Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Jeg gir ikke opp helt enda, men hele den "du er den utvalgte" går litt i dass når det er 5 andre som løper rundt og denger på samme bossen.

Kunne ønske man bare kunne gjøre andre spillerne usynlig. Så jeg slapp å se på deres teite pets og WOW type mounts.

 

Haha, skjønner godt hva du mener. Husker spesielt Lord of the Rings Online, da jeg fikk Mines of Moria expansionen. Jeg måtte ut på en lang quest for å finne de hulene sammen med noen dverger, og vi sloss mot The Watcher (en liten del av den, anyway) før veien var klar. Hele tiden sa de at ingen har vært i de hulene på hundrevis, kanskje tusenvis av år. De var rent legendariske. Da jeg endelig klarte å åpne dørene og gikk, ble jeg møtt av en hel drøss spillere, og NPCer hadde dannen liten by der inne. WTF? Legendarisk, my ass.  :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, skjønner godt hva du mener. Husker spesielt Lord of the Rings Online, da jeg fikk Mines of Moria expansionen. Jeg måtte ut på en lang quest for å finne de hulene sammen med noen dverger, og vi sloss mot The Watcher (en liten del av den, anyway) før veien var klar. Hele tiden sa de at ingen har vært i de hulene på hundrevis, kanskje tusenvis av år. De var rent legendariske. Da jeg endelig klarte å åpne dørene og gikk, ble jeg møtt av en hel drøss spillere, og NPCer hadde dannen liten by der inne. WTF? Legendarisk, my ass.  :lol:

 

Kom fra en god lenge runde nå, hvor jeg tok Balmora "main questen" en lang og fin quest, som tok flere timer å gjøre ferdig, en god historie osv. Slapp til og med alt for mange andre spillere.

Lenke til kommentar

Kom fra en god lenge runde nå, hvor jeg tok Balmora "main questen" en lang og fin quest, som tok flere timer å gjøre ferdig, en god historie osv. Slapp til og med alt for mange andre spillere.

Spiller MMO også er du folkesky :p

 

Har likt Morrowind, Oblivion og tildels Skyrim, men sto langt over Online siden det er et MMO.

Kunne godt tenkt meg et ES spill med online co-op sånn som de har i Borderlands serien, men å spille med 100 randoms ødelegger alt for min del.

Lenke til kommentar

Spiller MMO også er du folkesky :p

 

Har likt Morrowind, Oblivion og tildels Skyrim, men sto langt over Online siden det er et MMO.

Kunne godt tenkt meg et ES spill med online co-op sånn som de har i Borderlands serien, men å spille med 100 randoms ødelegger alt for min del.

Mest pga Morrowind nostalgi, og det får man masse av, om jeg ikke går lei snart stopper jeg i hvertfall når jeg ikke har mer å gjøre i Morrowind.

 

Jeg hadde ikke hatt så mye i mot folka om.

1 de ikke drev med disse canon breaking mounts of annet tull.

2. De ikke var i alle questene (skulle være invite only hver gang du gikk inn i en bygging eller hule osv)

Lenke til kommentar

I dagens "hvem ba om dette/hvorfor har ingen tenkt på dette før?" kombo: The Grand Tour ("oppfølgeren" til Top Gear, for de som ikke visste det) kommer som spill snart. Egentlig latterlig, egentlig genialt. Dette kan fint gå begge veier. :)

 

https://www.gamereactor.eu/news/689183/The+Grand+Tour+gets+its+own+game+for+PS4+and+Xbox+One/?sid=0067f141428bce96d736bc4cf3ba1a2c

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Har ikke sett serien enda, da Amazon prime var ubrukelig i Norge.

 

Ellers har jeg en noe mer "objektiv" klage på ESO som ikke bare er basert på min særhet.

 

Og det er at det er noen jævlig høye tall i statsa. Er level 11. Og skills gjør 5000 skade. Jeg har nesten 20 000 i liv og armor.

Er det virkelig nødvendig med så høye tall. Blir jo helt tall blind.

 

I andre mmo begynner man med kanskje 50 eller 100 i liv og når man er level 20 har man kanskje 800 i liv.

Lenke til kommentar

Har ikke sett serien enda, da Amazon prime var ubrukelig i Norge.

 

Ellers har jeg en noe mer "objektiv" klage på ESO som ikke bare er basert på min særhet.

 

Og det er at det er noen jævlig høye tall i statsa. Er level 11. Og skills gjør 5000 skade. Jeg har nesten 20 000 i liv og armor.

Er det virkelig nødvendig med så høye tall. Blir jo helt tall blind.

 

I andre mmo begynner man med kanskje 50 eller 100 i liv og når man er level 20 har man kanskje 800 i liv.

Enig. Dette var en av grunnene til jeg ga meg med ESO, og til at jeg aldri spiller særlig mye endgame i MMO generelt. Når kan begynner å gjøre flere millioner i skade blir det bare teit.

Lenke til kommentar

I dagens "hvem ba om dette/hvorfor har ingen tenkt på dette før?" kombo: The Grand Tour ("oppfølgeren" til Top Gear, for de som ikke visste det) kommer som spill snart. Egentlig latterlig, egentlig genialt. Dette kan fint gå begge veier. :)

 

https://www.gamereactor.eu/news/689183/The+Grand+Tour+gets+its+own+game+for+PS4+and+Xbox+One/?sid=0067f141428bce96d736bc4cf3ba1a2c

 

 

 

Grafikk er ikke alt, men når jeg så traileren der var vel det første som gikk gjennom hodet mitt at dette måtte være ett mobilspill, når det ble klart at dette dreide seg om et spill som skal ut på konsollene kan en jo si at jeg ble greit skeptisk. Har lite troen på dette er noe særlig mye mer enn en kjip cashgrab fra Amazon, men den som venter får se :) 

Lenke til kommentar

Enig, grafikken var ikke helt på topp. Men samtidig må vi huske på at dette er basert på Grand Tour. Jeg vil tro Jeremy Clarkson, Riochard Hammon og James May er involvert i dette, så vi får nok mye av den samme humoren fra tv-serien. Det vil nok trekke opp en god del for meg. Har absolutt null interesse for biler, og ser knapt forskjell på en Audi og Mazda. Men liker Top Gear veldig godt. Klarer de å fange noe av humoren der, har grafikken strengt tatt ikke så mye å si for min del. Vanlige bilspill har jeg mer enn nok av fra før. :)

Lenke til kommentar

Kommer sterkt ann på hvordan de gjør det. Vi ser jo veldig mye av den samme humoren i traileren, så håper vi får det i spillet også. Men alt jeg gjorde var å poste traileren, så føler ikke at jeg trenger å "forsvare meg" på noe vis. Aner jo ingenting om spillet selv, og har faktisk ikke sett mer enn én episode av Grand Tour ennå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Har ikke sett serien enda, da Amazon prime var ubrukelig i Norge.

 

Ellers har jeg en noe mer "objektiv" klage på ESO som ikke bare er basert på min særhet.

 

Og det er at det er noen jævlig høye tall i statsa. Er level 11. Og skills gjør 5000 skade. Jeg har nesten 20 000 i liv og armor.

Er det virkelig nødvendig med så høye tall. Blir jo helt tall blind.

 

I andre mmo begynner man med kanskje 50 eller 100 i liv og når man er level 20 har man kanskje 800 i liv.

Sluttet å spille rpg. Makes no sense. Til og med Ringenes Herre dauer en av et slag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spilte gjennom det første oppdraget i Strange Brigade nå. Er lett å se at dette er fra folkene bak Sniper Elite og Zombie Army Trilogy, selv om dette er mer en blanding av Indiana Jones og dårlige TV-serier. Spillet er ikke akkurat seriøst, men det ser jeg som en positiv ting. Gameplayet er veldig bra, og man kan spille hele historien i co-op om man vil. Historien i seg selv er nok ganske tvilsom, men til gjengjeld er det ikke noe problem å spille oppdragene i tilfeldig rekkefølge. Jeg liker det så langt. :)

Lenke til kommentar

Vilt godt tilbud på GoG nå. Spillene i Legacy of Kain-trilogien (Soul Reaver, Soul Reaver 2 og Defiance) er satt ned 75% til 1,29 euro per stk. Det vil si at man får hele serien for rundt 40 kroner.

 

Dette er flere titalls timers topp underholdning for prisen av en sjokoladeplate (allikevel støter jeg stadig på folk som mener spill er en dyr hobby).

Lenke til kommentar

Spill er ikke en dyr hobby. Kjøper du et spill til kr 500 og spiller det i ti timer, koster det kr 50 pr time. Går du på kino og ser en film som varer to timer betaler du rundt hundrelappen. Dvs det kostet det samme pr time som spillet til kr 500. Mange spill varer mye lengre enn ti timer, og da går jo timesprisen betraktelig ned. Et spill som varer i femti timer vil jo koste ti kroner i timen. Hvor mange filmer får du til den prisen? :) Like fullt er å gå på kino helt akseptabelt for folk flest, til tross for at det er rimelig dyrt. Å kjøpe filmer på blue-ray er enda verre.

Lenke til kommentar

Spill er ikke en dyr hobby. Kjøper du et spill til kr 500 og spiller det i ti timer, koster det kr 50 pr time. Går du på kino og ser en film som varer to timer betaler du rundt hundrelappen. Dvs det kostet det samme pr time som spillet til kr 500. Mange spill varer mye lengre enn ti timer, og da går jo timesprisen betraktelig ned. Et spill som varer i femti timer vil jo koste ti kroner i timen. Hvor mange filmer får du til den prisen? :) Like fullt er å gå på kino helt akseptabelt for folk flest, til tross for at det er rimelig dyrt. Å kjøpe filmer på blue-ray er enda verre.

 

Helt enig. Jeg tror mange bare ikke tenker lenger at akkurat den 500-lappen var litt vanskelig å unnvære på akkurat det månedsbudsjettet, men man må løfte blikket litt og se utenfor egen boble.

 

Det handler også om å følge med på tilbud. I dag er det så mange gode tilbud på sider som Steam og GoG at du kan fint kjøpe et helt års forbruk av spill for noen hundrelapper. Jeg synes det er helt komisk hvor lite penger jeg bruker per time spilt i dag. En helt annen verden enn på 90-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...