Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Skikkelig trist å se hvor få spill det er i butikkene. Elkjøp Storo har 4 Playstation 4 spill stående fremme, litt mer til Nintendo og Xbox. Men, æsj, redd for at fysiske spill ryker ved neste konsollgenerasjon.

 

Men, koser meg med et spill på første gang på et år, siden HZD i fjor. Okami er fantastisk. Godt å kjenne spillegleden kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fire spill i hyllen? Det er fire mer enn vi har her jeg bor. :( Vi hadde en lang periode uten noe som helst av spill her, før vi fikk en liten Spaceworld og Elkjøp som solgte spill. Spaceworld droppet spillene etter relativt kort tid, så da gjensto Elkjøp. De fikk sjelden inn noen nye spill, men klarte på ett eller annet vis å få inn noen SNES Classic Mini. Jeg rakk å dra med meg en, før de kort tid etter sluttet å selge spill fullstendig. Nå er internett eneste mulighet. Rimelig kjipt. Husker jeg var i Oslo for en del år siden, og gikk på en spillbutikk med spill over alt. Elsker sånne enorme butikker. Å laste ned spill eller kjøpe de i en nettbutikk og få dem i postkassen er kjekt, men det er noe eget med å være omringet av fysiske spill.

 

In other news har jeg ventet på Shroud of the Avatar veldig lenge, men så ved en tilfeldighet at det kom ut i mars i år? WTF? Hvorfor er det ingen som har nevnt det? Nytt spill fra Richard Garriot, forbigått i stillhet? I samme gate har vi jo Underworld Ascendant, også kalt Ultima Underworld 3. Det kommer om bare en måned, og ingen ser ut til å bry seg. Rimelig kjipt.

Lenke til kommentar

Begynnt å spille GTA V FiveM. Gir deg tilgang til roleplaying servere og får sett hvor avansert GTA V egentlig er. Det er helt hinsides egentlig. Spillere har vanlige jobber med lønn og et helt øko system bak. Overrasket over hvor bra grafikken er enda også, flere av effektene særlig når det regner er milevis bedre enn det beste bilspillet vi har idag. 

Driver også å fullføre Red Dead Redemption 1 på eldgamle PS3 og animasjonene og detaljnivået på minste bevegelse er langt over det vi har tom i dag. Rockstar er virkelig på et annet nivå, klarer ikke å se for meg hvor rått Red Dead 2 blir :o

Lenke til kommentar

Går man ikke glipp av masse "bra" nybegynner gear ?

 

Nope. Loot skaleres etter level gjennom hele spillet (også i quests), så du står fritt frem til å dra hvor du vil. :) Karakteren min på lvl 50 (champion 40 nå) startet rett på Morrowind uten problem. Senest for noen dager siden startet jeg en ny, og gikk rett på main quest i hovedspillet (startet i Daggerfall). Har vært en snartur innom Vivec City for å crafte litt, men det er alt. Er nå level 16, og har ikke hatt noe som helst problem med gear.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Blitt en time med Shroud of the Avatar nå. For de som ikke vet det, er dette et rollespill fra Richard Garriot, aka Lord Brittish. Aka "han som lagde Ultima". Og det vises tydelig, på en god måte. Etter en liten time kan jeg sammenligne det med en kombinasjon av Elder Scrolls og Fable. På den ene siden er det mye å gjøre, men samtidig aner jeg ikke helt hva jeg driver med. Brukte mye tid på å løpe rundt og prøve å forstå mekanikken i spillet. Quester osv kan være litt kompliserte, men på en god måte. For eksempel sto en Bard foran en dør, men jeg kunne ikke gjøre stort der. Etterhvert fant jeg en fyr som ble med meg som companion, og han ville at jeg skulle hente en kniv. Da den var hentet dro vi tilbake til han fyren foran porten, og fyren jeg hadde med meg forklarte litt om kniven, og fikk fyren til å åpne porten. Dermed kunne vi dra videre. Litt komplisert, men også ganske logisk. Liker sånt. :)

 

Eneste jeg ikke skjønner er at jeg har gledet meg til dette helt siden den ble annonsert for fuglene vet hvor lenge siden, men fant ikke ut før i går at det kom ut i mars i år? Hvordan i svarte kunne jeg ha unngått å vite det?  :huh:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg just cause 3 for 45 kroner, og skulle spille på ps4 pro. Spillet er morsomt, men de begredelige fps droppene er så faens irriterende. 

 

Det er helt bisarr at et spill som God of war som ser MYE penere ut kjører bedre på samme maskin. 

Jeg kjøpte det til Xbox one X i går også. Spillet føles ikke optimalisert i det heletatt. Rævva fps, lagg og spillet kræsjet flere ganger. Ble aldri ferdig med de første oppdragene før jeg ga opp.. Jeg har det på PC og der er det smooth som f.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det til Xbox one X i går også. Spillet føles ikke optimalisert i det heletatt. Rævva fps, lagg og spillet kræsjet flere ganger. Ble aldri ferdig med de første oppdragene før jeg ga opp.. Jeg har det på PC og der er det smooth som f.

Godt å høre at det ikke er et ps4 problem om ikke annet, men det er skuffende mtp at maskinvaren burde være mer enn god nok. 

Lenke til kommentar

Det er nå halv pris på Steam-utgaven av Chrono Trigger, for de som vil teste denne. Den har fått mye velfortjent kritikk, men etter fem patcher er det mange som nå mener den er godkjent. Til seksti kroner er det ingen grunn til å ikke gi det en sjanse.

SNES-classic-porten er enda bedre.

 

Men ja, 60 kroner er bra. Til DS går det for 500 kroner på bruktmarkedet. Dessuten har man demo på Steam.

Lenke til kommentar

Skal starte på Far Cry 5 i dag. Noen tips for å unngå at spillet føles som just another Ubisoft game?

 

Koste meg særdeles mye med Far Cry 5, og fullførte det 100 %. (Jeg teller ikke achievements, men oppdrag og collectibles og sånn)

 

Mitt beste tips er som jeg alltid gjør i spill; Gå inn med positiv holdning og prøve å "leve meg litt inn" i settingen og den/de du spiller.

Lenke til kommentar

SNES-classic-porten er enda bedre.

 

Men ja, 60 kroner er bra. Til DS går det for 500 kroner på bruktmarkedet. Dessuten har man demo på Steam.

 

Er det en SNES Classic-port? Man kan selvfølgelig slenge en Chrono Trigger-rom inn på SNES Classicen, men det er vel ikke hva du mener?

 

Jeg har DS-remaken og den er veldig bra, men jeg er så lei av å stirre på små skjermer når jeg har en stor TV stående.

Lenke til kommentar

Ikke mulig. Det er et ubisoft-spill inn til ryggbeinet, bare at du kan bruke ekte penger i spillet nå sånn at du slipper å lide lenger enn nødvendig.

Det er det jeg fryktet. Gikk lei Far Cry 4 før jeg var halvveis. :(

 

Koste meg særdeles mye med Far Cry 5, og fullførte det 100 %. (Jeg teller ikke achievements, men oppdrag og collectibles og sånn)

 

Mitt beste tips er som jeg alltid gjør i spill; Gå inn med positiv holdning og prøve å "leve meg litt inn" i settingen og den/de du spiller.

Et motstridende svar, så dette kan gå begge veier. Jeg håper at du har rett, men tror ikke at jeg skal gå for 100 %. :p

 

Hva annet enn storyen er verdt å få med seg? Jeg vil ikke presse mest mulig timer ut av spillet. Målet er å fullføre det som er verdt det før jeg går lei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...