Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Tror jeg satser på dette laget. Det tar nok laang tid før jeg får råd til Toure osv, men på lang sikt.. Bør jeg satse på Hazard etter hvert? Han er såå dyr... Innspill på spiss? Falcao/RvP, Remy/Sturridge, eller kompromisset Costa? :)

Har spilt med Sturridge, Falcao og Costa.

 

- Sturridge: Hurtig og god skuddben. Han var min favoritt når jeg spilte BPL.Usikker nå siden pace er tonet ned noe.

- Costa: Et beis. Han er ikke så hurtig, men sterk og god til å avslutte.

- Falcao: Et beist. Heller ikke så hurtig, men sterk og god til å avslutte.

 

Har en kompis som nailer Falcao til de grader. Når han gir Falcao ballen klarer jeg ikke stoppe han. Får ikke det samme til selv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lag med portugisisk liga/hybrid med lavezzi som jeg fikk i en gratispakke

Lavezzi - Jackson Martinez - Quaresma

 

Enzo Perez - Carvalho - Quintero

 

Eliseu - Martins Indi - Jardel - Danilo

 

Julio Cæsar

 

Har gjort det bra med laget og spiller samba fotball, men jeg vil gjerne lage et lag til, så jeg kan skifte i ny og ne, hvilken liga anbefaler dere? Orker ikke BPL, spilte masse med BPL ifjor..

Lenke til kommentar

Jeg har et lag med portugisisk liga/hybrid med lavezzi som jeg fikk i en gratispakke

 

Lavezzi - Jackson Martinez - Quaresma

 

Enzo Perez - Carvalho - Quintero

 

Eliseu - Martins Indi - Jardel - Danilo

 

Julio Cæsar

 

Har gjort det bra med laget og spiller samba fotball, men jeg vil gjerne lage et lag til, så jeg kan skifte i ny og ne, hvilken liga anbefaler dere? Orker ikke BPL, spilte masse med BPL ifjor..

 

Laget så ikke særlig bra ut, så det er isåfall en god prestasjon. Hva med dette? Bare 38k ifølge Futhead. N'Koulou er litt liten og pinglete, men ellers ser det ganske beast ut.

 

52be7db431d971cf6186fe1f1c7d4fd0.png

 

 

Forslag til andrelag: http://www.futhead.com/15/squads/6358540/ (evt førstelag)

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Har heller ikke merket noe forskjell. Løper like lett igjennom Forsvaret. Keeperen min slapp in høy heading ball fra 16m. Var ikke noe fart på den, keeperen stod på som normale plass. Til min forbauselse så tripper keeperen bakover når han har godt over 3sekunder på seg å komme seg en halvmeter bakover for å snappe ballen.. Men neida, etter å ha trippet i 2 sekunder og ballen går så vidt over hode hans.. Så ser han opp og på ballen i det den langsomt går i mål.

En annen ting som irriterer meg er hvordan alle spillerne på motatanderlaget faller med en fuckings gang du trykker på B. Altså en minste kontakt om man er litt bak personen eller ved siden av så faller personen med en eneste gang.. Zlatan, Ronaldo eller Messi? Spiller ingen rolle, alle sammen.

 

En annen ting som irriterer meg er når det er offside.. Er du 10meter offside så skal de søren meg vise reprise på det.. Men slår du en knepen ball igjennom så blir det null reprise.

 

Fordelsregelen.. Spilleren blir taklet på sin egen 16m, keeperen hans plukker opp ballen.. Blåser fordi laget ikke drar nytte av situasjonen.

 

Spilleren slår en sweaty pasning, og blir taklet av keeperen og den spilleren kan tappe den inn. En klar fordel. Neh vi blåser gir keeperen gult og en mulighet til å redde situasjonen. En har alt å vinne på å meie ned spillere i slike situasjoner..

 

Rødt kort i det spilleren er på vei igjennom for åpent mål nærmest? Næh gult kort.

Gult kort for å takle rent på ballen? Neh rødt kort, fordi taklingen blir oppfattet som bakfra.

 

 

Keepere kommer automatisk ut i enkelte tilfeller, greit nok det. Men de gangene han har god tid så blir ballen deiset oppover, andre ganger så får man kontroll over keeperen. Å det er når fyren på det andre laget jager ballen. Kan ende opp med å skyte ballen i tryne hans, eller ikke rekke å reagere fordi man går utifra at ettersom keeperen går ut av seg selv, så vil den også klarere ballen som den så mange ganger gjør uten vår tillatelse..

Kollisjonmekanismen.. Keepere kolliderer med motspiller i luften. Får straffe selvom keeperen bokset ballen ut. Grunnen? Fordi han faller unormalt. Eneste tilfelle en keeper får frispark for, er dersom en jagene spiss kommer å deiser deg rett ned etter de ikke rakk gjennombruddsballen.

 

Skyting? Ja du tenker kanskje når du kliner på hel volley i krysset eller i nærheten av den så går den inn? Nei da blir keepere plutselig verdensklasse.. Alt av harde skudd blir nærmest reddet som alle skulle hatt Neuer utenpå der.. Men så fort ballen går langs bakken, nærmere tap inn skudd så går den inn 9 av 10 ganger. Fordi keeperen ikke klarer å redde en ball som triller ved siden av foten hans..

Følte bare å nevne noe som plager meg, sikkert mange som ikke kjenner seg igjen eller som gjør det også. Å det sier jo litt om spillet at det ikke er noe "One time experience"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg har et lag med portugisisk liga/hybrid med lavezzi som jeg fikk i en gratispakke

 

Lavezzi - Jackson Martinez - Quaresma

 

Enzo Perez - Carvalho - Quintero

 

Eliseu - Martins Indi - Jardel - Danilo

 

Julio Cæsar

 

Har gjort det bra med laget og spiller samba fotball, men jeg vil gjerne lage et lag til, så jeg kan skifte i ny og ne, hvilken liga anbefaler dere? Orker ikke BPL, spilte masse med BPL ifjor..

 

Laget så ikke særlig bra ut, så det er isåfall en god prestasjon. Hva med dette? Bare 38k ifølge Futhead. N'Koulou er litt liten og pinglete, men ellers ser det ganske beast ut.

 

52be7db431d971cf6186fe1f1c7d4fd0.png

 

Laget mitt ser ikke bra ut nei :p men de spiller no bra! :) 77 seire, 8 uavgjort og 12 tap ! Men likte laget du lagde her, skal ta å prøve det ut

Lenke til kommentar

...

 

Gode poeng. Tror mye av det "tullet" som skjer, skjer grunnet at Ignite-motoren ikke er 100% enda. Det er mye mer kalkulasjoner i sving, og det kan til tider virke som den ikke er i nærheten av det den burde være.

 

Blant annet løper forsvarsspillere i hverandre, taklinger som er gode blir belønnet med rødt kort og, som du sier, alene med keeper situasjoner kalkuleres totalt feil.

 

Kan virke som spillmotoren mangle noen hundre timer med arbeid for å utvikle den 100% perfekt. Veldig mye rart som skjer. Det som irriterer meg mest er når keeperen løper i full fart for å ta ballen, men så plutselig bråstopper han og lar ballen trille mot han, mens det kommer en annen spiss og snapper den foran nesa på han. Jeg har selvfølgelig stopper å løpe med forsvareren da det så ut som jeg skulle ta ballen med god margin..

Som sagt, mye tull som skjer.

 

Dessverre blir nok ikke mye bedre før på FIFA 16 grunnet at spillmotoren er nok vanskelig å fikse over patch, men det er enkelte ting de kan gjøre for å holde spillet i sjakk. Det venter jeg på.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske å ha lest dette tatt opp siden jeg begynte å følge tråden på s.20:

Er det slik at man egentlig bare kan droppe å tenke på nasjonalitet/liga/lag hos spillere på innbytterbenken, siden de uansett vil få 9 i kjemi såfremt de kommer inn på sin "ønskede" posisjon. Da er det vel bare å kjøre Reus som supersub på LM i ett BPlag. Any thoughts?

 

 

 

Leste i alle fall dette på EA sitt forum:

 

Substitute Chemistry
The following equation is used to work out the chemistry a substitute will be playing on in-game. A substitute DOES NOT automatically receive the chemistry of the replaced player.

>>> Team Chemistry / 11 <<<

Note: Substituting a player on in the wrong position will result in reduced chemistry.

Example: Substituting on a ST at ST will yield (Team Chemistry / 11) chemistry for that player. However, substituting on a ST at RW will reduce his chemistry (after the above calculation is made). A specific reduction value is not available.

 

 

 

Kilde: http://forum.ea.com/uk/posts/list/2595535.page

Lenke til kommentar

Er så mye riktig i innlegget ditt, Kamaaz, men må trekke frem den siste her som tidenes mest irriterende.. Å fy f.... og forbannet jeg blir bare av å tenke på det!

 

 

Skyting? Ja du tenker kanskje når du kliner på hel volley i krysset eller i nærheten av den så går den inn? Nei da blir keepere plutselig verdensklasse.. Alt av harde skudd blir nærmest reddet som alle skulle hatt Neuer utenpå der.. Men så fort ballen går langs bakken, nærmere tap inn skudd så går den inn 9 av 10 ganger. Fordi keeperen ikke klarer å redde en ball som triller ved siden av foten hans..
Følte bare å nevne noe som plager meg, sikkert mange som ikke kjenner seg igjen eller som gjør det også. Å det sier jo litt om spillet at det ikke er noe "One time experience"

 

For å ikke snakke om at egne spillere kolliderer i hverandre! Opptil flere ganger det ser ut som om mine egne midtstoppere hopper bukk over hverandre, men ikke klarer det og faller..

 

Og enda en liten ting, er det fler som irriterer seg over at omtrent hver eneste gang det blir frispark, eller særlig femmeter, så skal man på død og liv måtte se "banen forran seg", i stedet for den gode gamle visningen av halve banen i vanlig kameraføring?! Stykker opp, pauser, og gjør ting mer uoversiktlig..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

2 games så er spillerene mine rundt 85-90 i fitness.. Hva er greia? Verdensklasse spillere, spiller flere kamper på rad uten hvile. Men ikke på FIFA. Kan ikke gå lavere enn det heller, da får gutta kramper og hele pakka. Hva som er enda værre at 2 divisjon spillere har samme fitness som fks Robben.. Forskjellen er kanskje 2-3 mindre fitness til han fyren.

Fair enough. Det som irriterer meg mest er at man kan opprettholde et skyhøyt press hele kampen igjennom uten at spillerne blir slitne i det hele tatt, om man hadde spilt sånn irl hadde man gått tom for energi etter 15-20 minutter.

 

EA hadde visst nerfet pace og buffet heading i forrige patch? For min del virker det bare som om de har buffet headingen og kanskje nerfet pace bittelitt men ikke noe merkbart. Spillere som Ramos, Remy, Ibarbo osv fosser fortsatt forbi stopperne mine (Koscielny og Onuoha atm) som ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske ny i dette, men opplevde nettopp at motstanderen forlot kampen og jeg fikk ingen mynter og fikk noe som ble kalt for IF og som vil påvirke framtidige coins. Surt når jeg ledet med kun 1min igjen av kampen...

Er det noe som skjer ofte?

 

Edit: Står også at jeg tapte under mine aktiviteter(ps4)

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Jeg er ganske ny i dette, men opplevde nettopp at motstanderen forlot kampen og jeg fikk ingen mynter og fikk noe som ble kalt for IF og som vil påvirke framtidige coins. Surt når jeg ledet med kun 1min igjen av kampen...

Er det noe som skjer ofte?

 

Edit: Står også at jeg tapte under mine aktiviteter(ps4)

Vanlig , serverne til EA har vært f**** up siden Ultimate team kom.

Lenke til kommentar

Deilig å se at nesten alle motstanderne mine i 1. div tror at Emenike/Musa/Doumbia-komboer fortsatt er bra. Etter patchen har de gått fra å være OP.com til å bli helt middels. 7 strake så langt i 1. div etter patchen. Det ble straks litt ferdigheter involvert istedetfor bare sikk-sakk-løping.

Lag?

Btw, bytt det grimme profilbilde ditt :p

Lenke til kommentar
Lag?

Btw, bytt det grimme profilbilde ditt :p

bb4084e01bfddab3bf410fac04d41802.png

 

For meg er pace helt uviktig på midtbanespillere, jeg krever kun to ting; skudd og pasninger. Alle mine spillere som potensialt KAN ende i scoringsposisjon skal kunne score, derfor spillere som Gerrard/Ramsey/Fabregas/Lampard (hadde han før jeg kjøpte Fabregas)/Sigurdsson - de kan score overalt. Fellaini er ryddegutten som gjør en bedre jobb enn Matic (har hatt Matic i flere uker og trives best med Fellaini, han er et BEIST på spillet, og nesten gratis).

 

Drømmen er å få tak i Costa, så nærmer jeg meg et komplett lag. Vil også ha Koscielny på et tidspunkt. Liker å ha like gode alternativer når fitnessen nærmer seg 89.

 

Bytter aldri profilbilde!!! :D

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi meg et tips på hvordan man skal spille mot drittsekker som triller ball i forsvar? Kom opp mot et rent pacelag nå nettopp med Walcott som spiss, han starter med å slå en lang ball opp mot han og selvfølgelig kom Walcott kom 1 mot 1 og skåret, den klassiske bugen altså.

 

Etter det så trilla han hele kampen helt til dommeren blåste av. Løp rundt som en hodeløs kylling med high pressure/all out attack uten at det hjalp i det hele tatt, så vanvittig frustrerende. Er visst blitt lettere å gjøre sånt nå som park the bus har kommet? Trodde seriøst folk var ferdig med sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...