Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

...og kan spille musikk på trening uten å dra med meg store mobiler inn i treningssalen eller kjøpe små avspillere i tillegg.

 

Er ikke Apple Watch nettopp avhengig av å ha en iPhone innen bluetooth-rekkevidde?

Eller har den noen giga-byte lokalt minne til musikk?

 

 

Jeg er ganske sikker på at Watch er ganske avhengig av iPhone. Tror ikke det lagres noe lokalt i klokka...

Lenke til kommentar

 

...og kan spille musikk på trening uten å dra med meg store mobiler inn i treningssalen eller kjøpe små avspillere i tillegg.

 

Er ikke Apple Watch nettopp avhengig av å ha en iPhone innen bluetooth-rekkevidde?

Eller har den noen giga-byte lokalt minne til musikk?

 

 

Bruker du Apple Music, så kan du synke spillelistene dine til Apple Watch. Dermed trenger du bare å koble til bluetooth headset til klokken.

 

Forresten, så finnes det en egen Apple Watch tråd; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1627159

Lenke til kommentar

Vurderer å gå til innkjøp av en sort 42mm Apple Watch Sport med sport-band. Tanken er at den skal fylle alle bruksområdene jeg ser for meg.

 

- enkel trening som jogging, tredemølle, spinning

- lytte til musikk via blåtannøretelefoner under trening, uten å ha med meg telefonen som da ligger i garderobeskapet

- som en partner til iphone generelt og de smartfunksjonene den har.

 

Dette skulle vel fungere greit?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Musikk via Spotify gjennom klokken går ikke. Spotify har ikke støtte for det (ennå), kun Musikk-appen.

 

For at du skal spille over hodetelefonene må klokken være koblet til telefonen fordi det er fra telefonen musikken til hodetelefonene går. Eneste klokken lar deg, er å styre musikken.

Tror jeg. Har ikke testet ut Bluetooth funksjonen på klokken.

 

Jeg kan uans ikke se hvordan det skulle gått an å spille fra klokken uten mobil mtp. på at musikken ligger på mobil og ikke klokken - slik som alt annet. Uten mobil får du hverken sett bilder, lest sms, kart osv, på klokken.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

For at du skal spille over hodetelefonene må klokken være koblet til telefonen fordi det er fra telefonen musikken til hodetelefonene går. Eneste klokken lar deg, er å styre musikken.

Tror jeg. Har ikke testet ut Bluetooth funksjonen på klokken.

 

Jeg kan uans ikke se hvordan det skulle gått an å spille fra klokken uten mobil mtp. på at musikken ligger på mobil og ikke klokken - slik som alt annet. 

 

Feil. https://support.apple.com/en-us/HT204691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjekt å vite:
 
"Your Apple Watch playlist is limited to 1 GB by default. In the Watch app on your iPhone, you can change this setting to 2 GB, 500 MB, or 100 MB. If you prefer to limit by song number, you can limit your playlist to 15, 50, 125, or 250 songs."

Såvidt jeg har skjønt har alle klokkene 8GB lagring uten at jeg vet hvor mye som er ledig.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så lenge du har Apple Music så vil jo alle sanger du har i ditt iTunes Bibliotek bli automatisk matchet opp iCloud og dermed være tilgjengelig via Apple Music med din brukerprofil. De blir dog omkonvertert til AAC @ 256kbps cVBR.

 

EDIT:

 

Forutsetter at du aktiverer iCloud Music Library.

 

 

EDIT2:

 

Dette gjelder jo kun viss det er sanger som ikke allerede eksisterer i iTunes eller Apple Music fra før av. Da blir de bare matchet med tilsvarende sang som Apple allerede har på sine servere.

 

EDIT3:

 

Så med andre ord, skulle du ha sanger som ikke allerede eksisterer i Apple Music så kan du enkelt og greit rippe disse fra egne CD-er (eller laste ned om du er litt mer sjørøver) og legge de til å ditt iTunes Bibliotek, få de matchet og vips så vil du alltid ha de tilgjengelig for streaming via Apple Music til alle enheter hvor du benytter samme Apple-ID.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger råd angående Apples "Aktivitet" app på klokka og telefonen. 

 

Jeg lever i en verden hvor jeg får orgasme av statistikk, og når Jawbonen (UP24 - søppel) tok kvelden ble den erstattet med Apple Watch. I Helse-appen på telefonen har jeg korrekt antall skritt, som blant annet er basert på:

 

  1. Apple Watch
  2. iPhone
  3. Polar M400

Jeg har med andre ord dedikert klokke til trening, og ønsker å fortsette med det. Problemet mitt er at stegtelleren i 'Helse' ikke vises på klokka, noe som er litt knotete. 

Er det noen andre som kombinerer ulike produkter og får dem til å snakke sammen? 

Lenke til kommentar

A-watchere... Har den wifi ?

 

Ja. 

 

 

For å gjøre spørsmålet mitt enklere: Er det mulig å mate "Activity" appen med info fra andre apper? Evt. helseappen? Nå viser den har jeg har trent i 5 minutt, men i realiteten har jeg vært på en 50 min joggetur i dag. Mulig småplukk, men måten dataen vises på i denne appen er ganske behagelig å forholde seg til. 

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at stegtelleren i 'Helse' ikke vises på klokka, noe som er litt knotete.

Et skudd i blinde – jeg har ikke noen dedikert treningsklokke – men hvis du går inn på aktivitetsappen og blar ned er det en step counter. Mon tro om denne har totalen du er ute etter?

 

Som klokken kan benytte seg av til å være koblet opp mot nett/telefonen om man er utenfor BT rekkevidde?

Takk for svar.

I utgangspunktet, ja. Den bruker trådløst nett for å holde kontakt med telefonen, men er ikke en uavhengig enhet som selv går på internett via det trådløse nettet. For eksempel: er telefonen tilkoblet et stort trådløst nettverk kan du befinne deg godt utenfor BT-dekning, men du vil likevel få oppdateringer via det trådløse nettverket. Et typisk brukstilfelle her kan være et kontorlokale der samme trådløse nettverk dekker en stor sone, og du legger igjen telefonen på kontoret mens du er i et møte. Men om telefonen ikke er online har du såvidt jeg kan skjønne ingen glede av trådløst nett på klokka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Problemet mitt er at stegtelleren i 'Helse' ikke vises på klokka, noe som er litt knotete.

 

Et skudd i blinde – jeg har ikke noen dedikert treningsklokke – men hvis du går inn på aktivitetsappen og blar ned er det en step counter. Mon tro om denne har totalen du er ute etter?

 

Som klokken kan benytte seg av til å være koblet opp mot nett/telefonen om man er utenfor BT rekkevidde?

Takk for svar.

 

I utgangspunktet, ja. Den bruker trådløst nett for å holde kontakt med telefonen, men er ikke en uavhengig enhet som selv går på internett via det trådløse nettet. For eksempel: er telefonen tilkoblet et stort trådløst nettverk kan du befinne deg godt utenfor BT-dekning, men du vil likevel få oppdateringer via det trådløse nettverket. Et typisk brukstilfelle her kan være et kontorlokale der samme trådløse nettverk dekker en stor sone, og du legger igjen telefonen på kontoret mens du er i et møte. Men om telefonen ikke er online har du såvidt jeg kan skjønne ingen glede av trådløst nett på klokka.

 

Takk for utdypende svar

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sykt.

Hadde 52% etter lading i går kl13. Kl18 var den helt tom ... Føk ned på 20% rundt kl15-16. Vet ikke hva son skjedde der as. Ingen notifications på klokken heller!

 

 

Som med alle datadingser, ta en restart i ny og ne. Jeg vet ikke om du gjør dette av og til med din AW, men jeg syns du skal prøve det hvis du ikke gjør det...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...