Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vurderer litt hva slags lading jeg skal gå for for min Z3 Compact.

Greia er at jeg stort sett bare lader på jobb (kontoret). Brukes til Spotify, Email, Skype, Nettsurfing.

 

Står mellom ladekabel med magnet.

Docking

Cover + Induksjonsplate

 

Ladekabel er vel ganske enkelt. Muligens noen magnetladere sitter dårlig?

 

Med docking, så blir den liggenes horisontalt. Fleste funksjoner på mobilen fungerer best i vertikal retning. Ser bra ut i docking og er lett tilgjengelig som er bra.

 

Det med ladeplate virker veldig lettvint, men da må man ha cover. Cover kan være en fordel, men virker mer som den blir for klumpete (er en grunn for at jeg ville ha Compact). Dessuten så har ikke dette kommet ut på markedet enda.

 

Gjør det noe om man lader i 2 minutt, tar den opp og fikler med den så lader igjen. Sånn fram og tilbake?

Hva har dere gått for?

 

Stiller meg også bak denne med samme spørsmål, har bestilt docking fra komplet som kommer til å stå på kontoret og det vill være nok lading om jeg lar den stå der ila arbeidsdagen også tenker jeg å gå til innkjøp av magnetlader til helger/reise.

 

Men undrer meg også over spørsmålet med smålading? Det er ikke særlig bra kan jeg tenke meg, noen med erfaring?

 

at klattlading er negativt er en gammel(tidligere sann, nå usann) myte.

 

Charge athletically

It's often said that it's a good idea to let your phone's battery run down before giving it a full recharge. This isn't always true. While it is true of the rechargeable nickel-cadmium-based AA batteries you used in your GameBoy, the same isn't true for modern mobiles, which run on lithium-based batteries. It's best to charge your mobile at regular intervals. Charging your phone in a series of short, regular bursts - before you go to bed, at lunch - is also a good idea.

http://www.tek.no/artikler/lader-du-mobilen-riktig/109027

Lenke til kommentar

at klattlading er negativt er en gammel(tidligere sann, nå usann) myte.

 

 

Charge athletically

It's often said that it's a good idea to let your phone's battery run down before giving it a full recharge. This isn't always true. While it is true of the rechargeable nickel-cadmium-based AA batteries you used in your GameBoy, the same isn't true for modern mobiles, which run on lithium-based batteries. It's best to charge your mobile at regular intervals. Charging your phone in a series of short, regular bursts - before you go to bed, at lunch - is also a good idea.

http://www.tek.no/artikler/lader-du-mobilen-riktig/109027

 

 

Ja det er ikke lett å følge med på hva som er best ift lading av batterier da det endres stadig og det er forskjellig ift hvilken type batteri det er snakk om og laderen. På jobb har vi AGM batterier og fokuserer på å holde meg oppdatert på det :p

 

Men da virker docking på jobb som en grei løsning!

Lenke til kommentar

 

...

 

 

Ja det er ikke lett å følge med på hva som er best ift lading av batterier da det endres stadig og det er forskjellig ift hvilken type batteri det er snakk om og laderen. På jobb har vi AGM batterier og fokuserer på å holde meg oppdatert på det :p

 

Men da virker docking på jobb som en grei løsning!

 

Har du tenkt til å bruke mobilen mens den er i docking?

Nå har ikke jeg prøvd den docking-stasjonen, men virker litt mindre brukervennlig å jobbe i landscape (da mange launchere og apper fungerer bare vertikalt)

Lenke til kommentar

 

 

...

 

 

Ja det er ikke lett å følge med på hva som er best ift lading av batterier da det endres stadig og det er forskjellig ift hvilken type batteri det er snakk om og laderen. På jobb har vi AGM batterier og fokuserer på å holde meg oppdatert på det :p

 

Men da virker docking på jobb som en grei løsning!

 

Har du tenkt til å bruke mobilen mens den er i docking?

Nå har ikke jeg prøvd den docking-stasjonen, men virker litt mindre brukervennlig å jobbe i landscape (da mange launchere og apper fungerer bare vertikalt)

 

 

Nei det er ikke planen, bruker telefonen lite i arbeidssammenheng. Så de få gangene den blir brukt tar jeg den vell ut.

 

Dette er vell kanskje ønsketenking men er det tenkelig at den docking porten kan brukes til å styre mobil fra pc? Tenker da at man kan ha en speiling på pc slik at man kan lese sms og slikt via pc mens den er i docking? Har ikke sjekket men en kan jo drømme :)

Lenke til kommentar

 

 

 

...

 

 

Ja det er ikke lett å følge med på hva som er best ift lading av batterier da det endres stadig og det er forskjellig ift hvilken type batteri det er snakk om og laderen. På jobb har vi AGM batterier og fokuserer på å holde meg oppdatert på det :p

 

Men da virker docking på jobb som en grei løsning!

 

Har du tenkt til å bruke mobilen mens den er i docking?

Nå har ikke jeg prøvd den docking-stasjonen, men virker litt mindre brukervennlig å jobbe i landscape (da mange launchere og apper fungerer bare vertikalt)

 

 

Nei det er ikke planen, bruker telefonen lite i arbeidssammenheng. Så de få gangene den blir brukt tar jeg den vell ut.

 

Dette er vell kanskje ønsketenking men er det tenkelig at den docking porten kan brukes til å styre mobil fra pc? Tenker da at man kan ha en speiling på pc slik at man kan lese sms og slikt via pc mens den er i docking? Har ikke sjekket men en kan jo drømme :)

 

Prøvd PushBullet? :)

Er en slags over-nett fjernstyring av mobilen, da kommer SMS (trådløst) opp på pc, og du kan svare direkte. Andre notifications kommer også opp, og du kan også "pushe" bilder og annet innhold ekstremt enkelt mellom enhentene(på pc: høyreklikk fil>push to sony på mobilen: del>push to pc).

 

https://www.pushbullet.com/

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pushbullet.android

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe dataoverføring via magnet-tilkoblingen dessverre.

Forhåpentligvis tar jeg feil men.

 

Men er flere gode apper som gjør at man kan styre enheter via WiFi og internet.

 

Jepp det var nok ønske tenking :/

 

 

 

The dock is for charging only and can not be used with a computer for data transfer. No USB cable is provided in the box, so you will need to use the one that came with your phone or purchase another.

 

Noe for fremtidige versjoner kanskje? Rart de ikke har tatt det med ift å lage høytaler docking og slik..

Lenke til kommentar

Prøvd PushBullet? :)

 

Er en slags over-nett fjernstyring av mobilen, da kommer SMS (trådløst) opp på pc, og du kan svare direkte. Andre notifications kommer også opp, og du kan også "pushe" bilder og annet innhold ekstremt enkelt mellom enhentene(på pc: høyreklikk fil>push to sony på mobilen: del>push to pc).

 

https://www.pushbullet.com/

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pushbullet.android

 

 

Sweet! Takker!

Lenke til kommentar

 

Prøvd PushBullet? :)

 

Er en slags over-nett fjernstyring av mobilen, da kommer SMS (trådløst) opp på pc, og du kan svare direkte. Andre notifications kommer også opp, og du kan også "pushe" bilder og annet innhold ekstremt enkelt mellom enhentene(på pc: høyreklikk fil>push to sony på mobilen: del>push to pc).

 

https://www.pushbullet.com/

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pushbullet.android

 

 

Sweet! Takker!

 

Kan absolutt anbefales - legg gjerne på browser-addon og windows-app så letter det hverdagen betraktelig (for oss som jevnlig flytter linker/filer/etc mellom maskin og mobil).

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor man kan få tak i en slik USB magnetisk ladekabel? Det er litt kjedelig å må opp og igjen med luka hele veien.. :)

Det ligger en Amazon link litt lenger bak i tråden. Der hvor induksjons "dekselet" ligger

 

de selger dem hos mytrendyphone.no for 500 også, med ladestasjon og cover, får pakken etter som regel 2 dager ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får ikke mottatt MMS, noen her som har hatt samme problem?

Send SMS med Fiks mms eller Fiks internett til 1999 for å få tilsendt oppsett for MMS eller Internett.

 

Dersom du har lastet ned oppsettet før, kan du prøve å laste det ned på nytt.

 

Skru mobilen av og på etter at oppsettet har blitt lastet ned.

 

Finnes det ikke automatisk oppsett for din telefon? Se Legg inn innstillingene manuelt under.

 

 

(har prøvd dette før og det funker fett)

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med at telefon ikke finner sim kort? Kjøpte meg compact telefonen i går og fikk nytt sim kort(siden jeg ikke brukte nano i gammel telefon). Den har enda ikke funnet sim kortet og jeg har sjekket med Telenor at det er aktivert. De har sendt meg nytt i posten i tilfelle det er noe galt med mitt simkort, men jeg tviler. det ser helt fint ut og er helt nytt. Tror heller det er mobilen som er problemet, evt noe jeg ikke har gjort rett? Har sjekket start "manualen" og alt ser ut til å ha bli gjort rett. Noen som har opplevd det samme?

 

EDIT: Testet med en kollega sitt sim kort, alt fint! Så da er det bare å skaffe til veie ett nytt ett å nyte den nye telefonen :)

Jeg styra fælt med dette. Muligens fordi jeg klipte til mitt gamle micro-sim til nano-sim ... Hadde samme problemet som deg da jeg fikk tilsendt nano-sim også- mobilen fant ikke sim-kortet. Jeg måtte finne noe tynt, spisst og dytte sim-kortet litt ekstra inn. Da funket det plutselig! Tror mobilen kanskje er litt "sær" på plassering av sim-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...