Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

aliexpress og dealextreme har tusenvis av deksler til noen få kroner stykk. Kvaliteten og passformen er helt suberb, jeg har ikke fått noe dårligere deksler der enn det de har i butikken i Norge til 300,-

 

Jeg bruker et tynt TPU deksel på min iPhone 6.

 

De er i mykplast, og har godt grep, men ikke sånn klebrig gummiaktig som samler støv.

 

På iPhone 6 er man nesten nødt til å bruke deksel for å beskytte kamera som stikker ut en millimeter!

Dekselet vil da bygge lenger ut enn kameralinsen, slik at hvis du legger telefonen på bordet med baksiden ned, vil den ikke ligge å vippe på kameralinsen  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaling til tynt bakdeksel? Kjøpte med Apple sitt i gummi da jeg fikk telefonen i fjor høst, men bruker det forholdsvis lite. Det bygger litt for mye ut for meg og er såpass mye friksjon i det at det kan være tricky å gå få telefon inn/ut av bukselomme.

 

På jakt etter et som er så tynt som mulig, som gir bedre grep enn "naken" telefon, men med mindre friksjon enn gummidekselet, og som er i nøytrale farger. Styrer helst unna gjennomsiktige deksler, samme med de man limer på en bakplate. Ekstra bonus hvis det koster under 350 kr i utlandet, men det er ingen dealbreaker.

 

Jeg har selv dette dekselet og er stårelende fornøyd! Merker så vidt at telefonen har deksel samtidig som man får et mye bedre grep. Her er akkurat det samme til iPhone 6. Anbefales på det sterkeste :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Anbefaling til tynt bakdeksel? Kjøpte med Apple sitt i gummi da jeg fikk telefonen i fjor høst, men bruker det forholdsvis lite. Det bygger litt for mye ut for meg og er såpass mye friksjon i det at det kan være tricky å gå få telefon inn/ut av bukselomme.

 

På jakt etter et som er så tynt som mulig, som gir bedre grep enn "naken" telefon, men med mindre friksjon enn gummidekselet, og som er i nøytrale farger. Styrer helst unna gjennomsiktige deksler, samme med de man limer på en bakplate. Ekstra bonus hvis det koster under 350 kr i utlandet, men det er ingen dealbreaker.

 

Det som er "the holy grail" av tynne bakdeksel er vel det her: http://www.caudabe.com/collections/iphone-6-accessories/products/the-veil-ip6-wisp

 

Kjøpte et til iPhone 6 Plus og ikke veldig imponert. Cutouts til knapper er litt skjeve, noe sannsynligvis er et uhell da andre ikke har problemet. Mer relevant er det at dekselet Clas Ohlson har til 99 kr strengt talt gjør en like god jobb, selv om det ikke er like tynt. 

 

Bruker selv apple sitt lærdeksel til 6 plus. Fornøyd med det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

XdTVxzs.jpg

 

 

Kjøpte MFI-controller til 6 Plus i forrige uke, av typen Mad Catz CTRLi. Aldri vært av typen som spiller mye på mobil, men etter å ha gjort litt research fant jeg ut at det kunne være verdt å prøve. Må si det er noe helt annet enn å sitte å trykke på skjermen, og samtidig dekke halve skjermen med virtuelle knapper og fingre. Spilt en god del denne uken, og mange perler av spill jeg ikke var klar over, samt mange jeg aldri spilte fordi kontrollene var klønete, men som er mye bedre med fysisk kontroller.

 

Spilt både på ekstern skjerm og med telefonen i holderen på kontrolleren, og synes det er veldig kjekt å ha den fleksibiliteten. Har en Vita og PS4 ellers. Vita i seg selv og spesielt med Remote Play er en fin sak i teorien, men kombinasjonen av lav skjermoppløsning, for få knapper til å matche PS4 perfekt, og mangel på videoutgang er ikke helt heldig. Hadde enda Sony gitt opp mobiler og heller gitt ut Remote Play til alle platformer, ikke bare Xperia-modeller...

 

Anyways, overraska over hvor mange bra spill som finnes, samtidig som jeg er overraska over hvor vanskelig det er å finne perlene. Topplisten er spammet ned av drit som ikke er kvalitetsmessig bra, men som selger som hakka møkk pga lemmingmentalitet rundt freemium-spill. Må derfor ofte grave litt før man finner perlene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvilke av disse "perlene" vil du anbefale?

 

Edit: la til bilder, lagt i spoiler pga bilder :)

 

 

 

iZGeYuF.jpg

 

Chronology har et konsept jeg har veldig sansen for. Det er en "puzzle platformer", hvor du har muligheten til å hoppe mellom fortid og fremtid, samt stoppe tiden. Det medfører f.eks at du kan måtte hoppe ut fra en kant uten noe å hoppe til, endre tiden i luften, og så lande på en kant som er der fordi jorden har rast ut med tiden. Eller flytte rundt på trespirer i fortiden slik at du har noe å klatre på i fremtiden når de har vokst. 

 

G94jq42.jpg

 

Paper Monsters Recut er også bra. Det var orginalt et mobilspill for noen år siden, remastra for konsoller, og så gitt ut til iOS igjen i remastra form nylig. Har mye til felles med New Super Marios Bros, og kan best beskrives som en casual platformer. 

 

JJfUkTR.jpg

iRnM9Je.jpg

 

BADLAND og Leo's Fortune er begge spill som er godt tilpasset touchskjerm, og har nydelig grafikk. Begge går ut på å styre noen rare klumper fremover i en verden, hver med litt forskjellig vri. 

 

7Ab04mS.jpg

 

DuckTales remastered er den remastra utgaven av DuckTales til NES, som ble gitt ut til konsoller og PC for noen år siden. Kom så til mobil. Anbefales IKKE uten kontroller. Plattformspill

 

QKAnz8r.jpg

 

Blendimals er et nytt spill som går ut på å stappe dyr i en blender for å lage "frankensteinutgaver" som kombinerer kreftene deres, f.eks til et dyr som kan både sveve og grave. Levels med puzzles man må klare. Bra humor. 

 

APh4yx7.jpg

 

Oddworld: Stranger's Wrath på iOS har jeg bare såvidt testet foreløpig, men blir mer. Det er en remastra port av et gammelt Xbox-spill. Adventure/3D-platform. Anbefaler kontroller på den, men med det så fungerer det ypperlig. 

 

xGR965O.jpg

 

Oceanhorn er et rimelig godt kjent spill. Mer eller mindre Zelda Wind Waker-kopi, men en bra en. Spilte det aldri forbi starten da det kom ut pga touch controls, men blir noe helt annet med kontroller. 

 

Ellers har jeg LIMBO og FRAMED installert som jeg ikke har prøvd ennå. Har sett videoer før jeg kjøpte. LIMBO er en puzzle platformer som prises opp i skyene for soundtrack, grafikk, og gameplay, og finnes på mange plattformer. FRAMED forteller en historie gjennom animerte tegneserieruter, hvor man må endre rekkefølgen på rutene for at "helten" kommer seg gjennom hindringer. Setter du f.eks en rute med en stige opp først så vil handlingen foregå på et høyere nivå av f.eks et stilas i resten av rutene.

 

 

 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

 

Hvilke av disse "perlene" vil du anbefale?

 

Edit: la til bilder, lagt i spoiler pga bilder :)

 

 

 

iZGeYuF.jpg

 

Chronology har et konsept jeg har veldig sansen for. Det er en "puzzle platformer", hvor du har muligheten til å hoppe mellom fortid og fremtid, samt stoppe tiden. Det medfører f.eks at du kan måtte hoppe ut fra en kant uten noe å hoppe til, endre tiden i luften, og så lande på en kant som er der fordi jorden har rast ut med tiden. Eller flytte rundt på trespirer i fortiden slik at du har noe å klatre på i fremtiden når de har vokst. 

 

G94jq42.jpg

 

Paper Monsters Recut er også bra. Det var orginalt et mobilspill for noen år siden, remastra for konsoller, og så gitt ut til iOS igjen i remastra form nylig. Har mye til felles med New Super Marios Bros, og kan best beskrives som en casual platformer. 

 

JJfUkTR.jpg

iRnM9Je.jpg

 

BADLAND og Leo's Fortune er begge spill som er godt tilpasset touchskjerm, og har nydelig grafikk. Begge går ut på å styre noen rare klumper fremover i en verden, hver med litt forskjellig vri. 

 

7Ab04mS.jpg

 

DuckTales remastered er den remastra utgaven av DuckTales til NES, som ble gitt ut til konsoller og PC for noen år siden. Kom så til mobil. Anbefales IKKE uten kontroller. Plattformspill

 

QKAnz8r.jpg

 

Blendimals er et nytt spill som går ut på å stappe dyr i en blender for å lage "frankensteinutgaver" som kombinerer kreftene deres, f.eks til et dyr som kan både sveve og grave. Levels med puzzles man må klare. Bra humor. 

 

APh4yx7.jpg

 

Oddworld: Stranger's Wrath på iOS har jeg bare såvidt testet foreløpig, men blir mer. Det er en remastra port av et gammelt Xbox-spill. Adventure/3D-platform. Anbefaler kontroller på den, men med det så fungerer det ypperlig. 

 

xGR965O.jpg

 

Oceanhorn er et rimelig godt kjent spill. Mer eller mindre Zelda Wind Waker-kopi, men en bra en. Spilte det aldri forbi starten da det kom ut pga touch controls, men blir noe helt annet med kontroller. 

 

Ellers har jeg LIMBO og FRAMED installert som jeg ikke har prøvd ennå. Har sett videoer før jeg kjøpte. LIMBO er en puzzle platformer som prises opp i skyene for soundtrack, grafikk, og gameplay, og finnes på mange plattformer. FRAMED forteller en historie gjennom animerte tegneserieruter, hvor man må endre rekkefølgen på rutene for at "helten" kommer seg gjennom hindringer. Setter du f.eks en rute med en stige opp først så vil handlingen foregå på et høyere nivå av f.eks et stilas i resten av rutene.

 

 

 

 

 

Takk for det! 

 

Hvordan løser du det med tanke på strøm og sånn? Regner med at den går litt strøm når man spiller disse spillene over tid? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Hvilke av disse "perlene" vil du anbefale?

 

Edit: la til bilder, lagt i spoiler pga bilder :)

 

 

 

iZGeYuF.jpg

 

Chronology har et konsept jeg har veldig sansen for. Det er en "puzzle platformer", hvor du har muligheten til å hoppe mellom fortid og fremtid, samt stoppe tiden. Det medfører f.eks at du kan måtte hoppe ut fra en kant uten noe å hoppe til, endre tiden i luften, og så lande på en kant som er der fordi jorden har rast ut med tiden. Eller flytte rundt på trespirer i fortiden slik at du har noe å klatre på i fremtiden når de har vokst. 

 

G94jq42.jpg

 

Paper Monsters Recut er også bra. Det var orginalt et mobilspill for noen år siden, remastra for konsoller, og så gitt ut til iOS igjen i remastra form nylig. Har mye til felles med New Super Marios Bros, og kan best beskrives som en casual platformer. 

 

JJfUkTR.jpg

iRnM9Je.jpg

 

BADLAND og Leo's Fortune er begge spill som er godt tilpasset touchskjerm, og har nydelig grafikk. Begge går ut på å styre noen rare klumper fremover i en verden, hver med litt forskjellig vri. 

 

7Ab04mS.jpg

 

DuckTales remastered er den remastra utgaven av DuckTales til NES, som ble gitt ut til konsoller og PC for noen år siden. Kom så til mobil. Anbefales IKKE uten kontroller. Plattformspill

 

QKAnz8r.jpg

 

Blendimals er et nytt spill som går ut på å stappe dyr i en blender for å lage "frankensteinutgaver" som kombinerer kreftene deres, f.eks til et dyr som kan både sveve og grave. Levels med puzzles man må klare. Bra humor. 

 

APh4yx7.jpg

 

Oddworld: Stranger's Wrath på iOS har jeg bare såvidt testet foreløpig, men blir mer. Det er en remastra port av et gammelt Xbox-spill. Adventure/3D-platform. Anbefaler kontroller på den, men med det så fungerer det ypperlig. 

 

xGR965O.jpg

 

Oceanhorn er et rimelig godt kjent spill. Mer eller mindre Zelda Wind Waker-kopi, men en bra en. Spilte det aldri forbi starten da det kom ut pga touch controls, men blir noe helt annet med kontroller. 

 

Ellers har jeg LIMBO og FRAMED installert som jeg ikke har prøvd ennå. Har sett videoer før jeg kjøpte. LIMBO er en puzzle platformer som prises opp i skyene for soundtrack, grafikk, og gameplay, og finnes på mange plattformer. FRAMED forteller en historie gjennom animerte tegneserieruter, hvor man må endre rekkefølgen på rutene for at "helten" kommer seg gjennom hindringer. Setter du f.eks en rute med en stige opp først så vil handlingen foregå på et høyere nivå av f.eks et stilas i resten av rutene.

 

 

 

 

 

Takk for det! 

 

Hvordan løser du det med tanke på strøm og sånn? Regner med at den går litt strøm når man spiller disse spillene over tid? 

 

 

Hvis den er koblet til skjerm så plugger jeg inn strøm. Hvis ikke så lar jeg det stå til - blir som med alt annet, må passe batteriet. Har alltids en lader i nærheten, eventuelt eksternt batteri. 

 

Spilte nettopp ferdig Paper Monsters Recut. Vet ikke hvor mye strøm den dro på den timen men rundt 15% kanskje? Da med kontroller, Bluetooth-hodeletelefoner, og Pebble tilkoblet, og passelig høy lysstyrke. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Gjorde akkurat det samme for 2 uker si. Har hatt iPhone 6 siden lansering og kjøpte nå en 6 plus. Er helt overrasket av meg selv. Rundt nyttår gjekk jeg litt tilbake til 5s da jeg syns 6eren var for stor. Nå etter 2 uker med plussen syns jeg den vanlige 6 vart liten. Helt utrolig hvordan en kan venne seg til ting. Plussen holder en dag lenger på batteriet sjå meg. Syns faktisk og den ekstra tyngden gir bedre grep. Hadde aldri trodd jeg skulle ha plussen, men er faktisk veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

Har en Iphone 6+ 16 GB. Lastet nettopp ned Dropbox og oppgraderte til 50GB (Siden jeg har en Note 4 i tillegg). Problemet på Iphonen er, at jeg valgte å laste alle bildene opp til Dropbox (3.7gb med bilder), for så å slette alle orginalene på Telefonen for å frigjøre plass. Problemet nå er, at Dropbox appen tar opp 3.7 gb i størrelse. Da forsvinner jo vinningen litt opp i spinningen. Må jeg slette Dropbox appen for å få frigjort plass, for så å laste den ned igjen om jeg ønsker å hente/lagre bilder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har en Iphone 6+ 16 GB. Lastet nettopp ned Dropbox og oppgraderte til 50GB (Siden jeg har en Note 4 i tillegg). Problemet på Iphonen er, at jeg valgte å laste alle bildene opp til Dropbox (3.7gb med bilder), for så å slette alle orginalene på Telefonen for å frigjøre plass. Problemet nå er, at Dropbox appen tar opp 3.7 gb i størrelse. Da forsvinner jo vinningen litt opp i spinningen. Må jeg slette Dropbox appen for å få frigjort plass, for så å laste den ned igjen om jeg ønsker å hente/lagre bilder?

 

Ser slik ut. Ingen mulighet jeg finner til å slette data, hverken i Dropbox eller OS settings. Heldigvis ikke store problemet å reinstallere appen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

anim-homido-1.png

http://www.homido.com/en

 

Slik en er nå på vei til meg. Har fra før et billig VR-headset til 6+ fra eBay, som funker ok-ish (spesielt til prisen), men ville teste noe litt mer forseggjort. Blir spennende å se om det er verdt prisforskjellen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

5fwnXdl.jpg

 

KinoConsole kom ut på iOS i dag. Fjernstyringsapp for PC som er fokusert rundt spilling, dvs mer eller mindre Splashtop med noen ekstra funksjoner som støtte for MFI-kontroller og mulighet til å starte spill rett fra appen. Lekt meg litt med det nå og det funker! Ikke fått testet over 4G da jeg ikke finner innlogginsfunksjonen i iOS-appen (andre har rapportert det samme, funksjonaliteten er der), men over lokal WiFi fungerer det strålende. Spillene må kjøre i Window mode for at det skal fungere, men når det er gjort er det bare å kjøre i vei. Fullstendig spillbart. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...