Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikler litt på Apple Watch series 2 nå. Hadde vært fint å kunne løpe uten å ha med seg mobilen i tillegg, dersom man vi se rute- og høydeinfo etter turen. Må ellers si at Apple Watch funker bedre enn alt annet jeg har hatt av smartklokker, spesielt pulsmåleren er suveren (bare pulsbelte er bedre).

Lenke til kommentar

Godt å høre at pulsmåleren er bra.

 

Har sett 20+ YouTube-videoer nå for å se hva jeg kan gjøre når jeg får klokken, men ingen har nevnt søvnregistrering (puls, bevegelse). Kan ikke Apple Watch gjøre dette? Finnes det heller ingen app som kan?

 

Og hva med kontinuerlig pulsmåling når man trener feks (ser at den vanligvis tar måling hvert 10. minutt), dette er vel noe man kan gjøre antar jeg (iallefall registrering hvert minutt feks)? :)

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt på det med søvnregistrering, sover aldri med klokken på (uansett type).

 

Pulsen kan du ta så ofte du vil "manuelt", mange av facene har en snarvei for å aktivere. Har ikke tenkt over hvor ofte den måler når jeg trener, men det virker som om det er mye oftere enn hvert 10. minutt. (bruker treningsappen som er innebygget i klokken). 

Lenke til kommentar

Fant en fin treningsvideo her:

 

Kort oppsummert savner han at maks/min puls ikke blir vist (kun gjennomsnittlig) og at til styrketrening vil et pulsband gi mer presisjon. Alt i alt veldig bra vil jeg si. I watchOS3 har visst Apple åpnet opp pulsmåleren til andre apper, så maks/min er vel noe man kan forvente å finne i disse snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bestilt en AW2 stål med milanese-rem. Kommer på torsdag.

Brukte AW1 Sport noen måneder sammen med iPhone SE, og syntes den var veldig grei å bruke. Solgte den da jeg en stund brukte en Samsung-mobil. AW fungerer jo ikke med Andriod.

Har nå iPhone 7, og jeg gleder meg til å ta i bruk en forbedret Apple Watch, og nå med nyeste versjon av Watch OS.

 

Lenke til kommentar

Fikk Apple Watch 2 i blank stål med blank milanese-lenke i går.

 

Bestilte fra Eplehuset på nett. Trodde ikke den var å gå tak i ennå, men så sjekket jeg på Eplehuset.no forrige søndag kveld. De hadde noen få AW2 på lager, og dermed gikk ting fort... Det gjorde postgangen også. Sendt mandag fra Trondheim, kunne hentes på Posten (Haugesund) onsdag morgen!

Sallan, for ei klokke! Sammen med min iPhone 7 har jeg fått en helt rå kombinasjon.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg nettopp har kjøpt en 1. gen Apple Watch på Finn, bank i bordet.

Hva er det første jeg bør installere av apper o.l. når jeg får den? Hva er de skjulte perlene som dere har oppdaget i løpet av tiden dere har eid den?

 

(Tror jeg fikk en god pris; 6 mnd gammel klokke med ny hvit gummirem. 42mm, rustfritt stål, til 1800 kr.. Så får prøve Apple Watch da, tenker jeg.)

Lenke til kommentar

Ingen skjulte perler. Jeg håpte det var noe kult eller spennende med den, men der ble jeg skuffa. Derfor jeg solgte min.

 

Synes 1. generasjon var både bra og spennende, men det var tydelig at Apple burde tilbydd mer. Det er jeg enig i. Likevel er det mye bra! Oppdatering av operativsystemet hjelper også på.

 

2. generasjon er en klar bedring, men til en høy pris. Man kan spare en god del hvis man ikke trenger det 2. generasjon gjør bedre. Jeg trengte det, og er kanonfornøyd med AW2. Det ble en dyr fornøyelse, men jeg er fornøyd. Det "koster" på en måte om man ikke er fornøyd... 

Lenke til kommentar

Kalender synkroniseres fint fra iPhone, men når jeg trykker på "Alarmer" så kommer det opp "Ingen alarmer" selv om jeg har to aktive alarmer på iPhonen. Kan dette fikses? Alarmene utløses på AW, men skulle gjerne sett fremtidige alarmer på AW også.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Dette skyldes vel at alarmer du setter opp på Apple Watch, ikke synkroniseres til telefonen. Men alarmer som settes opp på telefonen synkroniseres til klokka. Dette syntes jeg er positivt, jeg er jo en av de sære som vil ha alarm utelukkende på klokka og ikke på telefonen. Skal forøvrig hente min Apple Watch Series 2 Stål på Posten nå.  :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en 42mm Nike+ i dag :)
Fungerer fint så langt, fikk oppdatert, installert alt jeg trenger.

Skal bli spennende å se i morgen hvordan skritteller og sånt fungerer kontra fitbit som jeg er vant med.

 

Fikk også koblet til Polar beltet, skal testes ved neste tur til gymmen.

 

Fant også ut hvordan man kan bruke egene bilder som watch face, bare synd man ikke kan legge til så mye mer en klokke og dato på den måten, men det holder jo.

 

Overaskende nok fungerte også "Spilles nå" sammen med plex på telefonen, nice :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...