Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har hvit selv? Nå skal jeg ikke si at jeg er noen fan av den sorte heller som føles litt ut som et gjennomsvettet svettebånd, men den hvite minner meg så forferdelig om hardplast jeg forbinder med leketøy til barn at jeg tar heller den store for å si det sånn. Gull har jeg enda ikke kjent på så der kan jeg ikke si noe.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig nære å bestille meg en Note 4 nå, det eneste som holder meg litt tilbake er alt jeg har hørt om lag/stuttering og TouchWiz. Gikk fra iOS til Android da HTC One kom og har i den siste tiden hatt HTC One M8, som er en helt rå telefon. Ikke minst er den veldig responsiv og rask/smooth.

 

Jeg ser på Youtube-videoer at f.eks. scrolling i websider og i Facebook-appen etc. hakker noe helt sinnsykt (ja, jeg er meget sensitiv til lag/hakking). Er dette fikset enda, evt. lar seg løse på en eller annen måte? Jeg orker ikke ha en telefon i 2014 som hakker når jeg scroller opp/ned.

 

Takk for svar. :)

 

Du kan vente og se når lollipop kommer til note 4. Kjenner en som hadde en nexus 5 og oppdatert fra kitkat til lollipop, og ifølge han så syns han at telefonen har blitt en del raskere med mindre lagg. Har lest fra nexus 5 tråden, og der var det mange som mente det samme. De nevner også der at batteritiden ble mye bedre! Så hvis du vurderer å kjøpe note 4 men er beskymret over lagg/hakking, så bør du nok vente til note 4 får lollipop. Har sett noen videoer hvor de har note 3 som kjører lollipop, og der viser de touchwiz med ny minimalistisk design, slikt som googles material design. Så med minimalistisk design, så kan man tenke seg at det vil hjelpe telefonen med og bli litt raskere.

 

Men, du får se. :eek:

 

Takk for responsen folkens!

 

Nå ble jeg egentlig enda mer skeptisk enn jeg var fra før av. Hadde egentlig håpet at folk her skulle fullstendig avfeie påstandene mine om lag og "hakking". :) Nei, jeg får finne en butikk i nærheten som har den på utstilling, så jeg får klådd litt på den.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er veldig nære å bestille meg en Note 4 nå, det eneste som holder meg litt tilbake er alt jeg har hørt om lag/stuttering og TouchWiz. Gikk fra iOS til Android da HTC One kom og har i den siste tiden hatt HTC One M8, som er en helt rå telefon. Ikke minst er den veldig responsiv og rask/smooth.

 

Jeg ser på Youtube-videoer at f.eks. scrolling i websider og i Facebook-appen etc. hakker noe helt sinnsykt (ja, jeg er meget sensitiv til lag/hakking). Er dette fikset enda, evt. lar seg løse på en eller annen måte? Jeg orker ikke ha en telefon i 2014 som hakker når jeg scroller opp/ned.

 

Takk for svar. :)

 

Du kan vente og se når lollipop kommer til note 4. Kjenner en som hadde en nexus 5 og oppdatert fra kitkat til lollipop, og ifølge han så syns han at telefonen har blitt en del raskere med mindre lagg. Har lest fra nexus 5 tråden, og der var det mange som mente det samme. De nevner også der at batteritiden ble mye bedre! Så hvis du vurderer å kjøpe note 4 men er beskymret over lagg/hakking, så bør du nok vente til note 4 får lollipop. Har sett noen videoer hvor de har note 3 som kjører lollipop, og der viser de touchwiz med ny minimalistisk design, slikt som googles material design. Så med minimalistisk design, så kan man tenke seg at det vil hjelpe telefonen med og bli litt raskere.

 

Men, du får se. :eek:

 

Takk for responsen folkens!

 

Nå ble jeg egentlig enda mer skeptisk enn jeg var fra før av. Hadde egentlig håpet at folk her skulle fullstendig avfeie påstandene mine om lag og "hakking". :) Nei, jeg får finne en butikk i nærheten som har den på utstilling, så jeg får klådd litt på den.

 

 

Hvis man ikke er helt allergisk mot litt lag, så synes jeg alt i alt at Note 4 fungerer fint. Jeg føler ikke at jeg har gjodt et dårlig kjøp, man får veldig mye bra hardware i telefonen, som veldig bra kamera med mange muligheter, samt at skjermen er helt magisk.

 

Jeg tror og håper at Android 5.0 skal øke gleden enda mer med Note 4. Men er man usikker så prøv den i butikken.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget et potensielt problem med Air Wakeup, for de som bruker det.

 

Jevnt over har telefonen min for no apparent reason blitt holdt "aktiv" i følge den vanlige strømsparingsoversikten på telefonen. Jeg har oppdaget dette jevnlig, ved at telefonen plutselig drainer litt mer strøm enn vanlig, og hver gang jeg har sjekket - så joda, da har den vært "aktiv" selv om skjermen har vært av. Dette har alltid fikset seg ved en reboot, men her er det interessante: det skjer så og si hver gang først etter at telefonen har vært "online" i over ett døgn siden siste lading.

 

Etter litt graving og feilsøking de siste gangene, har jeg kommet fram til at det er airwakeup som er synderen. Det første døgnet går fint, men så begynner den å holde telefonen våken, til jeg evt rebooter eller tar "force stop".

 

post-4131-0-80615300-1417124752_thumb.png

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

The Air Wake up feature allows you to wake up your phone (from standby mode), by simply hovering your hand over the front sensor.

Man kan jo fint klare seg uten dette.

Har selv note 10.1 med s-pen , brukt flere galaxy S telefoner og er ikke særlig tilhenger av disse spesifikke samsung sensor featurene. Og disabler alltid det meste av det.

 

Denne sensor funksjonen må jo være "våken" for at den skal detektere en hånd som beveger seg i lufta over den "for å vekke telefonen".

Og i et mørkt rom (om natten) er det mere krevende for lys sensorer enn ellers.

Lenke til kommentar

Kjekk å ha, men ja, klarer meg uten så lenge den er bugga.

 

Den kan fint være i deep sleep med air wake på. Den er jo tross alt det de første 24 timene (minst)...

 

Problemet er at den henger etter hvert... oppstår hos meg etter litt over et døgn, og har ikke noe med lys å gjøre så vidt jeg kan bedømme. At det også fikser seg etter en reboot og /eller en force stop, tyder på software issue.

Lenke til kommentar

Bahh. Har forhørt meg rundt angående Galaxy Note Edge.

Noen sier at det er kun Telenor som får Galaxy Note Edge. Elkjøp sier dem vet ikke når dem får denne inn. Venter på svar fra andre sider. Begynner å lure veldig om jeg skal bare importere en fra Hong Kong og betaler MVa og tollen den avgiften dem krever.

 

Jeg ha Samsung Galaxy Note EDGE NÅ!

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvordan man aktiverer s-view coveret.

Telefonen virker ikke å reagere på dekselet i det hele tatt.

Har du kjøpt original? Kjøpte et på eBay for Note 3. Det virket ikke og selv om innpakningen sa Samsung etc. så viste det seg å være fake.

Endret av Mooze2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...