Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som sliter med mailen ette ios8.3? Får beskjed om at de ikke få kontakt med serveren?

Samme her på iPad Air 2 etter 8.3

 

Edit:

Ser ut som det hjalp å gå igjennom kontoene og sette passord på nytt (også user/passord under utgående smtp på en av kontoene som var med pop3)

 

Edit2: Nei , det hjalp ikke.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Fy f.

Dette bare suger .På enkelte områder er Ipaden min blitt totalt ubruklig .

 

https://discussions.apple.com/thread/6984328?start=0&tstart=0

 

.

Kjipt når sånt skjer, håper det løser seg. Ikke for å strø salt i såret, men vi har flere iDingser, alle er oppdatert til 8.3, ingen av de har noe som helst problem, heller tvert i mot, de fungerer enda litt bedre enn før...

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter Qi-case og Qi-lader/matte for iphone 6. Kom over noe på ebay, men leste blant annet at man ikke burde overlade. Dermed er det vel best med en noe avansert Qi lader som slår seg av når telefon er fulladet. Er det noen som har noe erfaring? Tenker å gå til innkjøp av 2-3 stk ladere for å kunne ha i flere rom.

Lenke til kommentar

Er det egentlig mulig å overlade?  

Telefonen har elektronikk som holder øye med ladingen og kondisjonerer batteriet automatisk for å vedlikeholde det.

 

Dvs at selv om det står 100% på batteriet, kan det være noen prosent mindre grunnet elektronikken som lar batteriet synke noen prosent for så å lade det opp igjen.  Apple kaller det å holde elektronene i bevegelse.

Lenke til kommentar

Betyr det da at det ikke er noe problem å la laderen stå i over natten, selv om det betyr flere timer med fulladet batteri?

Bruker du Apple sin originale lader med kabel er det ikke noe problem å la den stå å lade hele natten. Som ozone skriver, den styrer strømbehovet selv.

 

Om dette også gjelder for trådløse ladere fra tredjepart skal ikke jeg si noe om. Men kanskje det er større problem for selve laderen enn det er for telefonen...(?)

Lenke til kommentar

Batteriet holder lenger om det ikke lades helt opp og tømmes osv. Det beste er å holde batteriet mellom 40-80% om man ønsker at batteriet skal holde lenge.

Dette har vært påstått av mange i veldig lang tid, altså i mange, mange år. Men jeg vet ikke jeg. Både for min egen del og alle de jeg har jobbet sammen med og venner jeg har tenker ikke noe over dette i det hele tatt. Batterier lades til de er fulle og brukes stort sett til enten er tomme eller nesten tomme. Ingen har merket noe særlig til problemer med batteriet.

 

Min personlige erfaring nå er med iPhone 5s og iPad Air 2, begge lades på natta til 100% og brukes til de lyser rødt. IPad'en varer fortsatt sine 10 timer omtrent, iPhone kan fint vare fra morgen til kvelden etter.

 

For min del blir et sånt laderegime der jeg skal passe på ladeprosenten bare tungvint og unødvendig. Produktets levetid er 3-5 år, uavhengig av ladeteknikk. Jeg sier, kjør på...:-)

 

Men det kan jo hende jeg har flaks...:-)))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderne Lithium-ion batterier er ikke plaget med noen av de dårlige egenskapene til NiCd og NiMh batteriene.

 

Det vil si de kan klattlades, og tømmes helt uten problem. Det eneste de ikke tåler er overlading (alle batterier slites unødig da).

 

Men alle moderne elektroniske enheter har selvfølgelig innebygget ladeautomatikk!

 

Du skal ikke være det minste bekymret for overlading av en iPhone! Uansett hvor lenge den står i laderen! GARANTERT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...