Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Har noen opplevd eller har løsningen til når man skal sende melding til andre og jeg har ikke mobilnett på eller WIFI påslått, så vil den likevel prøve å sende iMessange melding. Når da jeg holder inne meldingen, og trykke på "Send som SMS" så blir meldingen grønn sendt som sms. Kort stund etter på får jeg varsel at "meldingen kunne ikke leveres", jeg antar det er pga den ikke fikk sendt iMessange meldingen som opprinnelig først skulle sende.
 

Da holder jeg inne og send på nytt teksten igjen, da får mottakeren som oftest 2 av samme meldinger fra meg.
Noen som vet hvordan jeg kan få fikset det med å ikke få det varselet "ikke levert" som plages for meg og mottakeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke mobilnett på eller WIFI påslått...

...får jeg varsel at "meldingen kunne ikke leveres"

Da holder jeg inne og send på nytt teksten igjen, da får mottakeren som oftest 2 av samme meldinger fra meg.

 

Veldig rart at telefonen klarer å sende noe i det hele tatt når verken mobildata eller wifi er tilgjengelig!!!???

Lenke til kommentar

 

jeg har ikke mobilnett på eller WIFI påslått...

...får jeg varsel at "meldingen kunne ikke leveres"

Da holder jeg inne og send på nytt teksten igjen, da får mottakeren som oftest 2 av samme meldinger fra meg.

 

Veldig rart at telefonen klarer å sende noe i det hele tatt når verken mobildata eller wifi er tilgjengelig!!!???

 

 

Hvorfor er det rart, var slik vi brukte mobilene før mobildata og wifi fantes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du satt på at meldinger automatisk skal sendes som SMS under iMessage innstillingene når du mangler mobildata/WiFi?

Jeg har prøvd å se i innstillinger, hvor finner jeg dette?

 

Edit: Men ja, den er på på feltet, Send som SMS "Send Som SMS når iMessage ikke er tilgjengelig"

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Noen som har testet: Magnetic Adapter Charger USB Cable Charging For iPhone Lighting? 

Ser disse går på ebay for 30-150kr, men jeg er usikker på kvaliteten, og faren for å brenne ned huset. Vurderte løsningen for ett år siden, og da mener jeg prisene var høyere, og ble delvis solgt gjennom et kickstarter-prosjekt.

LINK

 

Setter pris på tilbakemeldinger i det hele tatt, selv om man ikke har førstehånds erfaring.

Endret av Lorpen
Lenke til kommentar

 

 

jeg har ikke mobilnett på eller WIFI påslått...

...får jeg varsel at "meldingen kunne ikke leveres"

Da holder jeg inne og send på nytt teksten igjen, da får mottakeren som oftest 2 av samme meldinger fra meg.

 

Veldig rart at telefonen klarer å sende noe i det hele tatt når verken mobildata eller wifi er tilgjengelig!!!???

 

 

Hvorfor er det rart, var slik vi brukte mobilene før mobildata og wifi fantes.

 

 

Hehe, det har du jo rett i  :wee:

Jeg har tydeligvis hatt smarttelefon for lenge  :lol:

Lenke til kommentar

Javell. Ikke får jeg bekreftelse sms når jeg skal gjenopprette fra iCloud, og ikke får jeg gjenopprettet kontoen min når prosessen spør om kredittkort bekreftelse. Det er korrekt kort og ikke faen om jeg kommer noen vei. Får bare beskjed om at jeg har forespurt for mange meldinger. Aldri vært borti dette her før..

 

EDIT: Samme dritten om jeg prøver i fra Macbooken..nå er det rett før det svartner for meg.

 

Etter å ha spasert ned på Rema en tur, fly forbannet fikk jeg orden på det når jeg kom hjem. Fikk da den automatiske oppringningen og verifiseringskode derifra. Måtte vel bare ta tiden til hjelp.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Apropos låseskjerm: Under keynoten husker jeg at jeg reagerte litt på alt som nå blir mulig å gjøre direkte fra låseskjerm...

 

Man skal kunne svare på meldinger og en hel mengde andre ting som normalt burde krevd autentisering.

 

Er det jeg som har gått glipp av noe, eller er sikkerheten noe slappere plutselig?

Lenke til kommentar

Apropos låseskjerm: Under keynoten husker jeg at jeg reagerte litt på alt som nå blir mulig å gjøre direkte fra låseskjerm...

 

Man skal kunne svare på meldinger og en hel mengde andre ting som normalt burde krevd autentisering.

 

Er det jeg som har gått glipp av noe, eller er sikkerheten noe slappere plutselig?

 

Enig. Ser ikke helt poenget med å skulle gjøre alt fra låseskjermen? Meningen er vel at man skal få et raskt overblikk over hva som har skjedd, ikke at man skal slippe å låse opp telefonen. Rekker jo omtrent ikke å reagere på noen av notifikasjonene uansett når jeg vekker skjermen med hjem-knappen fordi fingersensoren er så rask..

 

 

 

Mye bra som kommer i iOS 10, men satan så stygge de nye låseskjerm notifikasjonene og widgetene er!

Enig. Store grå bokser. Ser ikke bra ut og foretrekker de som er nå. Litt tilbake i tid etter min mening.

 

[...]

 

 

Synes det nåværende designet er er utrolig enkelt og deilig akkurat slik jeg forventer av Apple. Gir meg akkurat nok informasjon. Trenger jeg mer info eller vil reagere på en notifikasjon så låser man jo opp telefonen på omtrent 1 sek uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...