleder meg til å gå fra meg s5'n ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men når man skal booste android og androidtelefoner er det jo ikke noe annet en specs og benchmarks det snakkes om. De mest hardbarka runker jo i kapp over hvor mange ghz, cores og mpx det er på nyeste telefon. Så det måtte jo vært et nederlag for en viss kar å se dette da han var "skuffet" over at iphone 6 var totalt overkjørt av konkurrentene.... Jaja

iPhone har jo ellers alltid vært rask under bruk.

 

 

Eneste jeg ser på av tester er visst det er et skjermkort til dataen min da disse viser so regel alltid å være korrekt. Men igjenn der har det noe å si med drivere, og samme er her.. her har det noe å si med systemene som kjører forskjellige achitecture. Det med Ghz mpx har e lagt fra meg for mange år sida. Da hadde jeg ikke hatt et canon kamera for å si det slik, å da hadde jeg heller ikke hatt en pentium cpu med 3.5ghz isteden for 4.5ghz.

 

Det er dessverre mange som ser på android telefoner slik du sa.. det er som pc driten på nytt..

Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
Lenke til kommentar

 

 

iPhone er for dem som vill ha noe som man kan ringe/sms med, å funker med sin mac. Apple er for dem som vill gi det lille ekstra pga de har hatt det før så da er det jo bra. Apple er for dem som absolutt ikke liker utfordringer eller liker å utforske.

 

 

 

Nå kan jeg i grunn bare svare for meg selv, men jeg har på årlig basis vekslet mellom iOS og Android siden HTC Desire/iPhone 4 så jeg våger og påstå jeg har de grunnleggende ferdighetene innen begge OS, om ikke mer.

 

Jeg kan si at det å fikle med Android, roote og rett og slett gjøre MYE var utrolig morro en god stund. Men jeg gikk i fra dette til å rett og slett bli drit lei av å hele veien fikse og sette opp ting i stedet for å bruke og nyte telefonen. For å ikke snakke om hvorvidt Android til stadighet BLE tregere og mindre responsivt etter en liten stund.

 

Nå har jeg i grunn slått meg til ro med min 5s en stund til, og så tror jeg det mest sansynlig vil gå mot en iPhone 6 etter hvert. Tror neppe jeg har tolmodighet til å vente i 1 år til neste iPhone for å si det sånn :p Det KAN jo komme en Android telefon som rett og slett blir for fristende, men pr. i dag frister det i grunn ikke å gå over til Android.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

iPhone er for dem som vill ha noe som man kan ringe/sms med, å funker med sin mac. Apple er for dem som vill gi det lille ekstra pga de har hatt det før så da er det jo bra. Apple er for dem som absolutt ikke liker utfordringer eller liker å utforske.

 

 

 

Nå kan jeg i grunn bare svare for meg selv, men jeg har på årlig basis vekslet mellom iOS og Android siden HTC Desire/iPhone 4 så jeg våger og påstå jeg har de grunnleggende ferdighetene innen begge OS, om ikke mer.

 

Jeg kan si at det å fikle med Android, roote og rett og slett gjøre MYE var utrolig morro en god stund. Men jeg gikk i fra dette til å rett og slett bli drit lei av å hele veien fikse og sette opp ting i stedet for å bruke og nyte telefonen. For å ikke snakke om hvorvidt Android til stadighet BLE tregere og mindre responsivt etter en liten stund.

 

Nå har jeg i grunn slått meg til ro med min 5s en stund til, og så tror jeg det mest sansynlig vil gå mot en iPhone 6 etter hvert. Tror neppe jeg har tolmodighet til å vente i 1 år til neste iPhone for å si det sånn :p Det KAN jo komme en Android telefon som rett og slett blir for fristende, men pr. i dag frister det i grunn ikke å gå over til Android.

 

Du sier den blir treger med tid, snakker du om systemet eller en bevisst telefon her? Jeg og utrolig mange kan si deg imot her da android har bare blitt kjappere og bedre med tida. Men det har også iOS da de har kopiert gode faktorer fra android, som iOs skulle hatt fra begynnelsen av, å har kommet i ettertid som da har hjulpet systemet betraktelig.

 

E bruker mindre enn 5 min, så er min telefon ferdig for mitt bruk, med mindre jeg da vill utforske litt ja da kan det ta tid, men er verdt vært eneste minutt.

 

Snakker du om telefoner generelt? da skal e si meg enig, men dette gjelder alle telefoner. Om det er windows, iphone eller android.

 

Iphone 4 er mest utsatt der den har bare blitt treg og laggete med mer tid som går, det samme med min lumia 800.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

 

 

Du sier den blir treger med tid, snakker du om systemet eller en bevisst telefon her? Jeg og utrolig mange kan si deg imot her da android har bare blitt kjappere og bedre med tida. Men det har også iOS da de har kopiert gode faktorer fra android, som iOs skulle hatt fra begynnelsen av, å har kommet i ettertid som da har hjulpet systemet betraktelig.

 

E bruker mindre enn 5 min, så er min telefon ferdig for mitt bruk, med mindre jeg da vill utforske litt ja da kan det ta tid, men er verdt vært eneste minutt.

 

Snakker du om telefoner generelt? da skal e si meg enig, men dette gjelder alle telefoner. Om det er windows, iphone eller android.

 

Iphone 4 er mest utsatt der den har bare blitt treg og laggete med mer tid som går, det samme med min lumia 800.

 

 

Jeg tenker da på telefonen etter noen mnd. bruk, telefoner som HTC Desire,Galaxy S2,HTC One og Xperia Z1 som er de Android telefonene jeg har hatt fra de var toppmodeller i sin tid. Hver eneste en, kanskje foruten om Z1 ble vesentlig mer "sluggish" med tiden, original ROM eller ei. Z1 rootet jeg aldri da jeg var drittlei av å kødde rundt med telefonene mine, men samtidig var også Sony sitt skall såpass alright ut av boksen, og ikke overlesset med tjall.

 

Jeg kan jo vri kortet og si at jeg og utrolig mange kan si deg imot her da android har bare blitt tregere og sløvere etter hvert som man bruker telefonen :dremel: Android har defintivt blitt bedre og mere smooth for hver oppdatering, noe som er en selvfølge. Men jeg snakker altså om allsidig bruk og at den da etterhvert blir mere sliten enn jeg det jeg har erfart av iPhone 4,5 og 5s. Jeg sier IKKE at disse telefonene alltid er like kjappa, da det finnes mange eksempler på at folk sine telefoner har blitt trege etter å f.eks har slengt iOS7 på en iPhone 4 osv. Men gamle telefoner og ny OS er vel i grunn ikke alltid en like stor fulltreffer.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

Du sier den blir treger med tid, snakker du om systemet eller en bevisst telefon her? Jeg og utrolig mange kan si deg imot her da android har bare blitt kjappere og bedre med tida. Men det har også iOS da de har kopiert gode faktorer fra android, som iOs skulle hatt fra begynnelsen av, å har kommet i ettertid som da har hjulpet systemet betraktelig.

 

E bruker mindre enn 5 min, så er min telefon ferdig for mitt bruk, med mindre jeg da vill utforske litt ja da kan det ta tid, men er verdt vært eneste minutt.

 

Snakker du om telefoner generelt? da skal e si meg enig, men dette gjelder alle telefoner. Om det er windows, iphone eller android.

 

Iphone 4 er mest utsatt der den har bare blitt treg og laggete med mer tid som går, det samme med min lumia 800.

 

 

Jeg tenker da på telefonen etter noen mnd. bruk, telefoner som HTC Desire,Galaxy S2,HTC One og Xperia Z1 som er de Android telefonene jeg har hatt fra de var toppmodeller i sin tid. Hver eneste en, kanskje foruten om Z1 ble vesentlig mer "sluggish" med tiden, original ROM eller ei. Z1 rootet jeg aldri da jeg var drittlei av å kødde rundt med telefonene mine, men samtidig var også Sony sitt skall såpass alright ut av boksen, og ikke overlesset med tjall.

 

Jeg kan jo vri kortet og si at jeg og utrolig mange kan si deg imot her da android har bare blitt tregere og sløvere etter hvert som man bruker telefonen :dremel: Android har defintivt blitt bedre og mere smooth for hver oppdatering, noe som er en selvfølge. Men jeg snakker altså om allsidig bruk og at den da etterhvert blir mere sliten enn jeg det jeg har erfart av iPhone 4,5 og 5s. Jeg sier IKKE at disse telefonene alltid er like kjappa, da det finnes mange eksempler på at folk sine telefoner har blitt trege etter å f.eks har slengt iOS7 på en iPhone 4 osv. Men gamle telefoner og ny OS er vel i grunn ikke alltid en like stor fulltreffer.

 

 

Det er dette som er så bra...

 

"Jeg sier IKKE at disse telefonene alltid er like kjappa, da det finnes mange eksempler på at folk sine telefoner har blitt trege etter å f.eks har slengt iOS7 på en iPhone 4 osv. Men gamle telefoner og ny OS er vel i grunn ikke alltid en like stor fulltreffer."

 

For med android så hjelper dette faktisk telefonen visst den da har hatt disse "treghet" problemene.

Jeg selv som har hatt HTC Desire i nesten 2 år merket 0 forskjell på at den ble noe tregere. Her trur jeg det er mye overdrivelse i bilde. Ta å stapp en iphone med apps og dritt slik at du har kanskje 1gb ledig eller mindre, prøv da og se om den er like "kjapp".

 

Man må se helheten å ikke bare der og da øyeblikket. Iphone,windows phone,android alle sliter med at en telefon blir tregere med tid å spesiellt gammle modeller fra apple dessverre. Har forsatt en HTC Desire HD i skuffen som virker bedre enn min iphone 4, men akkurat nå så er det dessverre knust skjerm på den så den er ikke i bruk isteden for iphone 4.

 

Så joda, tregere eller ei, min erfaring er ikke at android blir tregere, men kjappere med tida som oppdateringer kommer. Se på en data.. hvor tregere med tida blir den om du sitter igjenn med lite lagringsplass? Men e skal gi meg for nå, fordi du kommer med bra svar men de dekker ikke et behov eller sier noe om at en kunde brude velge en iphone ovenfor en android eller windows telefon, som er under halve prisen, like kjapp/kjappere, å faktisk har like god helhets følelse og kvalitets følelse!.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Det er unødvendig å sitere flere svar i ett og samme innlegg. Spesielt når det ene svaret inneholder et langt bilde. Man skal slippe å ødelegge scrollehjulet når man blar nedover siden. Jeg fjernet derfor et par-tre siteringspyramider. Skjerpings.

 

Kommentering av moderering kan tas på PM eller i tilbakemeldinger til forumet-kategorien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...