Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Jeg har en iPhone 6S Plus med iOS 9.3.2 og har et irriterende problem. Bruker Spotify hvor alle spillelistene mine er lastet ned for offline bruk.

 

Jeg har deaktivert mobildata for Spotify (under innstillingene i iOS) da det tydeligvis ikke holder å deaktivere dette i selve Spotify-appen, den bruker alikevel mobildata til å laste inn albumbilder hele tiden.

 

Men selv om dette er deaktivert så bruker appen mobildata på nettopp dette etter en liten stund igjen. Siden 1. juli har appen brukt nesten 300MB på dette selv om det ikke skulle gått an. Om jeg går til innstillingene i iOS og skrur mobildata for Spotify på, og så av igjen, og deretter åpner Spotify får jeg opp en boks som sier at mobildata er skrudd av, trykker OK også står det offline. Så går det kanskje en halv dag også er det "på" igjen (selv om det er skrudd av i iOS).

 

Dette må vel være en feil i iOS og ikke Spotify? Noen som har samme problem?

 

Virker også som at den plutselig bruker ekstremt mye batteri

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med bytte av skjerm på iPhone 6+? Eplehuset bruker 7-19 dager, men har en nevø som skulle fått den fikset før han drar på ferie om 7 dager. Fant f.eks. "Mobil Fiks" her i Bergen hvor de tar 1999 kr og kan skifte på dagen. De gir 1 års garanti, men får slike verksteder tak i originale Apple-skjermer eller er det ofte kopier? Andre problemer evt. med å bytte på et usertifisert verksted?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med bytte av skjerm på iPhone 6+? Eplehuset bruker 7-19 dager, men har en nevø som skulle fått den fikset før han drar på ferie om 7 dager. Fant f.eks. "Mobil Fiks" her i Bergen hvor de tar 1999 kr og kan skifte på dagen. De gir 1 års garanti, men får slike verksteder tak i originale Apple-skjermer eller er det ofte kopier? Andre problemer evt. med å bytte på et usertifisert verksted?

Til prisen vil jeg tro de bruker orginale skjermer.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er det noen av dere som har fått problemer med GPS etter en av de siste oppdateringene? Ikke 9.3.3, men en som kom tidligere. Klarer rett og slett ikke å motta GPS-signaler, mm klarer av og til å posisjonere meg halvveis med triangulering i gsm-nettet. Har prøve alt utenom factory reset. Har iPhone 6s

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at den innebyggede høyttaleren begynner å sprake? Telefonen til dama (6S Plus) er sånn nå, uansett hva slags lydkilde (app, spill, musikk, video) så er lyden forvrengt og spraker veldig. Lyd over Bluetooth/AirPlay/3.5mm fungerer fint. Har forsøkt alt utenom factory reset... noen som vet hva det kan være?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at den innebyggede høyttaleren begynner å sprake? Telefonen til dama (6S Plus) er sånn nå, uansett hva slags lydkilde (app, spill, musikk, video) så er lyden forvrengt og spraker veldig. Lyd over Bluetooth/AirPlay/3.5mm fungerer fint. Har forsøkt alt utenom factory reset... noen som vet hva det kan være?

Kjøpte en brukt iPhone 6s Plus som hadde det samme problemet. Den telefonen hadde også noen skrammer, så det var nok pga at telefonen hadde gått i bakken.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

6 og ikke 6S Plus? Vil uansett være dumt ja, i og med at det går sterke rykter om at iPhone 6 SE / 7 eller hva de nå vil hete kommer til å være i salg fra og med 16. September som vel betyr at det blir vist frem tidlig September, eventuelt allerede sent i August og det vil jo som vanlig påvirke prisene på eksisterende modeller.

Lenke til kommentar

iPhone 6 er ikke dum den:

 

Til det aller meste merker du ingen forskjell fra 's' modellene.

Den er lettere, litt mindre, og har større batteri. Du slipper å ha en svær 3D-touch sak innebygget hvis du planlegger å deaktivere den likevel.

 

Men jeg ville kjøpt den brukt for å minimere tapet ved salg igjen. (Gjør du et godt bruktkjøp nå, kan du selge den igjen om et år eller to for samme pris)

 

Ny-prisen er så nær 's' modellene at det nesten ikke er noen vits. Men brukt er det mange tusen i forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...