Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble det en compact ved siden av min iPhone 6 plus. :) Hvordan få musikk over på enheten? Ser ut som at det følger med en overgang i fra USB til micro USB. Så fylle en USB pinne med musikk, og så bare å overføre? Har et eksternt minnekort på 32 GiB, er det en mulighet for at walkman kan bruke det eksterne minnekortet når man skal ha musikk inn på enheten? Er lite lysten på å fylle opp internminnet med allverdens, da jeg som sagt har et eksternt kort å ha ting på..

 

Noen som har greie på dette?? :)

1: Kabelen som fulgte med er nok en USB OTG, altså ja - du kan putte minnepinne i denne.

2: Mobilen kan selvsagt spille musikken direkte fra minnekortet, dette er vel den måten det er ment å gjøres.

 

Altså, mest fornuftige løsning - fyll et egnet microSD med musikk, putt nevnte SD inn i telefonen, og trykk "play" :)

Lenke til kommentar

Da ble det en compact ved siden av min iPhone 6 plus. :) Hvordan få musikk over på enheten? Ser ut som at det følger med en overgang i fra USB til micro USB. Så fylle en USB pinne med musikk, og så bare å overføre? Har et eksternt minnekort på 32 GiB, er det en mulighet for at walkman kan bruke det eksterne minnekortet når man skal ha musikk inn på enheten? Er lite lysten på å fylle opp internminnet med allverdens, da jeg som sagt har et eksternt kort å ha ting på..

 

Noen som har greie på dette?? :)

 

Her er det mange muligheter. Du fint kopiere over musikken til telefonen over USB og bruke walkman-appen eller andre musikkspillere til å spille av musikken. En mer elegant løsning er å bruke Google Play Music som lar deg laste opp all musikken din til Google-kontoen din som du så får tilgang på gjennom Google Play Music appen på telefonen, nett og andre enheter. Du kan velge hvor du vil lagre musikken din om du velger internminne eller sdkort spiller ingen rolle :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

1: Kabelen som fulgte med er nok en USB OTG, altså ja - du kan putte minnepinne i denne.

2: Mobilen kan selvsagt spille musikken direkte fra minnekortet, dette er vel den måten det er ment å gjøres.

 

Altså, mest fornuftige løsning - fyll et egnet microSD med musikk, putt nevnte SD inn i telefonen, og trykk "play" :)

Takk for svar! :) Jeg har ikke lengre muligheten for å sette inn micro minne kortet i maskina, da den overgangen som jeg hadde for dette er vekke, dessverre. Så jeg må nok overføre i fra minnepenn til mobilen. Hvordan få telefonen til å velge det eksterne minnekortet som destinasjon? :)

Lenke til kommentar

 

1: Kabelen som fulgte med er nok en USB OTG, altså ja - du kan putte minnepinne i denne.

2: Mobilen kan selvsagt spille musikken direkte fra minnekortet, dette er vel den måten det er ment å gjøres.

 

Altså, mest fornuftige løsning - fyll et egnet microSD med musikk, putt nevnte SD inn i telefonen, og trykk "play" :)

Takk for svar! :) Jeg har ikke lengre muligheten for å sette inn micro minne kortet i maskina, da den overgangen som jeg hadde for dette er vekke, dessverre. Så jeg må nok overføre i fra minnepenn til mobilen. Hvordan få telefonen til å velge det eksterne minnekortet som destinasjon? :)

 

Da bruker du - omtrent som på pc'n - en filutforsker-app (eks ESexplorer), og kjører "kopier" og "lim inn" til ønsket destinasjon :)

 

(EDIT: Eller gjør som Untouchable sier, synk via skyen)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Var nettopp og hentet meg compact på Elkjøp, selvfølgelig moro men en stor skuffelse jeg ikke ante jeg skulle støte på - dialeren fra nexus med automatisk oppslag på Bedrifter og caller id finnes ikke uten root..! For meg var det en av androids mest nyttige funksjoner, og nå må jeg leve uten? :(

Lenke til kommentar

Var nettopp og hentet meg compact på Elkjøp, selvfølgelig moro men en stor skuffelse jeg ikke ante jeg skulle støte på - dialeren fra nexus med automatisk oppslag på Bedrifter og caller id finnes ikke uten root..! For meg var det en av androids mest nyttige funksjoner, og nå må jeg leve uten? :(

 

Hvis du tenker på automatisk oppslag på ukjente numre bruker jeg 180.no sin app, finner de fleste nummerne og er gratis. :)

 

Blir stadig forundret over at man ikke kan velge å ha apper på minnekortet.

 

Hva er vitsen med minnekortet hvis vi ikke kan velge hva som ligger der?

Dette ble vel diskutert tidligere? Mener det var noe med at apper måtte ligge på telefonen for å ha enkelte tilganger, ellerno. Altså en begrensning gitt av Android.

Lenke til kommentar

Blir stadig forundret over at man ikke kan velge å ha apper på minnekortet.

 

Hva er vitsen med minnekortet hvis vi ikke kan velge hva som ligger der?

Med android 5.0 så kommer full støtte for apper til SD-kortet, opptil 128GB. Sony er jo en av de første produsentene som mottar oppdateringen, såe.... WIN

 

Én av mange kilder:

 

http://www.androidpolice.com/2014/11/04/android-5-0-makes-sd-cards-great-again-extends-api-to-allow-full-directory-access-automatic-mediastore-and-improves-security/

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Ebay-selgere holder somregel til i Kina, men Posten leverer varene deres i Oslo-området, eller hvor som helst på kloden.

 

Hvorfor ikke bestille til en brøkdel av prisen, vente noen dager, og få akkurat det produktet du trenger?

Netthandel er ikke vanskelig. Faktisk er det utrolig genialt.

Jeg kjøpte kvalitetsfolie for å beskytte skjermen. Merket heter Nillikin. Det kostet 60 kroner.

En fysisk butikk i Norge hadde krevd mye mer.

 

 

EDIT: Hvis dette er varen du søker, koster den 47 kroner, inkludert frakt.http://www.ebay.com/itm/Black-Nillkin-Frosted-Shield-Hard-Cover-Case-Film-For-Sony-Xperia-Z3-Compact-/231377305898?pt=AU_MobilePhoneAccessories&hash=item35df29812a

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...