Gå til innhold

Masete tiggere, hvorfor fortsetter folk å gi?


Anbefalte innlegg

Noe MÅ de da kunne tilby av kvaliteter, annet enn det vi har i overflod av fra før (analfabeter som vasker og lignende). Med tanke på kulturen i seg selv burde håndarbeid være noe de kunne satset på, enten det er strikking eller hva det nå er. Det nytter ikke å surre rundt på kloden i 50 år uten å kunne noe annet enn å koke suppe og vaske klær...

 

Når det er sagt så er hjemmestrikkede gensere verdt litt mer enn det som nevnes her, min mor solgte en for rett i overkant av tusenlappen for ikke så lenge siden. Hun har absolutt ikke noe navn (etnisitet: sunnmøring). Det gir uansett økt respekt hvis det drives med salg kontra tigging - og hvis det tjenes så mye at staten begynner å regne på skatteprosenten er det mye mer som kommer inn derfra enn via tigging :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan helt sikkert tilby mye rart, men de må konkurrere med norske tariffer. Jeg kan for eksempel hjelpe til med diverse byggrelaterte ting, men jeg er relativt håpløs og er ikke i nærheten av å kunne forsvare tarifflønn. Derfor er det selvsagt ingen som vil ansette meg i byggebransjen. Hadde de kunne betalt meg 30-50 kr/timen hadde kanskje saken vært en annen (nå er ikke jeg interessert i en slik jobb eller betaling, men om alternativet var å sitte på gaten, så ...).

 

Jeg tror ikke en godt voksen person som har reist gjennom flere land for å komme hit er veldig opptatt av hva bortskjemte nordmenn synes om de. Jeg tror heller ikke de hadde tatt til takke med tigging om det fantes bedre alternativer.

Lenke til kommentar

De fleste tigger nok fordi de er desperate eller med i en organisert ring, uansett så må det da finnes andre ting å gjøre enn å ty til tigging.

 

Herregud, for noen kontraster. her flyr vi rundt med dyre varer og dyr mat og laptop og mobiltlf og flotte biler og flotte hus med dyrt interiør, også sitter det folk på gata rett utenfor og tigger etter penger, også midt på harde vinteren.

 

Det er jo helt sykt. Samtidig så er det irriterende for noe må man jo gjøre med dette. Det var aldri sånn før for noen år siden at man traff en gammal kjerring med skaut som tigga penger. Da var det jo bare en og annen narkis om skulle bomme en femtilapp liksom.

 

Hva skjedde?

Hva som skjedde?

 

Det som skjedde var at EU åpnet grensene for Romania og Bulgaria for noen år siden. Etter den tiden har det flommet over med sigøynertiggere i alle europeiske land og byer. I italia lager de seg søppelleir slik de er vandt med hjemme og blir der hele året meg unger og det hele. De har også prøvd å lage søppelskur og start på leir i Norge men da kommer politiet og jager dem bort, eventuelt tar beslag i unger fordi det ikke er lov til å leve med unger slik i Norge. Så heldigvis slipper vi at de drasser med seg ungene sine hit i alt for ung alder. Det gjør de derimot til andre europeriske land der disse ungene blir lært opp til å stjele og tigge.

 

Etter noen år fant de veien opp til hjørnet av europa og nå skulle det ikke forundre meg om til og med island er rammet.

 

Nå har jo politikerne (dumme som de er) funnet på at for å løse problemet med sigøynertigging så skal de forby norsk tigging også. Akkurat som vi ikke lever i et fritt land? Så blir det jo spennende å se om det løser problemet. Det burde hvertfall hjelpe betraktelig. Selv om det kan gå hardt utover nordmenn så får vi håpe politiet ser igjennom fingrene med sivil ulydighet på dette punktet.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De kan helt sikkert tilby mye rart, men de må konkurrere med norske tariffer. Jeg kan for eksempel hjelpe til med diverse byggrelaterte ting, men jeg er relativt håpløs og er ikke i nærheten av å kunne forsvare tarifflønn. Derfor er det selvsagt ingen som vil ansette meg i byggebransjen. Hadde de kunne betalt meg 30-50 kr/timen hadde kanskje saken vært en annen (nå er ikke jeg interessert i en slik jobb eller betaling, men om alternativet var å sitte på gaten, så ...).

 

Jeg tror ikke en godt voksen person som har reist gjennom flere land for å komme hit er veldig opptatt av hva bortskjemte nordmenn synes om de. Jeg tror heller ikke de hadde tatt til takke med tigging om det fantes bedre alternativer.

 

Det jeg først og fremst tenkte på var at de produserer noe selv og selger - ikke at de skal ansettes av noen.

 

De BURDE være litt opptatt av hva "bortskjemte" (i alle dager) nordmenn mener om dem, for hvis befolkningen ser på dem med blidere øyne vil det gi dem større inntekter.

 

Jeg vet ikke hvilke alternativer de har, poenget mitt er at de som gruppe BURDE ha alternativer rett og slett fordi det er urimelig å anta at de ikke kan en dritt. Spørsmålet er om de tør ta sjansen, eller slår seg til ro med tiggersmulene. Det er opp til dem, hvertfall inntil det blir et nasjonalt tiggeforbud.

Lenke til kommentar

Men de nordmenn som tigger, det må kun være for stoff for her i Norge får jo alle hjelp i hue og ræva. De som heller har valgt stoff istedet for å yte noe til samfunnet og de som har valgt kriminalitet og raske penger og de som har valgt å snylte og være latsabber, vel... ALLE de får faen meg så mye hjelp at det er en stor SKAM!

 

 

De som jobber og sliter hver dag, de får fader meg INGEN goder av samfunnet.


Og hvis man er utlending ja da får man så mye goder at det er jo DE som har alle burger og kebabsjappene i Norge! hvordan i all verden får de råd til det tro?? Mange av oss kunne godt tenke seg å starte for seg selv med sin egen forretningside, men man har ikke råd!

Det er f meg helt latterlig!

 

Folk som jobber får ikke en dritt igjen! Må betale på skatt og får skattesmell og nei ...... helvetes system. :hrm:

Lenke til kommentar

Og disse menneskene er ikke fra Norge, de er fra land der folk ikke er like godt stilt...

Da blir det feil å gi til eliten - folk bør kutte ut å gi til folk som jobber med å spille på empatiens deres, og heller da gi til de som virkelig trenger det. De befinner seg ikke i Norge, men i deres hjemland.

 

http://www.ranablad.no/nyheter/article6637078.ece

 

Ganske så likt, men mer bruk av barn ... som vel kommer hit etterhvert også hvis det får fortsette.

http://youtu.be/oJRGC8pMQU8

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det finnes da mange industri jobber de kunne tatt som ikke krever utdannelse eller mange hjerneceller eller språk.

 

Sånn da har jeg fortalt.

 

Det er da ikke vanskelig å skaffe noen jobb, se på alle litauerne og polakkene i Norge idag, vasker og jobber på lager og logistikk etc.

 

Men alt skal være så innmari vanskelig her til lands.

 

Spennende at du mener det er så enkelt, har selv lett etter jobb i snart 3 år ..

 

Ja, det er en del spreke polakker ol, men straks de blir en byrde kan vi tuppe dem ut av landet vårt, altså når de blir syk og svak av all jobbingen og dermed trenger "payback" fra det samfunnet de har slitt seg ut for

 

Jeg har ikke konkret antallet hjerneceller opptalt, men antar det rekker til å hamre ned en post på diskusjon

Lenke til kommentar

Men de nordmenn som tigger, det må kun være for stoff for her i Norge får jo alle hjelp i hue og ræva. De som heller har valgt stoff istedet for å yte noe til samfunnet og de som har valgt kriminalitet og raske penger og de som har valgt å snylte og være latsabber, vel... ALLE de får faen meg så mye hjelp at det er en stor SKAM!

 

 

De som jobber og sliter hver dag, de får fader meg INGEN goder av samfunnet.

 

 

Og hvis man er utlending ja da får man så mye goder at det er jo DE som har alle burger og kebabsjappene i Norge! hvordan i all verden får de råd til det tro?? Mange av oss kunne godt tenke seg å starte for seg selv med sin egen forretningside, men man har ikke råd!

 

Det er f meg helt latterlig!

 

Folk som jobber får ikke en dritt igjen! Må betale på skatt og får skattesmell og nei ...... helvetes system. :hrm:

Dette er bare tull. Prøv å lev uten inntekt så skal du se hvor lite du får. Jeg fikk ingenting og om jeg ikke hadde fått meg en skikkelig kjip jobb så måtte jeg flyttet hjem til foreldre. Om jeg ikke hadde hatt foreldre måtte jeg hørt med venner. Om ikke jeg hadde hatt venner ville jeg endt opp på gata slik som mange andre. Det var 0 støtte i hverken hue eller ræva.

 

Mange av disse invandrersjappene går svært dårlig. Noen bare fortsetter uten overskudd fordi de ikke har mulighet til andre jobber. Og noen får det til. Men det er alltid masse arbeid hver kveld og hver helg.

 

Folk som jobber får masse igjen. De slipper det helvete som er av nav og offentlig støtte som aldri kommer uansett. De slipper å bekymre seg for ikke å ha råd til mat og regninger. Jeg ville heller hatt den jævligste jobben i Norge (og jeg har hatt flere kjipe jobber) enn å måtte prøve ulykken hos nav.

Det finnes da mange industri jobber de kunne tatt som ikke krever utdannelse eller mange hjerneceller eller språk.

 

Sånn da har jeg fortalt.

 

Det er da ikke vanskelig å skaffe noen jobb, se på alle litauerne og polakkene i Norge idag, vasker og jobber på lager og logistikk etc.

 

Men alt skal være så innmari vanskelig her til lands.

Her bommer du grovt. Det er astronomiske forksjeller på den gjennomsnitlige polakk/litauer har av skole og dannelse og analfabetiske sigøyner fra søppelcamper i Romania/Bulgaria. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ganske så likt, men mer bruk av barn ... som vel kommer hit etterhvert også hvis det får fortsette.

De har prøvd seg men politiet griper inn øyeblikkelig når det er barn involvert. I Norge er det ikke lov å leve slik de gjør med barn. Så om de tar med seg barna mister de dem. Så de som reiser til Norge får la barna sine bli igjen i øst-europa. Så får de lære å tigge og stjele hjemme eller når de blir gamle nok til å reise.
Lenke til kommentar

 

Men de nordmenn som tigger, det må kun være for stoff for her i Norge får jo alle hjelp i hue og ræva. De som heller har valgt stoff istedet for å yte noe til samfunnet og de som har valgt kriminalitet og raske penger og de som har valgt å snylte og være latsabber, vel... ALLE de får faen meg så mye hjelp at det er en stor SKAM!

 

 

De som jobber og sliter hver dag, de får fader meg INGEN goder av samfunnet.

 

 

Og hvis man er utlending ja da får man så mye goder at det er jo DE som har alle burger og kebabsjappene i Norge! hvordan i all verden får de råd til det tro?? Mange av oss kunne godt tenke seg å starte for seg selv med sin egen forretningside, men man har ikke råd!

 

Det er f meg helt latterlig!

 

Folk som jobber får ikke en dritt igjen! Må betale på skatt og får skattesmell og nei ...... helvetes system. :hrm:

Dette er bare tull. Prøv å lev uten inntekt så skal du se hvor lite du får. Jeg fikk ingenting og om jeg ikke hadde fått meg en skikkelig kjip jobb så måtte jeg flyttet hjem til foreldre. Om jeg ikke hadde hatt foreldre måtte jeg hørt med venner. Om ikke jeg hadde hatt venner ville jeg endt opp på gata slik som mange andre. Det var 0 støtte i hverken hue eller ræva.

 

Mange av disse invandrersjappene går svært dårlig. Noen bare fortsetter uten overskudd fordi de ikke har mulighet til andre jobber. Og noen får det til. Men det er alltid masse arbeid hver kveld og hver helg.

 

Folk som jobber får masse igjen. De slipper det helvete som er av nav og offentlig støtte som aldri kommer uansett. De slipper å bekymre seg for ikke å ha råd til mat og regninger. Jeg ville heller hatt den jævligste jobben i Norge (og jeg har hatt flere kjipe jobber) enn å måtte prøve ulykken hos nav.

Det finnes da mange industri jobber de kunne tatt som ikke krever utdannelse eller mange hjerneceller eller språk.

 

Sånn da har jeg fortalt.

 

Det er da ikke vanskelig å skaffe noen jobb, se på alle litauerne og polakkene i Norge idag, vasker og jobber på lager og logistikk etc.

 

Men alt skal være så innmari vanskelig her til lands.

Her bommer du grovt. Det er astronomiske forksjeller på den gjennomsnitlige polakk/litauer har av skole og dannelse og analfabetiske sigøyner fra søppelcamper i Romania/Bulgaria.

 

Ja, du sier at de sjappene går dårlig, de burger sjappene går dårlig, men den der skal du langt ut av Norge med for alle her vet at utlendingene får både bil, hus, leiligheter, får starte egne kebabsjapper og gatekjøkken og de får unger i haugevis og gratis barnehageplasser og ALT.

 

Ikke kom engang og fortell meg at dette ikke stemmer, for det ser vi alle overalt!

 

Og ikke kom her og si at de som jobber er heldigere enn nav, på en måte så er det bra å ha en jobb og komme til, men de som jobber far IKKE EN DRITT gratis. Mens de som ikke jobber får utdanninger, førerkort, biler, behandlinger og masse andre goder. De har det ganske så flott for å sitte på ræva!

 

Så IKKE kom og fortell noe annet. For dette er det beviser for overalt!

 

Har en bekjent som er eks-narkis, han har nettopp flytta fra en fin stor leilighet til en større en. Han fester og koser seg og kjøper mat og røyk og øl og får støtte til skole (som han ga f i forresten) og han har aldri jobba. Han er i full stand til å jobbe, men han gidder ikke. Og hvorfor? Jo, fordi han ikke må. Han får alt i henda, det eneste han trenger å gjøre er å si til psykiateren sin "jeg har det så vondt jeg"

 

 

True story!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

har du prøvd å se etter jobb i 3 år men ikke fått deg noen? Nei nå får du gi deg... Da har du fader ikke lyst til å jobbe, det er helt klart. Hva har du fått av inntekter? Du har nok ikke sittet og tigget på gata antar jeg?

 

Du har levd på nav/trygd i 3 år?

3 år? Hva har det med saken å gjøre?

 

Jeg har lyst til å jobbe, det er min arbeidserfaring bevis på. Jeg har jobbet langt over hva hva som er tillatt i dette landet med tanke på arbeidsmiljøloven.

 

Jeg har ikke levd på nav eller trygd en dag, men det var perioder der jeg hadde behov for det grunnet arbeidsledighet. Men jeg fikk ingenting.

Ja, du sier at de sjappene går dårlig, de burger sjappene går dårlig, men den der skal du langt ut av Norge med for alle her vet at utlendingene får både bil, hus, leiligheter, får starte egne kebabsjapper og gatekjøkken og de får unger i haugevis og gratis barnehageplasser og ALT.

 

Ikke kom engang og fortell meg at dette ikke stemmer, for det ser vi alle overalt!

 

Og ikke kom her og si at de som jobber er heldigere enn nav, på en måte så er det bra å ha en jobb og komme til, men de som jobber far IKKE EN DRITT gratis. Mens de som ikke jobber får utdanninger, førerkort, biler, behandlinger og masse andre goder. De har det ganske så flott for å sitte på ræva!

 

Så IKKE kom og fortell noe annet. For dette er det beviser for overalt!

 

Har en bekjent som er eks-narkis, han har nettopp flytta fra en fin stor leilighet til en større en. Han fester og koser seg og kjøper mat og røyk og øl og får støtte til skole (som han ga f i forresten) og han har aldri jobba. Han er i full stand til å jobbe, men han gidder ikke. Og hvorfor? Jo, fordi han ikke må. Han får alt i henda, det eneste han trenger å gjøre er å si til psykiateren sin "jeg har det så vondt jeg"

 

True story!

Vi ser det motsatte. Om de har biler så er det gamle vrak. Hus og leiligheter er jo et minimum for flesteparten av folk som jobber her, også utlendinger i fastfood bransjen. Da jeg var arbeidsledig fikk jeg ikke en dritt. Det var et helvete med økonomiske bekymringer. Et liv på minimum, under det studenter har å leve av. Når jeg jobbet fikk jeg masse, fikk penger, null stress, null bekymringer, null helvete i møte med offentlige "støtteordninger", såkalte "fatamorgana".

 

Jeg har aldri brukt narkotika og har kun flyttet fra den ene lille leiligheten til den andre. Hvis jeg gir faen i skolen så får jeg massive summer i lån (som ikke blir omgjort til stipend) og det er en bestemt frist for hvor lenge studenter kan få lån uten at de består fagene.

 

Jeg måtte jobbe. Hvorfor? Fordi jeg ikke fikk en dritt hvis ikke. Så ikke kom å fortell meg noe annet.

 

True story!

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tigging bør være lov, enten det er på Facebook eller andre steder. Det finnes forskjellige skjebner vi ikke kjenner til og behovet for penger er individuelt. Når det er sagt hater jeg disse utenlandske som sitter gatelangs, men de sitter vel der fordi noen faktisk gir dem penger, ellers hadde de vel forlatt landet?

 

En annen side av meg synes jo også synd på dem. De har vel sannyligvis ingenting, og har ingenting å bidra med heller. Dette gjelder forøvrig også flere nordmenn. Ikke alle klarer ett arbeidsliv med det presset som samfunnet har skapt. Yt 110% på jobb osv - det er jo ikke mulig. Ja, alle kan sikkert lære å sope gater men...

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at det skal være tillatt for hele europa å reise til Norge for å sitte på gata og tigge. De er et sosialt problem som ikke er Norges ansvar. Så hvorfor ikke forby det? Tving disse menneskene til å kjempe for sine skjebner. Det problemet kan ikke løses ved å flykte til Norge.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kan ikke forstå at det skal være tillatt for hele europa å reise til Norge for å sitte på gata og tigge. De er et sosialt problem som ikke er Norges ansvar. Så hvorfor ikke forby det? Tving disse menneskene til å kjempe for sine skjebner. Det problemet kan ikke løses ved å flykte til Norge.

Nå finnes jo masse folk som flytter fra Norge også, fordi de ikke har råd til å bo her eller fordi de ønsker å betale mindre skatt. Så det går litt vice verca. Synes folk skal få reise og oppholde seg der de vil.

 

Når det gjelder utbetaling av trygd og stønad stiller jeg meg i ett annet lys og mener hvert land bør forsørge sine egne innbyggere. Der kan ikke Norge fortsette å drive sosialkontor for bla. østeuropa.

Lenke til kommentar

Nå finnes jo masse folk som flytter fra Norge også, fordi de ikke har råd til å bo her eller fordi de ønsker å betale mindre skatt. Så det går litt vice verca. Synes folk skal få reise og oppholde seg der de vil.

 

Når det gjelder utbetaling av trygd og stønad stiller jeg meg i ett annet lys og mener hvert land bør forsørge sine egne innbyggere. Der kan ikke Norge fortsette å drive sosialkontor for bla. østeuropa.

Det er ikke særlig mange analfabeter uten noen form for utdanning som reiser ut av Norge. På den andre siden er det svært mange analfabeter uten utdanning som reiser til Norge. Dette er ikke hva jeg kaller vice versa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Nå finnes jo masse folk som flytter fra Norge også, fordi de ikke har råd til å bo her eller fordi de ønsker å betale mindre skatt. Så det går litt vice verca. Synes folk skal få reise og oppholde seg der de vil.

 

Når det gjelder utbetaling av trygd og stønad stiller jeg meg i ett annet lys og mener hvert land bør forsørge sine egne innbyggere. Der kan ikke Norge fortsette å drive sosialkontor for bla. østeuropa.

Det er ikke særlig mange analfabeter uten noen form for utdanning som reiser ut av Norge. På den andre siden er det svært mange analfabeter uten utdanning som reiser til Norge. Dette er ikke hva jeg kaller vice versa.

 

For å være litt firkantet så skal vel ikke utdannelse være ett kriterium for å reise. Men det finnes jo mange trygda nordmenn i Spania av den enkle grunn at de ikke har råd til å bo her. Vi trenger jo ikke gi penger til analfabetene, de får klare seg selv på lik linje med nordmenn som flykter utenlands.

 

Hvordan hadde husene til den norske befolkningen egentlig sett ut om vi ikke hadde hatt polakkene til å hjelpe oss?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...