Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg holder ut viftestøyen til radiatoren til skjermkortet så mye lenger. Prøvde å bytte vifte til en Corsair AF120 Quiet Edt. 120mm vifte jeg hadde liggende, men da steg gradene opp til 74 på gpu-en, og da blir jo vitsen med denne kjøleren borte.

 

Kan noen anbefale meg en vifte på 120mm og 3pin som ikke støyer så forferdelig og får ut mye luft? EKWB Vardar ser veldig nice ut, men de er kun med 4pin. Eller?

Noiceblocker E-loop er gode vifter til radiatorer. Husk at det er stor forskjell på hvilke vifter som er gode til radiatorer og som kabinettvifter.

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om jeg holder ut viftestøyen til radiatoren til skjermkortet så mye lenger. Prøvde å bytte vifte til en Corsair AF120 Quiet Edt. 120mm vifte jeg hadde liggende, men da steg gradene opp til 74 på gpu-en, og da blir jo vitsen med denne kjøleren borte.

 

Kan noen anbefale meg en vifte på 120mm og 3pin som ikke støyer så forferdelig og får ut mye luft? EKWB Vardar ser veldig nice ut, men de er kun med 4pin. Eller?

Noiceblocker E-loop er gode vifter til radiatorer. Husk at det er stor forskjell på hvilke vifter som er gode til radiatorer og som kabinettvifter.

Funker de til xtx360 greit også?

 

Noen rad liker forskjelle vifter mtp fpi osv

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om jeg holder ut viftestøyen til radiatoren til skjermkortet så mye lenger. Prøvde å bytte vifte til en Corsair AF120 Quiet Edt. 120mm vifte jeg hadde liggende, men da steg gradene opp til 74 på gpu-en, og da blir jo vitsen med denne kjøleren borte.

 

Kan noen anbefale meg en vifte på 120mm og 3pin som ikke støyer så forferdelig og får ut mye luft? EKWB Vardar ser veldig nice ut, men de er kun med 4pin. Eller?

Noiceblocker E-loop er gode vifter til radiatorer. Husk at det er stor forskjell på hvilke vifter som er gode til radiatorer og som kabinettvifter.

 

 

Hvilket model bør jeg velge? Ser det er flere forskjellige av eLoop serien

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om jeg holder ut viftestøyen til radiatoren til skjermkortet så mye lenger. Prøvde å bytte vifte til en Corsair AF120 Quiet Edt. 120mm vifte jeg hadde liggende, men da steg gradene opp til 74 på gpu-en, og da blir jo vitsen med denne kjøleren borte.

 

Kan noen anbefale meg en vifte på 120mm og 3pin som ikke støyer så forferdelig og får ut mye luft? EKWB Vardar ser veldig nice ut, men de er kun med 4pin. Eller?

Noiceblocker E-loop er gode vifter til radiatorer. Husk at det er stor forskjell på hvilke vifter som er gode til radiatorer og som kabinettvifter.

 

 

Hvilket model bør jeg velge? Ser det er flere forskjellige av eLoop serien

 

Kommer ann på hvilket støynivå du vil ha samt om du har viftekontroll eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Hvilket model bør jeg velge? Ser det er flere forskjellige av eLoop serien

 

12-2 modellen er det vel du bør se på. 1200 rpm. For min del alt over 1200 rpm bråker.

 

 

Er det denne du mener? Står 1300 rpm

https://www.techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-eloop-b12-2-120x25?category_id=93

 

Tror jeg bestiller meg den.

 

Vil det kjøle radiatoren kaldere med to vifter på? Tenker push/pull.

Endret av .AN.XVIII.IV:.
Lenke til kommentar

Er nb viftene verdt det? Gir de bedre ytelse en Corsair SP120? Funker de greit på Xtx360?

prøvd å google men kommer ikke langt :p

Verken corsair eller noctua er gode vifter til radiator.

Skulle gjerne oppgitt kilde, men martinsliquidlab.org er nede og har vært det lenge ;(

 

EDIT: det er veldig vanskelig å finne god informasjon om dette på nettet, og den aller beste siden er borte.

 

Tips, alt produsenten skriver på pakken er løgn nærmest. Målt under idealforhold for akkurat den tingen og vil aldri bli det samme i praksis.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

 

Er nb viftene verdt det? Gir de bedre ytelse en Corsair SP120? Funker de greit på Xtx360?

prøvd å google men kommer ikke langt :p

Verken corsair eller noctua er gode vifter til radiator.

Skulle gjerne oppgitt kilde, men martinsliquidlab.org er nede og har vært det lenge ;(

 

Det visste jeg, derfor jeg vil bytte de ut serru.

 

Jeg trenger ikke Kilde, det er noen på forumet jeg stoler på ;)

 

Ville du da anbefalt NB viftene? Tenker å kjøre de på max speed (om det er 1300RPM versjonene) Men har ikke mulighet til å få mellomrom mellom rad og vifte pga nåværende rad oppsett, har det mye og si?

 

EDIT: Leste nå din edit, har lært såpass at det meste produsentene kan skrive er basert på optimale forhold som er BS.. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er nb viftene verdt det? Gir de bedre ytelse en Corsair SP120? Funker de greit på Xtx360?

prøvd å google men kommer ikke langt :p

Verken corsair eller noctua er gode vifter til radiator.

Skulle gjerne oppgitt kilde, men martinsliquidlab.org er nede og har vært det lenge ;(

Det visste jeg, derfor jeg vil bytte de ut serru.

 

Jeg trenger ikke Kilde, det er noen på forumet jeg stoler på ;)

 

Ville du da anbefalt NB viftene? Tenker å kjøre de på max speed (om det er 1300RPM versjonene) Men har ikke mulighet til å få mellomrom mellom rad og vifte pga nåværende rad oppsett, har det mye og si?

Har ikke prøvd noctua eller corsair på radiatorer, men skyr begge merkene som pesten da de stort sett selger BARE pga merket.

 

Jeg har 60mm rads så er dønn avhengig av gode vifter. Kan si at Eloop er mye bedre enn de gamle jeg hadde, tror det var noen andre NB-vifter. Og ett annet tips, drit i 140mm vifter, da de generelt alltid er en dårligere utgave av 120mm viftene.

 

All utvikling har skjedd på 120mm da det er der markedet er, og gode 120mm vifter vil yte bedre enn 140mm.

 

EDIT: de beste viftene by far er Gentle typhoon, men de er yte av produksjon.

 

Og når jeg snakker om gode vifter måler jeg det i ytelse/støy. Jeg vil ha maks ytelse til ett lydnivå, ikke rpm da forskjellige vifter har forskjellige støykurver.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

 

 

 

Er nb viftene verdt det? Gir de bedre ytelse en Corsair SP120? Funker de greit på Xtx360?

prøvd å google men kommer ikke langt :p

Verken corsair eller noctua er gode vifter til radiator.

Skulle gjerne oppgitt kilde, men martinsliquidlab.org er nede og har vært det lenge ;(

Det visste jeg, derfor jeg vil bytte de ut serru.

 

Jeg trenger ikke Kilde, det er noen på forumet jeg stoler på ;)

 

Ville du da anbefalt NB viftene? Tenker å kjøre de på max speed (om det er 1300RPM versjonene) Men har ikke mulighet til å få mellomrom mellom rad og vifte pga nåværende rad oppsett, har det mye og si?

Har ikke prøvd noctua eller corsair på radiatorer, men skyr begge merkene som pesten da de stort sett selger BARE pga merket.

 

Jeg har 60mm rads så er dønn avhengig av gode vifter. Kan si at Eloop er mye bedre enn de gamle jeg hadde, tror det var noen andre NB-vifter. Og ett annet tips, drit i 140mm vifter, da de generelt alltid er en dårligere utgave av 120mm viftene.

 

All utvikling har skjedd på 120mm da det er der markedet er, og gode 120mm vifter vil yte bedre enn 140mm.

 

EDIT: de beste viftene by far er Gentle typhoon, men de er yte av produksjon.

 

Og når jeg snakker om gode vifter måler jeg det i ytelse/støy. Jeg vil ha maks ytelse til ett lydnivå, ikke rpm da forskjellige vifter har forskjellige støykurver.

 

Kan du sende link til de eksakte viftene du har? Har en 360XTX som er 65mm. så er nok sammenlignbare, med vet ikke hvilken FPI du har da. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...