Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Har nå montert heldekkende dbrand-skin. Syntes det var særdeles vanskelig å få pent. Spesielt kantene. Vurderer å ta på utgaven som bare dekker baksiden og kamera, som lar antennastrekene være synlige, for å slippe de stygge kantene.

 

EDIT: Syntes kantene ikke ble no fine. Dro det av og satt på den mindre dekkende. Ble passe fornøyd. :)

 

LGklBf2.jpg

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man oppdager stadig noe nytt med 3D Touch, gitt.  

 

Flere av bokmerkene mine står oppført som "Favoritter" uten noe som helst spor av hva linken er til.

Men med 3D Touch kan man "peeke" på hver av dem og se hva det er, uten å forlate bokmerkene.

 

Man kunne jo selvsagt nyttet høvet til å gi dem et mer informativt navn, men dette funger supert nok :)

Lenke til kommentar

 

Litt morsomt, selv om resultatene er veldig jevne...:-)http://www.androidauthority.com/blind-camera-shootout-winner-650299/

Legg merke til at de ikke fjernet bildeinformasjonen, så man kunne lett sjekke hvilken telefon tok hvilket bilde. (Ifølge en i kommentarene)

Det tar jo bort både ordet "blind" og "test" fra ordet "blindtest"...:-)))

 

Men det spiller egentlig ikke så alt for stor rolle. Kamera på mobiltelefoner er blitt så gode at de alle kan produsere gode sluttresultater. Det handler mye mer om lys, subjekt, ide og komposisjon, som på alle andre bilder.

Lenke til kommentar

Det betyr at det fantes en mulighet til å påvirke resultatet basert på noe annet enn billedkvaliteten, men om noen faktisk gjorde det er en annen sak.

Det er uansett teit å arrangere en "blindetest" der en ikke har tatt alle forhåndsregler mot at slikt juks er mulig.

Gjorde ikke en av Tek-sidene noe av det samme for en stund siden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

"Ifølge analyseselskapet Aite Group står mobilbetaling kun for én prosent av alle detaljhandelstransaksjoner i USA, og bare 27 prosent av butikkene har oppdatert betalingsterminalen sin med NFC, som Apple pay, og Valyou for øvrig, er helt avhengig av"

 

"bare 27 prosent" ? Hvis 30% av butikkene i USA har oppdatert betalingsterminalen sin så vil jeg vel si at det er et imponerende antall

Lenke til kommentar

Godt å se kamera gjør det bra.

 

Å ha mye MP på en så liten sensor, kan bare gjøre vondt værre. Ihvertfall i low light. Så jeg er glad ikke alle hopper på megapiksel vogna. Det er å blir en skryte greie.

 

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med min 6s. Så faktisk i dag diverse youtube sider som ikke er så pro Apple gi telefon høy score, så det er jo ikke så værst.

 

Største forskjellen for meg er bruk av nVME kontrolleren i telefonen. Altså telefonen leser/skriver veldig mye fortere (opptil x2-x3) enn andre telefoner, og det merkes. Forstår heller ikke hvordan de har klart å få en bedre gpu enn den som stod i Air 2 inn i iPhonen, men hatten av for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ha mye MP på en så liten sensor, kan bare gjøre vondt værre. Ihvertfall i low light.

 

Hadde det vært nødvendig med 12 Megapiksler så kunne jeg forstått at man godtar mer bildestøy for hver Megapiksel man øker, men det er ikke nødvendig med 8MP en gang!

 

Når jeg viser mine bilder i stuen på min 55" Full HD TV, så brukes bare 2 Megapiksler! (1920 x 1080 piksler), bildet er superskarpt og jeg ser ikke noe pikselering.

 

Jeg har skrevet ut bilder fra min Nikon D40 (6MP) i 2x3 meter, superskarpt og null pikselering.

 

Tenk hvor bra sensorene i mobilkamera kunne vært hvis vi aksepterte at ingen av oss skriver ut bilder i board-størrelse, og derfor hadde 2 Mp med gigantiske photosites og dynamiske egenskaper og bildestøy som et fullformat speilrefleks!

 

"Uff, men da kan jeg jo ikke lage reklameboards med mobilen lenger"

 

- Ok, finn frem speilrefleksen på 24MP for akkurat det bildet  :thumbup:

Lenke til kommentar

Tenk hvor bra sensorene i mobilkamera kunne vært hvis vi aksepterte at ingen av oss skriver ut bilder i board-størrelse, og derfor hadde 2 Mp med gigantiske photosites og dynamiske egenskaper og bildestøy som et fullformat speilrefleks!

 

Prinsipielt enig, men kanskje litt mer enn 2Mp. Mitt første DSLR, Nikon D100, hadde ca 6 Mp, det hadde etter min mening vært en ganske perfekt mengde piksler. Nok til å beskjære ved behov, men samtidig ikke alt for mange slik at de kan fylles med masse lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...