Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal si folk er nazi på dette forumet. For det første så var det ment som en spøk, for det andre må dere lære dere å lese smilies.

 

"Men e har jo forsikring.. så visst den ikke funker osv etter noen år etter jailbreak er det jo bare å knuse an xD"

 

Finn 2 feil.

 

"xD" er brukt som latter = mest ment som kødd

 

"noen år" er altså uaktuelt da det antageligvis kommer ny i juni 2016.

 

Folk her inne gjør til at folk ikke har lyst å skrive her en gang. Man blir dømt å spør man om noe noen andre ikke liker får du jaggu høre det. 

Lenke til kommentar

noen med 6s+ som vil skrive en "mini-review"? Spesielt interessert i batteritiden dere får :)

 

Batteriet varer fra morgenen klokken rundt 07.00 til kvelden dag 2, litt avhengig av bruk. Nå er klokken 19.30 og jeg har fortsatt litt over 70% batteri igjen etter å ha tatt den ut av lading i dag tidlig.

 

Men det er for tidlig å konkludere. Jeg syns nesten jeg må ha et par måneder brukstid før jeg ser en start på en konklusjon. Men starten (en drøy uke) er svært god...:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

@rogkas takk for raskt svar! ;) 

 

Hva synes du om størrelsen? Har du den mest i jakkelomma eller passer den i buksen? Har hatt iPhone siden 2007, nå frister z5 veldig på grunn av kameraet, stort batteri og at den tåler vann! Har prøvd android, men liker ios mye bedre..

De skal vist ha fiksa at den bøyer seg, men litt skeptisk til "chipgate".

 

What to do..

Lenke til kommentar

@rogkas takk for raskt svar! ;)

 

Hva synes du om størrelsen? Har du den mest i jakkelomma eller passer den i buksen? Har hatt iPhone siden 2007, nå frister z5 veldig på grunn av kameraet, stort batteri og at den tåler vann! Har prøvd android, men liker ios mye bedre..

De skal vist ha fiksa at den bøyer seg, men litt skeptisk til "chipgate".

 

What to do..

Tja, hva skal jeg si...

 

Størrelsen er helt super, men det syns jeg 5s også var. Det er jo ikke så alt for store forskjeller i størrelsen, så tilvenningen er ikke så alt for mye å tenke på. Hvis du ikke skal gå for 6s+ da, den blir jo noe større.

 

Jeg har den i den lomma som jeg har med meg. Kan være en jakke, kan være en bukse, kan være en skjortelomme, kan være i hånda eller et annet sted. Den såkalte Bendgate er antagelig svært overdrevet, ikke noe du trenger å tenke på. Hvis du tar litt vare på dine digitale dingser som tross alt koster noen tusenlapper, så er det ingen fare for noe bøying eller andre ting.

 

For min del er Apple mitt valg, så jeg kan ingenting om det du kaller Z5. Men hvis det er en dings du har mer lyst på, og den passer sammen med andre ting du eventuelt har, så kjøp heller en sånn en. Man skal da kjøpe seg de dingsene man har mest lyst på...:-)

 

"Chipgate" er om mulig enda dummere enn Bendgate.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Mikkis2k:

Det å dra inn forsikringssvindel er vel kanskje ikke det lureste man gjør, fleip eller ei, mht at forsikringssvindel er straffbart. Hvordan skal vi tolke om du fleiper eller ikke, til tross for at du bruker smilefjes? Det er mange som bruker smilefjes og "lol" men fortsatt er seriøse om det, det er ikke lett for ukjente å tolke akkurat deg eller andre internettbrukere.

 

Hvis en skriver slik at det ikke lett kan misforståes og ikke er ett tema som svindel, eller tilsvarende så tror jeg ingen har problemer med hva folk skriver, det er mitt inntrykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min opplevelse av 6s+ etter en uke:har 100% om morgenen kl 8, og jeg MÅ lade når kl blir 17, for da nærmer ligger jeg på 14-20%. Har i etterkant slått av bakgrunnsoppdatering på veldig mye og skal evaluere videre. Sånn i forhold til da jeg hadde 6, så vil jeg anslå at batteritiden er 20% bedre på min 6s+. Da forutsetter jeg at bruksmønsteret har vært likt på begge.

post-315092-0-30909500-1445124889_thumb.png

Endret av Lorpen
Lenke til kommentar

@rogkas det var 6s+ jeg tenkte meg

Åja. Da får nok noen andre svare. Jeg har en kamerat som har en 6+, og syns nok den ble litt stor de første månedene. Han er nok mer vant til størrelsen nå, men vurderer å gå ned i størrelse ved neste bytte.

 

Størrelse på telefonene er nok noe du ganske enkelt må finne ut av selv, når alt kommer til alt...:-)

Lenke til kommentar

Det er veldig lett å bli bergtatt av stor skjerm i all sin prakt i starten, og tenke at dette her var kanskje litt stort..men at man sikkert  blir vandt med det etter hvert.  Basert på egne erfaringer på nettopp det ender det til syvende og sist opp med at det i lengden blir irriterende og bare til bry. Men igjen, man må kanskje gå på en smell før den erfaringen sitter :)

 

Bruksergonomi fremfor alt annet etter min smak. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er veldig lett å bli bergtatt av stor skjerm i all sin prakt i starten, og tenke at dette her var kanskje litt stort..men at man sikkert vandt med det etter hvert. Basert på egne erfaringer på nettopp det ender det til syvende og sist opp med at det i lengden blir irriterende og bare til bry. Men igjen, man må kanskje gå på en smell før den erfaringen sitter :)

 

Bruksergonomi fremfor alt annet etter min smak.

Som jeg skulle skrevet det selv. Mulig e 5" iPhone hadde vært grensen for min del, men pluss ble for stor for meg.
Lenke til kommentar

Etter å ha kjøpt en 640XL kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe en mobil med mindre skjerm for daglig bruk. Men det er også litt fordi synet har blitt dårligere med årene. Dog er det enkelte områder hvor en mindre telefon kunne vært kjekt. Jeg har noen plastlommer for vannbeskyttelse i regn, kajakk osv. som ikke fungerer med størrelsen. Armbånd osv. til trening som ei heller fungerer samt at det  blir veldig knotete å ha den med på trening om man vil ha litt musikk på ørene osv. En phablet på armen på studioet er litt too much.

 

Til akkurat treningsaktiviteter hadde jeg ønsket meg noe mindre enheter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva synes du om størrelsen? Har du den mest i jakkelomma eller passer den i buksen? 

 

6 Plus går greit lomma på de fleste buksene mine. (Har den aldri i baklomma, alltid foran.) Men det er klart at du merker den godt når du setter deg ned, så da tar jeg den gjerne ut og legger den på bordet eller noe. Har jeg jakke så putter jeg den i jakkelomma.

 

Jeg trodde som mange at den skulle være for stor til å håndtere, men jeg vennet meg raskt til den. Nå synes jeg min kones vanlige sekser er liten. Det skal sies at jeg alltid har vært en tohåndsbruker siden jeg fikk min første smartphone, hadde jeg vært vant til å bruke en hånd hadde jeg kanskje følt det anderledes.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

iPad Pro er det i hvertfall 100% sikkert at aldri vil komme i hus. Men nå er vel i grunn ikke det brettet mest beregnet på hvermansen heller tenker jeg :p

 

Når det gjelder nettbrett skal iPad mini retina brukes til det rett og slett ikke er dugende lenger. Bruker ikke nettbrett til så mye annet enn underholdning på tredemøllen, bakgrunnsmusikk her og der og enkel sløvelesing på sofa/utemøbler etc.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...