Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Nå må man også regne med at noen av disse blir skuffelser, og det blir nok bare et fåtall jeg kjøper på release. Har ikke tid til å spille alt på release uansett, så da kan man like gjerne vente til prisen synker.

Glem heller ikke at de fleste spillene i dag blir utsatt. Jeg tviler på at alle spillene på den listen kommer til avtalt tid. South Park skulle komme i desember, men er utsatt til første kvartal neste år. And so it begins... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker hva jeg synes om South Park, for å være ærlig. Det første var rimelig bra, men føltes som en "best of" av alle vitsene fra serien. Var veldig få vitser jeg ikke har sett før. Håper ikke vi får det samme i Fractures But Whole. De kan være svære kreative hvis de vil, så enda en "reprise" av serien i spillform blir fort bare kjedelig.

Lenke til kommentar

Kjøpte for en stund siden en sånn her fighting stick til PS4en, men den skal fungere til PC også. Betalte bare noen hundrelapper for den, og synes den fungerer helt utmerket. Å spille et slossespill med den er flere lysår foran å spille med gamepad. Anbefales hvis dere er sånn noenlunde interessert i slossespill, men ikke vil betale dyrt for en fighting stick. :)

 

Lenke til kommentar

Nå har jeg blitt usikker på om jeg skal kjøpe Dishonored 2 eller Mafia 3. Jeg vil bare kjøpe en av dem, og synes at begge ser ganske interessange ut. Jeg har spilt forgjengerne til begge to, men vil bare nevne at jeg ikke spiller spill 2 ganger, altså flere runs på Dishonored.

Mafia 3, runn det før du kjøper Dishonored 2 (siden det ikke kommer før i november).

Lenke til kommentar

Har ikke spilt noen av dem noe særlig, men mine inntrykk av det jeg har spilt:

 

1. Mafia: Veldig likt GTA, på godt og vondt. Gikk fort lei det første, og har ikke spilt det andre. Selv om jeg er stor fan av sandkassespill er det et enormt med utvalg i dag, så jeg foretrekker de som prøver å gjøre noe helt nytt. Er heller ikke spesielt fan av settingen i Mafia 3. Ville foretrukket et Mafia satt til tiden med Al Capone og alt det der. Hadde vært interessant å starte som en vanlig kriminell og jobbet meg opp som en av de nærmeste medhjelperne til Al Capone selv, i en historie svært inspirert av den ekte Al Capone. Spillet kunne da ha sluttet med at vi ble satt i fengsel sammen med ham. :)

 

Anyway, jeg kommer til å lese anmeldelser først, og det er veldig viktig for meg at det er mye å gjøre utenom historien. Det som fenger meg med sandkassespill er nettopp selve sandkassen. Historien interesserer meg sjelden. Spiller jeg et sånt spill i 100 timer er ca 10 av dem historien. Resten er å surre rundt og gjøre alt mulig annet. Dessverre er det få spill som klarer å levere her, men de som gjør det er til gjengjeld svært bra. 

 

2. Dishonored: Selve gameplayet i det første lovet veldig bra, men historien var noe av det mest idiotiske jeg har sett på lenge. Jeg satt og måpte av alle klisjéene de dyttet inn i historien på rekke og rad. Er litt interessert i Dishonored 2, men da må historien i så fall være bedre.

Lenke til kommentar

Takk. :) Tror jeg meldte meg på, men er ikke sikker. Valgte Playstation 4 som plattform, og... that's it? Det var alt? Så de trenger ikke navnet mitt eller noe sånt? Hvis jeg ikke er automatisk innlogget eller noe. Vetta fanken. Vi får se hva som skjer. Det er nå uansett forhåndsbestilt og skal komme i desember (skjønt hvor mange spill blir ikke utsatt?), så er ikke lenge å vente.

 

In other news har jeg startet med Rainbow Six: Siege. Har alltid vært stor fan av Ghost Recon og Rainbow Six, men har ikke testet Siege ennå fordi det virket alt for fokusert på multiplayer. Det er det da for så vidt også. Er mulig å ta terrorist hunt alene, men det er tydeligvis ment for en helt gruppe på fem. Selv på Normal var det 22 terrorister mot meg. :p Men multiplayer funker helt fint. Er ikke spesielt stor fan av PvP, men elsker online co-op. :)

 

Anyway, er mulig jeg trenger å øve litt. Første Situation er ment som en ren tutorial, men tok meg en evighet å fullføre den, fordi jeg ikke fant fiendene.  :blush: Deretter hoppet jeg på Multiplayer for å teste det, og skulle beskytte en bombe. Så jeg tuslet inn i et knøttlite rom der bomben var, satte opp en barrikade og ventet med haglen klar. Burde være lett å beskytte bomben sånn... hvis det var meningen de andre faktisk skal finne den. Hele laget ble drept, jeg ble forsøkt sparket ut og fiendene klarte å uskadeliggjøre bomben uten å gå inn i rommet jeg satt i. Jaja, jeg prøvde i alle fall. :p Etterpå skulle jeg beskytte et gissel. Det kunne ha gått helt fint. Har til og med en liten dings på armen som viser meg hjerteslagene til folk rundt meg, så jeg kan "se" gjennom vegger osv. Men hva er det blinkende lyset på veggen der? Tror jeg går nærmere for å se. Ser ut som en... øh.... det var en bombe, ja. :grumpy:  Ny bombe skulle beskyttes. Jeg ser meg rundt for å se hvor de andre drar, velger en pen dør for å sette opp en barrikade, og setter meg så og venter på at noen fiender skal dukke opp... bakfra, ja. Helv...   :lol:

Lenke til kommentar

Øvelse gjør mester :) Faktisk lenge siden jeg har spilt R6S nå, så kanskje på tide å prøve det ut igjen. Spillet var så fullt av bugs og nettverksproblemer at jeg ga opp hele spillet. Gjorde noe alla det samme som deg å fant meg en fin krok å sitte i mens jeg ventet på fienden, å ble skutt i filler før jeg i det hele tatt så den andre spilleren. Dette skjedde såpass mange ganger at jeg avinstallerte hele greia. 

Lenke til kommentar

Øvelse gjør mester :) Faktisk lenge siden jeg har spilt R6S nå, så kanskje på tide å prøve det ut igjen. Spillet var så fullt av bugs og nettverksproblemer at jeg ga opp hele spillet. Gjorde noe alla det samme som deg å fant meg en fin krok å sitte i mens jeg ventet på fienden, å ble skutt i filler før jeg i det hele tatt så den andre spilleren. Dette skjedde såpass mange ganger at jeg avinstallerte hele greia. 

Var en stor fan av FPS-spill helt siden Doom, og spilte Ghost Recon og Rainbow Six: Raven Shield rimelig mye. Samme gjaldt SWAT3. Prøvde SWAT4, men det var bokstavelig talt umulig å lagre. Det bare kræsjet hele tiden. Problemet er at jeg ikke har spilt noe særlig FPS på rimelig lenge (annet enn nye Doom), så er rimelig rusten på dette. Er derfor jeg foretrekker Terrorist Hunt. Da kan jeg spille med andre folk, men slipper å spille mot dem. For å si det sånn spilte jeg Battlefield: Bad Company 2 en stund i multiplayer, og i gjennomsnitt overlevde jeg ca 20 sekunder pr runde. :p Men liker R6 veldig mye, og kommer absolutt til å fortsette. Skal gjennom alt av Situations med alle tre bonusene, så får vi ta det der derfra. :)

Lenke til kommentar

Og der var Rainbow Six lagt på hylla for godt. Spillet i seg selv er bra, men det er jo komplett umulig å spille online. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt drept av folk på mitt eget lag i terrorist hunt. Jeg ble skutt av en terrorist og lå og blødde, og en fyr fra laget mitt løp bort til meg. Men i det for å hjelpe til sto han helt i ro en stund og så på meg, før han drepte meg. WTF? 

 

Har også utallige runder der hosten quitta uten grunn. Gjerne etter å ha skutt meg to, tre ganger i starten av runden. WTF? Er også flere timer siden alle som var med i starten faktisk fullførte. Det verste var den siste runden. Vi var fem stykker i starten. Etter ha å plantet disarm-greia til bomben ble jeg drept, fordi terroristene stormet rommet jeg var i, og de andre på laget løp som hodeløse kyllinger rundt omkring (og her snakker vi folk på lvl 100+...) De ble etterhvert også drept, og disconneta. På slutten var jeg død, og den eneste andre på laget sto utenfor huset og hadde ikke rørt seg i det hele tatt. What.. .the... fuck...

 

Synd gode spill skal bli ødelagt av idioter på denne måten. :( Spillet kostet meg bare kr 180,-, så sånn sett var det ikke et stort tap. Men hadde absolutt vært morsomt å spille med folk som tar spillet mer seriøst og prøver å hjelpe hverandre. Men "FPS" og "hjelpe hverandre" er vel to motsetninger i 2016. :(

Lenke til kommentar

Ser den, men tenkte online co-op burde fungere like bra i et FPS som i alle andre typer spill. Vi er jo tross alt på samme lag og jobber mot felles mål, så hvorfor ikke samarbeide? Har spilt en god del spill co-op med fremmede, og har svært sjelden hatt noe problemer med det. Så hvorfor er online co-op i et FPS så dødfødt? Ser ikke helt hvorfor den sjangeren skal være så unik?

Lenke til kommentar

Bestilt meg et Logitech G410 Atlas Spectrum.

4345b8e5-ab71-4b5c-172a-f07a047584e4.jpg

Ble sendt fra Komplett igår. Og kommer idag! :D

Var på tilbud til 549,- når jeg kjøpte den. Men nå er dessverre prisen tilbake til 1.249,-. Har sett på dette tastaturet lenge. Og så bare tilfeldigvis på Prisjakt at den var på tilbud. Så da røyk spillpenga mine for Oktober for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Grattis. :) Ikke så verst dag her heller. Leste litt rundt omkring, og endte opp med å få Dead or Alive: Xtreme 3 i posten i dag til PS4. Har hatt lyst på det lenge, men det kommer neppe ut uten for Japan. Men interessant nok har utviklerne tenkt samme tanken, så spillet er med vilje gjort sonefri og har både engelsk og japansk tekst. Har ennå ikke startet det, men platen ble registrert med en gang, og den satte i gang med å laste ned en patch på 8GB. Skal ta patchen i løpet av kvelden, så får vi se. Har liten tro på dette som spill, men som, øh, underholdining blir det bra. :) (ikke sånn underholdning, pervo.) :p

 

(for de som ikke vet det er PS4 i utgangspunktet sonefri, men de fleste spillene har sonesperre. Men spill kan lages sonefrie hvis utviklerne vil det.)

 

In other news fornekter Gamezone seg aldri. Fikk Dragon Quest: Builders i posten i dag. Det skal ikke komme før den 14de. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde meg på DoA: Xtreme 3, og ja, det er sonefritt.... men det er også to versjoner. En japansk og en asiatisk. Den asiatiske har engelsk og kinesist tekst. Gjett hvilken versjon jeg har? Jepp... den japanske. :p Men det går helt fint å spille likevel. Er ikke så mye tekst det er snakk om, så vet man hva som er hvor på menyene går det etterhvert. Jeg lette frem en let's play på engelsk på youtube for å se hva menyene gjør. Men et "bra" spill var det nok ikke. Hadde nok vært morsomt med couch co-op, men som single-player ble det kjedelig. Er bare noen få mini-games uten noe særlig tyngde. Bra spill å ha i samlingen, og gleder meg til neste "ekte" Dead or Alive kommer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Tenkte å dra igang far cry serien igjen. Spilte det første spillet for mange år siden, og prøvde 2 for en stund siden men likte ikke det. Far cry 3 ser derimot veldig kult ut! Spillet koster 160 kroner på steam, og 6 dollar på g2a. Tenkte derfor å kjøpe steam key fra g2a istendefor. 

 

men jeg lurer på om jeg får med norsk meny, og tekster da? https://www.g2a.com/far-cry-3-steam-cd-key-global.html

Fordi der står det language available, men norsk står ikke der. 

 

Det er en global key, så vet noen om jeg kan få det på norsk vist jeg kjøper denne? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...