Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Har kjøpt Apple sitt skinndeksel til iPhone 6s. Veldig dyrt, men hadde ikke tid vente på et deksel. Vet ikke om det godt nok beskyttende engang. Men er veldig redd for å stripe glasset eller få riper i glasset. Har tenkt å kjøpe skjermbeskytter, men klarer aldri å få det på skikkelig. Det danner seg alltid bobler osv. Er det noen skjermbeskyttere som er lett å ta på?

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et typisk tempered glass er jo superlett å ta på. Om jeg husker rett kan man vel nesten justere det litt før det smetter fullstendig på. Bobler er i hvert fall ikke noe problem med slike. 

Ok takk! Hvor kan jeg kjøpe det i butikken? Ser at det er veldig billig på ebay. 20 kr. Har ikke tid til å vente på slikt. Elkjøp osv? Har de herdet glass?

Lenke til kommentar

Har kjøpt Apple sitt skinndeksel til iPhone 6s. Veldig dyrt, men hadde ikke tid vente på et deksel. Vet ikke om det godt nok beskyttende engang. Men er veldig redd for å stripe glasset eller få riper i glasset. Har tenkt å kjøpe skjermbeskytter, men klarer aldri å få det på skikkelig. Det danner seg alltid bobler osv. Er det noen skjermbeskyttere som er lett å ta på?

Jeg har aldri i mitt liv fått dette til skikkelig på egenhånd. Men bestilte dette med telefonen - var superenkelt å få det på! 

 

http://www.apple.com/no/shop/product/HH0G2ZM/A/belkin-trueclear-invisiglass-skjermbeskytter-med-easy-align-ramme-for-iphone-6-og-iphone-6s?fnode=fbf120c84b76ec848d028bc462322ec313a930f91d49542fa3f38171ade563d65b0bddbfd4e986d9e30ada9a4d1dfc3016fdce16bd27b0d98560f0f1230f29474b4808556657b9db6aff6e25da7463e83fd5564315618d1a5948dddd0b6a99e5dab8741cb1850b5012744771aa0e9a61

 

Det fulgte med en slags ramme, som gjorde at man ikke kunne bomme osv. :)

Lenke til kommentar

Planlegger å selge min gamle iPhone 6. Har slettet telefonen fra iCloud og slettet alt på selve iPhonen. Tenkte jeg bare skulle teste hva som skjedde med å prøve å gå i gjennom start-fasen uten SIM-kort.

 

Da kommer det opp en beskjed om at den ikke kan fortsette oppsettet uten et gyldig SIM-kort uten PIN-kode. Er dette vanlig, eller er telefonen låst? Er 99 % sikker på at den skal være helt opplåst, og ikke tilknyttet noen operatør, men synes det var rart ikke man kan starte opp telefonen uten SIM-kort. Noen som har greie på dette?

Lenke til kommentar

Du kan ikke aktivere telefonen uten simkort nei.

 

Husk også på å skru av finn min iphone manuelt før du gjør en factory reset, ellers vil den nye brukeren måtte logge på med din apple ID.

Det er gjort! :)

 

Synes bare det var litt spesielt at den spesifiserte at det måtte være uten PIN-kode, mener det har gått før med SIM-kort med en PIN-kode? Tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Husk også på å skru av finn min iphone manuelt før du gjør en factory reset, ellers vil den nye brukeren måtte logge på med din apple ID.

 

Hm., gjorde jeg det da?

 

På enheter finnes den ikke. La inn icloud-backup tilden nye.

 

Den vises med det gamle navnet, den gamle er i posten på vei til trøndelag.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Apple så jævlig teite når det gjelder å overføre musikk fra itunes til telefonen? Jeg klarer det ikke! Er helt umulig. Må jeg virkelig kjøpe musikk hos Apple for at jeg skal kunne ha musikk på telefonen?

 

Hva er det du gjør da? For noen år siden la jeg inn noen gamle CD på min iMac i iTunes. Koblet til iPhone med kabel og overføringen gikk helt av seg selv. Jeg gjorde vel egentlig ingenting for å få det til, hvis jeg husker rett.

 

Nå bruker jeg Apple Music og henter ned den musikken jeg vil ha offline som jeg selv vil. Ønsker jeg å kjøpe musikken, så kan jeg kjøpe den i iTunes Store. Kan ikke huske at jeg har hatt noen problemer med dette.

 

Hvis du ønsker å synkronisere all musikken din til å ligge på alle dine enheter tror jeg også det skal være mulig hvis du kjøper en tjeneste for dette hos Apple.

 

Men hvis du kan beskrive hva du gjør, så kanskje det kan være mulig å finne ut om det er noe du gjør galt eller om det er noe annet som ikke stemmer.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Samsung får nå bare holde på som de vil for min del...

 

Noe helt annet. Jeg har nå hatt 6s en ukes tid og bruker den nå som telefonen (omtrent) skal brukes, muligens noe mer enn vanlig for å teste ulike funksjoner. Jeg er nå, klokken litt før 14.00, på dag 2 uten lading siden klokken 06.00 i går. Jeg har 50% batteri igjen. 50%!

 

Altså over 1,5 dag, og fortsatt igjen 50%. Skal jeg gjenta en gang til?

 

 

Med mindre det er noe feil med indikatoren for batteritid er det absolutt noe jeg kan akseptere...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung får nå bare holde på som de vil for min del...

 

Noe helt annet. Jeg har nå hatt 6s en ukes tid og bruker den nå som telefonen (omtrent) skal brukes, muligens noe mer enn vanlig for å teste ulike funksjoner. Jeg er nå, klokken litt før 14.00, på dag 2 uten lading siden klokken 06.00 i går. Jeg har 50% batteri igjen. 50%!

 

Altså over 1,5 dag, og fortsatt igjen 50%. Skal jeg gjenta en gang til?

 

 

Med mindre det er noe feil med indikatoren for batteritid er det absolutt noe jeg kan akseptere...:-)

Det er utroli bra! Vanlig 6s? Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Med "som telefonen skal brukes" regner jeg med du snakker om slik vi brukte telefoner før? Meget oppegående batteritid om det er medregnet bugget Facebook app osv.

 

Sleng ut oversikt over batteribrukstid så blir det jo mer interessant.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...