Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg fikk min første iPhone 6, så hadde jeg samme problem. Jeg fikk byttet telefonen som en DOA enhet. Når jeg fikk min andre iPhone 6, så var det akkurat samme problem der.

Leverte telefonen inn til Netcom og de "fikset" problemet i et par dager før det var tilbake igjen!

Lenke til kommentar

Hvis man aktivt går inn for å finne defekter/riper/micro... med lupe så finner man ting på alt av produkter vil jeg si. Selv diamanter har urenheter , men er usynlig for oss vanlige mennesker med det blotte øyet og en utrent person.

 

Jeg har ingen interesse av (eller kommer til) å inspisere mine Apple enheter med lupe under spesial lys for å "lete" etter feil/defekter.

 

Da er jeg lykkelig og uvitende om eventuelle defekter som er der og har ikke noe "problem".

Har jeg ikke oppdaget noe nå i daglig normal bruk så , greitt . Da er det uten feil/defekter.

 

Syns noe trekker det litt vel langt her på diskusjon.no vedrørende mobiler mht utseende/riper/glipper/ol. som man ikke ser eller vet om i utgangspunktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"jeg har eid produktet i 1 år men la ikke merke til knirkingen før noen sa hvor jeg skulle trykke".

 

Hmmm.

"Jeg har eid produktet i noen måneder, og har antatt at det et dekselet som er knirkete, ikke telefonen."

 

Hmmmmmmmmmmmm

 

edit: siden det ikke kom inn noen fornuftige svar fant jeg ut av det selv, og tar turen ned på Eplehuset på mandag for å få utbedret defekten :)

Endret av kaaasen
Lenke til kommentar

Hvis man aktivt går inn for å finne defekter/riper/micro... med lupe så finner man ting på alt av produkter vil jeg si. Selv diamanter har urenheter , men er usynlig for oss vanlige mennesker med det blotte øyet og en utrent person.

 

Jeg har ingen interesse av (eller kommer til) å inspisere mine Apple enheter med lupe under spesial lys for å "lete" etter feil/defekter.

 

Da er jeg lykkelig og uvitende om eventuelle defekter som er der og har ikke noe "problem".

Har jeg ikke oppdaget noe nå i daglig normal bruk så , greitt . Da er det uten feil/defekter.

 

Syns noe trekker det litt vel langt her på diskusjon.no vedrørende mobiler mht utseende/riper/glipper/ol. som man ikke ser eller vet om i utgangspunktet.

 

Håper ikke det var meg du siktet til. Skal jeg handle en telefon til "ei halv månedslønn" så hadde jeg syntes det var rart om 3 cm2 av telefonen flekset 0.5 mm opp og ned når jeg "touchet" på skjermen. Hva er poenget med å kjøpe et av de dyreste produktene i kategorien hvis man ikke skal forvente topp fit'n'finish? Jeg har eid 5S også og den var helt uten lyter.

 

Det er etter mitt syn ganske normalt å se over et produkt man kjøper brukt for å se at alt er som det skal. Når jeg da lett oppdager at skjermen er delvis løs fra chassiset føler jeg meg ikke helt gal over å sjekke opp i dette da jeg ikke har opplevd det på andre enheter jeg har holdt og prøvd.

 

Jeg er heller ikke alene om å tenke dette...

 

https://www.google.no/search?q=iphone+6+loose+screen&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=8idzVdTkH4G7sQGpwIHACw

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

 

Hvis man aktivt går inn for å finne defekter/riper/micro... med lupe så finner man ting på alt av produkter vil jeg si. Selv diamanter har urenheter , men er usynlig for oss vanlige mennesker med det blotte øyet og en utrent person.

Jeg har ingen interesse av (eller kommer til) å inspisere mine Apple enheter med lupe under spesial lys for å "lete" etter feil/defekter.

Da er jeg lykkelig og uvitende om eventuelle defekter som er der og har ikke noe "problem".

Har jeg ikke oppdaget noe nå i daglig normal bruk så , greitt . Da er det uten feil/defekter.

Syns noe trekker det litt vel langt her på diskusjon.no vedrørende mobiler mht utseende/riper/glipper/ol. som man ikke ser eller vet om i utgangspunktet.

 

 

Håper ikke det var meg du siktet til. Skal jeg handle en telefon til "ei halv månedslønn" så hadde jeg syntes det var rart om 3 cm2 av telefonen flekset 0.5 mm opp og ned når jeg "touchet" på skjermen. Hva er poenget med å kjøpe et av de dyreste produktene i kategorien hvis man ikke skal forvente topp fit'n'finish? Jeg har eid 5S også og den var helt uten lyter.

 

Det er etter mitt syn ganske normalt å se over et produkt man kjøper brukt for å se at alt er som det skal. Når jeg da lett oppdager at skjermen er delvis løs fra chassiset føler jeg meg ikke helt gal over å sjekke opp i dette da jeg ikke har opplevd det på andre enheter jeg har holdt og prøvd.

 

Jeg er heller ikke alene om å tenke dette...

 

https://www.google.no/search?q=iphone+6+loose+screen&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=8idzVdTkH4G7sQGpwIHACw

Jeg sikter ikke til noen spesifikk person overhodet.

Og reflekterte over hva Theo skrev.

At han oppdaget dette etter ett års bruk kun grunnet denne tråden på diskusjon.

Resten har med andre tråder her inne å gjøre om riper og glipper og slikt.

Lenke til kommentar

Mitt innspill var heller ikke egen erfaring, derav i fnutter. Det var refleksjon over en økende trend man observerer som Syar også sier.

 

Min 5S er så full av riper, bulker og hakk at jeg nesten synes det er pent. Pent å se at et slikt produkt tåler så ekstremt mye juling som min har fått. Det i seg selv er imponerende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lekt litt mer med VR-headsettet til iPhone 6 Plus nå og er overbevist om at det her er fremtiden. Samtidig er det en fremtid langt frem i tid.

 

Klarte å rote meg frem til noen half dome og full dome videoer i både 2D og 3D. Half dome og full dome refererer til at videoen strekker ut over og rundt deg, enten i 180 eller 360 grader (half vs full). Har du i tillegg 3D er det forskjellig bilde på hvert øye, så objekter er i 3D (duh). Er ganske fantastisk å f.eks se full dome dronevideo fra Las Vegas, og jeg må si jeg gleder meg til vi kommer til det punktet hvor vi kanskje har TV-serier i 3D half dome (man kan alltids drømme). 

 

Allikevel er dette langt frem i tid. Det fungerer i dag, men skjermoppløsning og grafikkprosesseringskraft nødvendig for at det skal bli perfekt er vi laaaaaaaaaaaangt unna. Skjermoppløsningen må minst opp på 4k, kanskje til og med 8k eller mer, før man har noe man kan kalle "retina VR". Derfor tror jeg neppe vi kommer til å se noe offisielt fra Apple på noen år

Lenke til kommentar

Er det verdt å bytte min iPhone 6 64gb mot en s6 edge? Kompis av meg som kjøpte sin samsung i mai som heller vil ha iphone. Tenker at jeg trolig skal oppdatere til iphone 6+ til høsten om det kommer ny utgave, så er sikkert greit å teste litt samsung i mellomtiden. Det jeg lurer på er om jeg får solgt samsungen for like mye som jeg evt hadde solgt min iphone 6 for. Iphone går jo gjerne for 1000-1500 under nypris om man selger rett før lansering(?). Anta at begge tlf er 100% fysisk uskadd.

 

Edit: Jeg vet ikke om jeg burde lage en egen tråd for dette, men jeg prøver her først, så får en mod evt kjefte på meg om behov.

Endret av Lorpen
Lenke til kommentar

Min 5S er så full av riper, bulker og hakk at jeg nesten synes det er pent. Pent å se at et slikt produkt tåler så ekstremt mye juling som min har fått. Det i seg selv er imponerende.

 

Nettopp.

Spørsmålet man må stille seg er jo aldri om det kommer en ripe eller glippe, men om det går ut over funksjonaliteten.

Noen skjermer blir ubrukelig etter et par riper, mens noen er like klar med hundrevis.

Noen telefoner slutter å virke etter én bulk, noen funker selv om de ser ut som en blikkboks som har hengt bak en bryllupsbil...

 

Alle telefoner blir shabby før eller siden. Jeg velger bare ikke de som tar kvelden etter ett fall i gulvet.

Lenke til kommentar

At iOS 8.4 lanseres i dag er jeg 99,99% sikker på. Vi har alt vært igjennom tre BETA-versjoner og det er en relativt liten oppdatering så om det ikke har vært noe veldig rart med siste utgave og frem til i dag så er iOS 8.4 spikret.

 

Noe som passer meg veldig bra, for jeg klarte å ende opp med 0 bytes ledig på min iPhone 6 Plus og da går ting tydeligvis strakt ått helvete så jeg avventer iOS 8.4 før jeg tar en skikkelig gjenoppretning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...