Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal starte på Far Cry 5 i dag. Noen tips for å unngå at spillet føles som just another Ubisoft game?

 

For det første, ikke kjøp spill du tror du ikke kommer til å like. Spiller du Far Cry 5 med holdningen at dette kommer til å bli bra, vil det nok bli rimelig bra. Det største "problemet" er at man i stor grad er ansvarlig for sin egen underholdning. Spillet har en historie, men den er stort sett valgfri, og det er fint lite du "må" gjøre her. I stedet anbefaler jeg på det sterkeste å gjøre det du selv vil. Vil du utforske, så utforsk. Vil du pløye gjennom historien, så gjør det. Vil du tulle rundt og kjøre ned folk, så gjør det. Vil du hente companions, så gjør det. Ikke gjør det spillet vil du skal gjøre, og slettes ikke det andre folk mener du skal gjøre. Det er du som spiller, så det er du som skal ha det moro. Hvordan du har det mest moro vet du bare selv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Input fra andre kan alltids ha nytte selv om en ikke nødvendigvis skal basere sin spillestil på det. Hadde jeg på forhånd eksempelvis vist at å dra til alle spørsmålstegnene på kartet i Witcher 3 ikke ga deg noe betydelig av verdi forutenom å tvinge deg til å utforske hadde jeg nok heller ikke brukt like mye tid på dette som jeg gjorde ved første gjennomspilling og faktisk blitt sittende igjen med en bedre spillopplevelse.

 

Når det kommer til Far Cry 5 er jo det stort sett som et annet far cry spill men uten all tårnklatringen, historien og settingen er ganske god og en del av karakterene i spillet er likbare (men langt fra alle). Selv spilte jeg og utforsket en god del første timene, men for meg ble det fort veldi repetativt så etterhvert ble fokusen mer rettet på å ta over områder og progressere historien. DLCene er vist bare å droppe etter hva jeg har sett av anmeldelser.

Lenke til kommentar

Jeg kan kjøpe akkurat det jeg vil. Jeg vil spille det, men jeg vil unngå å gå lei etter ti timer.

 

Tror jeg kommer til å gå for å spille gjennom storyen denne gangen. I Far Cry 4 var det utforkning og en drøss med generiske aktiviteter som ødela for resten av spillet.

Føler det er det største problemet jeg har i spill om dagen egentlig, at jeg går lei før jeg har fullført story. 

Lenke til kommentar

Er det en SNES Classic-port? Man kan selvfølgelig slenge en Chrono Trigger-rom inn på SNES Classicen, men det er vel ikke hva du mener?

 

Jeg har DS-remaken og den er veldig bra, men jeg er så lei av å stirre på små skjermer når jeg har en stor TV stående.

Fulgte det ikke med? La innpå alle spillene jeg har originalt ja, men trodde Chrono fulgte med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Føler det er det største problemet jeg har i spill om dagen egentlig, at jeg går lei før jeg har fullført story.

Helt klart at en går lei når mange spill er like i både gameplay og story, kanskje det er derfor de fleste av oss ikke gjennomfører spillene. Positivt er da at spill som skiller seg ut (Nisjespill) får større mulighet til å nå ut til massene.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Jeg kan kjøpe akkurat det jeg vil. Jeg vil spille det, men jeg vil unngå å gå lei etter ti timer.

 

Tror jeg kommer til å gå for å spille gjennom storyen denne gangen. I Far Cry 4 var det utforkning og en drøss med generiske aktiviteter som ødela for resten av spillet.

 

Ro deg ned, mann. Det jeg mener er selvsagt at hvis du tror du ikke kommer til å like et spill er det jo dumt å kaste bort flere hundre spenn på det. Det sier seg jo selv. "Problemet" med Far Cry 5 er at historien er rimelig kjip, og slengt på mest fordi en del folk ikke takler å lage sin egen moro i spill. Men du vil nok ha det mye mer moro hvis du gjør det du selv vil gjøre, i stedet for det spillet vil at du skal gjøre. Vil du pløye gjennom historien står du selvsagt fritt frem til det. Men historien er bare en knøtt liten del av selve spillet. Personlig hadde jeg det langt morsommer med å gjøre alt mulig annet.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet meg til Morrowind i ESO, fikk en klump i halsen når jeg var i Seyda Neen, der eventyret startet for 16 år siden.

 

Questene er fine, men fy faen som jeg hater MMOs.

Disse andre spillerne som ødelegger mine quests, dreper ting løper rundt.

Rir med sine teite brennende mounts som på ingen måte hører hjemme i et TES univers, hver gang jeg ser en annen spiller blir jeg dratt ut av eventyret mitt.

Så ESO er som alle MMOs hadde hvert bedre om det var singleplayer, uten alle disse cliche MMO tingene.

Er så lenge siden jeg har spilt et MMO at jeg hadde glemt hvor mye jeg hater det.

Veldig synd da til og med grafikk minner meg Morrowind.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du tenker nok på Final Fantasy 6. Jeg husker det godt fordi Chrono Trigger var den tittelen jeg savnet mest på SNES Classic.

Ah, selvfølgelig, blandet det to angåendd hvilke som faktisk fulgte med. La innpå Chrono, samt Lion King, Alladin, DK 2 og 3, Super Mario Allstars og International Superstar Soccer Deluxe. Alle de burde fulgt med så hadde Snes Classic vært komplett.

Lenke til kommentar

Ah, selvfølgelig, blandet det to angåendd hvilke som faktisk fulgte med. La innpå Chrono, samt Lion King, Alladin, DK 2 og 3, Super Mario Allstars og International Superstar Soccer Deluxe. Alle de burde fulgt med så hadde Snes Classic vært komplett.

 

De jeg savnest mest var Final Fantasy IV, Chrono Trigger, Turtles in Time og Lost Vikings. Fire utrolig gode spill på SNES.

 

Hvis vi skulle tatt med Disney-spill så ville jeg også hatt med Mickey's Magical Quest. Jeg har spilt de du nevner samt Mickey Mania, men synes Magical Quest er det klart beste Disney-spillet på SNES.

 

NES Classicen hadde 30 spill så jeg lurer litt på hvorfor ikke SNES Classic hadde like mange. Det er tross alt mer enn nok spill å ta av og mer enn nok plass på maskinen. Det var hvertfall ingen grunn til å ikke legge til DKC 2 og 3 og SMB All Stars, som er Nintendos egne titler.

Lenke til kommentar

Hah, ikke i hele tatt :p Men der var den jo postet allerede ja :wee:

 

MED stort bilde som man umulig kunne gå glipp av også :D

 

Man kan forøvrig bestille ett slikt keyboard litt rimeligere:

 

https://www.qwerkywriter.com/products/qwerkywriter-s-typewriter-inspired-mechanical-keyboard

 

Det keyboardet er visstnok skikkelig ripoff. Var ikke klar over at det før jeg hørte Pat the NES Punk prate om det i CUPodcast her om dagen :p

Lenke til kommentar

Det keyboardet er visstnok skikkelig ripoff. Var ikke klar over at det før jeg hørte Pat the NES Punk prate om det i CUPodcast her om dagen :p

Mitt ser bedre ut, :p  kjøpte det i går måtte ha ny mus å tastatur, det ble faen meg 8500.kr hos komplett.

 

Brukt 8561.kr hos komplett

Spille musa + tastaturet gikk til h..........e, :mad: har ei mus men ikke spille musa å spille tastaturet må dra ut usb ledningen utb å inn å ut for det skal virke pludselig bestemmer tastaturet ikke å virke da. :mad:

 

Logitech G910 Orion Spectrum Tastatur

https://www.komplett.no/product/890...rum-tastatur?noredirect=true?noredirect=true#

 

TP-Link UH720 USB 3.0 7-Ports Hub

https://www.komplett.no/product/877...-7-ports-hub?noredirect=true?noredirect=true#

 

Razer Mamba + Firefly Chroma Hyperflux

https://www.komplett.no/product/991...ma-hyperflux?noredirect=true?noredirect=true#

 

Logitech G29 Driving Force Racing

https://www.komplett.no/product/848...force-racing?noredirect=true?noredirect=true#

 

Logitech Driving Force Shifter

Girspak for racerrattene G29 og G920

https://www.komplett.no/product/848...orce-shifter?noredirect=true?noredirect=true#

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...