Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

...man skal få et raskt overblikk over hva som har skjedd, ikke at man skal slippe å låse opp telefonen. Rekker jo omtrent ikke å reagere på noen av notifikasjonene uansett når jeg vekker skjermen med hjem-knappen fordi fingersensoren er så rask...

 

I så måte er jo den nye finessen med at man slipper å trykke hjem-knapp for å se låseskjermen en god ting!

I iOS 10 skal det holde å løfte opp telefonen, så vises låseskjerm automatisk  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje de bruker frontkamera i et tidels-sekund når den merker at telefonen heves mot oppreist stilling, og ser den et ansikt, så skrur den på skjermen  :huh:

Bruker vel gyroskopet i telefonen regner jeg med! De kan ikke skryte av sikkerhet hvis de bruker frontkameraet :p

 

 

Gjelder dette for alle med ios10? Eller kun 6s og 6s+?

Dette skal gjelde alle som har offisiell støtte for iOS 10. 

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Du kan ikke gjøre en skit med varslingene/widgetene om du ikke låser opp telefonen. Har selv prøvd med iOS 10 DEV1. Så fort jeg trykker på en av de så jeg kan gjøre noe så må jeg logge meg inn først.

 

Ville ikke dømt disse nye notifikasjonene nord og ned før man har prøvd de. Virker som Apple satser langt mer på interaktive notifikasjoner, og de fleste fungerer også som widget og førsteinntrykket mitt er at disse har potensiale.

 

 

EDIT:

 

Nå må man også trykke ned hjemknappen for å autentisere med fingeravtrykk. Så hele problematikken med at telefonen låser seg opp for raskt til at man klarer å se varslingene er borte.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Heisann, min 5s begynner nå å bli moden for utskiftning og vurderer ny mobil. Tenkt på å vente til 7ern men samtidig høres det kjedelig ut å ikke ha 3.5mm lenger og den blir garantert dyr med 64gb. derfor har jeg vurdert litt å kjøpe en pent brukt 6s 64gb. Hva må jeg eventuelt passe på hvis jeg kjøper brukt og hvilke av alternativene ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Klarer du deg uten 3-D touch så er 6'en mindre, lettere, og har bedre batteri, og mye billigere på bruktmarkedet :)

6'n er vel marginalt raskerer enn 5s. 6s scorer en del mer en 6'n på GB rett under 4500

Lenke til kommentar

 

Mye bra som kommer i iOS 10, men satan så stygge de nye låseskjerm notifikasjonene og widgetene er!

Enig. Store grå bokser. Ser ikke bra ut og foretrekker de som er nå. Litt tilbake i tid etter min mening.

 

slik+blir+din+iphone+med+ios+10.jpg?o=53

helt enig, jeg kjører iOS 10 nå, og selvom det er gøy nå i starten at det er annerledes, så syntes jeg at det gamle utseendet var mye mer stilrent. Håper virkelig de får til samme funksjonalitet som på de nye, men med det gamle designet :/
Lenke til kommentar

Nå må man også trykke ned hjemknappen for å autentisere med fingeravtrykk. Så hele problematikken med at telefonen låser seg opp for raskt til at man klarer å se varslingene er borte.

Den låser seg vell strengt talt fortsatt opp "for raskt" men nå skrur skjermen seg på av at du bare løfter telefonen, så man trenger ikke å trykke :)
Lenke til kommentar

 

Nå må man også trykke ned hjemknappen for å autentisere med fingeravtrykk. Så hele problematikken med at telefonen låser seg opp for raskt til at man klarer å se varslingene er borte.

Den låser seg vell strengt talt fortsatt opp "for raskt" men nå skrur skjermen seg på av at du bare løfter telefonen, så man trenger ikke å trykke :)

 

 

Det er bare å bruke "låse"knappen på siden i stedet hvis man synes hjemknappen låser opp for fort.  :)

Lenke til kommentar

 

 

Nå må man også trykke ned hjemknappen for å autentisere med fingeravtrykk. Så hele problematikken med at telefonen låser seg opp for raskt til at man klarer å se varslingene er borte.

Den låser seg vell strengt talt fortsatt opp "for raskt" men nå skrur skjermen seg på av at du bare løfter telefonen, så man trenger ikke å trykke :)

Det er bare å bruke "låse"knappen på siden i stedet hvis man synes hjemknappen låser opp for fort. :)

Ja, det tok en stund å vende seg til :p men med iOS 10 så er det "problemet" løst :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Er 6 plus et godt kjøp? Liker formfaktoren på min 5s, men batteriet er irriterende dårlig.. har hørt at +en går en hel dag uten å måtte sette inn laderen. Står enten på 6s+ eller 6+. Har ikke stort behov for 3d touch, men 6s skal visst "bøye" mindre..

 

Er også åpen for 6/6s. Kan vel kjøpe sånt apple battery case for å forlenge batteritiden 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Dersom du liker størrelsen på 5S, er vel SE et naturlig valg? Samme størrelse som den du har, omtrent samme innmat som 6S, med et par unntak.

 

Apple sliter med å levere SE, og ser helst å erstatte telefonen innen neste måned. Lengre batteritid er også noe jeg ser etter i en ny iphone 

 

Vil helst ikke gå til Android, men må si de nye Xperia telefonene frister. Synes Sony lager like fine telefoner som Apple, om ikke bedre? Men kan ikke fordra Android, om det ikke er forsinka updates, så er det alltid noe som tull med det. Det har jeg sjeldent opplevd med ios 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

6S plus i mine hender snart.

var en grusom opplevelse å ha en s6 edge+ i 6 måneder.

Var det ikke noe og ha på? Har selv vurdert denne, da jeg synes 6s plus er i dyreste laget. 9000kr for64gb utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...