Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Tja, alt er subjektivt, men her er mine synspunkt om Samsung Galaxy S6 Edge+

Android, bedre funksjonalitet på da programmer får mere rettigheter. Slik som f.eks lastpass, men bare klikker på passordfeltet så dukker programmet automatisk opp og vil skrive inn login detaljer.

Wifi analyzer , kjekt å ha i jobb.

 

Men det er utrolig fragmentert, oppdateringer kommer tilfeldig fra leverandører, uansett om du kjøper dyrt eller ei.

Mye programmer passer ikke alle telefoner, enten i oppløsning eller det kræsjer.

 

Når det gjelder den spesifikke telefonen så var mitt største ankerpunkt batteritiden.

Selv etter flere hard reset, oppsett fra DFU, og en tur til verkstedet, så greide jeg ikke å få en hel dag batteri selv med lite bruk.

Hadde knapt noe å si hva jeg kjørte av programmer.

 

Ellers er den god å holde i og tar gode bilder. Men jeg er ikke noe Android fan  (foretrekker strengt tatt Windows 10/ Windows phone).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Tror jeg får holde meg til ios. Då vet jeg at ting fungerer. Og ios produktene går ikke ut på dato med det første. Får vel oppdateringe/støtte i 4-5år fra apple.

Android produkter kan en jo bare kaste etter 2år

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Takk for tilbudet, men synes fortsatt det er mye grunker for en mobil. Er nok så kjip at jeg kommer til og ende opp med en 5s om ei stund.då får jeg full 4g støtte, bedre batt og 64bit. Har en air2 som jeg bruker til tyngre ting. Men når ipad'n blir sliten, så får jeg heller vurdere og bite i det sure eple :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Har sett nye 5s til 2500kr på tilbud. SE koster det dobble, men en SE kan jeg vel ha i 3-5år. 5s' støtter vel ios som kommer i 2017. Så er det vel over og ut for 5S

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Kommer jo stadig nye ting som krever ios ditt og datt. Feks familedeling. Kan sikkert leve greit med en 5s 3år frem i tid.man finner jo fort ut når ting ikke lar seg oppdatere/bruke lenger. De med iphone 4 sliter vel litt med tanke på at ios ikke lar seg oppdatere?!den er vel lansert i 2010, og fikk siste ios i 2014. Ser ut som det er likt på 4s og 5. Så da blir de støttet i 5år. Og så går det bare en vei. Men uansett,Apple knuser android på dette området

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Noen grunn til det ? :)

 

Jeg bruker music-appen kun til lokal musikk, og ville unngå Apple Music nagging (som ble introdusert i 8.4).

 

Jeg tenkte også følgende:

Alle iPhone's har blitt tregere av å prøve å følge med på alle nye iOS, og folk har snakket om at f.eks. iPhone 4s og 5 var bedre på tidligere iOS.

 

Vel: Jeg begynte å praktisere dette med min iPhone 6 på 8.3! Den er super-rask og super smooth, og jeg har aldri opplevd crash. Så hvorfor "oppgradere"? Jeg oppgrader heller ikke Appene, med mindre det kommer en funksjon jeg ha.

Så foreløbig har jeg ikke sett noe inkompatibilitet mellom iOS og appene mine.

 

Det har gått litt sport i det, og så lenge det ikke blir et problem, så nyter jeg den raske og crash-frie opplevelsen  :)

(Gjett om jeg er glad hver gang det fører til store problemer etter en iOS "oppgradering...  ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

Noen grunn til det ? :)

Jeg bruker music-appen kun til lokal musikk, og ville unngå Apple Music nagging (som ble introdusert i 8.4).

 

Jeg tenkte også følgende:

Alle iPhone's har blitt tregere av å prøve å følge med på alle nye iOS, og folk har snakket om at f.eks. iPhone 4s og 5 var bedre på tidligere iOS.

 

Vel: Jeg begynte å praktisere dette med min iPhone 6 på 8.3! Den er super-rask og super smooth, og jeg har aldri opplevd crash. Så hvorfor "oppgradere"? Jeg oppgrader heller ikke Appene, med mindre det kommer en funksjon jeg ha.

Så foreløbig har jeg ikke sett noe inkompatibilitet mellom iOS og appene mine.

 

Det har gått litt sport i det, og så lenge det ikke blir et problem, så nyter jeg den raske og crash-frie opplevelsen :)

(Gjett om jeg er glad hver gang det fører til store problemer etter en iOS "oppgradering... ;) )

. Hvorfor ikke. Er forsatt på ios8 på mini1'n

Virker knirkefritt. Denne får heller ikke ios10 til høsten

Lenke til kommentar

Årsaken til at mange opplever eldre versjoner av produktene som trege med ny generasjon av OS er nok gammelt grafs fra gamle versjoner som påvirker ytelsen i nye versjoner. Se test her: http://www.tu.no/artikler/slik-gjorde-vi-en-gammel-iphone-4-dobbelt-sa-rask/231865 - her ser man at den samme iPhone 4 blir dobbelt så rask etter en reinstallasjon av iOS sammenlignet med en vanlig oppgradering. Enkleste måte er å bruke iTunes og velge Gjenopprett (eller hva det nå het). Jeg gjør alltid dette når jeg får ny generasjon av OS (fra 7.x til 8.x for eks), enten det er iOS eller Android. Eller Windows,  eller OSX, for den del.

Lenke til kommentar

Enig. Ser ikke helt poenget med å skulle gjøre alt fra låseskjermen? Meningen er vel at man skal få et raskt overblikk over hva som har skjedd, ikke at man skal slippe å låse opp telefonen. Rekker jo omtrent ikke å reagere på noen av notifikasjonene uansett når jeg vekker skjermen med hjem-knappen fordi fingersensoren er så rask..

Vel, du trenger ikke trykke på hjem-knappen da skjermen skrur seg på automatisk når man løfter telefonen nå. Er vel det som er poenget.
Lenke til kommentar

Tenker dere da gjenoppretting fra iTunes, eller tilbakestilling og alt av apper og oppsett manuelt?

 

Min 6s er mitt første møte med Apple/iOS, og jeg er ikke veldig imponert over at alt skal animeres inn og ut hele tiden. Det føles relavtivt tregt, selv om det jo går smooth. Har vurdert å tilbakestille bare for å se om det ble bedre, men en gjenoppretting blir vel en slags kvasiløsning da?

Lenke til kommentar

Har du aktivert slik at du kan begrense animasjonene? Hjelper i hvertfall noe.

 

Innstillinger-->Generelt-->Tilgjengelighet-->Reduser animering

 

Jeg syns også det blir for mye spill for galleriet med flashy saker og ting. Synd de fjernet muligheten for å drepe animasjonene helt, riktig nok en bug og ikke enn iOS feature da hehe .

 

Om du føler telefonen er litt treg og ikke henger helt med kan det være en løsning å tilbakestille telefonen helt til fabrikkinstillingene så setter du telefonen opp som en ny enhet i stedet for å gjenopprette fra iTunes/iCloud. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...